De december 2009 mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lemi, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hier heeft het nog steeds niet geregent een beetje jammer. :(
    Het is nu ook zo benauwd dus hoop wel dat het strakjes nog flink gaat plessen.

@pelikaantje
    Wat een lieve foto zeg. :)

@roeltje
    Zo das inderdaad veel voor zo'n klein menneke.

@all
    Heel misschien krijgen we een ander huisje. :D Het nichtje van mijn man heeft een huis gekocht en nu komt haar huis vrij. Het huis is inbeheer van zijn Oom dus grote kans dat we daar in mogen. We proberen al de hele dag die oom te bellen om te vragen of wij gebruik mogen maken van dat huisje maar hij neemt niet op. :(
    We zijn er strakjes geweest en het is gewoon prefect. Een tuintje erbij. Twee slaapkamers een bad. Ben verliefd. Nu hopen dat het door gaat. Dan kunnen we weg uit dit kleine rothok. Weg van de herrie. We wonen tegenover een friettent en cafe.
    Duimen jullie voor me?

2. mroos

mroos Niet meer actief

@Pelikaantje, mooi meisje! (nóg een mooi decembermeisje;))

@Roeltje, hier ook al zo'n vreetzak. Alleen vandaag was de bloemkool geen succes, voor het eerst datBoaz iets echt vies vond, dus daarna maar een banaan gegeven;)

@Sanka, ooh dat zou leuk zijn! ik duim met je mee! hopelijk snel goed nieuws:)

Boaz zat trouwens net zeker een minuutje ook zelfstandig, hij kan het ook wel, maar is meestal veels te druk. Vannacht heeft wel invloed gehad, dus hij was moe en vervelend vandaag(ook wel eens lief hoor;)) dus hij ligt nu lekker op bed.

@tandjes, hier schemert het ook door, boven en onder, ik wacht af. Moet heel eerlijk zeggen dat ik tandloos ook wel schattig vind.

Nou, nog even spam;

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Sanka
    *duim duim duim* Zou fijn zijn als het kan zeg!

Mroos
    leuke foto!
    Knap dat hij even kan zitten!

Lenn ligt op bed.. Meneer wilde om 19.00 uur een fles (kun je nagaan, om kw over 5 nog belachelijk veel heeft gegeten maar goed.. flesje erin en is lief gaan slapen :)

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha zie nu je armband.. van de Etos? zo'n WK bandje? DIe blauw met witte

5. mroos

mroos Niet meer actief

Haha jaa, ik mocht er vandaag eentje uitkiezen maar ik kon niet kiezen haha, mocht ik er 2;) (ze hadden ze uit de verpakking in een mandje gedaan)

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha ik heb 3 oranje, alledrie met ene ander hangertje en een rood/wit/blauwe.. ze zitten heerlijk ;)

7. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Nou, Duitsland is ook door :x He bah.

@Roeltje: haha lekker bruine boontjes in zijn haar. En wat kan Lenn al goed eten.

@Sanka: duim duim duim dat jullie een ander huisje krijgen...!

@Mroos: leuke foto!! En wat goed dat Boaz al eventjes zelfstandig kan zitten

Mijn meisje heeft het al de hele dag warm. Net op bedje gelegd, maar kan niet slapen. Boven is het ook zo benauwd nog. Nu alle ramen tegen elkaar open gezet. Ik hoop dat dat helpt. Ze ligt nu hier in de box, lekker aan het gillen. En maar lachen als je daar op reageert :D Vanmorgen toen ik ging kijken bij lag ze met haar hoofd bij het voeteneind van het bed (in slaapzak). Het is een echte draaikont.

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    milan z'n eerste tandje is door!!! Scherp!!!:D
    ik zag n paar dagen terug dus al dat spleetje en ik dacht laat ik toch maar eens voelen..en ja hoor ik voelde n heel scherp puntje! Zag ze sinds 2 weken ook zo goed doorschijnen!

Aan opa en oma laten zien dat ie zo goed staat en zijn helemaal trots;)

regen
    hier n heerlijk verkoelende bui gehad:D. Ook wij zaten op t randje en gelukkig aan de goede kant;)

dretjuh
    goed gedaan!

Dees
    hij is dus idd door t tandje:D

bloemkool
    ging ook goed!! Heerlijk:)

Sanka
    zou leuk zijn! Spannend!

