De Dec mama.s 2009 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door gimena, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Jeee gefeliciteerd gimena!!! wij willen het zien!!! :p

2. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @gimena: gefeliciteerd!!!!!!!!

@collo: fijn dat het zo goed ging met amy in het vliegtuig! Veel plezier daar in portugal!! Waarom vind je de bloom kinderstoel niet geschikt voor over een paar maanden?? Ik had hier laatst tafelblad en verkleiner eraf en mn neefje van 3 kon dr zo nog in zitten!

@sanka: ja ben blij dat het weer wat beter gaat. Valt niet mee he, ziek zijn met een kleine. Normaal ga ik ff een dagje of 2 op bed en over maar dat zit er nu niet in. Mama's kunnen echt niet ziek zijn ;)

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    PSje
    Lijkt mij niet handig als ze er zelf in en uit willen. Ze kunnen daar toch niet zelf in en uitklimmen toch? Voor de eerste maanden leek hij me juist ideaal. Maar wel een beetje prijzig. (maar als ik hem had gehad, dan had vik ook geen nee gezegd hoor)

4. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @mroos: oh jij hebt ook zo'n eczeem gehad als kind. Ben je ook zo bang dat je kleintje het krijgt? Ik heb vroeger echt helemaal onder gezeten, dieeten gehad, hormoonzalven en teerzalf etc. Hielp niks, uiteindelijk heeft mn moeder aangeklopt bij een homeopaat en binnen 3 maanden was het niet meer zo dik en vurig. Uiteindelijk helemaal vanaf gekomen. Ik hoop echt zo dat mn meisje het niet krijgt. Moet zeggen dat ze tot op heden nog geen pukkeltje of plekje heeft gehad. Hoop dat het plekje van je zoon snel over is!

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Gaan even shoppen in Faro, even boodschapen doen hoor, niks spannends. Kijken of ze hier ook lekkere fruithapjes hebben.

6. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @collo: als je m op de laagste stand zet kunnen ze er wel zelf in gaan zitten op een gegeven moment. Ik vond m idd ook heel handig vanaf het begin. En elke stoel heeft voor en nadelen. Als mn dochter een beetje op dr neeftje en nichtje lijkt zit ze maar heel kort in de kinderstoel. Die wilden al heel snel op een "grote" stoel dus zaten vaak op een gewone stoel met een kussen! Haha zie ik hier ook nog wel gebeuren volgend jaar ofzo:)

7. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

zo er is weer flink gekletst.
    kijken of ik op iedereen kan reageren:)

@suusekebak:ik geef kv. chloë heeft sinds dat ze een maandje of 2 is ineens veel last van eczeem. En echt veel jeuk! Ook is ze door verkouden.Veel last van buikkrampjes en spugen.
    meerdere malen bij ha geweest en overgestapt van voeding. Verschillende soorten zalfjes gehad waaronder hormoonzalf( ben er idd zelf ook geen fan van) en nu lopen we bij de dietist.
    Die gaf aan dat het niet kan missen dat het kma is gezien de klachten die ze heeft en zowel mijn vriend als ik allergie gevoelig zijn!!!
    meiske krabte zich echt zwaar kapot gewoon. zo zielig.
    Wat een leuke foto's van maud

@zwangerworden: herkenbaar! heb je de tijd voor jezelf vind je er niets aan hahah. Had dat laatst ook. Kleine naar het kdv,maar haar ook eerder op gaan halen

@panos wat fijn dat ze er overheen is gegroeid hopelijk gebeurd dat hier ook:)
    Chloë sliep in het begin ook in de puckababy en nu in een gewone slaapzak van de hema en gaat perfect! als ze slaapt dan hahaha

@sanka als je dan weer op kraamvisite gaat vind ik ook dat je ineens ziet hoe groot je eigen kindje wordt:(

@roeltje bleg he je zo voelen,kan je een hand geven! ook al 2 dagen zo niet fit!!!!!!
    en wat naar van je zus

@collo wat heeerlijk zo lekker op vakantie........... ben jaloers;)

kinderstoel: wij hebben de stokke maar het is dat we hem gehad hebben.....

wat een geweldige mooie spam komt er toch voorbij...dat is echt genieten

8. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Stokke tripp trapp; jup hier ook :), we krijgen hem van mijn schoonouders, geen idee wanneer. Neem er nu toch wel het voorzet plankje/blad bij, handig zonder tafel in onze toekomstige tuin :p.

