De Dec mama.s 2009 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door gimena, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @all: goedemorgen!! Lig nog in bed (schaam) ben net wakker en eerste wat ik doe is zp en hyves checken, hoezo verslaafd???

@lotte: vlgs mij ook maar 1 toetsenbord, wat vind je er vervelend aan dan? Is toch gewoon qwerty?

@apps: ping!! Echt super, de app is gratis en alle berichtjes die je stuurt zijn gratis!! Mn man heeft ook ping dus wij pingen veeeeeel. (als we aan het werk zijn, niet als we op de bank zitten he! Verder heb ik ook een app voor heeeeel veeel emoticons, weet alleen niet of die het hier doen even proberen:  hmm vlgs mij doen ze het. Heb er nog veeeeeeeeeel meer

@sanka: Je bent niet de enige die voorlopig nog geen tweede wil en idd ik weet ook nog niet zeker of ik wel een tweede wil. Ik vind emma helemaal geweldig en ben dolgelukkig dat ze er is maar vind het op dit moment dat ik eindelijk weer een beetje mezelf ben en aan de hele situatie gewent enzo. Vond het toch een behoorlijke aardschok de afgelopen tijd. Nog 1 erbij zie ik echt nog niet zitten.

2. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hey, Kom even snel kijken en wat zie ik Collo zwanger!!! jippie!!!! Gefeliciteerd meid! hoeveel verschil zit er straks tussen? een maand of 14 zeker? leuk man!!! verder niets gelezen, heb het keidruk op mijn werk maar wilde even snel spieken op zp.
    Ga weer aan het werk!

Doei!!!

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Sanka
    Nog ff over tweede uk. Ik wil nu eigenlijk ook Milan alle aandacht geven en vind het fijn om me op hem te richten. Bij mij speelt mee dat m'n vriend wat ouders is dan ik. Dus ik wil er eigenlijk niet te lang tussen hbben als we nog n tweede willen. Alleen zitten we dus met het huizen probleem. Beetje dubbele gevoelens dus hier

dretjuh
    had al op je www gereageerd maar nogmaals gefeliciteerd. Ik snap je gevoel heeeel goed. Als ik foto's kijk kan ik ook wel janken. Maar ik voel me dan ook nog 's schuldig dat zoveel langs me heen lijkt te gaan. Natuurlijk ben je trots, maar het lijkt idd op n versnelde film! Ik heb zelf onwijs spijt dat ik niks heb opgeschreven...elke keer wil ik eraan beginnen maar vergeet t dan weer. Dikke knufff voor jou!

4. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    O vandaag waarschijnlijk uitslag van de MRI......:(:(

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Psje
    haha die iPhone heeft mij ook verslaafd gemaakt! Ik check ook meteen Hyves en zp smorgens!! Ik vind soms irri dat je de letters 1 voor 1 moet typen en zit er soms naast:p

oja ping!! Dat is waar ik t over had. Ik wil dat ook gebruiken, maar ken niemand met n iPhone waar ik berichten naar stuur:(. Haha met wie mag ik pingen;)?

Ik zit nu in m'n pyama Milan te voeden met iPhone in m'n rechter hand :p

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Die emoticons wilde ik ook downloaden maar weet niet wat ik ermee moet hihi. Waar ik ze kan gebruiken.

Zit me net te bedenken dat je op andere foons ook de letters 1 voor 1 typt haha. Alleen zaten dan drie letters op 1 knopje. Ohhh dan valt t mee:D

7. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

@psje, had ik ook na Julia maar na twee jaar ging het toch weer kriebelen.
    @ Apps, unblock me is gratis en super verslavend!!
    @ pings, grappig maar ken ook verder niemend met iPhone..
    @ Lotte, als het goed is heb je m'n nummer nog,
    of werkt het zo niet.?:)
    @ elmo, oh wat spannend! Laat je het ons weten?
    @ yoghurtjes, je hebt "mijn eerste danoontje" is vanaf 4 maanden.
    Zijn kleine bakjes met hele zachte smaakjes.
    @ weer, wat is het weer koud.:( het regent hier zelfs een beetje, jakkes was zo blij met dat lekkere weer. Vandaag maar een binnen programma verzinnen. Voorlopig zijn we nog in pyama.

