Winkelwagentje duurt hier vast nog een hele tijd; dan moet hij echt wel zelf goed kunnen zitten. Meestal doe ik de boodschappen direct uit mijn werk en anders gaat er iemand mee (papa of oma). Moet maar even zo. Heb er wel zin in om helemaal trots door de supermarkt te cruisen! Denk dat ik alles ga vergeten. De duiveltjes zijn hier al vaker geweest hoor. Ik geloof dat het de 4ex al weer is... Pap; hoe hebben jullie dat gedaan?? Ik had vorige week een papfles gemaakt maar toen ging hij kolkhalzen. Langzaam steeds dikker maken anders? Of eerst gewoon de fles opvolgmelk en dan nog een beetje pap? Of alleen pap met een lepeltje proberen? Ik ga even douchen voordat meneer weer wakker is....soms maar 45 minuutjes meer 's ochtends..Als hij langer slaapt kom ik nog even kletsen.
hier ook geen snelle baby hoor - hij draait nu wel steeds op zijn buik en draait om zijn as - kruipt/tijgert niet.. doet wel pogingen - kan niet zitten want zakt vrijwel meteen in elkaar - staan op de benen ook maar paar seconden maar een heerlijk kind is het en groot! al 76 cm en 10.870 kilo hahaha. daarom is het wel handig als ie kon zitten want hij past bijna niet meer in de maxicosi
Milan kruipt ook nog niet, doet wel ontzettend z'n best...haha. Hij snapt alleen niet dat het makkelijker is om z'n knieƫn te buigen. Hij houdt ze nu heel stijf, waardoor z'n benen in plaats van onder z'n lijfje, de lucht in vliegen..haha
Wow Missflower 10 kilo al!!En groot zeg! Ben benieuwd, wij moeten strakls naar het CB, maar denk 8,5 kilo en 74cm ofzo...
@happy, Milan krijgt al een tijdje pap met een lepel, gaat erg goed! Denk dat van ze dikke pap door een fles eerder gaan kokhalzen, omdat ze het dan meteen achter in hun keel krijgen. Met een lepeltje hebben ze het meer zelf onder controle.
Goedemorgen! @ Ontwikkeling; hier ook nog niet kruipen of tijgeren (ook rollen), niet zelf gaan zitten en als ze al iets gaat zeggen wordt het dus de poes . En dan is Maura ook nog aan de 'oude' kant met dr 8 maanden . Het loopt dus wel los met de decemberbabygemiddelde . @ Mroos; goed dat je er wat van hebt gezegd. Ze waren het dus vergeten oi oi, wordt de volgende keer goed gemaakt dus! @ gewicht; ik wil ook een 6 op mijn weegschaal zien! Moet eerst nog langs de zes van 76 @ Doortje; wat een vreselijk bericht, veel sterkte! @ Dees; succes vandaag! @ Pooh; succes vandaag! @ Lexy; vond het ook mooi een 'gelukje' @ Slaapzak en lakens; heb de slaapzak nooit vast durven leggen. Hier alleen een slaapzakje of laken met deken, meestal het laatste (erg ruim laken ligt helemaal onder het bed door en met de deken wel losser te krijgen maar niet los). @ voor het zingen de kerk uit; wie weet nog meer gelukjes @ testjes; volgens mij kwam dat op gang na mijn CB verhaal? Niet zo veel hoor maar dingetjes als overpakken tussen 2 handjes, zowel met links als met rechts iets aanpakken en 2 dingen tegelijk vasthouden. Mijn nichtje gaat naar het zelfde CB en die weigert structureel het ze te laten zien echt heel grappig , wordt volgende week 1. @ Missflower; Wat is Kyran groot zeg, en zo lang ook. Die maxi cosi zal niet lang meer gaan. @ pap; hier ook de lepel. @ eten; vind het nog steeds wel erg veel hoor, of eigenlijk vooral vaak pffff. Zou blij zijn als er iets bij elkaar gevoegd kan of er af kan (kan al wel hoor, maar deze voorzichtige muts-mama doet het rustig aan). Nog steeds 4 voedingen. @ vandaag; ik werp me vandaag in de wereld van de keukens .
