Klopt...baal er zo van bij ons is het door de kraamzorg gekomen die heeft mij liters zuivel laten drinken. Daardoor heeft zij ook via de BV een overkill aan zuivel gekregen zo lijkt het... Ik heb nu bij aaron bewust eerst zuivelvrij gegeten en gedronken de eerste tijd en doe nu rustig aan met zuivel. Nora had vermoedelijk ook aanleg hoor..ik ben ook erg allergisch ten aanzien van luchtwegen etc. Maar t is zeker een stapeling geweest waar we veel van hadden kunnen voorkomen t gaat nu goed gelukkig
Ik doe ook nog even voorzichtig met de allergie gevoelige producten. Net wel weer een stuk banaan gegeven. Zo grappig om te zien hoe ze die te lijf gaat! Van een lepel vindt ze er echt niks aan en zo zelf happen en sabbelen gaat super! Heb ook broccoli in de koelkast liggen. Zo even koken en dan dadelijk hele roosjes aanbieden. Ben benieuwd! @joyce: Denk dat de babydump hem niet meer gaat worden vanmiddag.... Ben eigenlijk aan het werk (thuis) en heb dadelijk nog een meeting (wel virtueel dan).. Verder moet mutsie nog een fles en slapen. En dan vanavond weer uiteten. Wordt een beetje te druk als ik haar nu meesleep naar de babydump (vanmorgen is ze ook al met mijn vriend meegegaan op visite).... Gaan morgenochtend nieuwe poging doen... Hang maar uit het raam op zoek naar een grijze V70
@ verslikken; was ik ook bang voor, maar gaat prima (nu 2x een korstje brood en een stukje mango). Ik geef het haar niet als ze gierende honger heeft, dat kan dr motoriek ook nog niet aan hihi, gewoon rustig ontdekken en 'frutten'. @ allergieen; die bouwen zich altijd op, de varianten die er al heel vroeg zijn zijn dan vaak ook erg heftig. Over het algemeen gaat je lichaam steeds heftiger reageren (en later weer minder, als je mazzel hebt). Ik heb zelf wat allergieen, eigenlijk 1 groep maar die is ook later pas heftig geworden toen ik al een jaar of 3 was. Appel staat met stip op 1, dus ik kijk heel erg uit, maar geeft het wel. Gluten vond ik eng, begonnen met een heel klein beetje met 6,5 maand dus en koemelk voorlopig nog niet, zit ook in de familie dus dat wordt ook even opletten. Het is maar een gevoel, er zijn zijn zo veel adviezen maar opletten kan nooit kwaad lijkt me. @ vraagje; kiwi, kan dat met pitjes en al?
@jolinde Oh die hoest dat is inderdaad verschrikkelijk. Misschien hebben ze bij de apotheek iets voor je? @suuskebab Oh brood met duo panoti lekker? heb je een foto gemaakt? Ze zal wel helemaal onder hebben gezeten of viel het wel mee? Pyamapapje hier ook geprobeerd omdat Luuk elke keer zo vroeg wakker werd. Het heeft niet geholpen. . Maar goed hier ging het door standje 3. Het is best wel dik. @panos Wat fijn dat de vakantie is goed is gegaan. En ik weet nog niet watvoor een buggy ik wil. Maakt me eigenlijk niet zo uit. Als ik er ook maar wat boodschappen in kwijt kan. En bedankt voor de tip. Ben bijna jarig dusss..... @zwangerworden Wat heerlijk zeg. Fijn dat je bij getankt bent. @lotte Jij ook al een nieuw record van overdag slapen. Zal je wel erg fijn zijn of niet? @dees Oh gelukkig is het niet zo veel als je dacht. Het is natuurlijk nog steeds een erg groot bedrag. Maar inderdaad beter dan 1000. @joyce De bijeenkomst was dus wel nuttig? @riti Zo een halve mango. Dan vond ze het dus erg lekker? Geef jij het dan ook eerst meedere dagen achter elkaar? @dretjuh Wat een goede tip van die yoghurt. Ga ik ook proberen. Is gezonder denk ik als al die danoontjes. @mili Wat fijn dat het weer beter gaat. Alleen erg vervelend voor je man. Is hij als hij ziek is ook zo zielig als de meeste mannen? @verslikken Ik heb bij de prenatal een soort handvatje met een zakje eraan gekocht daar kan je dan fruit in doen of groente en kunnen ze het eruit sabbelen. Heb het wel liggen maar nog niet gebruikt.
Oh ja vanochtend bij het cb geweest. En alles was weer goed gelukkig. Hij is alleen niet echt heel erg veel aangekomen maar wel normaal. Maar goed mij man en waren voor de zwangerschap ook van die schriele Heb trouwens foto's laten zien van dat rare slapen van Luuk. En dat was normaal toevallig deden de kinderen van mijn cb arts dat ook. Gelukkig maar. Me voor niks druk gemaakt. Hij is nu 67 cm en weegt 7670. Oh en Luuk kan iets nieuws, BLAZEN. Vind hij erg grappig. Telkens blaast hij zijn speen met een boogje uit zijn mond.
