pff, eerst kon ik niet in slaap komen (zul je altijd zien).. daarna Lenn om 3 uur voor de speen.. om 4 uur voor de speen.. Tussendoor ben ik natuurlijk klaarwakker.. Om 5 uur weer en toen was ik het zat.. Dus fles gegeven.. Om half 6 is ie weer in slaap gevallen en om half 7 vond ie dat de dag wel was begonnen.. meegenomen naar mijn bed (doe ik eigenlijk nooit, maar was nog zooo moe).. maarja meneer alleen maar gillen, afstandsbediening van de tv in zn mond stoppen .. kussen vastgrijpen, dekbed in zn mond en een schik dat ie had.. Uiteindelijk weer in bed gelegd zodat ik kon douchen.. Dus om half 8 had ik het idee dat ik er al een dag op had zitten.. vanmorgen even kleertjes gescoord en onderweg naar huis is ie in slaap gevallen.. hij ligt nu nog in de kinderwagen te slapen..
@ nachtrust; wat een ellende met die kleine nachtbrakers . Ben zo blij dat het hier goed gaat, gebroken nachten zijn slopend. Succes voor alle nachtbraak-mamma´s, hopelijk snel zoet (door)slapende babies @ hier; alles goed . Ben op een nieuw ritme aan het broeden, nu natuurlijk nog maar zien of Maura het daar mee eens is/wordt . Wil eigenlijk wel de laatste voeding er af, maar ben ook een beetje bang dat ik daarmee haar nachtritme verknal en misschien niet ten goede . Aan de andere kant..een keer moeten we toch... Haar 1 na laatste voeding is om 18 u en die wil ik gaan verlaten naar 19 of 20 u door ergens daarvoor de groentehap er tussen te doen. @ Babyfoon; hij is echt stuk . Hij doet het alleen nog in de oplader, hij laadt alleen niet op. Zo ongeveer het duurste baby-ding wat we hebben aangeschaft (Philips - DECT Baby Monitor SCD530/00 - Baby monitors - Health and monitoring - Mother and child care). Ik heb nog goede hoop dat het de accu is en die kunnen we los bestellen (duim duimduim). Nou is cola ook wel een heel naar goedje voor metalen en zo natuurlijk . @ Gimena; hoe voel je je? Spannend zeg. Wat erg voor je moeder en voor jullie allemaal dat ze zo ziek is, sterkte voor jullie. Maura haar eczeem gaat erg goed, het is nog niet weg maar wel erg rustig.
Roeltje blegh onrustig nachtje zeg! Hopelijk vannacht beter!! Riti echt zonde van je babyfoon zal duimen dat het de accu is! Rot ook dat je m nu niet vergoed zal krijgen dretjuh zag jou bericht nog. Fijn dat dani goed heeft gelapen!
@gebroken nachten. Hier is er ook 1 die het nog al leuk vind. Vannacht ging het eindelijk weer goed, nou ja beter. @riti Ik zou ook wel van die laatste voedng af willen maar ben ook bang dat dan het ritme weer weg is. Vanaf wanneer word dat eigenlijk geadviseerd? @lotte Veel plezier vandaag. Ben ook benieuwd naar het resultaat. @brabantsmeisje Wat fijn dat ze het zo goed doet op die voeding. @panos Wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad. @all Ik ga nu maar weer eens aan het werk.
