De Dec mama.s 2009 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door gimena, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ja, ik heb er in zitten kijken, maar meeste is vanaf 6 mnd, dus dat heb ik nog niet gedaan...maar kan ik nu wel gaan doen denk ik.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    kookboek even doorgebladerd op internet.. wedden dat dat bnoekje hier volgende week in huis ligt:D
    net een spiertje verrekt aan de zijkant van mn nek:( au..
    wat dragen jullie kindjes met dit weer? korte mouwen? lange mouwen?
    ga hem denk ik nu korte mouwtjes aan doen.. vanmiddag buiten zitten en in de schaduw is het best warm..

Manoe
    haha manlief heeft een hekel aan hapjes geven.. hij is bang dat hij de lepel er te ver in duwt haha.. dus hij wil pas hapjes geven als hij er helemaal aan gewend is.. hij vind Lenn nog zo klein daarvoor haha.. snap hem wel.. ben af en toe ook bang dat er iets gebeurd als hij zn hoofdje ineens bijdraait ofzo.. verder doet hij alles met Lenn.. in bad, douchen, verschonen, naar bed, spelen en de fles enzo.. alleen hapjes durft hij niet (en dat voor zo'n stoere vent:D)

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Roeltje...ook wel weer vertederend dat ie dat niet durft..hihi..mijn man doet ook alles. Ieder donderdag papadag, dus hij moet wel!

4. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Haha zo heeft elke man weer wat :D die van mij heeft een hekel aan luiers :D tja maar daar komt hij niet altijd onderuit ;)

Leuk kookboekje he!

Nou ik ga!!

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Roeltje
    Over 3 weken is hij nog geen 6 maanden he;). Met 6 maanden krijgt hij sowieso, maar als hij dus een week eerder echt TE erg behoefte heeft dan maakt die ene week niezo uit. Met 6 maanden hebben ze idd niet genoeg meer aan alleen melk.

Chicken
    Gaaaf een mamafiets! Zou ik ook wel willen, maar zijn onwijs duur toch?

Manoe
    Welk kookboek heb jij?

Opslaan
    Wil elke keer dingen opslaan om te onthouden, maar kan t niet bijhouden en dan vergeet ik t weer

roeltje
    oooh, als je t recept nog vindt zou ik m heel misshcien dan ook mogen?? *vraagt zij voorzichtig*

jij had niet met t eerste hapje gewacht he tot je man erbij was?

Ben nog niet buiten geweest, dus weet niet hoe warm of koud het is. Oh, hoor net van mn vriend dat het 20 graden zou worden...wist ik niet haha. Dan doe ik m denk ik een shirtje met korte mouwen aan als we naar buiten gaan...En misschien ff lekker zonder broekje als ie in de tuin ligt.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    manoe
    fijne middag

Chicken
    volgens mij vind hij dat Lenn te snel groot word haha.. vond ik ook hoor, maar ben er ondertussen wel aan gewend haha.. het gaat denk ik te snel voor hem..

Voor een vieze luier draait hij zn hand niet om haha.. vind ie ook niet erg om te doen, hoef er ook niet om te vragen. degene die het als eerste ruikt verschoont hem.. is de regel vanaf dag één en gaat nagenoeg altijd goed gelukkig..
    spelen doet hij wat minder, maar domweg omdat hij niet weet wat hij dan moet doen haha..

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lotte
    oja is ook zo haha.. nouja bijna 6 maand dan:p
    Nee heb niet gewacht op zijn eerste hapje.. leek me leuk als verassing haha.. hij kwam dat weekend thuis, heb hem bij papa gedropt en ben de keuken in gedoken om zijn potje op te warmen.. Toen groente gegeven en at zo het halve potje op haha.. Mn man helemaal happy en trots dat ie was:D verassing was geslaagd dus haha..
    Recept mag je wel hebben hoor.. mn moeder al gebeld maar zij heeft het ook niet.. zal de oma van mn man eens bellen morgen. zij maakt geloof ik ook altijd zelf..

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Roeltje
    Haha, dat werkt hier niet hoor, wie t het eerst ruikt verschoond hem. Dan hoef ik het vrijwel nooit te doen, want ik ruik niet zo veel! Wij wisselen gewoon af eigenlijk, gaat vanzelf.

snap wel dat je man m te snel groot vindt worden, hij ziet m niet heel erg vaak. Dan zie je al snel verschillen bij zo'n kleintje!

