hallo! Oei wat ik nu allemaal lees! Banaan niet in vriezer? appel en peer koken? en sinaasappel vruchtvlees vissen? Doe ik allemaal niet hoor! haha! Ik maak gewoon hapjes van het fruit zoals ik het zelf ook zou eten...zoals het is dus eigenlijk. Ach, zal wel goed komen hoor, ze vindt het lekker dus.... Ennuh Lotte: Ik heb ook altijd gezegd BV tot een half jaar, maar nu het zover is wil ik ook nog helemaal niet stoppen! Het is zo gezellig! Ik ga dus lekker door hoor! Ze gaan steeds minder melk drinken dus zo bouw ik het ook gewoon langzaam mee af denk ik... Totdat ze nog maar 1 of 2x drinkt....
suus jij kookt dus niet? haha.. nouja, we zien het wel.. Boertjes laten jullie je kindje nog boeren na de fles? ik kan 9 van de 10 keer een half uur blijven kloppen op zn rug maar er komt niks
goedemorgen! heb net de kleine man een "rauwe" peer naar binnen gelepeld lees ik dit... wist ik veel...
@Fruithapjes: - Banaan - Appel - Peer - Meloen - Nectarine - Perzik - Mango Dit zijn allemaal erg lekkere smaken en je kunt ze ook met elkaar combineren. Ik zou alles schillen en rauw pureren behalve appel of een te harde peer die zou ik eventjes kort koken. Als je hapje te dun is kun je wat rijstebloem of een liga koekje speciaal voor baby's toevoegen. Word je hapje te dik, voeg dan wat opvolgmelk/borstvoeding of sinaasappelsap (verse) toe
hahahaha...wat ben je toch ook lekker nuchter he...ik ga het ook niet koken hoor Suus..Milan heeft ook nergens moeite mee. Het is toch denk ik wat je zelf prettig vindt. Wil je het koken, dan kook je het en zo niet, dan niet. Lekker makkelijk.
Ik las net iets over diepvriesbakjes, maar ik vind dat momenteel geen doen.. Toen Dani 4 maanden was wel, dan krijgen ze nog kleine porties. Maar als ze dalijk richting de 6 maanden gaan, mogen ze 200 gram fruit en 200 gram groenten per dag! Dit is dus wat Dani nu eet, ik moet dan heeeeel veel gaan invriezen als ik een voorraadje wil maken. Ik maak dus nu elke dag alles vers en bij te veel vries ik het eventueel in. Anders is het geen doen, ik bleef klontjes uitdrukken Maar als je net begint met hapjes is het ideaal!
ooh even een snelle verbetering, ik heb nog geen reacties gelezen maar ik bedoelde niet dat Boaz al in de buggy zit maar in de wandelwagen haha
ik vries het nu per porti in in glazen potjes of in de bewaarpotjes van de BV... kleine man zit alleen in sprong en eet niet zo goed als voorheen, maar komt wel weer neem ik aan
Hier nog steeds alleen aan de groentehapjes, gaan pas met 6 maanden over op de fruithapje ivm allergieen, het eten zelf gaat nog steeds hartstikke slecht maar daar komt vast ooit verbetering in Wel heel leuk om alles over de hapjes alvast te lezen, zo kan ik me alvast inlezen
Hallo zeg, dat gaat snel!! Sanka raar hè die opmerkingen. Er zit zeker een taboe op bv ja (wat roeltje zei)!! Ik heb ook geen zin in hormoonzooi, dus hier voorlopig met regenjasje. Heb n hekel aan die dingen maar ja.. Tweede uk!!! Maarrr een leuk nieuwtje..eerst wilde m'n vriend sowieso geen tweede en merkte dat t al veranderde. Nu zei hij gisteren 'is wel leuk een broertje of zusje voor milan'. Komt vast goed dan. Eerst n huisje vinden. Ga me best doen haha vingertjeknip ja dat heb ik idd ook n keer gehad in t begin, hij reageerde totaal niet sanka hier ook n man die helemaal aan jullie gewend is, zegt ook steeds dat ik t misschien aan jullie kan vragen suus ik dacht zelf van te voren ook n half jaar, maar wist er toen niks vanaf. Maar de hapjes zijn eigenlijk eerst echt als BIJvoeding bedoelt en niet om te vervangen. Heb dus geen idee hoeveel ik straks moet geven. Weet alleen dat ze bij bv adviseren meteen na de voeding t hapje te geven als toetje. Behalve als je met afbouwen bezig bent dan moet je t tussendoor geven. Heb daar n boekje van gehad bij cb. Wel fijn. Is van voedingscentrum uit. Auw krijg zere vingers, want typ dit via telefoon! Koken dat ga ik dan dus wel doen als t beter is. Ow wacht, na 6mnd hoeft niet meer toch?? Dan hoef ik t niet te doen als we beginnen. Enige zonder hapjes is mijn Milan de enige die nog geen hapjes krijgt?? Ik zal volhouden dretjuh dan zijn dan avent bakjes wel een idee voor de kindjes die al zoveel groente en fruit eten. Milan zal daar niet aan komen (400gr) want die krijgt t als extra straks
Sanka Teennageltjes moeten binnenkort ook natuurlijk....daar durf ik nog niet eens over te denken. Nageltjes knippen gaat wel steeds beter en sneller. Doe het altijd savonds na haar laatste fles. Is ze lekker rustig. Chicken Watch out! Is wel de spannendste vorm van ac... Forum Ik heb ook altijd tegen anderen zoveel verhalen van hier. Soms klinkt het bijna een beetje sneu, alsof ik verder geen mensen ken. Soms zeg ik dan gewoon: "Ïemand die ik ken...." ipv iemand van het forum op internet waar ik wel eens (understatement) op zit... Vind het zo leuk dat iedereen elkaar hier kan adviseren. Roeltje Boeren doet ze al maanden niet meer na de fles... Lotte Zelfs al is Milan de enige die nog geen hapjes krijgt, niet aan jezelf gaan twijfelen meid! Als jij ziet dat hij het zo prima doet, houden zo.
@Lotte, vind ik ook, lekker doen hoe je het zelf wilt. Jij hebt het eerste hapje nog tegoed moet je maar denken! @Collo, is wel spannend ja, maar ik heb heel duidelijk verschillende soorten slijm (jeetje, schaam ik me dan nergens meer voor??), dus daar hou ik me maar aan vast..hihi