De december 2009 mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lemi, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hieperdepiep! Tijs 7 maanden vandaag. Vanmiddag gaan we sinds hele lange tijd (toen was hij 11 weken) zwemmen! Ben benieuwd hoe hij het vindt. Gaan jullie met die kleintjes in een binnenzwembad ook in een kouder bad of alleen in het babybadje?

@Doortje; hier zelfs met een huishoudster (1x in de 2 weken) niet te overzien...pfff. Moet wel zeggen dat nu de BV op het einde loopt ik wel wat meer tijd overheb voor even wat op te ruimen.

@Suus, heerlijk dat je nog 4x voedt. Hier was het advies de melkvoeding het dichtst bij de groente weg te laten of minder te maken. De avondvoeding blijft geloof ik tot een maand of 9.

Mili; sterkte met je man. Hopelijk voelt hij zich met de medicijnen snel weer wat beter.

Nieuwe babykamers; zo zo, leuk!! Vandaag de magische 12 weken Collo. Gefeliciteerd!

Welkom Lexy; wat een mooie meid is Lieke!

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goedemorgen!

Lexy
    welkom! lees nu pas alles terug, dus excuses voor het late welkom;) Wat een onwijs mooi kindje hebben jullie zeg!!

Mili
    ook jou bericht lees ik nu pas:) Beterschap met je man.. hopelijk gaat het helpen en gaat het gauw weer beter met 'm..

Collo en Dees
    Zucht, zo leuk, babyshoppen :D mooi kamertje zeg!!

Happy
    Gefeliciteerd!! 7 maanden alweer :) Veel plezier met zwemmen.. Wij hebben hier geen babybadje dus gaan in het 'gewone' bad (ondiepe gedeelte;)) en dat is iets kouder dan een babybadje, maar goed te doen.. Gewoon kijken hoe hij op het (koude) water reageerd..

Jahoe, in één ruk doorgeslapen tot 7 uur :D hopen dat dit nu weer zo blijft.. Hij slaapt nu alweer trouwens:D vanmiddag BBQ bij mijn ouders dus wederom ben ik er verrekte weinig vandaag;) Morgen gaat manlief weer weg (2 weken dit keer) dus zal hier ongetwijfeld vaker te vinden zijn komende tijd;) Merk dat Lenn nu ook veel meer aandacht opeist overdag.. Natuurlijk niet erg haha.. Sjouw constant achter hem aan omdat hij de hele kamer door schuifelt.. constant bij kastjes weghalen (la van de tv meubel is mega interessant al krijgt hij m nog niet open).. vanaf morgen het huis maar wat meer babyproof maken..

3. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @lexie: welkom!! Mooie meid is Lieke hoor!

@doortje: hooooi! Kan idd dat je het op de radio hebt gehoord, is ook op het nieuws geweest enzo was groot alarm gemaakt ivm eventueel overslaan op duinen en nabij gelegen camping maar dat heeft mn mannetje met zn collega's gelukkig kunnen voorkomen. Tja dat huishouden he, ik zou ook heel graag iemand hebben die het grote werk doet en dat ik dan alleen de kleine klusjes doe maar eigenlijk voel ik me daar ook weer niet prettig bij want ik werk maar 16 uurtjes! Maar ga er denk toch eens rondkijken of ik iemand weet... Nu ben ik ook steeds gestresst omdat er dingen gedaan moeten worden en ik geen tijd kan vinden om het te doen.

@happy: gefeliciteerd! Tijs ookal weer 7 maandjes! Lekker zwemmen, wij zijn met emma ook heel even in het koudere bad geweest, ze vond het lekker. Niet te lang hoor, gewoon eventjes

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Psje
    Goedemorgen!! Brr, lijkt me best angstig om thuis te zitten als je man aan het blussen is.. Vriend van mn man zit ook bij de brandweer en als je sommige verhalen hoort.. kan er soms rillingen van krijgen..

toch eigenlijk best erg.. zit gewoon Bassie en Adriaan te kijken terwijl Lenn allang weer ligt te slapen :)

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @happy: ik ga met zwemmen echt overal in hoor... Als ik merk dat Dani het te koud heeft gaan we er meteen uit.
    jeeej 7 maanden!!

@Lexy: Oeps sorry van mij ook een late welkom!
    De meeste die na lange tijd weer komen zijn na 1 bericht ook weer weg.. vandaar.... mooi meisje hoor!! Prachtige foto, lief lachje!

