De Dec mama.s 2009 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door gimena, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    mroos
    heerlijk dat je even lekker hebt kunnen uitslapen:).

Leuk dat jullie de stoel krijgen!!

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    roeltje
    wat naar voor je zus:(

3. mroos

mroos Niet meer actief

@roeltje, balen joh, hopen dat het volgende maand wel lukt.

Ik hoorde gister dat de vrouw van een neef van mij zwanger is na 2 jaar proberen, ze waren net begonnen met onderzoeken enzo en toen bleef dr menstruatie ineens uit, ze is nu 6 weken zwanger. Ik krijg echt tranen in mijn ogen van dat soort verhalen, omdat ik het mensen zó gun om zwanger te worden en ook zo'n mooi mensje op de wereld te zetten:)

4. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Mroos ik kan daar ook altijd emotioneel van blijven worden. Het is ook echt een wonder...

Roeltjes zus veel sterkte....

Hier lekker aan het keuvelen en opruimen. Ons nieuwe hjuisje begint nu echt thuis te voelen. Het is wel even aanpassen hoor verhuizen met zo'n kleintje. Je moet eigenlijk alles doen als de kleine slaapt.

Op het kdv gaat het prima en ik kolf nu ook voldoende....Volgende week voor het eerst echt drie volle dagen werken. Ga trouwens vanaf maandag weer echt opletten met eten. Ben voor de zwangerschap 30 kilo afgevallen, toen werd ik zwanger en na de bevalling zijn er maar 10 af gegaan. Dus moet echt weer afvallen. iig 10 kilo voor de zomervakantie. Nu tijdens de verhuizin zie ik allemaal zakken met te kleine kleding (voor de zwangerschap) voorbij komen erg confronterend hahahaha

Maar vanavond komt oma oppassen en nemen we het er nog even lekker van. Wij gaan heerlijk op de fiets naar een restaurantje een dorpje verder en hopen lekker laat weer thuis te komen hahahah

Veel plezier vandaag

OW ja groente hapjes gaan er hier ook niet in....alleen fruit....

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mroos
    bijzondere verhalen zijn dat he.. fijn dat ze nu eindelijk zwanger is..
    Mijn zus was helemaal niet bezig met kinderen maar nadat ze een paar keer in het zh was opgenomen met hevige buikpijn en wegvallen kwamen ze tot de conclusie dat als ze ooit kinderen wil, ze daar nu mee moet beginnen.. binnen een half uur hebben ze besloten dat ze er voor zouden gaan.. ze zou meteen in de mmm terechtkomen.. Maar helaas is het ondanks het vele spuiten en echo nog niet gelukt:(

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    oja, kan liga ook door de groente?

7. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Roeltje, een potje/bakje groente, 1 hand liga...met hand 2 breken en dan prakken/mixen...uhhh ja kan ;).
    Haha...denk dat t handig is sommige groentes aan te dikken, door al het vocht...zou t gewoon proberen...heb t zelf nog niet gedan.
    Sterkte voor je zus! Met goede moed naar de volgende maand is b2w niet het leukste om te horen...iedereen bedoelt het natuurlijk positief, maar uit ervaring merk ik dat ik het ervaarde als "hallo, dit doet zeer...ik denk niet eens aan volgende maand!"
    Niet om je "aan te vallen", maar om je ervan op de hoogte te stellen...ik weet dat je het goed bedoelt! KNUFFFFFFFFFF

OJA, BETERSHAP!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    pooh
    haha op naar volgende maand zegt ze zelf:D kreeg ik als sms..
    ik kijk wel uit om degene te zijn die dat stuurt haha..
    ga vanavond gewoon Liga er door doen.. als hij het niet lekker vind merk ik het vanzelf..

9. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Roeltje wat jammer zeg van je zus, hoop dat het snel raak mag zijn voor ze...

@ Liga door de groeten kan ook hoor! Ook als hij de groeten niet zo lekker vind kan je het wat milder en zoeter maken door zo'n liga:D

Morris heeft nu in totaal 7 keer spercibonen gegeten en is er helemaal aan gewend nu eet hij hem zonder problemen!!! Echt ze moeten ook echt even wennen:D Maar zijn favo is pompoen en courgette en wortels ! HAha boefje

10. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Roeltje,
    haha herkenbaar...ze wil je (iedereen) voor zijn denk ik;).
    Dikke knuf! Suc6 met de liga...let me know!

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    #251 Lemi, 15 mei 2010
    Laatst bewerkt: 15 mei 2010
    zwangerworden
    weet je dat je echt beter niet kan lijnen als je bv geeft??? Ik zou ook wel willen, maar is echt best slecht...

