Riti gewoon doen waar jij je goed bij voelt.. heb net even groente voor m gehaald.. gemengde groente (twee potjes) en twee potjes wortel/bloemkool van bonbébé.. nog een stuk goedkoper ook dan olvarit haha.. daarnaast van nestlé fruityoghurt gehaald lijkt op danoontje.. mag schijnbaar vanaf 4 maanden haha.. wacht daar nog wel even mee want die bekertjes zijn loeigroot haha.. hier ook al wat speelgoed van 6mnd in huis.. gaat zo snel nog maar zo'n 3 weken.. brood lijkt me nog wel wat eng als ze geen tandjes hebben
Riti Is best een fijn boekje (meer een folder eigenlijk). Op voedingscentrum.nl staat het ook wel vrij duidelijk. Ik snap je wel hoor, ik ben nu zelf bijv. al heel onrustig doordat ik weet dat hij bijna met hapjes gaat beginnen. Ik begin ook al te malen wat ik zal doen en hoe ik dat moet doen en wat wel en niet mag. Alleen als je het dan voor een ander bekijkt lijkt het altijd makkelijker haha. Wat ik zelf denk is dat je haar niet 1 voor 1 aan alles hoeft te laten wennen. Ik bedoel, als je straks merkt dat ze tegen vlees kan, dan kan je gewoon de meeste soorten mee mengen. Maar met fruit en groente is dat misschien weer iets anders.. Is er ook een 6maanden sprong? Wat leren ze in die sprong? En idd...zo raar dat ze al bijna allemaal een half jaar zijn!!!!!
is er een 6maanden sprong? dat wist ik niet, *baalt nu al* hij reageert echt heftig op een sprong.. Lotte ik heb dat ook hoor.. aan een ander kan ik het zo vertellen wat een kindje al wel of nog niet mag, maar als het om Lenn gaat durf ik het niet zo goed.. Ik heb vanmorgen (oke, meer vannacht) besloten dat ik potjes ga geven tot hij bijna alles mag.. ondertussen alleen wortels, boontjes, bruine bonen en fruit vers.. maar die gemengde dingen en straks bijv.. spaghetti (noem even wat) uit potje.. neem aan dat hij vanzelf met de pot mee gaat eten (vers).. merkte vanmiddag in de winkel dat ik na deze beslissing een stuk zekerder ben.. ik neem aan dat de fabrikanten wel weten wat een kindje mag hebben.. er staat anders niet voor niets v.a. 4 maanden op..
lang leve oei ik groei 6 maanden: zelf echte dingen doen Je kindje heeft het pakken en iets met de handen doen nu echt goed door. Hij kan een boekje openmaken en dichtklappen en gebruikt zijn handjes om zijn nieuwe passie van in, op, onder en boven te ontdekken. Doordat hij nu de sprong van relaties heeft genomen is hij door de onderlinge afstanden en verhoudingen van dingen ten opzichte van elkaar geïnteresseerd. Zijn handjes gebruikt hij nu om dingen op elkaar te zetten, iets ergens in te stoppen, iets naast elkaar te zetten, iets ergens tussen te zetten enzovoorts. Hij gebruikt zijn handjes nu dus eigenlijk met hetzelfde doel als jij dat doet: om iets mee te doen. De handjes hebben nu een echte functie.
Roeltje Jouw supermarkt zit ook dichtbij!! Je kan het brood ook wat nat maken misschien, of gewoon een heeel klein stukje geven...
haha ja supermarkt is hier 3 straten verderop.. als het niet zo druk is ben ik binnen 10 minuten weer thuis.. hoefde net ook alleen potjes en fruit te halen haha..
Roeltje Na een jaar mogen ze met de pot mee eten! Sprong woooow dan kunnen ze dus ineens heel veel! Dan worden ze dus wel heel groot ineens! Tjee...rare wezentjes zijn het ook
Roeltje Ik moet met de auto, dus heb vaak geen zin en stel het dan uit. Dat gehannes met de kinderwagen die amper in mn auto past haha. En nou is mn auto er van de week mee opgehouden, dus kan niet eens weg. Lopen is echt TE ver! Dan ben ik over 4uur thuis ofzo haha.
ow haha nee dat is niet handig nee hier alles op loopafstand dus dat scheelt enorm.. zou het uitmaken als ik vanaf morgen over zou stappen op een ander merk potjes? lijkt me niet toch?