@ riti: op de bijeenkomst zeiden ze zonder de pitjes,maar zou eigenlijk niet weten waarom niet.... @ sanka: blazen, ja hier ook 1! van de week met pap en dat ging of blazend of slurpens bijeenkomst was leuk aangezien je ook van anderen wat hoorde zeg maar... danoontjes en diksap hoefden overigens allemaal nog niet hoor... dat zijn toch wat meer "snoepjes" dan echt eten.. ook werd afgeraden om ze straks met een beker te laten rondlopen maar gewoon een drink moment in te bouwen.. beter voor de tandjes.. en beter een beker dan tuitbeker of fles in ieder geval.. heb voor 1 euro een speciale beker gekocht @ panos: oh ok, komt goed! een volvo v70? grappig.. ben vorige week door een volvo v70 opgehaald voor mijn sollicitatie.. hehe.. maar wilde al zeggn als je alleen/met de kleine meis bent dan ms leuk voor bakkie koffie.. maar met man erbij is dat denk ik niet echt een goed idee zitten die helemaal niet op te wachten he.. haha.. en sowieso moest ik nog poetsen.. maar goed, zal morgen ff goed in de gaten houden.. zo.. ga ff sollicitatiebriefje afmaken heb deze week wel al gesolliciteerd maar wil deze brief ook nog in engels hebben en dan maandag versturen en dan heb ik volgende week ook weer gehad en dan heb ik toch weer 1,5 week om een nieuwe vacature te zoeken de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. ik heb gewoon al ww gehad!! ze rekenenvanaf de 7de van de maand.. dus 1-7 juni heb ik al gekregen
Mili Oh wat vervelend zeg! Kraamzorg zei tegen mij ook dat je veel melk moet drinken. Nou had Milan vanaf dat hij ongeveer een week was al hele rode, schrale wangetjes. Bij het cb zeiden ze dat het van alles kon zijn. Op een gegeven moment hadden we 4 dagen geen melk in huis en toen was het ineens bijna weg! Dus toen kreeg ik al vraagtekens. Daarna weer melk gedronken en na 2 dagen was het weer helemaal terug! Ik drink nog wel melk, maar wel minder. Gelukkig gaat het nu goed! Ja, het zal ook zeker wel met aanleg te maken hebben, maar wat je zelf al zegt...als je het weet kan je er rekening mee houden! Sanka Nee hoor, geen nieuw record van slapen overdag! Milan sliep altijd goed 's nachts en overdag. Alleen sliep hij opeens 2 weken niet overdag (na de eerste prikjes), toen weer wel goed en toen weer 2 weken niet (na de tweede prikjes). Daarna nog een tijdje gehad dat hij wisselend sliep overdag en ik m er waarschijnlijk te snel uithaalde als hij niet leek te willen. Nu gaat het weer prima. Alleen slaapt hij meestal 3x per dag een half uurtje en nu ook weer af en toe wat langer dus. Fijn dat Luuk het goed doet! Hoeveel woog hij de vorige keer dan! Wel een lekker gezond mannetje aan de lengte en gewicht te zien. Maar wat was dat slapen volgens haar dan? Waarom zou hij dat doen volgens haar? Gaan ze nu ook al andere dingen controleren bij het cb of nog steeds alleen lengte en gewicht en vragen hoe het gaat? Leuk he dat blazen! Maakt luuk er ook zo'n leuk geluidje bij of niet? Roeltje en telefoon Hmm...staat me wel iets van bij van een tijd terug...Dacht dat ie stuk was...ff denken...iets met de batterij ofzo? Haha, kweenie meer.
kiwi zonder pitje Volgens mij heeft dat ook met allergieën te maken!! Ga even zoeken.... TipsPas op met pruimen, deze kunnen een laxerende werking hebben. Als er allergieën in je familie voorkomen, kun je vruchten als kiwi, mandarijn, sinaasappel, grapefruit, tomaten en aardbeien in het begin beter vermijden. Deze geven, in vergelijking met ander fruit, iets meer overgevoeligheidsreacties. Als je baby een verhoogt risico loopt op een allergie, is het verstandig om minimaal zes maanden uitsluitend borstvoeding te geven. Borstvoeding heeft een beschermende werking dankzij de antistoffen die erin zitten.
Kan alleen vinden dat het de darmen prikkelt. Verder dus alleen dat kiwi ook een allergische reactie kan uitlokken
Joyce Die tip over een beker is wel een goede! Thnx! Maar als er water in zit dan maakt t natuurlijk niet uit.. Maar jij geeft Lianne dus wel pap. Geef je die omdat ze dan beter slaapt of zomaar? Ik wilde zelf namelijk laatst ook pap geven, maar twijfelde of ik het wel zou doen... Hoezo beter geen tuitbeker??? En een gewone beker lijkt me nog wel errug moeilijk om uit te drinken toch? Wat voor beker heb je dan?
