De december 2009 mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lemi, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Dees: jee balen dat ze niet zo enthousiast waren... ik snap je gevoel wel, probeer er maar gewoon van te genieten dat jullie een 2e wonder gaan krijgen.
    En anders je vent ook maar meesleuren naar zijn ouders om het te vertellen.

luttel: wat een leuke foto ;), Mitchell heeft KMA, Reflux, kan niet uit zichzelf poepen, en heeft waarschijnlijk Astma.

Lotte: Mitchell krijgt medicatie voor zijn vermoedelijke Astma, ook heeft hij medicijnen voor zijn Reflux en voor het poepen.
    Voor zijn fontanel zijn we naar het SKZ geweest, de kleine fontanel en voorhoofdsnaad zijn dichtgegroeid, hij heeft een milde hoofdafwijking maar hoeft er gelukkig niet voor geopereerd te worden.
    Wel moet hij volgend jaar onder narcose een MRI scan krijgen om wat dingen uit te kunnen sluiten enzo.
    Ben benieuwd.

2. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Dees, Hihi trommel...ik heb hier een grote blikke taartdoos van xenos...gaf ik lotus vanmorgen om te trommelen...ze pakt hem bij t handvat en smeet hem een meter van zich af...wat een t*kke herrie hahaha...schrok me wild...geen leuke trommel dus...;) Volgende keer maar de wasverzachter fles geven..maakt minder kabaal ;)

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Pooh; Thanx voor je reactie, doet me goed vooral na het lezen over het 2e kindje.
    Wij willen idd max. 2 kindjes dus dit is idd de laatste keer dat ik zwanger zal zijn/worden.
    Genieten doe ik opzich wel maar het voelt anders omdat je weet dat niet iedereen op de hoogte is.....ik zal opgelucht zijn wanneer iedereen het weer weet en gaat vragen enzo hoe ik me voel etc.
    Dat voor het blok zetten gaat wel goed komen!!
    Gevalletje overige familie, zij krijgen het nog wel te horen van me.....niet nu gelijk denk ik want dan spring ik uit mijn vel :p

haha die trommel!
    Ik weet precies wat je bedoelt, beau loopt nu steeds vaker langs de tafel en tja er staat hier standaard een koekblik op tafel.....die is nu ook gedoopt tot trommel!
    Hihi, misschien gooide ze hem juist weg omdat ze weet dat het zo'n leuk geluid maakt....beau gooit ook steeds meer uit de box en/of dingen van zich af......als het maar geluid maakt :p

@Caruli; Mannetje wordt vanavond wel ff aangepakt :D
    Jeetje jullie maken dus nog wel wat mee zo zeg met Mitchell, sterkte hoor!
    Wel een geruststelling dat hij niet geopereerd hoeft te worden :)

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dees
    Nou gelukkig dat je het wel durft te vragen, dan moet het vast goed komen! Anders blijf je er maar mee zitten en wordt het niet beter van;). Zou idd fijn zijn als ze zelf nog reageren ofzo.
    En wat je zegt over je neef en nicht...als ze zelf kiezen om nog niet te beginnen aan kinderen dan lijkt me het sterk dat zij daarom niet reageerde. Maar ja, ze zou misschien jaloers kunnen zijn...hopelijk is er een goede uitleg voor! Knuf

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Caruli.
    Tjee dat is niet niks! Dus Mitchell die perst niet zelf als hij moet poepen? Begrijp ik dat goed? Wat lastig voor hem! Oh, dus het is verder niet erg dat een deel al is dichtgegroeit? Zeker spannend zo'n MRI. Hopelijk is alles gewoon goed!

Avocado
    Iemand nog een idee of dat als avondeten kan of niet;)? Anders ga ik t nu klaarmaken namelijk hihi

6. gimena

gimena Niet meer actief

@lotte heel eerlijk gezegt hoop van wel maar ben bang van niet.maar is nog paar dagen in spannig zitten :p haha
    alles goed verders???

@zwangere dames.waneer hebben jullie weer een echo. (hoezo nieuwschierig:p )

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Gimena; Ik heb vanmorgen nog een echo gehad....de volgende is weer rond de 20 weken.

Ahhhhh Beau stapte net over van de bank naar de tafel!!!

8. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @pooh: wauw gaaf man, die veranda! Heerlijk zeg, lekker lange avonden buiten met veel eten, drank en geouwehoer :)

@roeltje: uhm courgette, paprika, doperwtjes, snijboontjes, bruine bonen, chinese kool, keus genoeg toch!

@caruli: fijn dat mitchell zo goed gegroeit is afgelopen weken! Wat raar dat mensen het "zo'n gedoe" vinden, het is toch je kind dan is toch niks een "gedoe"!!

@dees: als ik jou was zou ik het er vanavond nog een keer met je man over hebben, en uitleggen hoe het voor jou voelt. Als hij dan nog geen actie onderneemt zou ik morgen zelf bellen/ langsgaan. Ik zou het niet langer van hem af laten hangen, dat geeft jou alleen maar irritatie en de kans is groot dat ze het dan van anderen horen en er ruzie onstaat. Misschien is je man wel erg teleurgesteld dat ze het shirt niet snapten en heeft ie nu zoiets van laat maar jullie zien het vanzelf aan dr buik ofzo.

