De Dec mama.s 2009 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door gimena, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimena

gimena Niet meer actief

@ riti me oom heeft het wel.verders heb ik er geen ervaring mee.

@manoe thee wat voor thee hoe doe je dat???kom ik weer net me slime vragen haha sophie krijgt het zuur van diksap vandaar wil ik thee proberen :D

@dees ik neem water uit de water koker wat afgekoeld is en wordt idd een soort ranja wij hebben appeltjes en heb het zelf ook geproeft en proeft naar appelsap :D

2. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Ik geef morris diksap water en rooibos van zonnatura thee zit geen theeine in :) Thee is zijn fav. En ja gewoon met kraanwater.

@ Gimena, hoe gaat het met je meid?!

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @poohbeer; Beau krijgt idd zijn flessen melk aangemaakt met kraanwater. Vandaag maar eens proberen dan of hij dat ook wil hebben.....hoeveel geef je er dan ong. van? En dan gewoon in zijn flesje neem ik aan?
    Diksap is idd ook een idee, nog niet aan gedacht, thanx!!

@suus; Thanx voor de tip ;)

@tuitbeker; Heb ook die bekers van de avent, eens kijken of Beau die al wil vasthouden....de flessen van avent zijn nog zo breed om echt goed vast te kunnen houden.

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ drinken; tuitbeker lukt haar nog niet, ze vindt m wel leuk :D. Hier ook rooibos of water maar minimaal hoor, af en toe een slok.
    Diksap vind ik zelf ook lekker, veel soorten van ook.

5. gimena

gimena Niet meer actief

wel goed hoor en bij jou??

6. gimena

gimena Niet meer actief

wat gaat iedreen doen op een zondag???

7. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Gimena Hier gaat het ook goed thanx, zondag lekker nixen straks ff stukkie fieteen met de mannen en ff een borreltje halen op het terras :D Vroeg me af of je nog bloedverlies hebt, ga je dinsdag de VK bellen? Of wacht je het af? Ga jij nog wat doen deze dagen :)

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Gimena
    ik was nog wezen opruimen. We hadden heel veel spul in een opslag staan en die zijn we nu aan het leeghalen en uitzoeken.

Drinken
    Milan krijgt bv, maar moet ik hem dan ook extra geven? Dus bijv water ofzo!? Moet je t nou wel of nie eerst koken? Volg t nie meer haha;)

tuitbeker
    leuk! Heb ik nog niet in huis

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Gimena; Heerlijk genieten van dit mooie weer, onder de indruk zijn van mijn lieve knulletje die nog steeds mijn hart steelt :D
    Ohwja en natuurlijk de internationale voetbalwedstrijden volgen vanaf het balkon (live skybox :p )

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Lotte; volgens mij is extra drinken niet direct nodig nog. Hangt er ook van af hoe warm, druk en dorstig de kleine is. BV mag onbeperkt dus dan zit je altijd goed :).

@ Gimena; rommelen in huis, spelen met de muppet, muppet in bad, straks even lekker naar buiten en sushi maken. En dat allemaal een beetje door elkaar heen en om en om met mn man :).

11. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @gimena: klinkt niet fijn meid, dat bloedverlies:( ik zou idd dinsdag je vk bellen voor een echo dan heb je zekerheid. Het hoeft niet perse mis te zijn maar het maakt je toch onzeker he.
    Wat ik ga doen vandaag? ehm ik heb uitgeslapen, gedoucht, mn meiske gedoucht, ontbeten, lekker gewandeld met uk en hond, lekker in het zonnetje in de tuin gezeten en geluncht. nu even zp en dan komt straks mn mannetje alweer van zn werk. Dan lekker borrelen samen in de tuin en vanaaf lekker asperges en gebakken aardappels en biefstuk eten mmmmmmmmm.

@lotte: of je water eerst kookt of net moet je zelf weten. de kindjes die fv krijgen en gewent zijn aan ongekookt kraanwater kunnen gewoon beetje koud water drinken maar bv kindjes zijn nog niet aan kraanwater gewent dus zou eventueel de darmpjes er wat op kunnen reageren. om dat te voorkomen kun je het water eerst koken en af laten koelen maar hoeft dus niet perse!

