Fijne avond nog meiden maar ik taai af....morgen weer vroeg dag en het zal ook nog eens een lange dag worden denk ik.... Tot morgen!!
Truste Dees! Hier vandaag al de hele dag vreselijke bandenpijn. Hoorde al dat dat met elke zwangerschap erger kan worden, want dit had ik vorige keer echt niet. Buik is echt belachelijk hard aan het groeien...
Goedemorgen Dames, Haak hier weer even in. Jippie VAKANTIE!!!!!! Zo dat moest er even uit. Vraagje hoe zien jullie schema's er nu uit?
hi meiden, veel tijd om te kletsen heb ik deze week niet..er is speelweek in elst. Max brengen, halen, foto's maken en website bijwerken... maar lees natuurlijk wel mee! thnx chicken! Panos, thanks! roel, veel plezier met t feest collo, goed zo beetje extra genieten voor mij! mroos, wat zie/lees ik nu! Wat spannend!!!!!! Volgens mij was je nog niet helemaal toe aan nr 2 (sorry als ik mij vergis), maar je bent toch wel enthousiast al...tenminste zo klink je...hoop dat het brengt wat jij graag zou willen! wel/niet bedoel ik dan. Dont worry, be happy!!! KNUF
@Sanka, jippie vakantie! Schema; 8 uur fles 210 12 uur brood en 180 fles 16.30 warm eten en toetje 19.30 fles 150 (ben ik aan t afbouwen) tussendoortjes liga, sap, fruit enz maar geen vast schema...gewoon wanneer ze wakker is.
Goedemorgen!! Sanka VAKANTIE!!!! JOEHOE!!!! ons schema: (kan soms half uurtje afwijken) 6.00 uur fles 180+6 10.00 uur fruit + water/thee 12.00 uur broodje 12.30 uur fles 150+5 15.00 uur rijstewafel met water/thee 17.00 uur groente + toetje 19.00 uur fles 180+6 Pff, en weer was het gezellig vannacht Om 3 uur jammeren en huilen.. half 4 (al) gaan slapen.. 6 uur weer wakker, fles gegeven.. daarna 5 minuutjes geslapen en hoppa, weer vrolijk in bed.. nog even in mijn bed gelegen samen maar ja, hij is te beweeglijk dus maar naar beneden gegaan..
@Pooh, nee klopt, ik zou er heel erg aan moeten wennen als ik zwanger was. Het was een beetje zo van, man was al klaar toen ik zei hallooo je had geen condoom om hé haha. Ook echt de allereerste keer dat we het niet veilig deden dus de kans is natuurlijk zo klein, maar toch. En dat houdt me bezig. Lijntje zou ook een indrooglijntje kunnen zijn, hij kwam pas buiten de tijd, dus ik test denk ik morgen weer om te kijken of ik wat zie.. Maarreh, ik was van plan om binnenkort een spiraaltje te plaatsen.. Maargoed, wat ik al eerder zei, waarschijnlijk is het een storm in een glas water en word ik over een week lekker ongesteld @Roeltje, hartstikke leuk georganiseerd! @Riti, zwarte band én model, nou dan heb je het gemaakt hoor Enne, vraagje, zou Boaz al sojayoghurt mogen? Ik vind rijstebloempap zo'n gedoe en dun en alles, dus ik vond sojayoghurt wel een goede oplossing, maar weet jij of dat al mag? (ik dacht, daar heb jij vast verstand van) @Sanka, een heeeele fijne vakantie @Psje, enn, heeft ze vannacht weer goed geslapen? Boaz had gister een huildag, en dan handjes omhoogg tijdens het huilen, dat maakt het helemaal aandoenlijk. Maar dan ook amper willen slapen. Nou ja, om half 8 sliep hij, tot vanochtend kwart voor 8 en nu ligt hij lekker in de box te spelen, ga hem maar even knuffelen.
Goedemorgen! @ Mroos; Aaah huilen met zijn handjes omhoog, dat is vast een knuffeldag geworden . Ik heb de sojavraag óveral neergelegd en een duidelijk antwoord is er niet . Volgens mij hangt het ook een beetje af van hoeveel ml flesvoeding op een dag aangezien er wat stoffen dubbel in zitten (calcium in ieder geval), maar het is ook geen vervanging van kv (want je gooit er daarmee een voeding uit?) Mijn conclusie was uiteindelijk dat het met mate goed kan, gebaseerd op boerenlogica en onduidelijkheid . Ik geef af en toe rijstmelk en bij het cb hadden ze ook geen idee daar over. Succes met je keuze, lekker doen wat goed voelt . @ hier; gáap! Het lukt me maar niet uit te rusten s nachts (het is ook structureel te kort die slaapuurtjes).
@Riti, hmm, idd heel duidelijk haha. Gek dat niemand het weet. De leidster van het KDV had het trouwens wel aan haar kinderen gegeven vanaf 8 maanden en die stelde het dus ook voor. Maar Boaz krijgt op dit moment 's ochtends een fles en 's avonds, die 's avonds gaat meestal niet eens helemaal op. Nu krijgt hij meestal bij zijn boterham nog een klein flesje of bordje pap (120 cc). Maar ik dacht er dus aan om die te schrappen, alleen een boterham te geven(want hij eet gewoon een hele boterham en drinkt er water bij) en dan om 15.00 als tussendoortje een bakje yoghurt.. Dan zit hij dus idd maar op 2 voedingen maar meer krijg ik er sowieso niet echt meer in. Zijn ritme is nu zo; 7.00 fles 180+6 10.00 fruit + een beetje water 12.30 boterham + een beetje water + klein flesjes/bordje pap 15.30 rijstewafel + fles diksap(voor zijn vocht en water drinkt hij geen hele fles van op..) 17.30 avondeten + 19.00/19.30 fles 180+6 waar hij sowieso 30 cc van laat staan eigenlijk, en soms nog wel meer. Als iemand tips heeft dan hoor ik het graag!