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    'Afvallen tijdens de borstvoedingsperiode
    Tijdens de borstvoedingsperiode is extra energie nodig voor de productie van melk. Voor een deel wordt deze energie gehaald uit het extra aangelegde vet uit de zwangerschap. Het blijkt echter, dat veel vrouwen een heel efficiënte manier hebben om nu met hun energie om te gaan. Erg veel meer eten dan normaal hoeft dan ook niet.
    Om af te vallen moet altijd minder energie genuttigd worden dan er nodig is. In het geval van borstvoeding wordt een limiet aangehouden van 1 pond per week. Door zo – geleidelijk – af te vallen, komt de melkproductie niet in gevaar. Te snel vermageren zou de melkproductie kunnen doen verminderen. De kwaliteit van de melk blijft echter altijd gehandhaafd. Een ander nadeel van sterk afvallen in deze periode, naast vermindering van de melkproductie, kan zijn dat er extra afvalstoffen uit het vetweefsel in de bloedbaan van de moeder kunnen komen, waarna ze uiteindelijk in de melk terecht kunnen komen. In hoeverre dit schadelijk is voor de baby is niet helemaal te zeggen. De hoeveelheid afvalstoffen die opgeslagen is in vetweefsel verschilt van persoon tot persoon en is afhankelijk van het voedingspatroon in het verleden. Wel blijkt uit onderzoek dat het geven van borstvoeding bescherming biedt tegen de schadelijke effecten van afvalstoffen in de moedermelk.'

13. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @roeltje: sterkte voor je zus en beterschap voor jezelf!

@lotte: hoeveel kost zo'n luchtje dan ongeveer? Heb je alle bekende merken? Ik gebruik vaak hugo boss xx

@kinderstoel: wij hebben de bloom fresco. Gebruiken hem al vanaf de geboorte. Kan nml helemaal plat dus kon ze daar mooi in liggen tijdens het eten, box vond ze in het begin te groot ging vaak huilen en in de kinderstoel voelde ze zich geborgen en konden wij lekker rustig eten. Nu gebruiken we hem voor 2/3 rechtop (kan nog 1 stand rechter) ze vind het geweldig, hij is in hoogte verstelbaar en kan zowel bij salon als eettafel. Kan met en zonder tafelblad. Ik vind hem geweldig!! Hihi lotte lijkt ook wel een reclamespot hahaha! Wel duur maar wij hebben hem van mn ouders gekregen:)

@groente/fruit: wij zouden wachten tot 6 maanden ivm mijn eczeem (heel erg als baby). Waren we van de week bij het cb en onze wijkvp was ziek dus vervangster uit dorp verderop. Zegt ze ddat het toch echt hoogste tijd is om te beginnen met groente. Fruit idd nog even laten wachten tot 6 mnd omdat beebs daar regelmatig wat op kunnen reageren maar op groente reageren ze eigenlijk nooit allergisch. Emma is vandaag 5 maNden dus denk dat ik van de week een beetje groente ga proberen :) nog wel ff afwachten tot dr verkoudheid over is en ze weer goed in dr velletje zit en dan gaan we los!! Hahahah

@hier: donderdagavond liep de koorts op tot 38.8 en ze werd benauwd. Gespoeld met zoutwater, gestoomt in de badkamer etc, gisteren was ze er echt goed beroerd van en ik ook ( ben zelf al 14 dgn verkouden en hoofdpijn) gelukkig had mn man vrijgenomen. Hij heeft voor emma gezorg en ik heb op bed gelegen op zolder. Vanochtend was emma gelukkig koortsvrij en alweer een stuk gezelliger en ik voel me oom veel beter dus hoop dat we het ergste weer gehad hebben.

14. mroos

mroos Niet meer actief

@PSje, hier idd ook alleen groente, ik had ook erge eczeem als baby, hij begint nu wat op zijn rug te krijgen, hoop dat het niet erger wordt..
    Maar Boaz krijgt nu wortel en vindt het erg lekker, het happen gaat steeds beter:)
    Succes drmee!

15. gimena

gimena Niet meer actief

begint met een Z en eindigt met wanger :p
    dus ik ben ZWANGER :)
    aleen hij is nog ligt van kleur :S
    is dat wel normaal???

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Pelikaantje
    Welkom, klets gezellig mee. Wat een superschattige foto!

sUUS
    Wat is Maud toch een knap ding zeg!
    Zie dat jij ook van die ringen van Playgro hebt. Wat een superdingen zijn dat zeg! Amy speelt echt allleen nog maar met die ringen. De hele tijd op bijten. Dat is echt de beste aanschaf van speelgoed in tijden.
    Hier ook een knalvolle box. Moet er ook altijd katten uit jagen. Wel lekker voorverwarmd dan...