@lotte Ja dat slapen. Ze wist ook niet waarom maar sommige baby's vinden dat fijn. Vorige keer keer Luuk 6900. Dus 770 aangekomen in twee maanden tijd. Hij zit wel gewoon netjes binnen de lijnen. Met de 7.5 maand heb ik weer een afspraak en ik heb een vragenlijst meegekregen. Die moet ik invullen en die word de volgende keer uitgebreidt besproken. Staat van alles in. Hoe je je voelde met de zwangerschap, hoe je het vind leven met je kindje nu allemaal van dat soort dingen. Of je het moeilijk vind enz. @joyce Ben ook wel benieuwd naar die beker. Luuk kan hier al slokjes uit mijn glas nemen. @allergieen Ik heb denk ik het geluk dat er in beide familie's helemaal geen allergieeen voor komen. Ik kijk meestal wel even of het goed gaat of niet. Maar hij heeft al aardig wat gehad. En allemaal noproblem. En ik heb ook nog niet gehoord dat je een allergie kan uitlokken, volgens mij heb je dat of heb je dat niet.
Dani drinkt al erg goed uit een beker. Handig als je een drinkyoghurt erin doet, dat gaat heel gemakkelijk dan. Kiwi kan inderdaad wat reacties veroorzaken. De pitjes kun je ook in de poep terugvinden. Maar dat is zelfs bij Layla nog en die is bijna 21 maanden. Hier iig nergens last van
@ lotte: omdat ze uit een tuit toch moeten zuigen en dus weer dezelfde spieren gebruiken een gewoon glas of plasic beker mag ook, deze heeft een wat meer gebogen randje.. ff denken.. zeg maar net als de letter f hihi (dus dan omgekeerde f en dan een _ en dan f.. snappie? f_f en dan aan elkaar verbinden dan heb ik hem getekend.. hehe en geef lianne geen pap hoor.. soms als we denken laten we dat nieuwsgierig aagje maar eens even wat via een lepel geven..
@ Lotte; nou precies wat ik ook gevonden had . Dan haal ik de pitjes er uit, ook geen punt. @ beker; heb nu een hele simpele tuitbeker zonder antilek, werkt top! De (dure) antilek is geen succes en direct uit een glas of beker wel, maar dat geeft toch wel snel een nat shirt, nu dus een tuit met flinke gaten . Moet wel helpen want het is gewoon een open beker, loopt dus zo leeg, dus zuigen niet nodig. Hier ook alleen water nog, en alleen op vaste momenten anders drinkt ze voor dr fles en dat moeten we niet hebben. @ Mili en Lotte; Nou zeg, hier het zelfde zo ongeveer. ' Veel zuivel' , werd er gek van. Juist omdat ze vreselijke krampen had en kma in de fam zit heb ik zuivel behoorlijk gemeden. Geen idee of het geholpen heeft, maar het zuivel-pushen vond ik erg vervelend. @ allergieen; je zal toch een keer moeten gaan proberen, maar daar heb je goede opbouwschema's voor die geleidelijk op en uitbouwen.
@joyce: Eigenlijk wel goed plan kopje koffie (of thee dan, want ik lust nog steeds geen koffie ). Geef wel een seintje als ik weer in de buurt van de babydump kom... @fietsen: Vandaag zijn de nieuwe fietsen en fietskar gekomen. Echt supergaaf! Morgen lekker fietsen en de kleine in de kar. Stoer! Zin in! @drinken: Ik geef soms ook wat water uit een gewoon glas. Ze zet dan haar mondje om de rand en likt met tong het water naar binnen. Af en toe giet ik heel voorzichtig een klein slokje in haar mond. Helft loopt er uit, maar het gaat goed. Hebben ook een tuitbeker, maar gebruik die liever niet. Nu lekker uit eten met vrienden. KLeine gaat mee. Meestal vermaakt ze zich prima in maxi cosi met speeltjes. Hopelijk vandaag ook want we gaan naar iets nettere tent dan normaal....
Telefoon Heb een Nokia 6300 gekocht.. mooi simpel en lekker stevig mijn eigen heeft Lenn kapot gesmeten , toen kreeg ik van iemand een andere tel die ze nog had liggen.. alleen als ik wil bellen moet ik eerst mijn telefoongeluid aan zetten anders hoor ik niks. klepje van de batterij flikkert er steeds uit.. dus vastgeplakt met tape maarja, dat werkt natuurlijk niet.. Allergieën hier niks in beide families gelukkig.. maar geef met nieuwe dingen wel eerst een beetje i.p.v. een compleet potje.. Sanka Hier helpt een papje ook niet voor uit slapen Hij slaapt 's nachts wel een stuk vaster en wordt niet meer wakker om 5 uur.. het is nu tot 7uur aan een stuk gelukkig.. hier mm, taartje eten
@ panos: ben toch werkloos hehe.. dus als je keer zonder man in de buurt ben dan geef maar een gil dan laat ik weten of de kust hier ook veilig is