@dees2: wat betreft de reactie van je tante en zus, ik snap dat je teleurgesteld bent maar als ik eerlijk bent vind ik je reactie een ietsie overdreven (sorry dont shoot me;) ) als ik jou was zou ik de boosheid even aan de kant zetten en even naar je nicht bellen. Je kunt het goed met ze vinden las ik. Misschien speelt er toch iets wat jij niet weet? Het is altijd makkelijker roepen dat je ( nog) geen kinderen dan dat het niet lukt. Als je haar belt en ( zonder verwijt) uitlegd dat je geschrokken bent van haar reactie dan heeft zij ook de kans om opnieuw te reageren. Misschien zit zij er wel net zo erg mee als jij!
    De reden dat ik dit schrijf is omdat ik iets soortgelijks heb meegemaakt. Vlak na mijn miskraam maakte een kennis bekent dat ze "per ongeluk" zwanger was van de 2e. Ze zei er ook nog achteraan: " ik heb alles gedaan wat niet mag omdat ik het nog niet wist maar toch is ukkid blijven zitten" ik kon opdat moment ook weinig zinnigs uit mn strot krijgen. Later vond ik dit enorm rot voor haar maar ik durfde geen contact op te nemen om alsnog leuk te reageren. Gelukkig belde ze later zelf en is het goed gekomen. Zij wist helemaal niks van onze kinderwens en mk dus ze kon ook totaal niet weten hoeveel pijn haar verhaal me deed!

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Groente
    haha toch meer dan ik dacht.. zijn wel dingen (bijv. chinese kool) die we zelf ook nog nooit hebben gehad.. Gelukkig zit de snackbar verderop en altijd wel een potje op voorraad dus als het niet te eten is komt dat wel goed;)

Dees
    aaaaaahhhh wat goed!! Knappe Beau! hij gaat echt snel joh;) leuk zeg..

Caruli
    zou je bijna vergeten:) lees elke keer over je heen..
    Jullie hebben helemaal gelijk.. tuurlijk is het niet leuk dat je zh in en zh uit gaat.. maar het belangrijkste is dat hij heerlijk bij jullie is en ervan genieten..

Lotte
    haha heb uiteindelijk geen ui er door gedaan.. had gelezen dat het op zich wel mag als je kindje geen (verhoogde) kans heeft op allergieën, maar durf het toch nog niet.. Dus voor mezelf uitje apart gedaan en hij gewoon aardappelen met wortels.. gaat er altijd wel in hier haha..

Toetje
    Heb hem net volle yoghurt gegeven.. Scheutje diksap erdoor (zonder lust hij nog niet) en dan elke dag iets minder erdoor tot er niks meer in zit.. elke avond zo'n babydanoontje is ook niet zo gezond haha.. Nooit aan gedacht om het op te bouwen :) dus heeft zo'n 6 á 7 lepeltjes gehad.. Toen hoefde hij niet meer, maar vond het wel lekker;) vreetzakkie :D kijken of hij de fles nog wil, hij laat elke avond de helft ongeveer staan (210+7)

Ga even snel opruimen en Lenn in bad doen..

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @PSje; Ik begrijp je verhaal ook volkomen! Ik probeer het maar een klein beetje te laten rusten nu...kijk wel ff aan hoe het contact verder verloopt en/of er toch nog iets van een felicitatie komt.
    Misschien was mijn verwachtinspatroon iets te hoog ;)
    Daarentegen is het gewoon vreemd om te zien dat 2 mensen blijven zitten en nog niet eens vriendelijk/blij kijken terwijl de rest me 1 voor 1 feliciteerde dmv hand schudden en 3 kussen geven.....

11. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @dees: tuurlijk is dat heel vreemd! Je kunt op zn minst iemand feliciteren. Ik benoemde mijn verhaal alleen om je even een andere kant van zo'n verhaal te laten zien maar volgens mij begreep je dat al :)
    Wat ook nog kan, misschien is zij zwanger en wilde zij het die dag vertellen??

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @PSje; Ik begreep je al idd :)
    Misschien ook wel zo maar dan nog is de reactie tussen haar en haar vriend compleet verschillend.....dat vind ik gewoon zo raar.
    Dat is anders nooit!
    Maar goed...ik ga er nu wel erg in door....het zit me gewoon niet lekker :(

13. gimena

gimena Niet meer actief

@dees spanned.en wat denk je wat het geslachtje gaat worden??

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Gimena; Mijn voorgevoel zegt een meisje...

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees
    Babybox wil ik aanvragen, maar in mijn account staat steeds dat ik al eens een doos heb aangevraagd. Krijg je die niet meer voor een tweede uk? Heb iig even een mailtje naar Felicitas gestuurd.