Ja klopt. Ik had de eerste 13 weken ouderschapsverlof achter elkaar opgenomen en de rest van het verlof dat doe ik nu 2,5 uur per week zodat ik 3 dagen werk. Wel lekker hoor zo lang vrij geweest. maar het is nu ook fijn om even weer met andere dingen bezig te zijn en om even in een andere omgeving te zijn Spannend jij wellicht ook zwanger? @ Gimena: Huh helemaal gemist...t was eerst toch geen zwangerschap de testen waren toch negatief? Wat naar van je moeder meid, ik weet wat het is. Ben zelf mn moeder en schoonmoeder verloren aan kanker
@Riti balen joh van je babyfoon! idd hopen dat het de accu is. @Lotte, ik heb nog helemaal niet op je geniale luchtjesidee gereageerd Hier gebruik ik weinig luchtjes omdat ik er eigenlijk een beetje uitslag van krijg maar ik hou het in gedachte voor verjaardagen enzo! @Roeltje (en andere moeders van nachtbrakers), kut hé, slapeloze nachten. Ik ben zo blij dat het hier dus weer beter gaat, die voeding om 2 uur 's nachts neem ik dan wel voor lief. Máár dat is dus wel de voeding met rijstebloem, waardoor hij 's ochtends om 10 uur pas weer de fles hoeft, wat opzich helemaal niet erg is, maar een ritme is altijd zo ingewikkeld. Want als ik die fles dus om half 8 geeft en er zit 8 uur tussen dan kom je op half 4 uit, en ik geloof nooit dat hij dan daarna 6.5 uur kan wachten tot 10 uur, terwijl zijn drinktijden nu zo goed uitkomen! @Riti en Sanka, op deze site zie je een beetje voorbeeldritmes met voeden en slapen: Opzich kunnen ze dus al vanaf 6 maanden om 20 uur de laatste voeding; Welkom bij Kidsvoeding @voeding, Boaz vond de sperziebonen vies! En ik had ze nog wel helemaal lekker klaargemaakt haha, vandaag maar weer proberen. Doen jullie nog iets bijzonders met de groente? Ik verwarm ze zodat ze zacht worden, en dan pureer ik het met de staafmixer, het blijft dan wel een klein beetje grof..
@ mroos; Fijn dat het beter gaat! Wat een gedoe he die ritmes, wel een lekker stuk van 2 u tot 10 u. handige site, nu weet ik waar mijn printjes vandaan komen . Ik moet haar eerst nog naar 20 u zien te krijgen. Eigenlijk moet 'gewoon' de hele boel een klein beetje anders, zeker in combinatie met opvolg melk en groente-fruit hapjes. Heb de hoop dat het dan allemaal op z'n plek valt.
Sanka volgens mij hebben ze de avondvoeding vanaf 3 maanden al niet meer nodig en mag die wegvallen als t lukt. Milan heeft al heel lang geen avondvoeding meer. Nou is ieder kindje natuurlijk anders, maar echt nodig hebben ze t al n tijdje niet meer. Sommige kids vinden t gewoon lekker mroos hihi bedankt. Als je de lijst met merknamen wil dan mag je me altijd pb sturen met je emailadres. Ik heb ook speciale verjaardagssetjes en luxere flesjes. Fotoshoot over een uur zitten we bij de shoot!! Toen ik belde vroeg ik of wij dan ook op de foto mochten, maar das apart. Als je t los doet is t 60euro en gelijk erbij 25 euro! Dus scheelt wel. Mroos
@ Gebroken nachten, vervelend meiden! Morris was 2 dagen terug erg aan het spoken was gelukkig 1 malig! @ Groenten laat het zachtjes koken en dan pureer ik het @ Gimena wat zielig zeg...je moeder..sterkte. En hoe gaat het met jou? Al aan het idee gewend dat je weer een klein wondertje krijgt! @ Lotte leuk leuk een foto shoot! Veel plezier dan he! @ Hier gaat alles goed, kan niet vaak genoeg zeggen hoe lief hij is Hij is zo vrolijk en mooi lekker mannetje! Zo willen we er nog wel 2 of 3 zeiden we al tegen elkaar! Het is echt genieten! Zo me pauze is al bijna voorbij dus ga er weer van tussen, een lange dag vandaag straks ook nog vanaf 7 uur oudergesprekken, pff geen zin in, maarja ben om half 10 klaar en dan morgen avond weer
@dretjuh 4,5 als ik het goed heb maja heb de vk gebelt vandaag 10 juni heb ik me eerst afspraak bij de vk. @ collo wel spanned hoor ben zeer benieuwt @ lotte gefeliciteerd met de 5 maandjes ow wat leuk een fotoshoot laat je ze wel showen ??? @ de dames met een rot nacht hopelijk slapen de kleintjes vanacht goed!! @ manoe ., goed hoor en hoe gaat het daar? nu ben ik idd aan het idee gewent dat wel weer zwanger zijn, zijn nu iets aan het verzinne om aan de fam te vertellen liefste wachten we na de 12 weken. om het te vertellen. me moeder weet het al wel maar me vader en me broer nog niet. @camara..,heb ik me camara opgeladen wil ik hem aan zettten zegt hij dat hij leeg is. is dan de baterij dan kapot??? @ wie ik ben vergeten sorry...., ALLes goed??? @ riti voel me wel oke eigelijk aleen moe en beetje hoofdpijn. wel K*t dat de baby foon kapot is.heb je trouwens iets voor de exzeem gekregen??? @mili ik had paar dagen later weer getest en was duidelijk 2 strepen volgens bij staat me test bij de oude pagina en op de duidelijk en onduidelijke testen tussen.
