De Dec mama.s 2009 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door gimena, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; ook van die moeilijke nachten arme meid, lastig geen idee te hebben wat er is. Sterkte er mee.

2. gimena

gimena Niet meer actief

@panos had de vk opgebeld al maar inwendig moet ik echt bij het zh in vegel maja moet ik wel bij de gyn lopen en dat is niet het geval

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Moeilijke nachten
    sterkte dames!!! Hopelijk snel meer rust!!

4. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hallo!!

Ik moet nog ff bijlezen maar alvast een vraagje:
    Vanavond emma voor het eerst worteltjes gegeven. Happen ging opzich goed maar ze vond het heel vies. Logisch als je alleen melk gewent bent, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om. maar ongeveer 10 minuten na het eten (ze had ong 6 hapjes op) kwam alles er weer uit:( Zijn er meer beebs die de eerste keer na het eten hebben gespuugd of moet ik me zorgen maken??? Ze heeft eigenlijk nooit gespuugd, soms heel klein beetje als ze net de fles op had maar verder niet.

5. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    oke ze slaapt, heb haar even geaaid en ben toen in de kamer gaan zitten. Gewoon zonder haar aan te kijken en toen sliep ze na 10 min.

Wil ook gewoon nu kunnen doorslapen tot de volgende ochtend al was het maar tot 5uur ipv 3 uur.

Panos heel herkenbaar al heeft Marieke om 03 uur genoeg aan even aanleggen en slapen we allebei binnen 15 min weer (dus dat valt wel mee) Als ik gewoon mijn avonden 1900-2300 weer terug krijg!!!!!

Hier trouwens nog 6 voedingen!!! 03.00bv-07.00bv-10.30(bv in fles)-15.00(bv in fles)-19.00bv-23.00bv en een potje fruit (12.00) en om 1730/1800 wat groente. Ze slaapt vaak van 08.15 tot 10.15 en van 12.15-14.45 en dan tussen 16 en 17/18 nog een uurtje.

Hebben jullie trouwens al een goede fiets? Ik ben in juni jarig en mag van mijn vrienden en familie een uitzoeken. Heb alleen geen idee welke handig is jullie nog tips???

@Gimena hoe is het met je moeder?? Misschien heb je er al iets over geschreven en heb ik het gemist sorry dan daarvoor...

@riti Hoe gaat het bij jou met de voedingen?? Je was toch aan het afbouwen? Hoe gaat dat???

@Dees, Had al eerder gereageerd op je foto's maar vind ze echt prachtig. Hoe is het met Beau? Geen rare trillingen meer gehad??

@Roeltje mmmmmm dat sigaretje krijg ik ook steeds meer zin in en ben al ruim een jaar gestopt (vanaf de positieve test 9 april vorig jaar)

@Collo Hier ook weinig sex. Gewoon te lui. Alles wat ik in bed wil doen in slapen, maar het begint nu wel weer meer te komen. Dus hier moeten we ook gaan oppassen.

Tijd
    We hebben hier elke drie weken een avond met zijn tweeen gepland lekker uit eten of naar de bios of zo. Dit doen we al een tijdje en kan het iedereen aanraden. Het klinkt en is misschien wel burgelijk of beetje plannen, maar wij vinden het echt de moeite waard. Al is het maar om lekker te kletsen. Feestjes of dingen met anderen tellen niet mee is hier de regel hahaha Het moet met zijn 2en zijn.
    Heb nu ook het sporten wat ik weer ga oppakken en mijn vriend gaat een keer in de week naar de brandweer (vrijwilliger) Zo blijf je wel dingen ondernemen. Ondanks dat ik soms zooooo moe ben voelt het toch goed?? Hoe doen jullie dit???

6. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    @psje
    Heeel herkenbaar hier ook... Nu een week later houd ze het wel binnen Gewoon rustig opbouwen

7. gimena

gimena Niet meer actief

@zwangerworden.,nog het zelfde eigelijk.dit is de laaste week chemo.of het goed uit heeft gekapt voor haar kanker zo wel als haar Ms is de afwachten.dus maar hopen en duimen.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Zwangerworden
    Slopend zeg, dat huilen. Zou zelf de babyfoon uitzetten en even een half uurtje doorbikkelen, want ik zou dat echt niet redden. Zeker niet in combinatie met werk.

Lotte
    Had de test zelf vanmiddag na mijn werk gedaan en hem toen mijn man thuiskwam laten zien. Amy al verteld dat ze een broertje of zusja krijgt...ze was niet onder de indruk...

Meiske heeft vandaag zowaar een half potje groenten (met kip, potjes uit Portugal) gegeten. Gisteren trok ze haar neus daar nog voor op. En daarna nog zo'n heel yoghurtje. Braaf meiske. Zometeen haar laatste fles en dan lekker naar bed.

Gimena
    Ik denk als het mis is dat hij in ieder geval minder duidelijk zou moeten zijn. Hoop zo dat het toch nog goed zit.