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Boek
    Heb even gekeken en lijkt me een leuk boek. Nou vraag ik me alleen af of ik dan meteen dat soort dingen mag maken voor Milan. Hij heeft dan nog nooit iets gehad als ik straks dus begin en dan zou hij meteen van alles krijgen. Kan misschien beter eerst losse dingetjes geven?

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Je kan het beste eerst met 1 ding beginnen om te kijken of hij er goed op reageerd. Als je veel verschillende dingen tegelijk krijgt en hij krijgt uitslag of iets dergelijks weet je niet waarvan het komt.

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Luuk ligt lekker op bed. Zometeen als hij wakker word maar eens een stukje wandelen. En oh ja niet vergeten moet zelf mijn spiraaltje ophalen bij de apotheek. Zo raar.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    sanka
    hier ligt Lenn ook op bed.. heeft alleen kwartiertje in de wagen geslapen vanmorgen.. volgens mij gaat hij niet slapen maar zo krijgt hij wel wat rust.. hij ligt te brabbelen op bed haha..

Lotte
    idd met 1 soort beginnen.. en dat een paar dagen achter elkaar zodat je weet dat hij er niet allergisch voor is.. daarnaast duurt het vaak even voor ze iets lekker vinden..

ga even de tuinstoelen schoonspuiten.. vanmiddag even wandelen en lekker buiten zitten achter het huis

13. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hier is Luuk alweer wakker. :(

Maar goed ga even naar de apo.

tot straks.

14. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @Lotte: Milan is niet de enige die nog geen hapjes krijgt! Emma krijgt ook alleen nog maar (nep) melk. Ga denk ik wel eind vlg week beginnen dan is ze 5 en halve maand.
    Als je over een paar weekjes gaat beginnen met hapjes dan kun je beter eerst lossen dingen nemen en dan 3 dgn achter elkaar. Als je mannetje dan ergens allergisch op reageert weet je waar het van is. Als je 2 of 3 dingen mengt weet je niet waar ie op reageert. De dingen die je dan hebt uitgeprobeert kun je dan daarna gaan mengen.

@AC: heb een spiraaltje, bevalt goed. Deze keer gelukkig al stukken minder ongi geweest dus heb goede hoop dat het op een gegeven moment helemaal weg blijft

@Chicken: die fiets heb ik ook gezien, zooo gaaf is ie:D Maar ik ga niet voor een mamafiets. Heb een prima fiets die gaat binnenkort voor een beurt en dan komt er een zitje op. Ben wel pas wezen kijken bij de fietsenzaak en info gehad over de mamafiets maar heb besloten om gewoon mn eigen fiets te houden.

@roeltje: ik maak ook altijd zelf appelmoes met recept van opa:
    Voor 2 personen
    - 3 grote appels (goudreinetten of jonagold ofzo)
    - 1 eetlepel citroensap
    -1 eetlepel suiker
    - 1 zakje vanillesuiker
    beetje kaneel (eigen smaak)
    Schil de appels en verwijder klokhuis. Snij in kleine stukjes.
    Laagje water (ong halve cm) in de pan en appels, suiker, citroensap en vanillesuiker toevoegen en aan de kook brengen. op laag vuur de appels tot moes koken, af en toe omroeren. Appelmoes in een schaal en naar smaak kaneel erdoor roeren. mmmmmmmmmmmmm:p

15. bapsie

bapsie Niet meer actief

Wat een gezellige drukte hier :)

ik ga ook de tuinset fe schoonspuiten :) morgen en overmorgen bbq :)

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ poohbeer; het is superleuk om te doen dat bakken en het versieren er van. Veel plezier!

@ hapjes; zó leuk :D. Vandaag en morgen dus nog steeds wortel, verzinnen wat daarna ;) (aardepeer misschien). En na het weekend fruit, superhandig alle tips & trics van jullie te lezen!

@ invriezen; alleen wat ik zelf uit de vriezer ook nog te eten vind (in principe geen rauw fruit). Ga zo de rest van de wortels maar maken en ook invriezen. Zonde om weg te gooien, maar ik maak het wel 'ruim'. Porties van 3 of 6 eetlepels, al zit ze daar voorlopig niet aan.
    Hier ook de avent bakjes, 10 van 180 en 10 van 240 :).

@ BV; geniet er van dames! Hoe er tegenaan gekeken wordt is ook behoorlijk tijd- en cultuur gebonden, niks van aan trekken en lekker doen wat goed voelt.

@ AC; ben in principe onvruchtbaar (zo bleek) dus geen preventie. Mochten de wonderen de wereld nog niet uit zijn, is het super :).