@lotte Das een goeie tip twee schermen naast elkaar. heb ik helemaal niet aan gedacht. Ibuprofen, tja ze zeggen allemaal wat anders mijn schoonzusje is 1e apotheker en volgens haar kan het geen kwaad. Maar ja volgens mij is dat met alles. Met die hapjes nu ook, het is maar net wie het schrijft volgens mij. Op elke site staat wat anders. Dus gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Luuk krijgt nu ook al een fruithapje als extratje terwijl hij volledige bv krijgt. En hij doet het er prima op. @oei ik groei, In het begin kolpte het aardig bij Luuk maar nu kan ik er niet echt meer van op aan. Luuk zou volgens dat boek al van alles kunnen niet dus.
jeetje haha.. toch maar zo'n fruitpapdingetje gegeven.. hij heeft nu 2x een fles gehad maar bij allebei de helft laten staan.. vanmorgen wilde hij geen fruit en dan geef ik 's middags meestal paar hapjes fruit of stukje liga.. eet hij me dat halve bakje leeg haha.. banaan-appel-aardbei.. vind ie dus lekker
dees hoe merkte je nou dat hij daar wilde staan? want er naartoe kruipen kan ie neem ik aan nog niet?
@lotte; Leuk shirtje idd Beau ligt veel op zijn buik en zij, hij pakte al vaak de spijlen vast en wilde zich daar dan aan optrekken....dit wilde natuurlijk nog niet helemaal lukken waardoor ik hem dus maar op heb gepakt en hem staande aan de rand heb neergezet. Hij keek zijn ogen uit en kijkt vrolijk in de rondte. @roeltje; Thanx, foto maken vond ik zelf ff lastig en eng maar het is uiteindelijk wel gelukt
@ roelte, om 11 uur savonds nog een fles? hongerig kindje heb je dan vind het lekker om savonds nog ff bij mama te liggen dus, geef je hem voeding voor hongerige babys? want ze zouden toch nu wel zonder die 11 uur fles kunnen of niet? @dees85 geweldig die foto , jaydan doet dat ook bij de spijltjes beet pakken ik zet hem ook wel eens tegen de box rand en staat dan best stevig. haha als ik zijn shoentjes aan doe en hem onder de oksels vasthoud wil hij ook al rondjes lopen. stevig zijn ze in de benen dus @all wanneer krijgen de kids de eenkennigheids fase als ze die krijgen? mijn moeder paste eergister even ene uurtje op en bracht jaydan naar bed, razen!!! niet stil te krijgen ik kwam thuis ging wel even boven kijken ik gaf en een kus en vertrokken was hij (alsof hij dacht hehe mama is weer thuis) vanmorgen paste mijn vader op want ik moest op gesprek bij de gemeente was om half 10 weg gegaan, mijn vader bracht hem 10 uur naar bed want ihj was moe en wree fin zijn ogen, niet slapen willen huilen en jammeren tot 11 uur, ik kwam hem kusje geven toen ik thuis was en is in slaap gevallen tot 2 uur.. begint die fase nu weten jullie dat? p.s vanmorgen roosvice geprobeerd met johannes broodpitmiddel erin en dat is erin gebleven diksap komt eruit vind ie niet lekker en spuugt heel veel, maar van roosvice niet, mag je dat eigenlijk wel geven? waarom heeft iedereen het over diksap en niet over roosvice?
mamahilda normaal krijgt hij om 19.30uur laatste fles maar gister wilde hij de fles niet.. in slaap gevallen en om 23.00 uur nog fles gegeven.. om half 4 smiddags had hij als laatst fles gehad.. gebeurd gelukkig bijna nooit haha..
@ suus nog Gefeliciteerd met de 6 maandjes @ dees wauw wat knap!! @ hier bah voel me niet zo heerlijk in me vel dip dagje denk. sophie wil de fles van 11 uur niet meer is dat erg???