dat is idd heel frustrerend dat je nooit zal weten hoe je kindje zal zijn. Welke kleur haartjes, kleur oogjes, het karakter...ik denk daar ook heel vaak over na
Nadat Lindy geboren was zag we direct dat ze als twee druppels water op haar grootste zus lijkt. Ze heeft precies hetzelfde neusje en mondje. We hebben een foto van onze twee meiden in de woonkamer hangen, en daar lijkt Joelle echt veel op Lindy. Ik denk ook dat ze heel veel op elkaar zouden gaan lijken als Lindy bij ons was gebleven. Ik heb dus wel een heel goed beeld hoe ze eruit zou hebben gezien. In het begin had ik daar wel wat moeite mee, maar nu ben ik hier erg blij om.
Lieve meiden, zoals jullie weten is dit mijn moeilijke maand. De septembermama's zijn volop bezig met hun praatjes over hun pasgeborenen en de anderen over hun niet te houden dikke buik. Terwijl ik mezelf af en toe kwel door hun verhalen te volgen, voel ik me toch bij hun betrokken. Maar deze maand is kl*te. Zwaarste vorm van dat. De vlindertuin was wel een PRIMA manier om de uitgerekende datum (15e) in te vullen. Het gaf ons heel veel troost. Ik heb ook veel mooie foto's van vlinders gemaakt, waarvan ik een paar binnenkort zal toevoegen hier in het album. Afin de 15e hebben we gehad, maar de 29e staat ook diep in mijn geheugen gegrift. Dit was de natuurlijke datum van bevalling geweest. De 15e zou ik eigenlijk met 38 weken ingeleid worden vanwege mijn suikerziekte. Ik heb het idee dat het verdriet nu heel erg groeit ipv afneemt. Vrienden van ons zijn bezig met het voorbereiden van Oud en Nieuw. Omdat we er de vorige keer ook bij waren, hebben ze ons nu ook weer gevraagd. Logisch, maar ik moet er werkelijk niet aan denken. Vorig jaar ging onze zwangerschap toen in. Twas de eerste dag van laatste menstruatie. Daarnaast zie ik sowieso enorm op tegen kerst en O&N. Het zal gewoon nooit meer hetzelfde zijn.
Wij kijken ook behoorlijk tegen de feestdagen op. We hebt er toch over na zitten denken (toen ik nog zwanger was) hoe het allemaal weer zou zijn met een babytje erbij. Gezellig met Sinterklaas en Kerst. Maar nu zie ik het ook niet echt zitten. Het enige wat het nog een beetje goed zou maken, is dat ik tegen die tijd weer zwanger zou zijn. Misschien dat we dan wel meer kunnen genieten. Het is trouwens niet zo dat we nergens meer van genieten, maar je voelt je gewoon anders. Als je ergens aan het genieten bent, denkt iedereen dat je alles al weer vergeten bent; voel me dan ook wel eens schuldig. Maar voor onze meiden moeten we ons toch bezig houden met leuke dingen; zij hebben ons ook nodig. Dus ga ik maar weer 'gezellig' naar de gymnastiek, het zwembad of de dansschool, en ben ik weer de gezellige moeder van Joëlle en Dionne.
@Sam0110,veel sterkte meis deze tijd! @Mariella,ik begrijp je helemaal,ikzelf was ook deze maand uitgerekend.. Het is ook niet raar dat je verdriet nu groeit,deze maand had zoo veel anders moeten zijn.. Laat je lekker gaan meis,geeft niet! Sterkte he! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet aan de feestdagen had gedacht,pff,maar idd die komen er ook weer aan.. Ik zit er ook echt niet op te wachten,normaal gesproken vind ik dat a;tijd de gezelligste tijd van het jaar maar als ik er nu aan denk Ook wij hebben het er samen over gehad,hoe het zou zijn met zijn drietjes onder de kerstboom? De eerste mooie kerstfotos,zo dat ik nu zit te typen stromen de tranen weer over m''n wangen.. Het zal echt nooit meer hetzelfde zijn! Liefs D.. -x-
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Mariella; "Ik heb het idee dat het verdriet nu heel erg groeit ipv afneemt".... Dat gevoel heb ik nu ook heel sterk! Sinds de MK was het verdriet naar mijn idee wel een beetje "gesleten", zeg maar. Maar nu we Oktober ingaan (mijn "datum" is 10-10), kruipt het weer steeds meer naar de voorgrond. En dan hebben we in deze periode ook nog eens allemaal van die duffe feestjes etc., waar je verplicht gezellig moet doen; iets waar ik dezer dagen helemaal niet op zit te wachten... Ik zat straks weer eens te rekenen, en nu blijkt dat mijn NOD deze maand ook nog eens op 10-10 valt.... Alsof je al niet genoeg over zo'n datum loopt te piekeren....
Hey meiden. Morgen is de dag dat ik eigenlijk uitgeteld zou zijn. Ik heb nu nog niet het idee dat dit een moeilijke dag gaat worden. Ik heb vanaf het moment dat Lindy* geboren is steeds verder doorgeteld, hoe lang zou ik zwanger zijn als het niet fout was gegaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nu al een tijdje niet meer doe. Ik heb voor mijn gevoel veel meer met 1 augustus(de dag dat Lindy* geboren is) dan met mijn uitgerekende datum. Ik weet bijna zeker dat ze niet op deze datum geboren zou zijn, omdat mijn andere 2 meiden beide 15 dagen eerder dan de uitgerekende datum zijn geboren. Tuurlijk blijft het wel een datum waarop ik aan Lindy* zal denken maar niet zo sterk als op 1 augustus. Ik hoop dat jullie dit niet opvatten alsof ik over alles heen ben, want dat is niet zo hoor. Ik merk alleen dat het heel goed met me gaat. Ik voel me rustig door het feit dat we weer bezig zijn met zwanger worden, en omdat we bijna alles voor het plaatsje op de begraafplaats hebben geregeld(als het klaar is maak ik wel even een foto) Daar ben ik heel blij om. Groetjes Miranda.
ik had precies hetzelfde als jou. Toen danischa was geboren, zag ik erg op tegen 19 april, de dag dat ik uitgetelt was. maar hoe dichter dat bij kwam, werd het wel steeds makkelijker. 19 januari is voor mij nu veel en veel belangrijker. Ik heb op 19 april wel een paar traantjes extra gelaten hoor, dat moet ik wel toegeven, en die dag zal ik ook never nooit vergeten. ik wil je toch heel veel sterkte wensen morgen.
Hi Miranda, tuurlijk denken wij niet dat je over alles heen bent,zou wat zijn! Ik ben juist blij voor jouw en je gezin dat het goed met je gaat Het is best raar die dag vind ik maar dat ervaart iedereen anders tuurlijk,is ook logisch dat je meer hebt met de geboortedag van jullie Lindy*,die dag is van haar,en dat zal altijd zo blijven,ik denk dat de uitgerekende dag alleen het eerste jaar is dat we het er moeilijk mee hebben? Ik wil je wel sterkte wensen voor morgen meis,enne ik ben best benieuwd naar jullie plekje voor jullie meissie.... Veel liefs Dais.. -x-