@ Sanka; wat een dropje is Luuk :)

@ Doortje; joehoehoe :p Wat een moppie is Sara.
    Volgens mij heeft Sara dezelfde sokken als Maura, barbapappa van de H&M? Ze bevallen goed hier!

@ Roeltje; vervelend dat je je zo naar voelt, beterschap!
    Rot voor je zus :(.

@ groente & fruit; bijna bijna bijna :D:D Begin al meer 'idee' te krijgen, ben alleen nog niet helemaal uit de tijden waar we naar toe gaan.

@ Collo; klinkt heerlijk allemaal! Geniet er van!

@ Gimena; gefeliciteerd!!

@ Eczeem; Hier ook eczeem, ikzelf (maar nu helemaal rustig en onder controle) en Maura dus ook :(. Gelukkig heeft ze het nog niet té erg en wordt het al steeds beter. Akelige kwaal is het.
    Ben benieuwd waarom de verpleegkundige het de hoogste tijd vond voor groente. Wachten met fruit vaker gehoord, groente weet ik niet zo, vandaar dus ook maar even mee gewacht.

@ brabantsmeisje; op de fiets hihihi, zo schattig.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    joehoe!!!!!!! whoopie!!!!!!!!

vanmiddag Liga door de boontjes gekruimeld en ja hoor.. Meneer eet het zo op!!!! was gewoon echt te dun:D

*Roeltje kruipt weer op de bank*

11. gimena

gimena Niet meer actief

hij is wel ietsje donkerder maar niet veel donkerder geworden.
    ik kan nu niet de test laten zien heb geen camara hier.
    ben niet thuis namelijk.
    bel maandag toch even weer de huisarts voor de zekerheid

12. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hier vanavond brocoli en boontjes gestoomd. Luuk heeft ervan gesmult. :D
    Morgen vroeg krijgt hij banaan meloen hapje. Ben benieuwd.

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Net in de supermarkt geweest en had me de moeite van het meesjouwen kunnen besparen. Zelfs de Nutriulon en de rijstebloempap hebben ze hier precies hetzelfde. Achja. Morgen gaan we broccoli met wortel proberen. En lange vingers gekocht, want dat gaan we ook eens proberen...

Nu ga ik even lekker een biertje drinken...Tot morgen!

14. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @langevingers
    Mogen ze dat al hebben?

@collo
    Lekker genieten. Drink je er ook eentje voor mij? :p

15. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @Riti: vond het ook echt een rare opmerking: "de hoogste tijd om te beginnen met hapjes":( ze had het over de mondmotoriek en dat hapjes van een lepel dat stimuleert enzo. Nou dat gaat ook prima als je met 6 mnd begint hoor! vind het wel een beetje vreemd dat mijn "eigen" verpleegkundige en arts allebei het juist heel goed vonden dat ik wilde wachten tot 6 mnd en dat zo iemand die je dan 1 keer ziet ivm ziekte ineens iets heel anders gaat aanraden. lekker eenduidig beleid ook;)dat ga ik volgende keer dat ik op het cb ben nog wel even bespreken:p
    Maar ga dus wel wat eerder beginnen met groente dan 6 mnd maar wacht ff af tot ze weer helemaal is opgeknapt van het ziek zijn dus dan is het waarschijnlijk nog maar 2 of 3 weekjes eerder dan ik van plan was.

