Pas 22 weken en de angst vliegt me soms aan

Discussion in 'Vlinder lounge' started by 40plusmama, Oct 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik zal ze nog een aantal weken bij me dragen maar soms vliegt de angst me zo aan. Ik weet dat het zieke kindje er straks niet mooi uit zal zien, we zijn al gewaarschuwd maar als ik dan de foto's van de vlindertjes zie ben ik ineens zo bang. Ik zal meteen van hem/haar houden, dat doe ik nu al maar hoe zal hij/zij eruit zien? Wat komt er straks allemaal op ons af?

Ik ben nu bezig met de verzekeringen. Mijn man heeft al een uitvaartverzekering en mijn ouders hebben voor mij ooit een polis afgesloten. Dat was bij het Hooge Huys en dat is nu overgenomen door Reaal. Alleen Reaal geeft geen reactie op mijn mailtjes. En bellen durf ik niet (ben niet zo'n beller). Ik heb in mijn 2de mailtje aan Reaal ook laten weten dat ik het onbeschoft vind dat ze geen reactie geven. Ik hoop dat die nu wel komt. Ik heb in ieder geval de polis gevonden en heb nu een polisnummer. Maar ik weet gewoon niet hoe ik alles aan moet pakken. Kunnen de kosten verhaald worden bij de papa of bij de mama en hoe gaat het allemaal? Ineens komt er zoveel geregel bij kijken wat ik wel uit moet zoeken. Het is gewoon nu al zwaar......

Hoe moet ik het allemaal gaan bolwerken.... :cry:

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ach meis toch, wat rot allemaal :( Misschien moet je toch eens proberen te bellen. Die mensen zitten de hele dag aan de telefoon en zijn wel wat gewend hoor. Ze zullen ook heel wat gesprekken voeren met nabestaanden die het niet droog kunnen houden, of het gewoonweg even niet meer weten. En als je er echt zo tegenop ziet, misschien kan je mannetje het dan voor je doen.

En natuurlijk zul jij straks ook van je kindje houden, hoe hij of zij er ook uit ziet. Je bent tenslotte wel zijn of haar mamma.

3. 40plusmama

Mijn ma belde net, er waren nieuwe polissen binnen gekomen bij haar van Reaal. Daar zit mijn polis ook bij dus ze hebben blijkbaar toch actie ondernomen na mijn mail.

Ze gaat morgen bellen hoe en wat we moeten regelen. Dat geeft al een klein rustpuntje. Nu de rest nog..... *zucht*

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey Dees, bij ons wordt alles uit onze eigen verzekeringen betaald. Wij hebben voor een crematie gekozen, alles wat daar bijhoort wordt door de verzekering vergoed (mandje, advertentie, koffieruimte enz) . We zijn nu bezig met het uitzoeken van een mooie steen. Het plaatsje op de begraafplaats gaan we volgende week uitzoeken. Ook dit komt uit de aanvullende verzekering. Er is daar een mooie vijver daar wil ik Lindy* graag bijhebben. Ik weet niet of het zo bij iedere verzekering gaat. Vanavond komt onze verzekeringsadviseur óók weer langs om alles door te spreken. We hebben ook veel telefonisch geregeld. Ik hoop dat jullie alles goed kunnen regelen, dat is heel belangrijk, ook voor de verwerking.

5. 40plusmama

Uit welke verzekering bedoel je dan Miranda? Want mijn man heeft een uitvaartverzekering die nog steeds loopt. Zijn ouders hebben die voor hem afgesloten als kind en betalen nu nog elke maand premie. Die van mij was zo'n kortlopende van 20 jaar. Ik heb recht op een bedrag van 1500 euro. Bij wie moeten we nu kosten gaan verhalen? Latig hoor, al dat uitzoekwerk. Ik ben blij dat mijn moeder wil bellen en wat dingen na gaat vragen want ik kan het niet opbrengen.