@poohbeer: wat een schattige foto van je kids!

@Tuitbeker: heb ik nog niet in huis, weer een reden om te winkelen:p

@dees: voor de aventflessen heb je ook van die handvaten die je er omheen kan doen. Emma wilde ook steeds de fles vasthouden maar dr handjes zijn te klein voor die brede flessen. heb die handvaten eromheen en dat werkt prima! lekker makkelijk voor mama en papa;)

@riti: ik heb geen ervaring met beton aanrechtblad. Vind het wel heeeel mooi!

@doortje: hooooiiii! fijn dat sarah nu wel uit het flesje drinkt! zal een hele opluchting zijn voor je:)

@grappig: hoorde van de week dat een kennis van me (vriendin van mn schoonzus, kan ik het ook goed mee vinden) zwanger is. Leuk maar wat nou grappig is, ze is 16 dec uitgerekent! Ze is dus exact even ver als ik vorig jaar was, ben benieuwd of ze ook de 15e gaat bevallen:D

12. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    nog ff spammen:D

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @PSje; Thanx voor de tip :D Ik heb idd ook van die handvatten ;)
    Wat een heerlijk meiske, ze kijkt zo tevreden en blij :D

14. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    fulltime mama :)
    friesland, drachten!
    #774 mamahilda, 23 mei 2010
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
    hey hallo mamas dat is alweer lang geleden dat ik heb geschreven.
    ben met mijn zoontje naar de kinderarts geweest vanwege zijn reflux. de arts heeft er geen verklaring voor waarom hij zelfs geen fruit en warm eten binnenhoud... ik moet 12 juli weer komen dan is hij 7 maanden en dan gaan we kijken we we fruit en warm eten er in kunnen krijgen, ik was ongerust ik dacht hij moet nu wel axtra eten hebben. maar tot 9 maanden kunnen ze op alleen fles leven.
    vanaf 6 maanden mag je over op 3 flessen zei de arts, want dan krijgen ze 1 fles vervangen door warm eten, maar ja aangezien ik geen warm eten geef, geef ik pap zit opvolg melk in..
    op dit moment krijgt hij 3 flessen en een bord pap en dat doet hij al een week en gaat heel goed :)
    heeft gister avond 8 uur de laatste gehad en vanmorgen 9 uur werd meneetje pas wakker. zo lekker, mama krijgt ook weer rust. :)

schema is nu sinds een week
    tussen 8:00-9:00 fles.
    tussen 13:00-14:00 fles
    dan om 17:00 bord pap
    en om 19:30 de laatste papfles

pap houd hij gelukkig binnen, ik hoef momenteel nog nix anders te proberen, ik begrijp er nix van, maar alles wat er in gaat kwa liga groente en fruit of diksap, komt er ook weer uit, met de vorige fles erbij.
    nog meer kindjes hier die daar last van hebben?

@ psje, wat een mooie meid wat een mooie ogen!

groetjes!

15. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
  16. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    @ manoe zit jou kleine mannetje al op de fiets??

17. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ mamahilda ja in me bakfiets ;)

18. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    @ manoe, dat is tof :D:D

19. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Tuitbeker: Dani drinkt ook al uit de tuitbeker soms :)
    Komt door Layla, die duwt die van haar af en toe in zn mondje whahahaa

@Vandaag gedaan:
    Naar baarle-nassau geweest, de was gedaan, uitgerust van mn etentje gisteren (duurde tot best wel heeeel erg laat)

@Thee: ik geef wel eens rooibos thee of groene thee heel soms ook venkel-thee

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ PSje; mooie zonnige spam :)

@ mamahilda; Stoer pakkie :D. Hoop dat het goed gaat met zijn eten binnenhouden.

@ Manoe; ooh heerlijk in de bakfiets, gezellig zeg!

@ tuit en handvat; fijn he dat ze 'los' voor bij de flessen te krijgen zijn. Hier de onderdelen van tomme tippee, ben benieuwd wanneer ze er wat mee kan.

Deel Deze Pagina