16. gimena

gimena Niet meer actief

pfff sophie is nu stik huilerig ze heeft zat aandacht gehad van opa en oma en haar oom.
    en nu is het verschrikkelijk hard huilen pff iemand een tip ???
    (heb er gewoon hoofdpijn van hehe)

@Langevingers ..., mogen ze dat al??

@baby kook boek hebben ze doe ook bij bruna en zulke boek winkels??

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @Psje:
    Ik ga je zo even een PB met wat meer info sturen! En onderaan mn bericht zal ik even de standaard prijzen neerzetten!

Haha, ja jouw bericht lijkt ook wel een reclamespot:p.

Handig om te weten dat je beter met groente kan beginnen als ze gevoeliger zijn voor allergieën enzo! Dan kunnen wij ook beter met groente beginnen namelijk! Wanneer kan je dan het beste pas met fruit beginnen? Wij starten sowieso pas met 6mnd met hapjes. Hij wacht dus nog mooi maar ff:p

Fijn dat je je weer wat beter voelt!

@Gimena:
    GEFELICITEERD!!! Hoe voelt het!? Onwerkelijk? Wanneer ga je het aan je mama vertellen?

@Collo:
    Wat voor ringen zijn dat waar je het over hebt? Ik heb van Playgro wel een doosje met ongeveer 10 ringetjes gezien die je aan elkaar kan doen. Bedoel je dat? Ik heb heel veel van dat merk. Echt leuk spul.

Ohhh heerlijk! Fijn dat de reis zo goed is gegaan met Amy:). En nu lekker genieten hoor!

@Volle box
    Yep, hier ook een zooitje in de box. Moet af en toe zoeken waar Milan is:p

Roeltje
    Fijn dat het al beter gaat.

brabants meisje
    Leuke foto hoor!

Stokke
    Wist niet dat je daar een eetblad bij kon kopen! Is die ook duur?

Riti
    En hoe ga je het aanpakken met groente en fruit? Ben benieuwd, want ik ben er nog niet uit....Moet echt meer op gaan zoeken, maar dan word ik gek!

Gimena
    Maar je had 's middags getest he? Dan kan het dat ie niet heel veel donkerder is:)

Belangrijke info:
    Dit vond ik op een site die iemand hier gaf! Wel belangrijk vind ik!

'Gluten
    Gluten zijn eiwitten die in granen (tarwe, rogge, gerst en haver) voorkomen. Bij baby’s kunnen gluten de darmen irriteren. Baby’s die er gevoelig voor zijn, kunnen er zelfs blijvende schade aan overhouden. Het is daarom belangrijk dat u tot 7 maanden geen voedingsmiddelen geeft die tarwe, rogge, gerst of haver bevatten (zoals brood, soepstengel, beschuit, biscuit, of glutenbevattende pap). Maïs, witte rijst en boekweit bevatten geen gluten.'

Langevinger:
    Mag dat???

Nog even de prijzen van mn luchtjes:D
    Dames, parfum 15ml €8,90
    Dames, parfum 30ml €14,30

Dames, eau de parfum 100ml €19,90
    Dames, parfum 50ml €19,90 (Luxe flesje)

Heren, eau de parfum 50ml €14,30
    Heren, eau de parfum 100ml €19,90 (Luxe flesje)
    Heren, parfum 50 ml €19,90 (Luxe flesje)

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @gimena: gefeliciteerd! Wat geweldig!! (ik = stiekem jaloers :)) Welke maand zou het hummeltje dan mogen komen?

@playgro: ja inderdaad, dat zijn ideale ringen! Ook fijn om ff een speeltje mee aan de wagen of maxicosi te hangen, echt handig! Maud vind ze ook helemaal leuk!

@rest: ik weet het toch nu alweer niet meer....sorry....
    Bedankt voor de maud-complimenten! :D ik = trots!!

Ik ga lekker slapen...Trusten!!!

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dames, ik kom even welterusten zeggen..
    dus bij deze:

welterusten! en tot morgen!

20. Lemi