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ dretjuh; gefeliciteerd!!
    Niet leuk dat je je zo rot voelt, snap het wel, voel me ook niet echt top. Maar wat was het een mooie dag he 6 maanden geleden....
    jeetje wat gaat het hard...snif

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Sanka
    Hier nog zo'n luiaard hoor. Klopt echt niks van de Oei, ik groet. Als ik dat boek zou volgen zou ik echt zwaar onzeker worden. Daarbij komt dat ze natuurlijk ooit 4 weken te vroeg was dus dat geeft ook weer een afwijking. Ik trek me er lekker niks vanaan. volgens mij doet ze het prima.

Ik heb trouwens van die yoghurtjes van Nestle in aardbeien en banaan smaak. Zag gisteren bij de kv ook kwarkjes e=met perziksmaak. Ga ik vandaag even halen denk ik, voor de afwisseling.
    Wel oppassen met die lange vingers als er stukken afbreken...wel een beetje eng, maar ze moeten het zo toch leren he? Blijf er lekker bij zitten als ze aan de lange vinger gaat.

Vanmorgen een papje gegeven met appelsmaak. Gisteren moest ze het niet en vandaag ging het er prima in. Die heeft gewoon altijd een dagje nodig om aan nieuwe smaakjes te wennen. Dus ga proberen ipv haar eerste fles smorgens, haar een bordje pap te geven. Dan om 11.00 fruithapje. Tussen 12.00 en 13.00 eerste fles. Rond 16.00 - 17.00 tweede fles. Rond 18.00 - 19.00 een potje groenten/maaltijd en dan tussen 21.00 en 22.00 de laatste papfles. Weet alleen niet zo goed wanneer ze tussendoor nog kan slapen:D

Elmo
    Ja, er zit straks 14 maanden tussen mijn twee ukken. Hoop maar dat Amy een beetje snel gaat lopen;). Maar niet te snel hhoor. Voorlopig mag ze echt nog wel even mama's baby blijven.
    Hoop op een goeie uitslag van de MRI.

Dretjuh
    Hoop maar dat mijn lichaam het een beetje kan verwerken. Een hangbuik of andere cosmetische dingen vind ik niet zo belangrijk, als ik maar een beetje gezond blijf. Ben ook wel bang dat de HELLP weer terug komt. Hoor daar wisselende dingen over.
    Je mag best een dagje emo zijn hoor. Het gaat ook veel te snel met die kleintjes...

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Meloen
    die bedoelde ik! Unblock me! Echt leuk!!
    Ow zal ff in oude mobiel kijken of ik je nummer nog heb. Je moet dan wel beide ping hebben geïnstalleerd! Ik had t nog niet gedaan. Je staat er niet meer in!! Ohhh foei hihi;). Geen meloen meer in m'n telefoon!

Hier
    Milan kan niet tegen kietelen!!! Zo leuk haha. Ligt helemaal in n scheur als je m kietelt:D

hij wil amper nog in de box trouwens..wil alleen zitten en vooral op schoot...handig;)

11. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    My god! Meiden wat gaan jullie weer hard :D. Kan het allemaal niet meer bijbenen... GIster nog bijgelezen en geschreven en nu loop ik alweer tig pagina's achter.... Heb zo bijna een dagtaak aan zp :p (en dat met 4 dagen werken, gebroken nachten en een hummeltjee....) Druk druk. Maar goed, ik doe weer eens een poging...

@iphone: Heb ik helaas niet. Mijn vriend wel, maar moet zeggen dat ik zo'n touchscreen erg irritant vind met sms-en (of ik heb gewoon te dikke worstenvingers, kan natuurlijk ook :))

Hmmm.. En nu ben ik alweer kwijt op wie ik wou reageren. Vergeten 2 schermen open te zetten. Stom

Oja..

@Elmo: Succes vandaag met de uitslag. Spannend!! Hopelijk goed nieuws over de kleine man!!

@nachten: Helaas mutsie heeft weer gespookt vannacht tussen 3 en 5. Wat het toch is iedere keer? Ze is duidelijk erg moe, maar is gewoon overstuur en moeilijk te troosten. Overdag is ze appeltje eitje dus het contrast is zo groot...

@zwangerworden: Fijn he die nachten en avonden.. Wij hebben 's avonds gelukkig geen problemen meer (wel gehad hoor!). Wat bij ons heeft geholpen (denk ik) is iedere avond op zelfde tijd naar bed en dr in bed houden. Een echt ritueel hebben we niet. Na weken gedoe gaat ze nu prima slapen (alleen die nachten blijft ze dus spoken...).

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Panos
    misschien stomme vraag, maar heb je al is geprobeerd het ligt aan te laten of juist uit als je t al aan had! Of nachtlampje? Valt idd op als ze overdag juist zo makkelijk is! Slaapt ze overdag niet teveel?

13. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @lotte: THanks voor meedenken! Ze slaapt overdag niet teveel, althans als ze moe is gaat ze naar bed. Haar wakker houden heeft dan geen zin, want ze jengelt dan alleen maar. Verder is ze 's nachts ook duidelijk moe en valt ook steeds in slaap maar wordt binnen een minuut weer huilend en overstuur wakker (wel vaak nog met oogjes dicht). Licht hebben we nog niet geprobeerd, maar is een goeie, doen we vannacht! Het is trouwens ook niet iedere nacht raak, maar wel erg vaak. Wil het sowieso ook op cb bepsreken over 2 weken en miss naar osteopaat of huisarts. Wie weet heeft ze wel pijn ofzo. Ze deed het trouwens vorige afspraak op het cb (4 maanden) ook al. Toen gaf arts aan het wel te herkennen, maar nog niet bij kindjes op die leeftijd....

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Panos
    wat kon t bij oudere kindjes dan zijn? Nachtmerries? Die heeft Milan ook maar slaapt meestal weer verder. Hoop dat licht helpt! Wij hadden altijd n lampje aan en toen we t een keer niet deden raakte hij overstuur. Laten t nu lekker aan, is maar 7watt.

All
    krijg echt het idee dat Milan nu toch nie meer voldoende aan de bv alleen heeft :(. Hij redt niet altijd de 4 uur meer of met moeite. Maar kan ook komen doordat hij niet slaapt overdag. Krijg m echt weer nie meer in bed. Valt alleen aan de borst in slaap tijdens n voeding. Ook niet handig dus want dan moet ie eten! Iemand tips?

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Net ff aan de borst gelegd om te testen en ja hoor sliep binnen 5min. Zit dus ff aan de bank gekluisterd!

16. gimena

gimena Niet meer actief

@dretjuh GEFELICITEERD :) met de 6 maandjes

@ collo hoe voel je je???

@Elmo spanned hoe laat krijg je de uitslag weet je dat??

@poohbeer hoe gaat het daar???

@lotte heb al aantal mensen gevraagt (schoonmoeder,schoonzus enz) en die willen wel dus nu aleen verder zoeken :) verders alles goed??

@hier.net bij de cb geweest bah zeik wijf (sorry)
    sophie is nu 67 cm lang en 7.5 kilo.
    sophie heeft last van exzeem.
    en nu mag ze niet meer hebben dan hypoalergene voeding.
    geen fruit hapjes meer en geen groente.
    en moest maar zalf kopen bij de apotheek op vaseline basis.
    kan je toch gewoon vaseline smeren of ligt dat aan mijn.
    ben even goede de weg kwijt hoor.altijd als ik bij haar ben zeur dat mens bah bah

17. Jolinde

Jolinde Actief lid

22 sep 2008
    101
    0
    0
    Drenthe
    Hallo iedereen, lees nog altijd trouw mee maar vandaag moet ik toch maar even reageren.
    Hier gaat het erg goed met de kleine meid. Ze krijgt nu ongeveer zo'n 1,5 week groentehapjes en wist ze de eerste 2 dagen nog niet zo goed wat ze er mee moest, nu vind ze het lekker! Ze heeft nu wortels, bloemkool, bruine bonen met appeltjes en spercieboontjes gehad. En dat ging er allemaal goed in. Geef haar nu nog een potje voor 4 maanden, tot nu toe steeds een halve, want heb eigenlijk geen idee hoeveel ze mogen hebben. Iemand een idee hoeveel groente ze mogen hebben en hoeveel geven jullie eigenlijk?
    Als ze eenmaal gewend is aan het eten wil ik zelf gaan koken voor haar, maar vind het nu nog wel ff handig om potjes te geven.
    Haar laatste fles van half 11 is er nu ook af, ze krijgt er nu nog 4 waarbij de laatste om half 8 is en dan slaapt ze door tot 8 uur. Heerlijk!

@ Collo: Zag dat je weer zwanger bent. Van Harte Gefeliciteerd! Wat leuk zeg.

Voor de rest weet ik het zo even niet meer. Was nog meer waar ik op wou reageren maar ben het alweer vergeten.
    Zal eens ff verder lezen.

Oowja @ Roeltje: je stukjes gelezen op je weblog. Je schrijft erg leuk moet ik zeggen. Als er ooit een boek uitkomt laat het maar weten , dan ga ik het zeker kopen!

18. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Gimena
    goed van je!! Leuk dat je al wat mensen hebt gevraagd:)

als het eczeem is dan moet de ha n hormoonzalf voorschrijven of je kan het eerst proberen met vaseline-lanettecreme. Dat smeert makkelijker dan alleen vaseline. Ik zou even eerst bij je ha langsgaan en vragen wat hij vindt!! Want zomaar alles veranderen vind ik n raar advies! Bij cb zeiden ze dat Milan eczeem heeft en toen ik bij de ha kwam zei hij dat gewoon hele droge huid is!! Hij mag nu nog maar twee keer per week in bad en gebruik alles (behalve wasmiddel) hypoallergeen en zonder parfum enz. Ze is wel lekker gegroeid:) verder alles goed volgens cb?

19. gimena

gimena Niet meer actief

kan het ook aan wasverzachter liggen??
    want dat gebruik in namelijk.
    verders heeft sophie 5 maande lang de zelfde voeding en dan moet ik maar even overstappen naar hypoalergeen :S (en ze heeft maar sinds deze week er last van)
    had me vriend opgebelt dat ik haar zwaar overdreven vondt doen.
    en wat hij ervan vondt
    nog even en mag ze aleen water :p

20. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @dretjuh
    Gefeliciteerd met de 6 maanden. Ik vind ook dat alles zo hard gaat verschrikkelijk. Lekker knuffelen met je ventje vandaag. Hopelijk voel je je morgen dan weer wat beter.

@lotte
    Ik ga eigenlijk nooit weg. Luuk gaat natuurlijk als ik moet werken naar de oppas. Maar ben nog nooit terwijl ik zeg maar iest leuks wilde gaan doen zonder Luuk weg gegaan. En ben dat eigenlijk ook niet van plan. Ik heb niet echt zoals andere meiden tijd voor mezelf nodig.
    Ik ga kijken of er iemand hier wil komen oppassen maar als dat niet lukt dan houdt het op dan ga ik niet. Erg hé. Ben zo verslaafd aan mijn kleine man. Natuurlijk ook aan mijn grote man hoor. :p
    Ik ga eigenlijk ook nooit de deur uit. Ja wandelen met de honden en luuk. Maar nooit echt iets doen. Heb ook geen rijbewijs dus.
    Wij wonen nu ook erg klein en moeten opzoek naar iets anders. Misschien kopen als het lukt. Maar huren is zo lastig via de woningbouw schiet echt niet op. En ik wil zo goedkoop mogelijk want ik wil maar drie dagen blijven werken.
    Willen jullie ook gaan kopen?
    Mijn man en ik schelen 6 jaar. Maar goed we zien strakjes wel of het dan nog allemaal lukt.

@psje
    Gelukkig ben ik niet de enige :). Ik wil nu eerst een paar jaartje genieten van mijn kleine man en dan zien we wel weer. Ik ga waarschijnlijk eerst ook nog een test doen of ik bij een tweede niet een verhoogde kans op nog een keer op eclampie\hellp. Als dat zo is komt er zeker geen tweede. Heb nu geluk gehad.

@elmo
    Werkse. Laat je ons de uitslag even weten?

@meloen
    Heb net danoontje gekocht. Maar kan er nergens op vinden vanaf hoeveel maanden het is. Er staat geen "eerste danoontje" op. Het zijn wel erg kleine bakjes.

@collo
    Ik lees nu net pas dat jij ook hellp hebt gehad. :) Ik ook(hellp]pre-eclampsie) maar Luuk is maar twee weken te vroeg gehaald. Ik heb er een tijdje mee rond gelopen dacht dat alle klachten die ik had erbij hoorde. Volgende keer trekt ik eerder aan de bel. Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

@gimena
    Wat vervelend zeg. Mag je nu helemaal niks meer tussen door geven? En het zou inderdaad aan de wasverzachter kunnen liggen. Maar daar hebben ze ook hypoallergene van.

@jolinde
    Potjes zijn nu nog als extratje. Melk is tot zes maanden nog erg belangrijk. Maar als ze dat gewoon goed blijft drinken is er nisk aan het handje.

@all
    Hier net foto's laten maken. Luuk wilde niet echt lachen. Volgens mij zitten er wel leuke tussen. Over twee weken zijn ze klaar.

Nog even een spam. luuk in zijn "nieuwe stoel". Oh ja nog een tip er zijn slabbertje met mouwen (heeft Luuk nu aan) kei handig zijn die dingen. :)

@

Deel Deze Pagina