Mroos
    leuke foto!!

Roeltje
    bruine bonen feest!!! Hihi

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Lotte; Joepie! Ik zei het je toch :D
    Leuk gezicht is het he nu ze een tandje hebben.

@Mroos; Leuke foto :D

@all; Ik heb ff een vraagje, gisteren vroeg/zei ik al dat Beau vlekjes over zijn gehele lichaam krijgt.
    Het zijn rode vlekken met een witte vlek in het midden, het lijkt op een muggenbeet maar dat is het zeker weten niet.
    Ik zit me al suf te googlen wat het wel kan zijn maar ik kom de juiste foto niet tegen.
    Het lijkt wel of hij ergens door gebeten is, hij lijkt er geen last van te hebben trouwens.
    Geen koorts o.i.d.
    Wie weet wat het kan zijn?

10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Sanka: heej dat zou wel leuk zijn!

@Mroos: Leuke foto van jullie twee :D

@Dees: pff geen idee, zeker weten dat t geen muggenbult is?

@Lotte: jeeeeej !!! Een pijlpaal bereikt voor Milan :D wat goed!

@Hier: Nou Dani is ECHT weer helemaal de oude :D JEEEJ!!
    Hier heeft het tussen 2 en 4 geregend en het is weer lekker afgekoeld nu.

Morgen gaan we naar de kermis in Best (bij Eindhoven) is errug goedkoop ;)
    Gaat er nog iemand??

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Dretjuh; Een muggenbult is vele malen groter (naar mijn idee).
    Pff ik kon er ook geen foto van maken aangezien Beau dan niet stil wil blijven liggen.

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dees
    jaa je zei t idd! Je ziet m nog niet zitten als je van vooraf kijkt, ben benieuwd hoe snel ie groeit!

Ik had t wel gelezen vd bultjes, maar wist t niet. Ik denk toch mugjes. Er vliegen nu hele kleintjes rond! Anders weet ik t niet. Ik heb zelf ook allemaal hele kleine beetjes en Milan ook n paar!
    Dretjuh
    leuk naar de kermis!! Ik wil wel mee haha;) woon totaal nie in de buurt;)

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @lotte; Ik zag idd op Beau's kamer ook allemaal kleine vliegjes voor het raam liggen.
    Ze leken op hele kleine mugjes.
    Het vreemde is dat toen hij vanavond hier gewoon beneden in de kamer aan het spelen was er ineens tientallen vlekjes erbij kwamen.
    En geen vliegje o.i.d. te bekennen.....

Zag nu trouwens iets voorbij komen over galbulten maar die zijn vele male groter.

14. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Hier heeft het gelukkig wel geregend. Heeeeeerlijk! Scheelt echt 10graden. Ook de slaapkamers zijn een paar graden koeler. Hopelijk slaapt ons meisje vannacht eindelijk een keer goed....

@dees: Ook hier een kleintje met vlekjes. Ze voelen een beetje als kleine bultjes. Zijn er een stuk of 8 denk ik. Geen idee wat het kan zijn...

@tandjes: Hier nog niks... Wil ook!

@eten: Lees dat het bijvoeden bij iedereen goed gaat, dat de kleintjes het meeste wel lusten en ook goede hoeveelheden eten. Ons meisje dus weer niet. Lust bijna niks en eet maar een paar hapjes. Aangezien ze voor haar lengte best weinig weegt (7020g en 71cm) vind ik het toch wel vervelend. Het cb zei nog dat het belangrijk was dat ze goed at ivm de groei... Gelukkig drinkt ze haar flessen prima (nog steeds 5!), maar de rest dus niet. Ook als ik haar eten geef als ze een beetje honger begint te krijgen moet ze er niks van hebben. Dit geldt zowel voor potjes als voor vers gemaakt (wat ik kook lust ze al helemaal niet helaas :D). Herkenbaar? Of tips?

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Panos; Ook vlekjes dus, hier zijn ze ook echt voelbaar.
    Tips ivm bijvoeding: Ik zou je adviseren het te blijven proberen :)
    Vaak moeten ze er echt even aan wennen, dit duurt soms vele dagen.
    Beau moet helaas ook nog niet zo veel hebben van groente maar ik blijf het wel proberen, moet wel eerlijk zeggen dat de Rapley methode beter lijkt te gaan dan de voeding te pureren.

