De Dec mama.s 2009 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door gimena, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimena

gimena Niet meer actief

@doortje ja echt wel.schrok je niet s,morgens? kijken of ze idd wel sliep.antans had ik heel erg aan het begin haha

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Sanka
    ik vond de warmte ook nog meevallen, vond t heerlijk!

Collo
    goed nieuws!

Roeltje
    2 flessen is wel erg weinig ja! Heeft ie veel drinken tussendoor gehad?

Leuk! Kan je bij m in bad! Wij gaan ook t badje maar op zetten morgen. Blij dat t stikheet wordt, dan gaat vriendlief misschien is een keer niet de hele dag opruimen en klussen buiten;)!

Dees
    hoezo ga je voor een paar dagen naar je ouders dan? Gewoon voor de gezelligheid?

Doortje
    joepie!!!! Meteen vanaf de eerste nacht dat ze de laatste voeding niet meer kreeg? Goed hoor! Had ze m dus idd nie meer nodig;). Erg hè hoe je (.)(.) dan opgeblazen kunnen zijn!!? Hier af en toe ook nog. Dan ben ik bijna bang dat m'n aders eruit knallen haha. Hoe lang slaapt ze nu al door? Echt super voor jullie!

ik geef na de bv groente. Wordt geadviseerd bij bv omdat ze anders minder melk gaan drinken en dat is tot de 8mnd echt nog nie de bedoeling. Dan is t echt voor erbij de groente enz. Om te leren eten. De stoffen heeft ze nog nie nodig.

Jeetje, kan me voorstellen dat je schrok! Gelukkig ging ze snel weer keten!

Hier
    grrrrrr er wordt vlakbij vuurwerk afgestoken! Leuk als je baby ligt te slapen! :( kan echt kwaad worden nu om dat soort dingen. Gaat achter elkaar door!!

3. gimena

gimena Niet meer actief

@lotte snap ik dat je daar kwaad om wordt.

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Doortje; lekker zeg dat het zo goed gaat!

@ wanneer groente; ik geef het ' los' zodat het de voeding (bv of kv) niet beïnvloeden kan. Vind het zelf nog steeds fijn te weten dat haar basisvoedingen er in gaan, al zou ik dat al meer mogen loslaten. Ze gaat echt niet van de een op de andere dag een complete voeding minder drinken omdat ze wat meer/later/eerder groente at. En tegen de tijd dat ze zo veel eet dat er een voeding af kan lijkt me een abrupte overgang ook niet zo fijn voor dr. Maar goed, vooralsnog zijn alle happen en voedingen hier los van elkaar dus.

@ Lotte; balen van dat vuurwerk, wordt Milan er wakker van?

5. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @gimena: ik schrok niet echt 's morgens, had haar rond 4:30 al horen kletsen plus dat ik elk uur wakker was haha! Hoest met jou? Jeuk al minder....?
    @lotte: ja, gelijk vanaf nacht 1! Ze heeft het idd niet nodig dus, terwijl ik het idee had dat ze die voeding het beste dronk.. :) Ik had ook echt zoiets van: nu drinken, ik heb zo'n pijn!!!
    Ik dacht ook al zoiets gelezen te hebben over het bijvoeden na de bv/kv. Dan laat ik het zo, fijn! Ow irritant van dat vuurwerk!!! Is Milan er wakker van geworden? Slaapt hij trouwens bij jullie of is het gewoon heel gehorig dat hij wakker wordt van de wekker?

6. gimena

gimena Niet meer actief

@doortje.wie weet gaat sara dit meer doen;) gaat goed hier.en de jeuk is wel ver weg.ook niet meer opgezet aleen beetje rood.(gelukkig)

7. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @riti: hmmm, ja ook wat voor te zeggen, maar Sara slaapt best veel. Eigenlijk 2 uur op 2 uur af, dus als ze wakker is wordt het een geprop hahaha! Nouja, misschien moet ik het ook wat meer loslaten..

8. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @gimena: fijn dat het beter gaat!

Ik ga zo maar naar bed, kan ik eindelijk weer optijd mijn nest in, doe ik dat niet hahaha!

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Doortje; leuk he ieder kind weer anders :D ennuh, iedere week weer anders soms ook. Het blijft zoeken denk ik ;).

10. gimena

gimena Niet meer actief

ik ga maar eens me bedje opzoeken.morge gaan we zwemen.vandaag:) trusten allemaal en slaap lekker

11. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    mijn schema met groenten en fruit en heel het ratteplan is ongeveer zo (incl. BV):

8.00/9.00 BV
    10.00/11.00 fruithap (ongeveer 200 gram)
    12.00/13.00 paar stukjes boterham met plakbeleg of een korst om te oefenen, daarna BV
    16.00/17.00 groentehap (potje 200 gram of vers vaak minder ivm niet lekker genoeg!) en daarna BV
    20.00/21.00 BV

De tijden zijn afhankelijk van het tijdstip van wakkerworden 's ochtends ivm altijd laat werken van mij. Maud bepaalt dus haar eigen ochtendtijd zeg maar.... En afhankelijk van die tijd geef ik ongeveer om de 4 uur BV... Hopelijk kun je er iets mee!
    Owja, soms krijgt Maud een stuk liga lekker tussendoor en ik probeer haar soms ook wat diksap te laten drinken, maar echt van harte gaat dat nog niet...En verder oefen ik ook met stukjes fruit en groente uit het vuistje, maar dat is ook meer om te spelen, dan om te eten, dus dat doe ik ook maar af en toe...