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Wij hebben beide een uitvaartverzekering. Wij kunnen nu dus aanspraak maken op ons verzekerd bedrag (ongeveer €3.000). Lindy* had zelf natuurlijk nog geen verzekering. Wij gaan dus bij alle twee verzekeringen een deel van de kosten indienen. Het is zeker een heel geregel, ik ben ook steeds aan het bellen. Ik wil alles gewoon goed regelen zodat we Lindy* een heel mooi plekje kunnen geven.

7. 40plusmama

Dus het kan zowel op mijn polis als op die van mijn man? Want dan ga ik mijn schoonouders eens vragen of hun wat meer info kunnen opvragen over wat we krijgen vergoedt en tot hoeveel.

8. naatje1982

Sep 9, 2007
    39
    0
    0
    zoetermeer
    hai Dees,

wij hebben na de geboorte Bodine* op de polis van mn vriend gezet.
    meeste verzekeringen hebben een soort coulantiebeleid als het gaat om als kindjes dood geboren worden.ze vergoeden dan de kosten van de ceremonie(deels) en soms de kosten van de plek waar je kindje komt te liggen.

wel weet ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je kindjes verzekerd zijn.je moet dit wel aangeven bij de verzekering.ik denk dat het neti onverstandig is om voor je kindje wat wel blijft leven ook een verzekering af te sluiten. het is abslouut het laatste waar je aan wil denken,maar ik dank god op mn blote knietjes dat ik altijd wel voorbereid wilde zijn.
    nu heb ik verder gaan levende kinderen,maar ik heb altijd gezegd dat ik tijdens mn zwangerschap al een verzekering wilde.

als je dus aangeeft dat je dus voor je kinderen een verzekering wilt afsluiten dan zou ik dat zeker doen,het scheelt je behoorlijk veel geld en je wilt het toch zo bijzonder mogelijk maken voor je kindje omdat het het laatste is wat je kan doen voor hem/haar.

er bestaan ook mogelijkheden om je kind aanvullend te verzekeren,maar hoe dat precies werkt weet ik niet helemaal.wij hebbentoen bodine geboren was,meteen gebeld voor haar verzekering en ook een aanvullend pakket genomen van 4000 euro.wel was het zo dat een medische afdeling gaat beoordelen of je hem wel of neti krijgt.
    in ons geval wisten we voor de geboorte al dat Bodine een hartafwijking had en dat de kans er was dat ze zou kunnen overlijden.maar ze hebben het wel goedgekeurd

toch heeft de verzekering uitbetaald. als jullei verstandig zijn,dan neem je een aanvullend pakket,ondaks dat de meeste kosten zijn gedekt,als je een eigen grafje wilt kost dat ook rond de 500 euro(verschilt per gemeente hoor) dan krijg je ook nog de kosten voor het onderhoud van het grafje en het eventueel het plaatsen van een steen of glasmonument.

de kosten van een momument kunnen heel erg oplopen en daardoor kan het langer duren voor je iets hebt wat je mooi vindt of uiteindelijk kan betalen.

wij waren incl de dienst,openen en sluiten van t graf,75 kaarten en het gebruik van de aula achteraf 117 euro kwijt,de rest werd gedekt dus.ook hadden wij 4 nummers muziek en 3 sprekers.
    de kosten voor het grafje zelf waren bijna 500 euro en de onderhoudskosten waren ook bijna hetzelfde(wel is dit voor 30 jaar).

het zijn vreselijk dingen om over na te moeten denken,maar helaas is het onvermijdelijk momenteel.
    ik kan je 1 goede raad geven en dat is volg ajb jullie hart,stel zoveel mogelijk vragen over wat er mogelijk is en wat er gedaan kan worden.
    en boven alles mochten jij of je man er behoefte aan hebben om zelf het kindje in het graf te leggen,geef dit duidelijk aan.

wij hebben een begrafenisondernener gehad die niet zo gul was met zijn informatie,daardoor hadden wij achteraf nog wel dingen die we misschien anders hadden gewild,maar hoe dan ook is het verlopen zoals we wilden.