@ontwikkeling; valt dus wel mee met Boaz @bapsie, wat goed dat hij die laatste voeding niet meer wilt en dat hij dan geen honger meer heeft! Wat is dan bijvoorbeeld een groot bord warm(even ideeen opdoen) en wat geef je hem de rest van de dag te drinken?(water is hier niet zo'n succes..) @missflower, wat een grote man! Heerlijk hƩ, als ze weer zo goed gegroeid zijn En dat maxi cosi probleem hebben wij ook. Opzich kan hij aardig zelfstandig zitten, maar ik zie hem echt nog niet zo rechtop in een autostoeltje.. @chicken, spannend @happy, heerlijk zo'n lange nacht!
@testjes..oh ok, nou ik ben benieuwd. Ik moet volgende week, heb vorige keer overgeslagen...vergeten. Dus is nu 2 maanden geleden. Ben zo benieuwd hoe hij is gegroeid!
@mroos: hij gaat straks in de autostoel in ligstand maar als hij nog niet kan zitten is bijv boodschappen wel wat lastig @lotte1987: hij was 4400 gram en 54 cm en mijn beide kids zijn boven het gemiddelde.. me dochter groeide ook meteen als kool Ik zit ook al tijdje te klooien met zijn voedingen. WAnt hij drinkt zijn flessen echt niet meer leeg en zit de laatste tijd steeds vaker op 2 voedingen. smorgens en savonds.. prima maar hij drinkt niet echt veel ander drinken dus dat is wel lastig. wat is julie schema ongeveer?
@MissFlower, Milan drinkt de laatste dagen ook niet echt lekker meer. Laat iedere keer een halve fles staan en drinkt daarnaast ook niet echt ander drinken. Maar hij lacht de hele dag en plast ook goed, dus ik maak me maar geen zorgen. Lees ook dat het met 7-8 maanden wel vaker voorkomt. Uiteindelijk kunnen ze het zelf prima regelen. Milan krijgt 's ochtends melkpap van Nutrica = 1 fles opvolgmelk. Om 10.00 liga/koekje/rijstwafeltje met water/sap 12.00-12.30 brood met melk 15.30 fruit 16.00 flesje melk 18.00 warm eten met yoghurt
Missflower gewoon lekkere gezonde grote kids goed hoor! Riti veel plezier met het uitzoeken van een keuken!!
ik denk dat ik het volgende ga proberen 08.30 - fles 180 12.30 - brood + fruithap 15.30 - fles aanbieden (vaak wil hij niet) 17.30 - avondeten ? - fles 210 cc voor het slapen gaan (drinkt hij wel) Tussendoor dan sap en evt tussendoortje
Het is inderdaad gewoon een beetje proberen. Als hij z'n fles teveel laat staan, dan biedt ik hem een uurtje later nog eens aan (verse melk uiteraard) en al neemt hij dan weer wat slokjes, dan vind ik het ook prima.
of ik moet dit proberen: 08.30 - fles 180 cc 12.30 - broodje + evt wat opvolgmelk (vaak wil hij niet) 15.30 - fruithap 17.30 - avondeten ? - fles 210 cc
Lekker schoon (ikzelf) en Tijs nog lekker aan het slapen. Vind het wel fijn hoor, even wat tijd voor jezelf. Als hij wakker is ga ik meestal niet achter de PC, vind ik zo ongezellig voor m. Ach ja, dan kan de was ook eens gevouwen worden he. Schematjes zijn weer een beetje aan het veranderen he. Hier ook. 's avonds drinkt hij zijn fles ook niet meer leeg. Ga straks overleggen om de 3 melkfles te vervangen door yogurt ofzo. Avondeten gaat super; al 3 dagen een heel potje leeg! Fruit is nog steeds geen favoriet. Ga vrijdag (ben ik weer vrij) lekker pap met de lepel proberen. Leuk! Drinken; ja als ze vrolijk blijven en goed plassen zal het inderdaad wel goed zijn toch? Afvallers: go go go. Hier al een tijdje weer op normale gewicht, alleen nog niet zo straks als vroeger. Vraag me af of dat nog wel gebeurd; moet dan misschien gaan sporten denk ik...
@happy79: ik kan kan aan kyran ook merken dat hij toe is aan meer vast voedsel want hij vind brood heerlijk en zij potjes gaan al een maand helemaal leeg dus hij eet wel goed
@missflower, ik zou ook inderdaad niet brood en fruithap tegelijk doen, wordt misschien een beetje veel.
Miss flower lijkt me een goed schema toch? Misschien geen fles voor de nacht meer nodig, maar je kunt hem aanbieden en kijken hoeveel hij wil. Sommige kindjes (mijn neefje bv) wilde die laatste fles met 7 maanden al niet meer..