@Collo: zoo ben je alweer 12 weken?? Jee wat gaat dat snel zeg!

@Hier: Wij zitten erover na te denken om over een jaar te emigreren naar Engeland.
    Voor Peter is daar veel meer werk dan hier, en ik wilde sowieso altijd al naar Engeland verhuizen.
    Het liefst in de buurt van London maar niet in Londen.
    Zijn nu druk bezig om alles uit te zoeken wat je nodig hebt en wat alles kost en wat we moeten regelen.
    We zijn zelfs al begonnen om Layla engels te leren, dmv tv zenders en liedjes.
    Ook de Dora dvd's zetten we soms op Engels ipv Nederlands....

Ben erg benieuwd! Volgend jaar september loopt het huurcontract hier af, dus wellicht dan naar Engeland!
    Maar.............. kom zeker 2 weekenden per maand naar NL, kan mn familie en vooral mn ouders niet missen. En... kan gewoon op ZP komen hoor ;)

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Happy
    Inmiddels gaan we met Amy ook gewoon het grote "koude" bad in. Ze houdt het prima vol. Je ziet het snel zat wanneer ze het koud krijgen. Amy vindt het grote bad veel leuker dan het pierenbadje,
    Oh ja, vandaag 12 weken! Vorige keer ban ik met precies 12 weken de babykamer gaan bestellen. dus ik ben nog geduldig dit keer. Heb vergeleken met vorige keer echt al een buik hoor! Alleen wordt deze gemaskeerd door mijn eigen buik ;).

Psje
    Ik moet zeggen dat het de relatie tussen mij en mijn man ook heeft goed gedaan om een huishoudster te nemen. Geen ruzie meer in het weekend of savonds over het huishouden. Da's terug gebracht tot een beetje gemopper af en toe. En dan is het me het geld wel waard. Dan laat ik wel iets anders zitten.

Dretjuh
    Wat spannend zeg die plannen. En Engeland is nog wel te overzien ook qu afstand. Wordt wel moeilijk naar de ZP meetings komen dan...;)

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ahh neej nix moeilijk aan, een retourtje kost niet zo veel en ik kom sowieso 2 keer per maand terug naar NL :D Dus meeting is erg gemakkelijk :D whahahaa

8. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    #2208 suus1982, 25 jul 2010
    Laatst bewerkt: 25 jul 2010
    hallo!

@Lexy: had ik je al welkom geheten??? geen idee, maar bij deze dus! Mooie meid hoor!!!

@Zwemmen: wij gaan redelijk vaak, Maud vind het helemaal geweldig! Vanavond misschien naar Centre Parcs! :D

@Collo: Yes! de 12 weken! gefeliciteerd en wat gaat het toch weer snel! Hopelijk komt er hier binnen niet al te lange tijd ook een 2e zwangerschap...Al hoop ik eigenlijk dat eerst Pooh aan de beurt is...Gun het haar ZÓ!
    Ennuh, gaan jullie echt een complete babykamer kopen voor de 2e uk? Ik heb me daar nog niet echt in verdiept, maar kun je niet beter een opvolgbedje/ledikantje voor Amy kopen, waar ze niet uit kan en dan de babykamer doorschuiven naar nr. 2? Geen idee hoor! Ik weet niet wat er allemaal mogelijk is...

@Happy: ik ontdek nu ineens dat Maud en Tijs precies een maand schelen in leeftijd! Wat grappig om daar na 8 maanden achter te komen...hahah ;)

@Dretjuh: spannend zeg, naar Engeland! Zou wel erg leuk zijn, ook voor de kids! Groeien ze 2talig op! Ennuh, hoe gaat het dan met stiefzoon? We horen het wel hoe het gaat lopen!

@all: ik ga zo lekker naar de Tilburgse kermis! Het is alweer de laatste dag en ik ben er gewoon nog NIET geweest! Schandalig! Zelfs roze maandag heb ik overgeslagen (dat was tijdens de meeting..)

En dan vanavond misschien nog zwemmen en anders moeten we denk ik maar ergens een hapje gaan eten, heb zin om leuke dingen te doen! ;)
    toedeloe! Tot straks ofzo!

9. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hier weer een ego bericht. :)

Weer een ruknacht gehad. (zie topic ontstoken oogjes)
    Heb net zelf nog even geslapen. Maar voel me nu ook niet lekker heb ook koorts bah. Manlief is ook al niet lekker. Dus we zullen wel weer een virusje te pakken hebben.

10. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    balen sanka! Heel veel sterkte ermee....

Wat ik me afvroeg; lukt het om alleen in de ochtend nog bv te geven? Heb je dan wel voldoende om Luuk ermee tevreden te krijgen? Ik wil namelijk in de vakantie ook een beetje afbouwen, omdat Maud nu richting de 9 maanden gaat en ik dan in principe geen kolfrechten meer heb op het werk...Maar ik wilde eigenlijk de ochtend en avondvoeding in stand houden, maar als ik moet werken (3 dagen vd week) kan ik maud pas om half 10 's avonds voeden...Dus missschien dat ik de avondvoeding ook laat vallen, zodat ze al om 19.30 kan eten...Ben benieuwd!

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Suus
    Heb voor beide koters toch een kast en een commode nodig dus dan kan ik net zo goed een nieuwe babykamer aanschaffen. Koop wel vrij grote kasten bij de babykamer zodat ik die voorlopig kan blijven gebruiken. En daarbij moeten we een dakkapel zetten en gaan we de badkamer verbouwen, dan kan een babykamer er ook nog wel af...
    Voor Pooh wordt het binnenkort ook spannend. Eerst Pooh en daarna jij! Hoe lang duurde het bij de eerste bij jullie?

Sanka
    Beterschap daar in de zieknboeg!

12. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @roeltje: eng vind ik het niet als mn man aan het blussen is, ik weet goed hoe het er aan toe gaat enzo, tuurlijk kan er wat gebeuren maar dat kan overal. Jou man zit op zee, is ook gevaarlijker dan achter de computer toch?

@collo: gefeliciteerd met de 12 weken grens!! Onenigheid hebben we eigenlijk nooit over het huishouden. Mn man is heel makkelijk en behulpzaam, doet zelf ook veel. Het is meer dat ik me dan weer schuldig voel als hij bezig is, hij werkt veel en ik niet.

13. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @sanka: beterschap voor jullie!!!

@dretjuh: spannend hoor naar engeland. Moet er zelf niet aan denken maar vind het leuk voor jullie:) wat doet je man voor werk?

14. gimena

gimena Niet meer actief

@happy GEFELCICITEERD met de 7 maandjes!

@collo 12 weken al jeetje dat gaat snel! GEFELICITEERD met de 1e mijpaal.

@Dretjuh naar Engeland :( nee toch.gewoon lekker gezellig dicht bij mijn wonen :p

@pooh heb je even niet gezien op zp.hoe gaat het meis??

@hier gister vrijgezellen feest gehad van me vriendin ben nog brak :) niet van de alcol maar zo vroeg opstaal en zo laat terug

15. gimena

gimena Niet meer actief

@sanka beterschap!!!

16. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    @ Suus, bij mij gaat dit niet goed. Productie is zo teruggelopen dat ik hem echt niet meer tevreden kan krijgen. Doen nu na de borst nog een flesje maar ben bang dat de BV deze week echt klaar is. Je mag tot en met de 9e maanden kolven op het werk hoor!

Zwemmen was gaaf! Ze hadden een speciaal bad voor kleintjes dat een cm of 50 diep was en lekker warm. Dit gaan we zeker nog eens doen. Ligt echt knock-out in bed al bijna twee uur!! Ook wel lekker voor de zondagmiddag ;)
    Ff spammen

17. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Nog een met mama

18. gimena

gimena Niet meer actief

@happy leuke spam,s vondt hij het zwemen leuk?

19. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hij vond het geweldig. Eerst een beetje rustig alles bekijken, maar op een gegeven moment echt gillen en joelen; erg genoten!

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    #2220 RiTi, 25 jul 2010
    Laatst bewerkt: 25 jul 2010
    @ Happy; leuk zeg zwemmen!

@ hier; Maur wéer ziek, vanmorgen 39.5 pfff. Arme meid, maar ook een beetje arme wij. We zouden gaan eten bij vrienden, heel veel zin in maar ga haar nu niet mee op sleep nemen en na een paar uurtjes wakker maken omdat we naar huis moeten.

Deel Deze Pagina