Caruli
    Ja, ook weer zwanger. Was ook wat eerder dan gepland, maar een mooi cadeautje. En idd alweer bijna 17 weken en het gaat prima tot nu toe.

Pooh
    Mijn man is ook in de tuin bezig maar die zie ik nog niet zo'n patio toveren. Die van mij kan alleen maar slopen en sjouwen...Ach, da's ook al iets...

Dees
    Wat naar dat ze zo niet reageerde. Misschien pijnlijk voor hun? Zijn ze zelf ook bezig misschien? Anders zou ik het ook niet kunnen bedenken. Ik zou je man anders maar eens laten hengelen bij die vriend.
    En grijp die vent maar eens bij kop en kont en sleur hem naar zijn ouders. Vind idd niet dat je kunt maken om het hun zo lang niet te vertellen. Is hij soms bang voor de reactie?

Juttel
    Ahhhh, wat een schattige spam!

Gimena
    Vrijdag pretecho!!

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Caruli; Hij doet het dus goed op zijn huidige voeding, fijn!

@ Dees; wat jammer zeg dat het zo tegen viel afgelopen weekend, terwijl het juist zo leuk is te vertellen. Het heeft geen zin te blijven malen over het hoe en waarom, je komt er alleen achter als ze het je vertellen (al dan niet gevraagd). En dat je schoonouders het nog niet weten terwijl zo veel mensen er al van op de hoogte zijn zouden ze dat niet erg jammer vinden? Geen idee hoor, iedereen is anders, zo lastig in te schatten altijd. Maar het gaat in dit geval (vooral) om jou, en dit soort zorgen en frustraties zijn te jammer.

@ Juttel; hihi die Twan, leuke foto! Knap dat hij al zelf gaat zitten zeg.

@ Roeltje; Fijn dat je buurvrouw er was, is mij ook al eens gebeurt alleen dan zonder buurvrouw :p.

@ Lotte; hihi dat dilemma had ik ook al bij avocado (fruit of groente), maar kan beide! Ik heb het al eens tussendoor gegeven, maar het leent zich ook goed als broodbeleg (jummie). Ik vries ook hele stukken in, bakjes in alle maten en zakjes. De gekke (onhandige en kleine) stukken prak of pureer ik voordat ik invries, neemt minder ruimte in. maura krijgt 50/50 ongeveer heel en zelf doen versus van de lepel en fijner gemaakt.

@ invriezen van nitraatrijke groente; rauw geen probleem, eenmaal verhit liever niet (ivm voor de 2e maal verhitten)

@ speelgoed dat geen speelgoed is; favoriet! Uiteindelijk inderdaad maar steeds wat onschuldigs aanbieden anders gaat ze zelf op zoek ;)

@ gooien; vermoeiend zeg, alles wordt losgelaten/weggegooid en dan nagekeken. Proberen zelf te pakken - lukt niet- roepen, jengelen -zucht- meer dan 3 keer geef ik het dus niet meer terug, ik blijf aan de gang.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Pff, achter het huis even regen-proof gemaakt.. wat een bui valt er vanavond zeg :(

18. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hier
    Milan heeft Broccoli, champignons en aardappel gegeten uit t handje. Champignons had hij nog niet gehad en was erg benieuwd of hij ook dat weer lekker zou vinden. En ja hoor hihi:D. Hij zat te smullen!

gimena
    Zal voor je duimen:)

Roeltje
    Ui is niet iets waar kindjes vaak allergisch op reageren hoor;). Veel kindjes krijgen er krampen van en das ook zielug. Dus daarom liever niet voor het eerste jaar, net als citrusfruit en kiwi;)

Riti
    Haha, ben gelukkig dus niet de enige. Omdat ik het nog steeds niet wist heb ik maar wat anders gemaakt:p. Dan komt de avocado morgen wel! Het ligt altijd bij het fruit, maar in de boekjes staat ie bij groentehapjes haha. Eet je dat zelf ook wel eens los op brood dan? Gewoon prakken dan ofzo? En als je dingen invriest in zakjes, dan bedoel je gewoon die blauwe diepvrieszakjes?

En ik bedoelde dus ook bereid nitraatrijkvoedsel dat je die beter niet kan invriezen;)

Bui
    Hier niet hoor :D

19. gimena

gimena Niet meer actief

@collo vrijdag al Spanned en wat denk jij wat het geslachtje gaat worden?

@dees had ik op je hyves ingevult bij de kalender met aantal weken.ben zeer benieuwt hoor :)

@hier slaat denk de ong door.zo voelt het wel heel erg :( zien morge ochtend wel

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lotte
    wacht maar.. vanavond/vannacht valt er een héleboel regen :(
    Kiwi krijgt hij ook al:) Maar daar reageert hij ook niet op qua krampjes.. Net als witlof.. las dat dat ook uh winderigheid kan veroorzaken.. hier niet :D maarja, bruine bonen merk ik ook niks van de volgende dag;)

Gimena
    Pff, rotgevoel he :( hopelijk blijft je ongi lekker weg;)

Deel Deze Pagina