Panos
    Ocharm, snap dat je eerst een nachtje wilt slapen voordat je uberhaupt aan een tweede kunt denken. Hoop dat de osteopaat iets voor je kan betekenen.

9. gimena

gimena Niet meer actief

@ collo ik ook zijn we weer samen zwanger :)

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @zwangerworden; Thanx voor je compliment over de foto's :D
    Met Beau gaat het eigenlijk wel prima, de laatste tijd gelukkig geen trillingen meer gehad (of vernomen). Voorlopig dus ook geen ZH meer bezoeken voor hem, we hoeven pas in september weer terug te komen bij de kindercardioloog.
    Over een ideale fiets....haha geen idee eigenlijk. Ik zag een tijdje terug een mooie fiets voorbij van Chicken. Dat was een mamafiets, dit leek mij ook wel wat.
    Op dit moment is een fiets voor mij/ons nog totaal niet makkelijk, komt nog wel denk ik dan maar.

@PSje; Hier geen herkenning over het spugen, beau heeft hier nog maar 1x echt gespuugd n.a.v. een speeltje wat hij te ver in zijn mond stopte waardoor hij flink begon te kokhalzen. Ik denk zelf dat het te maken heeft met wennen...:)

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ zwangerworden; fijn dat ze nu na 10 minuten sliep!
    6 voedingen is op zich geen probleem toch? alleen voor jou qua energie lijkt me.
    Ben nog steeds aan het afbouwen, zucht. Kolf nog 2x per dag, moet echt wel want dan doet het al flink zeer. Probeer er steeds iets minder uit te halen, maar het gaat zo langzaam. Als je dan eenmaal de knoop hebt doorgehakt duurt het al gauw te lang. Nu kan ik iets gaan slikken om mijn prolactine te verlagen, maar dat wil ik liever niet.

@ fiets; ik lees mee voor tips :) (al past het bobike zitje ook goed op mijn rammel-barrel en zo hoort iedereen mij aankomen, lekker veilig :p)

@ Collo; Amy, zo blasé ;)

@ Avondje met zn twee; heerlijk lijkt me, avondje voor mezelf ook trouwens. Plannen geen probleem, oppas wel :(.

12. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @sanka: mijn oma wilde nooit meer een andere man na mn opa, en ze is er dus nooit een tegengekomen die dr van gedachten heeft laten veranderen. Ze heeft wel een leuk en druk leven gehad, veel sociale contacten en erg ondernemend. Alleen nu is ze 86 en iedereen om dr heen gaat dood en dr lichaam wil niet echt meer dus nu gaat ze een beetje vereenzamen:(

@voedingsschema: geen idee, hier net begonnen met paar hapjes dus ga nog wel zien hoe het gaat lopen

@Lotte: ik weet het, ik bof met zo'n gulle oma:)

@Riti: oh lekker doorgeslapen vannacht, heerlijk! aaahhh in maura's vingertje geknipt, wat zal je man geschrokken zijn. je hebt het goed opgelost hoor! Jodium beter nog niet maar een keer is echt niet erg! Er is vlgs mij wel iets speciaal voor kinderen. als het flink bloed, bloed het idd al schoon, vaak zijn het de schaafwonden waar vuil in blijft zitten.

@roeltje: volgens mij kun je gewoon in 1 keer over op een ander merk potjes hoor, maakt vlgs mij geen verschil.

@sanka: hier ook oei ik groei maar emma doet ook nog niet alles wat erin staat en sommige dingen deed ze al voordat ze het zou kunnen vlgs het boek. Maar staat er ook in he, dat elke kindje zelf kiest wat ie leuk vind en dat sneller ontwikkeld. geen zorgen maken hoor!

@dees: mooie foto van beau, hij staat echt al stevig zeg!

@mamahilda: dat vroeg ik me ook al af, wanneer de eenkennigheid begint. Emma heeft wel heel duidelijk door dat ik ook weg kan gaan. als ze bijv ligt te spelen en ik loop naar de wc gelijk huilen en kom ik terug stil:(

@roeltje: het sprongetje "relaties" uit de oei ik groei duurt van 22,5 week tot 26,5 week. Natuurlijk hebben ze er niet continu last van maar in die periode zullen ze best af en toe een dag hebben dat ze er erg last van hebben. dus misschien sprongetje nog niet helemaal voorbij??
    in bad met verhoging word vlgs mij nog steeds afgeraden omdat temp dan nog sneller op kan lopen en kans op koortsstuipjes.

@collo: Jaaaaaaaaah positief!!!!!! gefeliciteerd meid, dus toch in portugal:p

@Dretjuh: wow wat een flinke knul zeg, hih is mijn meiske maar een mager ding met dr 6565 gram en 65 cm:p

@zwangerworden: hey jou vriend ook vrijwillig brandweerman, mijn man ook:) welk gebied??

@panos: hoop dat de osteopaat iets voor jullie kan betekenen. ik heb goede ervaringen met onze osteopaat wat betreft voorkeurshouding.

