De december 2009 mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lemi, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; nou zeg, wat een actie van je man :(. Dat werkt bij mannen onderling toch anders dan bij vrouwen denk ik.

@ Dretjuh; Een echt smullerd is die Dani :D!

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Riti
    ja hij is soms niet helemaal handig bezig.. en het interesseert hem niks ook haha.. hij wil ook nog steeds krabvissen;) jammer voor hem, dat gaat dus mooi niet door :D

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    krabvissen :$
    zoals op discovery? :$:$

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ja;) maar dat mag ie niet :D

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    gelijk heb je roeltje.....dat is eng!!!!!!!!!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha ja vind ik ook :D

net voor het eerst sperziebonen, aardappels en rundvlees met stukjes gegeven.. Mag van het CB helemaal over op grover eten, aangezien brood zonder problemen op gaat.. Zelfde krijgt hij ook weleens van een 6mnd potje, dus zonder stukjes en smaakt toch iets anders.. maar het gaat er in één keer in :) hopelijk wil hij binnenkort wel vers eten, kunnen we samen eten ;) toch een stuk gezelliger dan uit een potje haha..

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Roeltje..hoe doe je dat dan met grovere stukjes vlees? Die kunnen ze toch nog niet kauwen?

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    de stukjes in het potje zijn echt mini.. maar de boontjes en aardappelen zijn vergelijkbaar met alsof je het prakt zeg maar.. (uh huh, lekker duidelijk;))..

9. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hallo!

Ben helemaal bijgelezen maar heb zeeeer weinig onthouden, sorry!

@Lotte: heb je nog wat gehoord van de man van je moeder? nog gelukt om de ha te laten komen vandaag? Echt slecht van die ha dat ie je moeder zo lang rond laat lopen met zoveel pijn:x
    Fijn dat je party goed ging, en ook nieuwe boekingen leuk!

@riti: klinkt goed, je keuken plannetje!! en is idd niet zo dat alle allergene producten bij alle kindjes afgeraden worden maar wel bij kindjes met vergrote kans op reacties zoals bijv milan van Lotte en mijn emma. Bepaalde vissoorten word volgens mij bij alle kindjes aangeraden pas vanaf 1 jaar en sommige zelfs pas vanaf 18 maanden maar dat geld vlgs mij niet voor witvis.

@lotte: inderdaad raar he, dat veel producten al in olvaritpotjes zit tewijl voedingscentrum ze aanraad vanaf een veel latere leeftijd:( vind mezelf soms wel een zeikerd als het om eten gaat, vooral als ik hier lees wat sommige allemaal al gegeven hebben. Hoe gaat het met Milan, heeft ie nog reacties op bepaalde producten??

@suus: mooie test weer!!!

@rest: sorry:)sorry

@hier: afgelopen nacht doorgeslapen:$ durf nog niet blij te zijn en weet bijna zeker dat het eenmalig was maar dit hebben we maar weer even te pakken;)

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Vis/allergene producten
    nope, het blijft eigen keuze natuurlijk. Maar het wordt idd wel echt afgeraden. Na hun eerste jaar kan t gewoon (met mate), dus die paar mnd wachten vind ik zelf geen probleem. Daarna hebben ze hun hele leven nog om t te eten hihi:D. En denk dat als je t wel heeft wt niet zo'n probleem is mits je oplet welke vissoorten!!! Of idd biologisch scheelt ook!

Knakworst
    hmm ook nog maar ff niet hier haha. Veel te zout. Geniet wel met jullie verhalen mee;). Hij mist t toch nie:D

Roeltje
    ohh stoute man, waarom stuurt ie dat? Wil die stiekem
    stoppen;)? Oh krabvissen wil ie lees ik, is dat zo gevaarlijk ja? Ik ken t niet, maar als t gevaarlijk is zou mijn vent t ook nie mogen!!

Psje
    thanks!! Heb vandaag niks gehoord van dr man. Strax weer bellen!

Blij dat je het met me eens bent wbt potjes en andere producten voor baby's! Pff herkenbaar!! Voel me aan de ene kant ook een zeikerd maar aan de andere kant voelt het goed hoe we het nu doen. Hij kan het allemaal z'n hele leven nog eten en mist er niks aan nu! Het eten gaat verder goed hoor! Denk dat ik de
    mango weer eens ga proberen, want misschien was de reactie niet daarvan en dan weten we t tenminste zeker (hoop ik;)). Hoe gaat t eten bij Emma?
    Lekker dat je meisje door heeft geslapen!!!