@ boeren; hier noodzaak, anders hikken en spugen en erg onrustig van ongemak. Dus rondje hupsen door de kamer en hop-paardeje-hop op schoot.

@ teennagels; wat een gefriemel :p. Maar wel erg zacht.

@ bijvoeding; hier dus gisteren begonnen (voor zo ver ze wat binnenkreeg), week eerder dan voorgenomen , best netjes nog ;).
    ( met een hele redenatie voor mezelf dat ze anders in 1 x wel erg veel nieuws krijgt, ivm opvolgmelk, fruit en groente dus nu gefaseerd....wat een onzin :D)

@ 1 ding tegelijk voeden; is toch ook om aan de verschillende smaken te wennen? Los van elkaar zeg maar.

@ chicken; coole fiets!

M' n lieve nichtje was hier vanmorgen, 9 maanden. Aan de ene kant het zelfe, aan de andere kant zóoo anders hihi.
    De bodem van de box hoog is levens gevaarlijk, op de vloer is een feest maar kan dr niet alleen laten want ze zit zo in een stopcontact oid. Leuk om zo even te ervaren wat er allemaal nog komen gaat :)

@ naar buiten; heerlijk weer. Ben alleen zo moe :(, moet er niet aan denken de wagen alle trappen af te sjouwen. Strakjes maar even in de baby bjorn naar buiten. En dan te bedenken dat we vanaf 15 juni een huisje met een tuintje hebben....maar er waarschijnlijk pas sept-okt in kunnen, jammer de bammer.
    Ik ga gewoon de hele herfst buiten zitten, trui aan, paraplu desnoods, gewoon omdat het (eindelijk) kan!

17. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @Collo en chicken: haha, ik heb het soms ook over meiden hier (alleen goede dingen uiteraard:p) eerst benoemde ik ook het forum maar nu zeg ik idd ook gewoon "iemand die ik ken" . Klopt toch ook, we delen hier zoveel met elkaar, denk dat jullie meer van me weten dan sommige "real life" bekenden;)

Zo, ik ga lekker van het zonnetje genieten:p tot later maar weer!

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ fiets; wij hebben allebei een oud stadsbarrel, want hij staat hier op straat in de binnenstad. We hebben al wel een fietszitje van bobike (handig met 2 steunen, klik je m zo op de andere fiets), maar ik weet niet of dat wel zo handig is met die oude wiebelfietsen van ons.
    Nu gaat mn hubbie straks 12 km naar zijn werk fietsen en wordt het dus wel tijd voor een goede fiets )die dan ook wat veiliger kan staan). Zijn werk heeft een fietsplan zeg maar, en nu was mijn idee dat zijn fiets een papa fiets wordt waar mama ook goed op kan :D. Maw, een mamafiets voor papa hihi.

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Sanka
    Ohja...sukkel ben ik ook, zat ik hier laatst zelf nog te vertellen hahaha....duzzz...

Spiraaltje ophalen is niet raar, is al een aardig lange tijd zo hoor dat je die zelf moet halen;). Dat is zodat je er zelf mee naar de ha gaat. Het was eerst namelijk vaak zo dat het spiraaltje werd besteld (worden er niet veel op voorraad gehouden) en dat de persoon niet op kwam dagen voor wie ie was. Zonde van het geld.

roeltje
    Ja, dat vertelde ik hier laatst idd ook...dat het soms wel 10x kan duren voor ze iets lusten. Geen idee waarom ik t opeens vergeten was...dementieeeeeeee

ongi
    Ik ben gisterenavond ongi geworden, wordt al meer dan eerst geloof ik. Vorige keer was 6 weken en 3 dagen terug en daarvoor 9 weken!

PSje
    Hoe lang moet je de appelmoes laten koken?

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Psje
    Ja zo'n soort recept had mijn oma ook!! alleen zonder kaneel en vanillesuiker.. thanks.. ga het zo meteen opschrijven!

Riti
    best netjes hoor een weekje eerder..

Appel heb ik ingevroren.. dat word vandaag niks meer.. om 2 uur krijgt hij een fles en om half 6 zijn groente.. hier vervangt het potje trouwens de voeding van 6 uur haha.. hij krijgt dan nog een late fles om 22.00 uur. hoeveelheid blijft hetzelfde alleen tijden beetje veranderd.. merkte dat als hij groente gehad heeft hij geen fles meer wil 2 uurtjes later.. hij doet het er goed op en merk geen verschil aan hem dus zal wel goed zijn haha..
    (4 flessen krijgt hij trouwens)

Deel Deze Pagina