@mroos: mmm je maakt het spannend! Ik heb geen foto gezien, was het een zw test of ovu test? En jajajaja emma heeft weer doorgeslapen @pooh: oh leuk zo'n speelweek! @dees: al naar de planning gebelt?
@ Mroos; mooi schema toch? Hoe veel eet hij s avonds? Veel kdv's geven ook gewone yoghurt met 8 mnd, dus ik kan me niet voorstellen dat de soja variant dan niet juist kan. Hier het zelfde schema ongeveer. Ze krijgt nu s ochtends om 7 uur naast haar fles wat brood omdat we van de pap af zijn. Tussen de middag eet ze ook weer brood, over de hele dag net geen hele boterham (is zwaar en stevig brood). Avondeten doet ze nogal wisselend, soms haalt ze krap de 100 gr denk ik. Maar daarnaast zit ze ook nog op 4x 180+6 en drinkt ze op een goede dag er nog 100 ml ander vocht bij. De fles van 16 u kan er als eerste af maar ze is niet blij als er minder in haar fles blijkt te zitten. Ze houdt blijkbaar erg van haar kv en dan het liefst met brood . (volgens mij vooral omdat ze de lepel beu is, misschien een tand of zo)
Hoi, Ga zo even proberen terug te lezen, maar Renee is nogal drakerig vandaag dus weet niet of het gaat lukken. Dennis heeft van zijn werk een digitale spiegelreflexcamera uit mogen kiezen en hij is nooit zo van het dingen uitzoeken dus ik schiet de hele dag foto's en kan het dan aan hem uitleggen hihi. ( wat een straf) Heb dus superfoto's van de kinderen..... Ook hebben we een autootje erbij gekocht..... En.... gisteren komen we thuis, ik denk wat stinkt het, kom ik boven staat de wasmachine geblokkeerd in het programma, natuurlijk draaide ik precies de witte was dus dat ding stond te koken.... Het water was al helemaal verkleurd Snel het ding uitgezet en de was in een badkuip met koud water gegooid om uit te spoelen... De kinderen vonden het prachtig." er komt rook uit de wasmachine". Maargoed net een nieuwe gekocht en die wordt zaterdag bezorgd. De was die erin zat zit nu bij de buren in de wasmachine
Mroos Ongeveer hetzelfde schema als wij hier hebben.. alleen Lenn krijg om 12 uur zijn broodje en half 1 de fles.. Ik denk dat soyayoghurt wel kan, maar dan met mate.. maar goed, gewone yoghurt is ook met mate.. Brengt me wel op een vraag die ik nog had.. Het gebeurt steeds vaker dat hij de fles na zijn broodje weigert of maar een paar slokken van drinkt.. Maar dan krijgt hij te weinig binnen.. Ik meen dat hij 500cc moet hebben.. Maar 's ochtends en 's avonds de fles kom ik uit op 360 cc.. beetje weinig.. wat kan ik daar voor in de plek geven? Pap is geen optie, dat weigert hij ook.. Als ik de fles een uurtje later doe, spuugt hij alles inclusief broodje weer uit.. Hij zit dus echt vol..
Sanka, jippie vakantie!!! Pooh, leuk speelweek!!! Collo, ( en Dees) let goed op je gezondheid als 2 zwangerschappen elkaar snel opvolgen. Ik heb veel te gek gedaan mijn tweede zwangerschap ( veel Renee getilt en verbouiwd,geschildert etc) en kreeg dus bekkeninstabiliteit. Bandenpijn is inderdaad erger bij de tweede ( snelle) zwangerschap. Dit omdat je lijf nog niet helemaal herstelt is, daarom groeit je buik ( en vaak je kind) ook sneller. schema 07.30 fles 120+7 08.00 boterham met hartig beleg, tuitbeker water 09.00 slapen tot ongeveer 11.00 11.00 fruit en een tuitbeker water,thee,suikervrije limonade 12.30 brood met hartig beleg, tuitbeker thee 13.00 slapen tot 16.00 16.00 soepstengel en tuitbeker water,thee,sv limonade 17.30 eten met de pot mee tenzij te gekruid dan wat bloemkool of potje. 18.30 fles 120cc+7 dan in bad tandenpoetsen en naar bed.
@ Elmo; mooi schema! Maura (en wij) blijft een beetje 'hangen' in haar schema die ze al erg lang heeft. Ze zit ook nog op 3 slaapjes per dag al worden die wel steeds korter, 2 lange lijkt me ideaal! @ roeltje; geen idee wat je hem kan geven. Hij krijgt verder wel genoeg vocht, toch? Als hij genoeg heeft kan er moeilijk meer bij. Zit ook nog steeds te twijfelen wat ik met haar oortjes moet, ze blijft er maar naar grijpen maar verder gaat het goed met haar dus gen idee of het iets is.
RIti je kan altijd de ha even bellen toch? Bij oorontsteking hoeven die kleintjes niet altijd (erge) pijn te hebben.. Ja maar had begrepen dat ze zoveel cc 'zuivel' binnen moeten krijgen? weet alleen niet meer waar ik het gelezen had qua vocht krijgt hij nu verspreid over de dag wat water uit een bekertje.. 's middags wat thee uit een flesje ..
Nou ga mijn schema ook maar eens aanpassen. Luuk krijgt nu nog vier flessen. Drie kan dus ook best? @slaapjes Luuk slaapt maar 1 keer overdag. En dan misschien een uurtje.