Hoi Meiden, Hier nog een moeie mama jeetje vannacht weer bijna niet geslapen. Ze wil gewoon op de arm en niet in haar eigen bed... Uiteindelijk weer bij ons geslapen bah.... Wat een prachtige foto's dees, wil zelf ook nog wat foto's maken van ons drieen. De fruithapjes gaan hier ook prima. Allen groentes vind ze niet zo lekker. Heb gisteren ook nog gekolfde melk met rijstebloem gegeven, dat vind ze heerlijk maar ze slaapt er niet langer door ofzo. Ben best een beetje bang. Moet morgen, do en vrij werken (voor het eerst drie dagen) en ik ben nu al kapot..... Riti... Is je ritme nu ook veranderd nadat je bent gestopt met bv?? E heb je nu het idee zelf meer rust te hebben??
@ zwangerworden; Ow wat rot zo moe te zijn , kan me voorstellen dat je tegen de komende dagen op ziet. Hier is het ritme het zelfde gebleven al die tijd. Maar ik kolf nu nog alleen om 700 en 1830, dat scheelt enorm! Heerlijk! Ze zat steeds op 2x kv en 3x bv, dat gaan we nu omdraaien zodat ze nog wat langer bv krijgt vanaf 6 mnd nog 1x bv totdat de voorraden op zijn zeg maar. Ben ook nog niet helemaal klaar om te stoppen met kolven, de stap van 2x naar 1x is wel een grote merk ik (stuwing, auw!) @ Gimena; ben niet naar een arts geweest met haar eczeem. De ka bij het cb zag het en ik heb het zelf. Ze krabte nauwelijks gelukkig en ze had er zelf (nog) niet heel veel last. Wel meteen gaan smeren als een dolle, vet houden en weinig in bad en zo. @ hier; we naderen dr eerste groentehap.... hihi echt zo´n mijlpaal. Ergens komende week...wortels! Waar je al niet naar uit kan kijken he
@zwangerworden; Jeetje meid die nachten worden je nog niet echt gegund zeg. Ik zou zo graag willen dat de kindjes die nu nog in de nachten komen binnenkort eens een nachtje doorslapen. De 1e dagen om weer te moeten werken zullen idd wel zwaar worden, maar opzich (spreek uit eigen ervaring) is het ook wel lekker om even in een ander ritme te zitten en je met andere dingen bezig te houden. @RiTi; De 1e groentehap, ben zeer benieuwd wat ze ervan maakt Beau vindt het nog steeds niet lekker....ach ja dat komt ook wel weer denk ik.
@mroos bedankt voor de link. Maar er staat een tabel op voor kv. En ik geef bv. Ga het gewoon proberen we zien wel wat het word. Hoop alleen niet dat ik erg last van stuwing krijg. @all Sorry even een kort berichtje. Maar plof zo op de bank ben helemaal stuk.