Lotte
    Wat een ontzettend vrolijk snuitje heeft Milan, heerlijk manneke...

Roeltje
    Heerlijke Lenn spam. Vooral die slapende, zo schattig

Happy
    Blote babies zijn de mooiste babies. Wat worden ze groot he als je hem zo ziet liggen.

Panos
    Hier nog zo'n ex-kinderhater. Wat die hormonen niet allemaal met je doen he?
    Dan is er dus nog hoop voor mijn aangespoelde zeehondje. Al probeert ze inmiddels haar benen al in de lucht te gooien om om te gaan rollen. Lukt alleen nog niet helemaal zelfstandig. Lieve spam!
    Wilde ook geen Stokke en heb nu toch een Stokke. Na heel lang wikken en wegen. Vond de kleuren van de Nuna in het echt tegenvallen en hem er een beetje goedkoop uit zien. De Fresco vind ik belachelijk duur en nu handig, maar over een paar maanden niet meer. Stokke is in iedre geval in leuke kleurtjes, heb hem in het turkoois.
    Heb hier zomer en winterslaapzakjes van de Prenatal, stop het la\kentje vrij strak in zodat ze toch niet te veel met haar armpjes kan spartelen.

Mocht er nog iemand een Stokke stoel gaan kopen, ik heb nog een babyset (houten beugel, leertje en plastic rugleuninkje) in de aanbieding in het groen.

Sanka
    Moest echt lachen om die foto, wat een schat! Hij kijkt zo leuk op die foto!

Doortje
    Ook al zo'n lekker ding. Amy is echt niet zo lenig...:)

Gimena
    Laat zien!!!

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Gimena
    Is hij wel donkerder dan de vorige?

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Zijn sinds donderdagnacht in Portugal aangekomen. Bijna drie uur gevlogen en Amy heeft uiteindelijk toch ongeveer anderhalf uur liggen slapen in mijn armen. Papa kreeg haar niet stil , maar met veel verwennerij. Speentje, beetje hupsen met mijn benen en lekker met een doekje over haar wangetje strelen, viel ze toch in een diepe slaap. Zo diep dat ze dwars door de landing heen geslapen heeft. Tip: Als je savonds vliegt, trek ze dan een slaapzakje aan. Voelen ze zich net iets geborgener in en gaan sneller slapen. Totaal geen last gehad van druk op haar oren, dus laat je niet gek maken door al die wilde verhalen.

Nu lekker een enorm appartement voor ons drietjes. Hebben drie slaapkamers, dus Amy heeft een prive slaapkamer. Ging de eerste nacht meteen zonder problemen slapen in het campingbedje en sindsdien slaapt ze prima hier. Heb een super buggy waar ik ook de maxi cosi op kan klikken en kan met het zonnekapje en de kap van de buggy haar bijna helemaal tegen weer en wind beschermen zodat ze lekker beschut ligt en even kan slapen bv.

Ook heeft ze inmiddels eten ontdekt en wil alles proeven wat wij eten. Laat haar ook een hoop smaakjes proberen. Gisteren bijvoorbeeld mandarijnsap (vers) laten proeven en vind ze heerlijk, dus gaat met water aangelengt in haar flesje. Ook op brood laten sabbelen met een beetje tomatendsoep eraan....ook lekker.

Kortom, het gaat hier lekker, maar het mag nog wel wat warmer want door de wind voelt het toch wat fris aan.

Wel leuk om opa en oma weer eens met Amy te zien. Ze zijn er wel dol mee. Echt schattig...

19. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @gimena
    Gefeliciteerd! Wat leuk, zwanger. :D

@collo
    Wat fijn dat het vliegen zo goed is gegaan. Lekker genieten. :)

@roeltje
    Alweer wat opgeknapt? Of nog steeds zo beroerd als vanochtend?

@psje
    Wij zijn hier ook verschrikkelijk ziek geweest. Zo vervelend. Ben blij voor je dat jullie je alweer wat beter voelen.

@liga
    Das een goeie tip ga ik ook proberen.

@afvallen
    Ik geef ook nog bv en heb ook nog de nodige kilo's over. :(. En tegen mij is inderdaad gezegt dat ik zolang ik bv geef niet mag gaan lijnen.

@all
    Luuk is nog steeds wakker :$. Al vanaf vanochtend.

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    collo
    ik stuur de zon even naar jullie toe 8)

Sanka
    voel me al een stuk beter.. even goed gegeten (had helemaal geen zin maar goed) en had dat schijnbaar even nodig..

Deel Deze Pagina