11. mroos

mroos Niet meer actief

AAAAAAH ik ben trots, heb net mijn conceptonderzoek ingeleverd. Ik moet nog zoveel doen, maar dit was wel de grootste berg, de rest is heuvels. Heerlijk, om een dag weer zo door te werken. Als het goed is komen mijn man en Boaz binnen nu en 10 minuten thuis en ik heb bijna het eten klaar en zit aan een welverdiend wijntje:D

@Psje, jaaa, doorgeslapen! komende nacht weer hoor;). Ik ben ook best een zeikerd hoor wat eten betreft, alleen ik word ietsje makkelijker omdat hij zo goed reageert. Maar ik geef alleen vers, en als tussendoortje rijstwafel of een broodkorst haha, geen liga ofzo. De enige zonde is diksap, want hij drinkt gewoon geen water en thee, maargoed, dat is dan maar zo.
    Ik ga wel vis proberen, omdat ik al een beetje doorheb dat Boaz op dezelfde dingen reageert als ik, en vis en vlees horen daar helemaal niet bij gelukkig:)

@rest, ik ga verder koken hihi, ik heb wel zin in een volgende meeting trouwens. Eerlijk is eerlijk, hoe vaker je elkaar ziet, hoe gezelliger het wordt, en hoe minder stroef de gesprekken lopen toch:D

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ PSje; lekker dat jullie hebben doorgeslapen! Hopelijk blijft Emma dat lekker doen!
    Maura valt ook in de categorie grotere kans op allergieën, maar we hebben een aangepaste allergenenlijst voor haar die we afwerken met soms iets tijdsverschil (een week of zo).
    Aveant (hier de CB's) hanteren voor vis 7 maanden, maar inderdaad niet alle soorten.

@ Lotte; wij zijn ook wat behouden wat het eten betreft en vind het soms moeilijk aan anderen uit te leggen 'dat ze dat allemaal nog niet mag van ons'. Maar goed, ieder zijn ding, en groot worden ze allemaal.

Jaaaaa mijn meisje komt er aan, ik ben Maura-knuffelen! :D

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mroos
    wat fijn dat het klaar is nu zeg ! scheelt een hoop denk ik..
    groot gelijk dat je een wijntje inschenkt meid...

zit er aan te denken om dit weekend ook maar weer een flesje open te trekken.. maar heb al heul lang niet gedronken;) eigenlijk wil ik dat zo houden, maar aan de andere kant, een wijntje op zijn tijd is ook wel lekker natuurlijk.. doordeweeks zou het zoieso niet kunnen, maar in het weekend... mmm heerlijk :D

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ mroos; Goed joh! Echt knap van je! Nog niet heel lang geleden zat ik zelf in mijn onderzoek en hoe leuk en mooi het ook is.....het is ook vreselijk tegelijk. Nu lekker genieten van Boaz, man en wijn :D.

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Die schoentjes heb ik maar gewoon gemeten aan haar voetjes. Die uggjes heb ik een maat groter gehaald, die moeten nog de hele winter mee. Ga nu zeker geen hele dure schoentjes halen want die voetjes groeien net zo snel als de rest.

Suus
    Waar gaan jullie heen op vakantie? Weet nl. dat ze in Spanje en Portugal ook dezelfde pakken Nutrilon hebben. Heet anders, maar ziet er exact hetzelfde uit, dus dan zou ik niet al te veel meenemen. Volgens mij staat er op zo'n pak hoeveel schepjes er uit te halen zijn. Delen door 18(per dag) en je weet hoeveel dagen je met een pak doet.
    Ah, Pooh heeft het nog makkelijker gemaakt zie ik...

Happy
    Ik denk er bewust niet over na of het allemaal niet te zwaar wordt want dat weet ik zeker dat het dat wel wordt. Ik zie wel hoe het allemaal gaat. Het zal vast wel allemaal loslopen.

Roeltje
    Fijn dat Lenn weer zijn CB APK heeft gehad...

Dretjuh
    Haha, jij geeft Dani ook gewoon echt alles he? Ik ook hoor, maar Amy is ook niet allergisch aangelegd..

PSje
    Deze nacht pakken ze je in ieder geval niet meer af.!

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Collo: ja geef Dani echt alles!
    Hij heeft ook nooit ergens last van, en lust alles.
    Niemand in onze familie is allergisch voor iets van voedsel, dus probeer alles... Zolang het goed gaat, ist goed toch ;)

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    vreemd, breng hem naar bed, zie ik tijdens het verschonen allemaal rode vlekjes op zijn beentjes en op zijn borst.. dus ik naar beneden om de thermometer op te halen, kom boven, zijn de vlekjes weg :( toch even getempd, maar niks aan de hand.. 36.7.. apart

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; huh dat is raar. Fijn dat ze weg zijn in ieder geval

@ Collo; dure schoentjes vin dik nu ook nog niet nodig, ze zijn te klein voordat je het door hebt. Des te leuker om allerlei verschillende te kopen :D. Heb nu eindelijk Maura dr voeten gemeten, 11 cm toch wel handig bij een webwinkel :p.

@ eten; ze vond het heerlijk! Maar ze had ook honger want dr 16 u fles had ze maar half op (lekker veel afleiding). Dit was 50 gram aardappel, 50 gram broccoli en een eetlepel vis (2:3:1 verhouding ongeveer). Ze eet vaak ongeveer 80-100 gr avondeten. Leek mij nog best veel of is dat normaal?

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mroos
    Wat fijn dat je even meters hebt kunnen maken met school. Zie je het allemaal wat rooskleuriger in nou om dit jaar nog klaar te raken? Wat deed je eigenlijk voro opleiding?

20. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Riti; hier een heel potje; is 200g....

Deel Deze Pagina