meis ik wens je heel veel sterkte met het uizoeken van alles en het is heel fijn voor je dat je moeder je wilt helpen ermee.

mijn vriend was trouwens verzekerd bij Dela.
    maar hoe dan ook,geef het wel door aan je verzekering anders heb je kans dat je voor hele hoge kosten kan gaan staan.

liefs nathalie mama van Bodine*

ps en dit geld voor alle meiden die nog geen steen hebben.mochten jullei op zoek zijn nar een goede steenhouder of maker van glasmonumenten.een kennis van mijn vriendin werk hierin en hij is niet heel erg duur en maakt vreselijk mooie monumenten.
    wij hebben nu de bestelling lopen bij hem en de schets was al heel mooi.zorda het af zal ik het laten zien,maar voor nu hier het emailadres.
    www.edelkoort.nl

het is geen reclame abslouut niet,maar ik heb veel rondgesurfd en kwam echt onwijse hoge prijzen tegen en deze doet alles zelf,dus ze besteden niks uit daardoor is het goedkoper dan als je het bij een speciaal bedrijf doet.hij zit in den haag.

mede door de verzekering konden we al snel een glasmonument uitzoeken anders had het hier ook langer geduurd denk ik.

9. 40plusmama

Nog een vraag. Een begrafenisondernemer is onafhankelijk of in dienst van je verzekeraar? Mijn verzekering daar wordt niks meer aan betaald vanaf 1990 en is via Reaal. Regelt een begrafenisondernemer dat dan of hoe gaat dit? Bij wie mijn man zijn polis heeft weet ik nog niet.

10. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    Lieve Dees, wat moet jij het af en toe onmenselijk moeilijk hebben. Ik wil je alle sterkte van de wereld wensen. Heb je hulp bij alles? Een maatschappelijk werker misschien? Ik kan me niet voorstellen dat een aanstaande moeder en vlindermoeder dit alleen moet doen...

11. 40plusmama

Ik had, voordat ik zwanger werd, al hulp bij een psychologe en daar ben ik nog steeds bij. Qua regelen sta ik wel een beetje alleen maar ik mag alles vragen in het ziekenhuis als ik wil. Alleen met verzekeringsvragen enzo kunnen ze niet echt helpen. En ik merk nu pas hoeveel vragen ik eigenlijk heb.

12. 40plusmama

Het zat er al aan te komen nadat ik me weken sterk heb kunnen houden, ik brak vanmorgen :cry: . Al die dingen regelen (en dat wil ik ook graag want we kunnen het doen zoals we zelf willen) en de angst dat alles misloopt. Ook ben ik zooo bang dat ik het kindje af zal stoten. Ik weet dat dat niet zal gebeuren maar ik ben zo bang voor hoe het eruit zal zien. Wat me minder bang maakt is dat ik alle ouders liefdevol naar hun vlinderkindje zie kijken, hoe het er ook uit ziet. Waarschijnlijk is dat bij ons net zo.

En dan die enorme angst dat er met het andere kindje ook iets misgaat en we er straks 2 kwijt zijn. De gyn kent mijn angst en doet alles om me gerust te stellen. Ik ben dan ook even geruster maar een paar dagen erna komt de angst weer. Natuurlijk kan hij geen garanties geven maar ooh, wat zou ik blij zijn als dat wel had gekund.

Alles komt ineens zo op me af allemaal. Ik lag om 5 uur al wakker en kon niet meer slapen. Uiteindelijk kon ik de tranen om 7 uur niet meer tegenhouden :cry: . Mijn man is vandaag langer blijven liggen om me te troosten en gaat een uurtje later werken. Zo fijn.

Om onduidelijkheid te voorkomen heb ik een lijstje gemaakt met vragen voor onze verzekeraars. De ouders/schoonouders gaan daar voor ons achteraan bellen. Dat zou in ieder geval al een stukje rust geven.

13. Mariella

Mariella Actief lid

Mar 28, 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Meid, ik heb zo verschrikkelijk veel met je te doen. De tranen schieten in mijn ogen, ook omdat ik deels veel herken. Ik was vaak bij machte om de zaken zelf te regelen, maar soms werd het me teveel en dan nam manlief het van me over.

