De Dec mama.s 2009 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door gimena, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hier gaat alles goed, gister lekker uit eten geweest met vriendinnen/collega's en daarna lekker gestapt! Heerlijk weer eens, echt een leuke avond gehad en vanmorgen kwam morris om 8 uur en om 9 uur naar bed en toen kwam hij pas om 12.00 uur dus mama heeft nog uit kunnen slapen ook :D

@ Bumbo is echt een aanrader! Morris vind het ook zo leuk!

@ Ostiopaat, Morris heeft een voorkeurshouding toen hij 2 maanden was zijn we er achter aan gegaan,, langs de fysio en oefeningen doen! Ging echt super goed maar nu hij zich meer ontwikkeld kreeg ik de indruk dat het nog niet helemaal over was en dat het niet zomaar zijn voorkeurs houding is...dus naar de ostiopaat en echt door de snelle bevalling zijn er een botje wat scheef en een spiertje wat klem, echt ongelooflijk morris heeft nooit pijn gehad gelukkig, omdat hij nooit huilt . maar en paar dingen deed hij, hij manipuleerd niet! Morris mee naar huis en merk echt het verschil!!! Over 2 weken nog een keer terug komen en dat was het! Ben zo blij dat we er ff naar toe zijn gegaan!

@ Weer lieve spam kwam ik tegen onder het lezen!!!

@ Auto rijden, haha hier ook binnen een paar minuten slaapt hij en als hij dan wakker wordt kijkt hij altijd uit het raam door het dak! Ideaal zo is het voor hem ook leuk :D

@ Gimena sorry maar las onder in je naam "einde sprookje?" is het dan toch mis gegaan? Ik hoop het niet.,

@ Rest Hallo! :D

2. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    fulltime mama :)
    friesland, drachten!
    @ manoe ik ben met jaydan ook naar osteopaat geweest want ze hadden bij hem het idee dat hij licht3e vorm van kiss syndroom had. overstrekking, voorkeurshouding, huilbaby, vanaf dat hij een week was begon hij extreem veel te huilen zon 6 a 7 uren per dag (snachts, dus mama gebroken overdag kraamzorg en visite en snachts aan de wandel met de kleine) ben toen gaan surfen op internet. ik kwam bij die osteopaat en dacht, mijn god wat doet niet dan, ziet er zo makkelijk uit, hij houd zijn handen bij zijn hofdje en nekje dacht dat ka ik ook, haha. maar idd ik zag na de eerste keer verandering, hij sliep 5 uurtjes achter elkaar, daarna na een week was het weer mis, ben toen voor de 2e keer gegaan en toen zag ik blijvende verandering, en voor de 3e laatste keer en toen opeens was hrt geen huil baby meer. kwam er pas na 3 maanden achter, had het veel eerder moeten doen dan had ik de eerste 3 maanden van jaydan ook kunnen genieten... hij overstrekt nu soms nog wel maar dat komt omdat hij gewoon wil staan... de osteopaat raad dat ook af kinderen die ergens last van hebben en bij hem komen, zo weinig mogelijk laten staan...maar gelukkig is zijn voorkeurshouding weg en is zijn hoofd goed bij getrokken.
    naast de osteopaat had ik ook 1x in de 2 weken fysio, heeft super goed geholpen, ben nu pas net klaar met de fysio :)

@rest straks lekker uit eten :) alleen maar goed kan wel wat afleiding gebruiken en dan te bedenken dat ik graag de opleiding wil doen tot uitvaartzorg, omdat ik dat zeer interessant vind en al meerder mensen heb afgelegd van de familie, maar ja zulke kleintje ben ik nog niet tegen gekomen, en ik moest nu dus wel even slikken, dat kan je ook tegenkomen bij dat beroep...

3. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    @dretjuh hoe is het met zij n vingertje? of heb je dat al verteld en heb ik er overheen gelezen?

4. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    jaydan is nu bij zijn vader, vanmorgen op gehaald, mama slaapt een nachtje zonder haar ventje..... :(
    morgen brengt hij hem tussen 4 en 5 thuis kan ik hem zelf zijn pap geven en hem nog even zien voordat hij om 8uur richting bed gaat, meestal is het drama als ie bij zijn vader weg komt met slapen, en hij sliep sinds een week net zo lekker door.. hoop van zegen dat hij er wat aan begint te wennen bij zijn vader ze zijn 1x in de 3 weken. is pas de 3e keer.
    vorige keren ging hij hulend weg (mijn hart brak) en nu rede glimlach toen papa hem op de arm had, alsof hij hem begint te herkennen als papa?

jullie kleintjs al eens uit logeren geweest?

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mamahilda
    nog niet logeren geweest.. kansen genoeg gehad maar mama kan dat nog niet aan :D
    kan best hoor dat hij hem herkent als papa.. Lenn herkent zijn papa ook en die is er maar 3 dagen per twee weken.. hij mag hem troosten wat een 'vreemde' zoals opa/oma e.d. echt niet hoeft te proberen..

6. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    dat is dan voor jou dus ook het grootste deel van de tijd alleen. jaydan ziet zijn vader 2 dagen in de 2 weken... eerst was het huilen maar nu is het herkenning, maar ik heb wel heimwee naar hem hoor :( kon het eerst ook niet maar ja, ik zal toch een keer moeten he...

gelukig heb ik straks hele leuke afleiding :):) hihi

7. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    @ gimena, ik zou idd ook een bloedtest aanvragen, en anders een echo? daar kunnen ze toch wel wat mee? inwendige echo kan al heel vroeg iets zien...

sterke ermee meid

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha ja hij is nooit thuis.. maarrr als ie thuis is is het feest:D
    heb nog wel een leuk voorbeeldje:

geloof zo'n 3 weken terug had ik de hele zaterdagochtend een huilbaby;)
    Normaal komt mn man op vrijdagnacht thuis.. Na de fles van 7.00 uur gaat hij nog even slapen..als hij wakker wordt loopt mijn man dus altijd zijn kamertje binnen.. Dus op zaterdagochtend word hij na de fles wakker en ik loop zijn kamertje in.. Hij ziet me, grijnst een keer, zoekt achter me maar geen papa.. en boos dat ie was!! mn man bleef wat langer weg en zou pas rond zaterdagmiddag langskomen.. Maar Lenn was niet te genieten.. elke keer als de bel ging (gebeurd vrij vaak in een weekend:D) zat hij te zoeken in de kamer naar papa.. hele ochtend natuurlijk oervervelend, constant huilen..

nou je mag één keer raden.. papa komt die middag de kamer binnen lopen.. heb nog nooit zo'n blije baby gezien:D

9. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    haha dat meen je niet, leuk,om kippenvel van te krijgen :)
    zo zie je maar weer dat die kleintjes ondersgoed weten wie wie is, of niet dan. haha
    ik moet je nu wel eerlijk zeggen dat ik jaydan nu wel met een geruster hart aan hem mee geef, eerste 2x was het huilen en nu was ie super vrolijk zo van, papa ik ken je wel. mama was niet belangrijk meer :p haha had alleen maar oog voor mij ex, van he he was je daar weer papa

10. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    wat is het rustig vandaag hiuer, komt dat door het mooie weer ofzo.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha nou idd..

zeg vraagje he (ja sorry:p)
    hij word zo machtig boos als het bakje groente leeg is. hij krijgt een half potje (zowel fruit als groente).. maar zou hij al een heel potje mogen? ik denk dat hij minstens 3kwart wel op krijgt..
    hij slikt ook pas als zn hele mond vol zit :D zodra de lepel eruit is is zijn mondje al open :D

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha ja raar he, kleintjes weten/snappen meer dan je zelf denkt..
    nu ligt het bij ons anders natuurlijk.. moet wel bekennen dat ik tranen in mn ogen kan krijgen als ik zie hij Lenn naar zijn vader kijkt haha..
    geen idee of hij het begrijpt maar vertel hem elke avond hoeveel nachtjes hij nog moet slapen voor dat papa er weer is.. :D

13. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    ja joh hij mag al een heel potje :)
    die van 4 maanden zijn kleine potjes, en met 6 maanden worden de potjes immers goter, met 6 maanden mogen ze het grote potje helemaal leeg eten.
    dus zon klein potje mag hij wel helemaal, zou gewoon kijken wat hij er van op eet als je hem weer geeft dan de helft, wij hebben ook wel eens meer honger op sommige dagen dat we meer eten :)

14. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    dat is hele goed dat je dat doet, ik doe dat bij jaydan ook :)
    ik vertel hem een paar dagen van te voren over zoveel nachtjes slapen komt papa.
    en vertel hem erbij dat hij bij papa slaapt dat ik hem mis en aan hem zal denken maar dat het nu eenmaal zo is omdat papa en mama niet meer bij elkaar wonen.
    ze zeggen dat die kleintjes meer snappen dan wij denken.

ik kijk wel eens derek baby fluisteraar, als je hem moet geloven snappen babys wel degelijk heel veel

15. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    jaydan word boos op mij als ik te langzaam eten geef, haha voordat ie het door slikt is ie alweer boos en eist hij de volgende hap. haha

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    oke..
    denk dat ik dan eerst 3kwart potje warm maak.. als hij dan nog honger heeft maak ik de rest ook nog warm..
    zag idd dat die potjes bijna 2x zo groot zijn haha..
    fruit krijgt hij een half potje nauwelijk op haha.. vers lust hij niet zo graag :( even weer paar dagen potje en dan weer vers proberen..

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha sinds ik dat programma heb gezien vertel ik hem dat dus.. soms schiet er wel een weekje bij in maar een avond van te voren zoieso..
    op één of andere manier lijkt hij het te snappen, vrijdagavond is vaak de enige avond dat hij netjes gaat slapen..
    nu gaat het al een paar dagen goed dus hoop dat dat zo blijft..

18. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    hij wet duidelijker wat hij lekker vind, ja probeer het gewoon eerst 3 kwart. je ziet het vanzelf :)

19. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    hihi grappig is dat tot hun 4e zijn ze bezig hun eigen persoonlijkheidje te vormen :)
    hoop voor jou ook dat het slapen zo blijft, ze beginnen nu ook te beseffen dat we weg gaan naar de wc ofzo en wel weer terug komen, dus kan best dat hij nu begint te beseffen oh papa is even weg maar komt snel weer terug en als je het er nog eens bij zegt :) denk ik dat ie dat echt wel door gaat krijgen, babys zijn slimmer dan we denken

20. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    friesland, drachten!
    ik ga me even klaar maken zometeen lekker uit eten :)

Deel Deze Pagina