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ja, "het" is in Portugal verwekt, na een leuke avond :D.

Ben nu aan het twijfelen over de zomervakantie. Wilde eigenlijk met het vliegtuig naar Menorca, maar misschien toch maar een huisje in Frankrijk zoeken en met de auto gaan...

14. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @fiets: ik heb zelf een batavus weekend van 2 jaar oud. super degelijke fiets. was pas bij de fietsenzaak aan het kijken voor mamafiets maar is aardig wat geld. heb een tijdje met die fietsenmaker staan praten. zijn ervaring was dat mamafiets vooral handig is met 2 kleintjes kort op elkaar (collo;)) Hij zei ook dat veel mamafietsen weer ingeruild worden zodra het jongste kind te zwaar is voor het voorzitje omdat veel vrouwen toch weer graag een normaal stuur willen als er geen zitje aan het stuur meer hoeft. ik vind die mamafietsen erg mooi maar je kan niet alles hebben dus heb uiteindelijk toch besloten om mijn eigen fiets te houden en daar in zitje op te laten zetten, heel verstandig vlgs mn man;)

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @PSje; okay, handig om te weten over de fiets dus.
    Hihi, nou dan blijf ik mijn oude barreltje ook maar behouden :p
    Die gaat vast nog wel een paar jaar mee :D

16. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @collo: 2x sex en weer zwanger, dat moet gewoon zo zijn. dat kan niet meer mis meid:)

17. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Wat kletsen jullie veel, wel gezellig hoor:p
    maar wel heel veel bijlezen. Dus sorry als ik niet op iedereen reageer.

Maar wel gelezen dat Collo zwanger is: GEFELICITEERD

HIer gaat het goed. Behalve op mijn werk....moeite om terug te komen op mijn eigen functie, na in de ziekte wet gezeten hebben...Dus in conflict met mijn leidinggevenden. Een hoop gedoe in ieder geval... en niet leuk om zo naar je werk te gaan.

Mijn meisje slaapt gelukkig wel goed, maar wordt altijd rond een uur of 5 wakker. Dan gaat het van uhhh, uhhh...nog net niet huilen. En moet er een speentje in stoppen en dan is het weer goed. Misschien moet ik blijven liggen en haar even laten, maar vind dat zo moeilijk. Heb altijd de neiging er direct naar toe te lopen. Val trouwens zelf ook weer meteen in slaap, soms weet ik niet eens meer of ik nou 's nacht wakker ben geweest of niet.

Verder heeft ze nu dus 4 flessen:
    8.00 - 13.00 - 17.00 - 22.30
    Ze krijgt tussendoor fruit (ochtend) en groente hapje (ong. 19.00 uur).
    Voor de laatste fles moet ik haar dus wakker maken want ze gaat rond 19.00 uur slapen. Het liefst heb ik dat ze rond een uur of 7/8 de laatste fles heeft, en dan gaat slapen. Maar ik zou niet weten hoe ik dit goed moet krijgen, want ik geef nou zo'n beetje op verzoek de fles en dan moet ik dus op schema geven. Ben dan bang dat ze niet hoeft..... Iemand van jullie ideeen hierover?

18. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @dees: vond het trouwens erg eerlijk van die man, door zijn praatje ben ik er toch even over gaan nadenken en anders had ik ws al zo'n fiets besteld:) heeft m toch wat inkomsten gekost

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    zwangerworden
    Maar kan je overdag niet slapen dan? Ze slaapt overdag echt veel!!! Hier de laatste weken amper. Nu al weer een tijdje maar tussen de 15MIN en 45MIN in totaal overdag!! Marieke slaapt dus 5,5uur overdag!!! Wow dat is echt VEEL. Kan je niet proberen haar overdag meer wakker te houden, want lijkt wel alsof het bij haar nog omgekeerd is. Hopelijk helpt dat!

Fiets
    Ik heb een rottige fiets en denk niet dat het erin zit binnenkort een nieuwe te kopen:(

Collo
    Nou ja zeg! Niet eens onder de indruk toen je het vertelde;). Hihi, maar wel apart gevoel zeker als je dat dan zo hardop noemt...'Amy je krijgt een broertje of zusje'. Lijkt mij wel apart...Eerst ging het om haar (zwanger zijn) en nu om een nieuw kindje!!

Avondje met zn twee
    Pff ik weet t niet...Wil wel een avondje met zn twee, maar wil Milan nog steeds niet achter laten ergens...Echt erg...haha

20. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @pelikaantje: misschien gewoon een keer proberen om de laatste fles te geven voor je dr naar bed brengt om 19 uur en dan niet meer wakker maken. kijken wat er gebeurt? Emma kreeg ook lang om 22.30 uur de laatste fles, maakte haar daarvoor wakker. op een gegeven moment wilde ik ook wel weer eens een keer bijtijds naar bed ofzo dus heb ik om 20 uur de laatste fles gegeven en dat ging prima.

Deel Deze Pagina