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dees
    Heb al even na zitten denken maar kan zo niks bedenken voor die bultjes.. Er zijn idd mega kleine vliegjes/mugjes dus zou goed kunnen hoor.. zolang hij er geen last van heeft is er niks aan de hand lijkt me? Als je er over heen wrijft worden de plekjes dan wit? Zo ja, dan is het niks ernstigs is me verteld.. zodra de vlekjes rood blijven moet je het even na laten kijken..

Lotte
    Jeuj!! Tandje door!! Hoe lang heeft het geduurd vanaf het spleetje tot het 'puntje' zeg maar?

Dretjuh
    fijn dat Dani weer zijn eigen is :) Veel plezier op de kermis.. !

Panos
    Oeh lijkt me idd lastig als ze niks wil eten :( Evt. kan je er een klein beetje flesmelk door druppelen.. misschien wil ze het dan wel?
    Anders toch nog een keer contact opnemen met het CB?

Hier
    Heerlijk avondje met m'n man gehad :) wel weer even lekker.. Lenn lag er lekker op tijd in, en is nog niet wakker geweest.. heerlijk voor de tv gehangen (TV kantine en laat ze maar lachen) en een ouderwetse lol hebben we weer gehad :D Ook al waren we thuis, het was net alsof we gewoon man en vrouw waren/zijn i.p.v. altijd maar papa en mama.. heerlijk hoor.. ik kan er weer even tegenaan..

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Panos
    als je de boeken en sites leest over bijvoeding dan staat overal dat het tot t eerste jaar BIJvoeding is en de melk t belangrijkste is. Je moet t wel blijven aanbieden zodat ze eraan went, maar t kan goed
    zijn dat ze er gewoon wat later aan toe is! Ik zou me echt nie gek laten maken door t cb wat dat betreft hoor, die zeggen
    soms best tegenstrijdige dingen merk ik wel!! En het is echt nie zo dat alle kindjes hier meteen goed aten!! Sommige zijn al een hele poos bezig dus eten de kindjes nu goed. Milan is pas net begonnen en vindt t wel allemaal lekker. Elk kindje is gewoon anders. Ik hoop gewoon dat je je niet te druk maakt doordat je t gevoel hebt dat ze de enige is. Komt vast helemaal goed. Misschien proberen haar zelf te laten eten? Door stukjes aan te bieden? Haar regelmatig met de lepel laten spelen ook? Noem maar iets. Succes!!!

Dees
    m'n schoonmama werd ook vanuit t niks geprikt en we zagen niks. Vreemd hè die kleine mugjes. Ff in de gaten houden bij beau. Galbulten lijkt me niet, die zijn vaak ook erg goed te voelen dacht ik

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Panos
    Hier ging het ook niet meteen goed hoor.. Was ik helemaal vergeten te vertellen.. Alleen (bruine) bonen waren meteen een succes.. De rest was echt een week per smaak aanbieden.. Hij zit al bijna 4 weken aan de 6 maanden potjes (vers lust hij niet;)) en sinds een paar dagen eet hij het hele potje leeg.. Oke, hij eet wel, dus het is misschien iets anders, maar hier is het ook lang niet altijd een succes.. Terwijl hij al sinds 4.5 maand aan de BIJvoeding zit, eet hij sinds een paar dagen alles op.. dus heeft ook wel 2 maanden geduurd..

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Roeltje
    haha klinkt zo leuk..vanaf t spleetje tot t puntje:p. Het spleetje
    viel me ongeveer 3 dagen terug op en vandaag kon ik t tandje voelen. Denk dat t spleetje er niet heel veel langer al zat, maar helemaal zeker weten doe ik t nie

hier
    gaan Alice in wonderland kijken. De animatiefilm! Hebben m van m'n schoonouders geleend:D

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lotte
    ooh die is leuk!! hebben we laatst gehuurd.. geweldige film is dat :D
    Oke, dan zal ik van de week nog wel eens voelen ;) haha ja toen ik op snel reageren drukte besefte ik me dat het er idd wel dubbelzinnig staat;) Ach, hormonen zullen we maar zeggen;) (Mag nog 2.5 maand i.v.m. 9mnd ontzwangeren;))

Deel Deze Pagina