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik had het daarstraks ook niet moeten zeggen he? halen we haar rond 20.00 uit bed om nog even wakker te zijn en wat te drinken, spuugt ze weer ineens alles onder. Weigerde daarna weer de fles. Paar hapjes fruit in gekregen, dat wel en toen kwam alles er weer uit. Gelukkig net voordat ze naar bed ging nog 50 cc diksap erin gekregen.
    Het lijkt wel of diksap het enige is dat ze er niet weer uit gooit. Melk, yoghurt, fruit, alles komt er vroeger of later weer uit. heb me inmiddels al 3 keer om moeten kleden, mijn hoeslaken moeten vervangen en mijn knuffelbeer zit in de was :D. En mijn man is helemaal gespaard gebleven...niet eerlijk;)

Straks als we naar bed gaan bied ik nog een beetje diksap aan. Ze heeft toch nog geen tandjes die weg kunnen rotten en op dit moment mag ze van mij alles drinken, als ze maar drinkt.

Hopen dat het morgen beter gaat...

13. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    arme Amy, heb echt met 'r te doen! En inderdaad, beter veel diksap, dan niks! Sterkte!!!

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Riti
    nee haha, hij bleef gewoon slapen! Was zelf gewoon bang dat ie zou schrikken denk ik;)

doortje
    hij werd er niet wakker van;). We wonen in een houten chalet, dus erg gehorig!! Hij wordt niet altijd wakker vd wekker, soms ook door de deur en vorige week (niet afgelopen week) helemaal niet. Maar dan heeft hij al zo'n 9 uur geslapen en slaapt hij waarschijnlijk lichter en is dan makkelijker wakker te maken. Vanmorgen zat er namelijk alweer 14uur tussen de voedingen!

Soms wacht ik trouwens wel heel ff na de voeding met groente hoor, maar er zit zoveel tijd tussen zijn voedingen dat ie alsnog goed drinkt. Vanavond alleen minder, maar was ook erg moe.

Collo
    arme Amy. Nogmaals...m'n tip over t spuitje gelezen??
    Sterkte!!

Suus
    drinkt maud nu niet minder bv dan?

All
    truste!

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Lotte
    Sorry, had nog niet op je gereageerd. Bedankt voor de tip van het spuitje, maar als ik iets in haar mond doe wat ze niet zelf drinkt, verslikt ze zich, moet ze hoesten en eindigt in een spuugpartij helaas.
    Maar heb wel geode hoop omdat ze vandaag toch weer voorzichtig wat dronk. Merk wel dat ze echt niet hard zuigt, heel zachtjes maar dus ze zal nog wel wat last van haar mondje hebben.

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Collo; ach arme Amy. Inderdaad, als ze maar drinkt, maakt niet uit wat. Morgen moet het echt beter gaan hoor.

17. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen!

@Lotte: Maud drinkt misschien wel iets minder, maar ik merk er niet veel van. Het kan best zijn dat ik dus geleidelijk aan iets minder ga produceren, maar ja ik ga er vanuit dat het vraag en aanbodgedoe gewoon goed zit.... En mocht dat allemaal niet zo blijken te zijn, dan ben ik gewoon alvast een beetje aan het afbouwen...:D Wil toch niet nog een half jaar BV blijven geven... Ik heb mijn doel al gehaald en kijk nu gewoon hoe het loopt!

Ow en over 'op het zwembad' liggen, hahahahahaha! Je snapt 'm wel he! ik bedoel dus op het terrein van het openbaar zwembad gaan liggen. ;)

@collo: hoe is het nu met Amy? Heeft ze alweer een ontbijtje gedronken? Hopelijk!

@RiTi: hallo!

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Suuskebab; hoooi. Ooh lekker aan het zwembad hangen, héerlijk!

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    goedemorgen!
    vreselijk ben ik eigenlijk haha,als manlief thuis is verwaarloos ik jullie:p

9.00: ik maak mn man wakker.
    ik: schat, heb jij om 7 uur fles gegeven?
    hij: nee, hoezo?
    ik: kijk eens hoe laat het is..
    hij kijken op het klokje van de tv.. Uh, 9.00 uur!
    haha en een lol dat Lenn had in zn bed :D kind lag compleet in een deuk haha.. had nog een poepbroek ook en hij bleef maar lachen :D

vandaag maar eens kijken hoe het gaat lopen..

Collo
    heeft Amy al wat gedronken?

veel plezier allemaal bij het zwembad, achtertuin, voortuin o.i.d. :D Ik duik straks achter het huis, dekbed op de grond, Lenn lekker ouwehoeren, mama met een boek in de zon.. Papa wil niet in de zon dus die kan mooi bij Lenn blijven :D heerlijk vandaag..

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Goedemorgen,
    Vanmorgen om 08.00 was mevrouw wakker en hebben we er met een beetje moeite 60cc melk in gekregen in 2 etappes. Na de eerste etappe leek ze het weer te gaan uitspugen, was allemaal van die kokhals beweginkjes aan het maken, zo zielig. Maar wonder boven wonder bleef het zitten en hebben we daarna de andere 30 cc gegeven.
    Als ze straks weer wakker wordt ga ik nog eens 60 cc proberen. Koorts was vanmorgen wel minder, nu 37,8 dus hoop dat dat de goede kant op gaat.

vandaag lekker in en om het huis bezig zijn, niet te gek. Jullie allemaal ook veel plezier in de zon. Het wordt een prachtige dag!

Deel Deze Pagina