Als je het niet op kunt brengen, leg het jezelf dan niet op! Je hebt een hele belangrijke reden in je buik zitten om in ieder geval te proberen wat meer ontspannen te raken. Dat raak je niet van al dit geregel! Weet je, jij (en je man natuurlijk) bepalen helemaal zelf wat jullie willen en gaan doen. Wat maakt het uit dat iemand anders dan de emotionele gesprekken uit handen neemt. Bovendien denk ik dat familie/vrienden het heel fijn zullen vinden als ze je kunnen helpen.

Lieve Dees, ik ben er niet trots op, maar ik was als de dood om kennis te maken met mijn kind. Niels was al 5 dagen voor de geboorte overleden. Ik had na het slechte nieuws de meest verschrikkelijke beelden gecreëerd mbt de bevalling en geboorte. Maar... die geboorte en de kennismaking met Niels is het mooiste en meest bijzondere van mijn hele leven wat ik nooit, maar dan ook nooit meer zal vergeten. Ondanks alles was ik meteen ervan overtuigd dat dit het mooiste kindje was wat ik ooit had gezien. Dat gevoel heb ik nog steeds en zal ik altijd bij me dragen. Ik kan je angst niet wegnemen, maar ik hoop dat je beseft dat je niet de enige bent. En allerbelangrijkste, dat -zoals je hier ziet- wij allemaal de beelden van onze mooie engeltjes diep koesteren.

Heel heel veel sterkte Dees. Je bent een moeder uit duizenden. Zorg goed voor jezelf en sta toe dat anderen ook voor je willen zorgen!

14. vivi

vivi VIP lid

Mar 3, 2007
    10,569
    0
    0
    dees meisje toch ik vind het allemaal zo erg voor je en weet zeker dat alle februari mamas het met me eens zijn dat we het superknap van je vinden hoe je er mee omgaat en meis laat die traantjes maar af en toe lopen hoor das zeker niet slecht je moet het ook allemaal verwerken en bij ons zul je ook altijd steun blijven vinden
    liefs vivian

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Lieve Dees

Ik kan je niet helpen met deze vraag maar ik bewonder je manier van aanpak. Jij moet echt ongelooflijk sterk zijn (julie allebei).
    Ik vind het goed dat je met werken gestopt bent en dat je aan jezelf denkt. Dikke knuffel voor jou!

Liefs Anette, februari mama

16. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @Dees dikke knufff en je kan altijd bij ons terrecht! je zal van beide kinderen straks evenveel houden!

lief een febr mamma!

17. 40plusmama

Jullie zijn allemaal zo lief :cry:

18. 40plusmama

Ik weet trouwens dat mijn verzekering geen kinderdekking geeft. Wanneer die van Olaf dat ook niet geeft kunnen we in ieder geval in Nederland (omdat ze daar geboren worden en ze de Nederlandse nationaliteit zullen krijgen) een verzekering bij Monuta afsluiten. Hoe dan ook kunnen we dus de kindjes verzekeren en (een deel van) de kosten declareren. Ik ben allang blij dat dat kan. In België willen ze ons namelijk niet verzekeren omdat ze op voorhand weten dat 1 kindje zal sterven. Gelukkig kan dat bij Monuta wel.

19. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Lieve Dees.

Vind het moeilijk om wat te "zeggen" maar ik denk veel aan je....

Liefs Boney

20. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Idem hier hoor,ook al ken ik je niet.
    Ik had vanmorgen dit topic gelezen en het heeft de hele dag in mijn hoofd gespookt.
    Ik wens je het allerbeste toe en ik wou dat dit je bespaard was gebleven,at hoop ik voor iedereen trouwens.
    Probeer toch nog te genieten van je zwangerschap,van de momenten dat je dat ene kleintje nog bij je draagt.
    Is het trouwens een eeneiige tweeling of een twee eiige?

Share This Page