ik ga weer, even de wc schoonmaken. Ik had Eva gewassen, toen dronk ze 10 minuten en toen viel ze weer in slaap. Nou ja, prima, maar dan wel in bed en niet op schoot
Joehoe!!!!! Ben even de verzekering aan het bellen, ik krijg alle rekeningen van Gerodi thuisgestuurd......
Gevonden! Ik moet de bank nog even bellen. Ze zijn al 2 weken bezig om een simpele spaarrekening te openen voor Elisa...
Moest jullie even zoeken haahhaahha @Ka: wat een irritante huisarts zeg! Ik zou ook voor een second opinion gaan. @LZ: nou ben benieuwd wat dat ziekenhuisbezoek van jullie manneke gekost heeft....dat zal niet misselijk zijn. @Mirjam: ik weet niet of het beter is om haar lever te laten nakijken. Hij had het wel over een soort van electrotherapie die hij zelf geeft op zaterdag. Die schijnt ook goed te zijn voor de leverfunctie. Maar al met al klonk het wel heel goed. En weet je wat ik kwijt was? Slechts 35,-!! En dat voor een half uur en bezoek aan huis!
Ik ben er ook weer! Milan is bij het kdv en Julian zit op schoot, wel rustig zo hoor. Was ook vreemd om weg te gaan want Milan was aan het slapen en dan wordt hij dus zo wakker in een vreemde omgeving met voor hem vreemde mensen. Aan aandacht heeft hij straks zeker geen gebrek want toen we binnenkwamen stonden alle kindjes, tussen een half jaar en 2 jaar in, om hem heen en waren ze tegen hem aan het kletsen dus hij doet het nu al goed hahaha
Aaaaaaaah vond je het moeilijk om hem achter te laten? Ja, kan me voostellen dat hij straks denkt....ehhhhhh mijn moeder zag er vanmorgen toch echt anders uit...
Ka, zou idd voor een second opinion gaan want dat is wel erg makkelijk gezegd van de ha. Wonder, wat goed van de ha dat die langskomt en dat je meteen zo goed geholpen bent en dat voor maar 35euro. Doe mij ook zo'n huisarts. LZ, wat dom dat je de rekeningen thuis krijgt gestuurd. Ik heb ook de rekening van de bevalling thuis gekregen, bijna 500euro kost het om een kind op de wereld te zetten in een ziekenhuisbed. Bij Julian is dat allemaal doorgestuurd maar dat was ook medische indicatie uiteindelijk en nu niet.
Vreemd genoeg vond ik het nu moeilijker dan bij Julian. Julian was toen ook gewoon wakker en vrolijk aan het lachen en Milan was nu natuurlijk aan het slapen en is gewoon nog lang niet zo vrolijk door die liesbreuk. Het liefst rij ik nu ook gewoon naar het kdv en haal hem weer op maar ja het hoort erbij. Denk (hoop) dat het straks als ik wel weer werk heb anders is omdat je dan iets gaat doen en niet bij huis zit.
Ja, nou ik stond er ook raar van te kijken hoor! Wat is NL dan onwijs duur. Ik bedoel....500 euro om een kind op de wereld te zetten?! Pffffffff jij hoeft dan toch alleen maar de eigen bijdrage te betalen? Ik kreeg van mijn ziekenhuisbezoek in Duitsland ook de rekening thuis. Alle onderzoeken die ze die dag gedaan hebben..... 160,-!! Nou ik denk dat het in NL minstens 400,- was geweest.
Nee, snap ik onwijs goed. Ik had precies hetzelfde gehad. Ga je trouwens nog eerder terug voor de liesbreuk? Mijn broertje had ook een liesbreuk en die hebben ze toen meteen geholpen. Waarom wachten ze bij Milan?
Klopt idd alleen de eigen bijdrage, ben benieuwd hoeveel die is. In 2008 was het 150euro bij een poliklinische bevalling en ze zeiden dat het weer omhoog was gegaan Vind het ook belachelijk hoe duur alles hier moet zijn, je betaald je scheel aan een zorgverzekering om ondertussen alles nog steeds zelf te moeten betalen:x
ik ga zo, als Julian weer rustig en normaal kan doen, weer bellen naar de kinderarts om te kijken of we eerder terecht kunnen. Ga gewoon overdrijven dat hij haast niet meer wil slapen enz. Moet toch wat
Meiden ik begin nu heel erg aan mezelf te twijfelen. Wat huilen jullie kindjes en hoe vaak hebben zij last van krampjes? Drinken ze hun fles altijd leeg? Ik vraag me af wat 'normaal' is en wanneer iets afwijkend is. Elisa is 4500 gram en krijgt 5 flesjes van 150. Ze drinkt ze (bijna) nooit leeg. Nu laat ze weer 50 staan. Drinken lijkt wel heel vermoeiend, ze slaapt erna altijd meteen. Ook huilt ze soms tijdens te fles. Ze laat heel veel stinkende scheetjes, poept om de dag gemiddeld, heeft elke dag een paar keer last van krampjes en is dan ontroostbaar. Maar is dat normaal?
Wat een rekeningen zeg van het zh! Net wat Ingrid zegt, je betaald al zoveel premie en er zijn daarnaast nog heel veel dingen die je zelf moet betalen. Ingrid, ik zou ook overdrijven dan hoor! Het is toch zielig om hem daar mee door te laten lopen. Waarom moet je hem onnodig langer pijn laten hebben. Wonder dat is goedkoop de ha in Frankrijk! Hoe woon je eigenlijk in Frankrijk? Woon je in een dorp/stad, of in the middle of nowhere? Ik heb altijd gezegd dat ik in Frankrijk wil wonen of een 2e huis wil (ik droom nog even verder haha), maar mijn man heeft weinig met het buitenland. Beetje jammer.
Ja precies! Dat vind ik dus ook. In Zweden was de zorg ook vele malen goedkoper. Daar hoef je sowieso niks te betalen...je betaald wel meer belasting, maar dan wordt verder ook alles voor je geregeld door de overheid.
Zou ik ook doen hoor. Je merkt toch ook dat het arme ventje veel pijn heeft....nou dan is eind juni nog veel te ver weg...
Elin huilt normaal gesproken alleen als ze honger heeft, vieze luier en voor het slapen. Verder eigenlijk nooit. Als ze 50cc laat staan is dat veel te veel. Krijgt ze echt te weinig binnen. Ik denk dat haar maag/darmstelsel echt van slag is en dat je groot gelijk hebt....er is iets niet in orde met de kleine meid en daar moet echt even goed naar gekeken worden. Vraag maar om een doorverwijzing voor de kinderarts. Heb je recht op hoor!