De Dec mama.s 2009 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door gimena, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Ja dat moet je dan niet hebben inderdaad Roeltje!

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ mamahilda; jeetje, dat zijn eten er allemaal weer uit komt :(.

@ Roeltje; hihi leuk dat hij de tuitbeker zo interessant vindt :), de inhoud komt vanzelf.

@ Happy; Tijs al weer 5 maanden! Mooi koppie heeft hij!

@ voetjes; helemaal hot hier, allebei. Naar kijken, zwaaien, pakken, sabbelen....ze is niet meer onder een dekentje te krijgen :D

@ drinken; nou hoeft ze nog niet echt wat extra´s, maar ze ziet mij drinken en dat vindt ze tot mooi. Aangezien ik meestal kruidenthee (rooibos of kamille) of water drink dacht ik, ach waarom ook niet?.
    De eerste slok ging er deels langs, de 2e en de 3e zo klok naar binnen :$ hahaha (vooral handig met een glas, kan je zo meekijken naar binnen).

@ eten; gaat als een trein. eerst 3 x wortels ging nog zo-zo, toen 3x bloemkool, ging goed, vandaag courgette (beetje bitter, bah) ging als een trein :). Dat is 'al' zo'n 80 gram per keer, had ik nog niet verwacht. Vanmorgen een hele banaan (wel een kleine), allemachtig alsof het niets is. Heb af en toe het idee dat zij sneller is dan dat dr ouders kunnen bijbenen :D.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha ja ze gaan snel he:D

maarre, courgette? lekker haha..
    zag vandaag een potje in de supermarkt (merk even vergeten)..
    wortel/bloemkool.. maar er zit ook aardappel in.. maar dat mag toch nog niet? Staat op het potje v.a. 4 maanden..
    pff kan niet wachten tot volgende maand, dan mag hij qua groente toch net iets meer hebben..

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dag dames, wel alles gelezen maar kan het ff niet opbrengen om op iedereen te reageren....sorry :)

Vanmorgen vroeg om 8.30 de 1e 2 onderzoeken gehad in het ZH voor mezelf. Jeetje wat was ik zenuwachtig zeg, klinkt een beetje dubbel maar ik scheet echt bijna 7kleuren in mijn broek van angst.
    Wist natuurlijk totaal niet wat me te wachten stond, ik wist wel welke onderzoeken ze gingen doen maar wist totaal niet hoe ik het zou ervaren. Pfff het viel nog wel ff tegen zeg, de vpk'er vond wel dat ik me goed hield.
    Al met al ben ik nu iig wel een stuk wijzer geworden en kan ik bijna met zekerheid zeggen wat de precieze oorzaak is van mijn probleem.....leuk is het niet! :(
    A.s vrijdag krijg ik een nog uitgebreider onderzoek die nog preciezer kan kijken wat er nu daadwerkelijk mis is.....zeer waarschijnlijk heb ik toch een verzakking met een bijna niet werkende kringspier.

Verder gaat het hier prima, Beau is nog steeds super lief en ondernemend.
    Vandaag diksap gekocht en dit gegeven in een tuitbeker, het was ff wennen maar ik denk wel dat het een succes gaat worden ;)
    Zie foto's :

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; aaah wat een hele man is het dan he zo met die beker, goed zeg!
    Wat ontzettend balen zeg, een verzakking en een slechte kringspier :(. Kan me voorstellen dat het eng was vanmorgen, maar dit heb je (voor nu) gehad. Valt er iets aan te verbeteren of op te lossen?

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dees
    tjee dat is niet niks! Deed het onderzoek ook pijn of was t gewoon erg vervelend? Gaan ze dan waarschijnlijk opereren? Sterkte!!

Leuke foto! Beau wordt n stevig ventje nu! Lekker hoor!

Gimena
    hoeft ook niet snel hoor;). Hou je me wel op de hoogte op hoeveel je zit;). Vind ik wel leuk haha.

