- Wanneer baby tandjes krijgt en leert kauwen kunnen groenten of vruchten minder lang gekookt worden om vitamine C en stevigheid te bewaren. Ergens wel logisch natuurlijk als je kauwt maak je de cellen in bijv een appel kapot en daarin zitten juist de voedingsstoffen. Wij koken onze groente ook om die cellen kapot te maken anders zouden we niks aan die groente hebben want ons lichaam kan er dan geen voedingsstoffen uit opnemen. Maar dus na zes maanden niet echt meer. Misschien als het fruit echt niet rijp is.
@Roeltje, yep en was gevouwen en aangezet, gedouched en aangekleed inmiddels haha..wordt mooi weer....ik ben er klaar voor
Nog een aanvulling: Met koken maak je dus die cellen kapot zodat er voedingsstoffen vrij komen. En als je het te lang kookt maak je die weer kapot. Sorry als ik nu een beetje betweterig klink.
hihi...ik lees trouwens op de liga site dat als je geperste sinaasappel wil geven dat je dit moet zeven...is dat dan meer voor de pitten of voor het vruchtvlees? Het is toch niet erg als het wat dikker is door het vruchtvlees?
haha hier de was al van de lijn gehaald , maar nog niet opgevouwen.. ga eerst boodschappen doen.. hoef vandaag alleen vlug doekje over de tafel en kast te halen haha meer niet.. ok appel enzo dus 10 minuutjes koken.. dat kan ik.. schillen? of niet schillen? ga zaterdag meteen een babykookboek halen haha of ff via bol.com bestellen..
nee helemaal niet!! ben blij dat iemand me kan helpen.. durf niet zo goed zomaar iets te geven en aan een kookboek voor babys heb ik nooit gedacht
Bedankt voor de aanvulling...ik begreep het niet zo, maar nu dus wel!! Dus omdat ze niet kunnen kauwen komen de voedingsstoffen in een appel niet vrij en als je het even kookt dus wel.
oja, laatste vraag (beloofd ) appels in 4 of 5 stukken koken lijkt me? oja, kan appel ook in de vriezer na het koken?
@roetje Gekookte appel (voor 5 porties): 2 zoet smakende appelen (zoals golden delicieus, Cox Oranje) schil de appelen, verwijder de klokhuizen en snijd ze in grove stukken.Kook of stoom de appelen in een bodempje water zacht (circa 10 minuten). Of doe de stukken appel in een magnetronbestendige schaal en kook ze, afgedekt, 3-4 minuten, circa 750 watt gaar. Pureer de massa, laat deze afkoelen, geef een portie aan je baby en vries de rest in.
Ik stond gisteren trouwens in de keuken z'n hapje klaar te maken en ik moest ineens aan jullie denken. Zo van, jullie zijn nu (bijna) allemaal bezig om een hapje voor jullie kindjes te maken. Echt een soort van verbondenheid..heel grappig....vond ik...klinkt vast heel stom.
@chicken Dat heb ik ook weleens. Soms wil ik op het werk ook wel eens wat dinegn vertellen die ik hier hoor of lees. En dan snappen ze er niks van. Vind het maar raar dat ik op een forum zit.
Oh ja misschien nog een tip. Vries je fruithapje in in van die ijsklontbakjes. Als het dan hard is dan klop je ze eruit en doe je ze in een diepvries zakje. Het plakt niet aan elkaar en kun je zelf je portie hoeveelheid bepalen.
chicken nee hoor klinkt niet stom.. klopt wel haha sanka bedankt.. wilde eigenlijk naar de supermarkt maar ga denk ik toch nmaar naar de groentewinkel haah.. shit... nog geen groene appels dus? (geintje hoor)
sanka dat scheelt, de action zit er naast haha.. gelijk ff kijken.. haha mijn man is al helemaal aan jullie gewend.. als we iets niet weten is het meteen: Anders vraag je de mama's even haha.. ga even fles geven en fruit halen..