Ben ik weer. Fotoshoot was leuk. Eerst ging Milan alleen op de foto en toen gingen we met zn drietjes. Milan was weer heel lief. Die man vond het bijzonder hoe makkelijk hij is en hoe lang hij het vol hield. Meestal redt hij het maar 10min met die kleintjes en Milan ongeveer 45min. Gewoon lekker rustig aan gedaan dus en van alles geprobeerd. Ben vergeten te vragen wanneer we de foto's op mail krijgen. Vanuit daar kan ik dan bestellen. We krijgen er sowieso ook nog een paar in een mapje. Riti Als wij beginnen met hapjes dan denk ik dat ik ook met wortel ga beginnen. Hoe ga jij dat klaarmaken? Als je het pureerd is het best nog dikkig denk ik, doe je er dan water bij ofzo? Dees Misschien is Beau er gewoon nog niet echt aan toe, is ook niet gek hoor! Niet elk kindje wil het al meteen hebben als het mag! Komt idd vanzelf wel! Ben benieuwd wat Milan ervan gaat vinden!
HEEEYYYY!!! Daar was ik ook weer een keer ( schaam schaam) Wat lees ik nu... Gimena weer zwanger? Gefeliciteerd!!! Hoeveel verschil zit er straks tussen? bv: ik heb ect een lijf wat prim werkt qua voedingen volgens mij... Soms geef ik alleen s'morgens voordat ik werk en eind van de middag bv omdat ik dan continu in de weer ben. Dan kolf ik niet en heb ik ook geen stuwing. Hij krijgt dan gewoon flessen kv van 210 cc met 7 schepjes. En vandaag had ik het vrij rustig en dan heeft hij maar 1 fles kv op en de rest bv. maar dan heeft hij ook genoeg??? verder krijgt hij een potje fruit rond 10.00 en groente rond 17.00. dan gaat hij tussen 18.00 en 19.00 slapen. dan komt hij soms een keer rond 02.00 en dan normaal geproken om 07.00 ongeveer maar de laatste dagen vindt meneer het om 05.00 al ochtend. Hij is dan wel supervrolijk maar klets en kraait de meiden dan wakker dus ik zit regelmatig om 05.30 beneden met hem haha. Ach alles went. Net na het eten zag ik dat zijn tweede tandje echt doorgekomen is, dus hij heeft echt 2 tanden nu hihi. En vandaag is hij continu aan het omrollen geweest, van buik naar rug en omgekeerd. hij springt echt vooruit. Morgen de MRI. pff zie wel tegen die narcose op...... Verder iedereen succes met de groentehapjes,bv,kv en het genieten van de wondertjes! Ik ga even teruglezen.
@ Elmo; Heel veel succes morgen met de MRI! Niet leuk, wel goed dat het gebeurt. En twee tanden wauw! Leuk dat het zo´n vrolijkerd is . @ Lotte; leuk zo'n shoot! Indien nodig wil ik de wortelprut wat verdunnen met kookvocht. @ Maura bijna 6 maanden; net een kinderstoel besteld, met alles er op en er aan . De stokke, alleen zag ik dat het zitje is vernieuwd, helemaal plastic, ipv een deel plastic en dat leertje zeg maar. Maar goed, ik ben blij . De compromis is geworden: de white wash stoel, met de witte babyseat (plastic dus) en denim stoelverkleiner en de table top er gratis bij (ik zie nog niet helemaal het nut van het ding, maar het is een cadeautje). Nu maar hopen dat hij snel geleverd wordt!
RiTi Volgens mij hebben ze ze beide nog. Zowel de plastic versie als de houten beugel. Snapte ook de toegevoegde waarde niet van die table top, maar is toch weer 50 euro in de pocket! Even iedereen zieken: Was hier vandaag 30 graden...
WhoehoeE!! Ik heb jullie gevonden! Poeh he! Wat is er veel gekletst! En Gimena!! Wat gaaaaaf! Gefeliciteeeerd!!