Tandarts
    hij heeft n foto gemaakt en toen zag je dus n vette ontsteking om m'n wortel heen zitten.. Jakkes. Zenuw was blijkbaar wel dood. Hij heeft t verdoofd, open gemaakt en schoongemaakt. Zit nu n noodvulling in. Moet nog terug voor een echte vulling. Hij zei dat ie dan nog n uur bezig is. Weet iemand waarom dat zo lang duurt of heeft iemand n idee of hij dan misschien nog iets met die kies moet doen? Weet niet wat zo'n behandeling inhoudt en was te afwezig om t te vragen haha. Zit nu met n scheve mond. Jeeej

7. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    fulltime mama :)
    friesland, drachten!
    ja heel vervelend de kinderarts zei vorige week dat hij kwa lengte iets aan de lichte kant was, dus moet over aantal weken terug komen om te zien of hij wel goed blijft groeien. hij is gewoon heel lang. maatje 74 heeft meneertje al...

en hij zei dat het een raadsel was waarom het er niet in bleef dat hij er tot nu toe geen verklaring voor heeft. en het bijna nooit ziet, want het is niet zo dun dat ie daarvan spugt, zijn darmen kunnen het gewoon niet hebben. ik ga toch maar niet verder met fruit. zielig, dat maagzuur steeds omhoog, ook niet bevordelijk voor de slokdarm lijkt me..

kinderen zitten soms wel tot 8 maanden alleen aan de fles of borst. over een maand moeten we terug komen en als hij dan nog geen fruit binnenhoud gaan ze verder onderzoeken hoe het kan, dan is jaydan ongeveer 7 maanden en moet ie toch wel wat binnen kunnen houden volgens hem.

maar de pap gaat heel goed, dat vervangt een fles. en hij slaapt sinds een week door nu ik pap geef en 3 flessen daarvoor was het snachts vaker wakker, pap vult meer zei de arts. hij vind het heerlijk happen met de lepel. hij vind fruit wel mega lekker alle smaken wel en word boos als ik stop na een paar hapjes.. haha en er zit opvolgmelk in die pap dus eigenlijk is dat fles nummer 4.
    hij zit ook al op nummer 2 opvolgmelk vanaf 6 maanden, zitten meer voedingsstoffen in, moest van de kinderarts omdat hij geen bijvoeding krijgt en veel spuugt mocht hij nu al naar nummer 2, en dat gaat prima, vult denk ik meer drink zijn 210 flessen soms nu niet eens leeg voorheen wel.

hij slaapt van savonds 8 tot smorgens 9 ong. gister was het half 10! schrok me een hoedje ik was eerder wakker dan hem, haha
    hij mij zit soms ook wel 5 uren tussen de voeding. als ik eerder geef gaat hij spugen,

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Hehe, heerlijk mannetje is het.
    Er valt zeker wel wat te verbeteren, ik weet alleen niet of ik het aandurf (operatie) en of het succes zal hebben.

@Lotte; Het onderzoek was niet echt heel pijnlijk, vooral héél ongemakkelijk. Alhoewel het laatste (soort van dikke slang met camera) wel erg veel pijn deed!! Ik had de tranen in mijn ogen staan.
    Beau begint idd echt wat steviger te worden, niet erg hoor want dat lopen ze er straks allemaal wel weer af :D

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mamahilda
    het gewicht wat onder je banner staat ziet er niet laag uit voor z'n lengte!! Lijkt me heel netjes..raar dat ze dat zeggen.
    Rot hoor dat hij zoveel spuugt:(

Dees
    kan me voorstellen dat je je dan heel ongemakkelijk voelt! Brrr..naar allemaal:(

en idd, loopt en beweegt ie er allemaal wel weer af strax;)

10. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Hallo!!
    hebben jullie ook gelezen over een lid van dit forum? Ze had terminale borstkanker en is nu overleden aan een longontsteking... Pff heftig hoor..

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @lotte; Lees nu net je berichtje over de tandarts, ik heb er echt totaal geen ervaring mee. Ik heb echt werkelijk waar nog nooit gaatjes o.i.d gehad.
    Waarom ze dus straks nog een uur bezig zijn kan ik echt niet bedenken voor je. Succes :(

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @doortje; Ik had het gelezen, heftig hoor!!
    Kreeg er kippenvel van :(

13. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @dees: oh meis toch, dit is niet leuk... Kun je hieraan geopereerd worden? Geweldige foto van beau! Welk merk tuitbeker heb jij?
    @Bapsie, dretjuh en happy: mooie spam!!!
    @roeltje: weer alleen..? gelukkig heb je ijs!
    @riti: ik zat eraan de denken om de tuitbeker van tommee tippee te kopen, ben je er al uit?
    @lotte: ai, tandarts... is de verdoving al uitgewerkt? ;) Ik zou niet weten waarom het zo lang zou duren, ik heb zelf nog nooit een gaatje gehad :):):)
    @mamahilde: wat een zorgen..is het niet reflux, of zo? Kindje van Milli heeft hier ook erg last van gehad (kwamen ze na een observatie in het ziekenhuis achter). Of zou hij dan ook spugen van melk?

14. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    hahaha dees, ook nog nooit gaatjes gehad?! Wat toevallig!

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mamahilda
    ik vond het gewicht en lengte ook niet echt van elkaar verschillen.. maarja, hier (ook) eerste kindje dus weinig verstand van nog haha..

Dees
    He getver, snap dat je je ongemakkelijk voelde vandaag :(
    Lieve foto joh! Lenn snapt de tuitbeker op zich wel, maar het zuigen gaat nog niet zo best haha..

Lotte
    Oei heb ik tijdens mijn zwangerschap gehad en zou ook bij de volgende behandeling klaar zijn (was begin november) twee maanden geleden is het pas afgerond.. Door de zwangerschap ging mn gebit hard achteruit en tandvlees werkte niet mee (veel bloeden enzo).. de 'noodvulling' deed zn werk maar niet en tja, om er dan een 'echte' vulling in te stoppen is ook niet zo'n sterk idee haha..
    vorig jaar ging het wel in één keer goed,, niks van gevoeld, ook niet na die tijd..

Doortje
    ja had het al gelezen en reactie achtergelaten..
    vreselijk zeg.. word je even weer met beide beentjes op de grond gezet :( vreselijk voor haar man en kindjes (en overige familie/kennissen natuurlijk)

hier
    meneer is klaarwakker haha.. af en toe probeer ik een slokje diksap te geven.. gezichtje vertrekt nog wel maar steeds minder.. ach en misschien vind het idd (nog) niet lekker en gaat hij het ook niet lekker vinden.. heb nu appel/peer geloof ik..
    maar zag nog 4 andere smaken bij de kruidvat en nog meer smaken bij de supermarkt hier haha.. als hij over een paar weken gewend is aan deze smaak haal ik er een tweede smaak bij, voor de afwisseling (jaja, ik denk beetje ver vooruit haha)

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    lotte
    hier duurde het ongeveer een half uurtje de laatste behandeling..
    is om zeker te weten dat de noodvulling zn werk heeft gedaan.. verder wrod er waarschijnlijk gekeken naar evt. andere gaatjes/ontstekingen.. plus de kies opnieuw vullen.. omdat de behandeling bij mij niet aansloeg zijn andere gaatjes e.d. al nagekeken dus duurde de laatste wat korter..

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @doortje; Ik gebruik hier de tuitbeker van avent, het lijkt hier geen probleem te zijn voor Beau.
    Ik kan er idd aan geopereerd worden, binnenkort heb ik wederom een gesprek met de chirurg om o.a. de uitslag te bespreken en hoe nu verder.
    Hihi, dus jij ook nog geen gaatjes gehad. Ik kijk er zelf wel raar van op aangezien ik eigenlijk best wel wat gesnoept heb in de afgelopen jaren ;)

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik kan het niet laten om nog meer te spammen...

Beau is dol op zijn voetjes :D

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dees (en doortje)
    goed gebit hebben jullie dan zeg!
    kan ik hier niet zeggen haha

heb nu tuitbeker van Nuby (kruidvat) maar vind het zelf een onding.. rot om vasthouden voor mezelf.. heb net zelf geprobeerd te zuigen maar ik moet zelf echt onwijs hard zuigen.. dat krijgt hij nooit voor elkaar.. morgen ook maar één van avent halen, heb ik er elk geval één achter de hand

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dees
    die is lief!!!!
    haha toevallig joh.. vanmiddag schreef ik nog dat hij totaal niet geïnteresseerd is in zn voetjes.. eind van de middag zat hij constant naar zn voetjes te kijken en als hij ze bewoog lag hij in een deuk.. weird..

Deel Deze Pagina