De december 2009 mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lemi, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Haaai

z8
    Ik wil niet kijken, maar word toch wel nieuwsgierig nu:D!

Collo
    Wow die is lekker gegroeid zeg! Lekkere stevige meid!

Roeltje
    Leuke spam! Ik wil ook echt gaan zwemmen met Milan, nog nooit gedaan:(. Gewoon naar een zwembad gegaan zonder babyzwemmen oid? Waar haal je die zwemband?

Chiquita
    Leuke spam hoor!

Dretjuh
    Ow wat vervelend zeg. Hopelijk kan hij daar toch nog terecht:(. Sterkte!!

2. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @all: mooie foto's van jullie meeting! Ikke jaloers!!! Fijn dat het zo gezellig was.

@dretjuh: dikke knuffel! Wat een k*tzooi!!

@chiquita: he nee toch, qyano allergisch voor je pups, wat sneu voor jullie allemaal.

@de rest: mmmm weet het weer niet meer, sorry

@nikkie: ons schema is:
    - tussen 7 en 8 fles kv
    - 9.30 uur: fruit
    -10 uur slaapje
    - 12 uur fles
    - 15 uur liga en diksap
    - 16.30 fles
    - 16.45 slaapje
    - 18 uur warm eten
    - 20.30 fles

3. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @nikkie: oja, 13.30 ook nog slaapje. Slaapjes zijn meestal een uurtje en 1 keer per dag 2 uur. Emma eet nog geen brood, als ze daarmed gaat starten komt de fles van 12 uur te vervallen.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hey nikki
    ons schema
    7.00 fles 180+6
    10.30 fruit + thee
    12.00 broodje
    12.30 fles 180+6
    15.00 liga met thee/water
    17.00 groente +toetje
    19.00 fles
    Slaapjes gaat wel ergens tussendoor, dat is nooit op hetzelfde tijdstip.. soms 1 slaapje overdag en soms 2 of 3..

Goedemorgen! We gaan zo lekker varen:) even kop thee drinken nog en spullen van Lenn pakken en up we go..

Lotte
    ja we zijn gewoon op zaterdagmiddag gaan zwemmen.. geen babyzwemmen o.i.d. Die band hebben we gekregen maar denk dat je die bij een speelgoedwinkel kan halen..

Tot vanmiddag!!

5. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    joehoe morning!

zo grappig, wat ik weken geleden bij jullie al heb gelezen, gebeurt nu bij sara :) Haar eerste tandje komt door! Ik zie nu een soort grijs stukje waar straks het tandje doorkomt. Aan haar bui te merken, kan het haast niet anders! Zeuren, slecht slapen, dat kennen we helemaal niet van haar! Echt keihard huilend wakker worden...En sinds een paar dagen draait ze van rug naar buik (buik naar rug doet ze al heel lang) en trof haar gisteravond slapend op haar buik aan. Huh? Ze houdt helemaal niet van op haar buik liggen :) Ook al een paar keer haar benen uit de spijlen gewurmt.

ik ga even bijlezen, koffie opdrinken en aan het werk!

6. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen...

ons schema is

7-8 opstaan bv en banaan/fruit
    9-10 beetje bv voor t slapen van 1.5 uur
    12 warm eten of broodje
    15 liga en bv
    16 slapen 1 uurtje
    17 warm eten of fruit
    19-20 gaan slapen en bv

en dan tussendoor nog wel eens stukje liga ofzo..

nou hier bij de ha geweest ik kon wat vroeger terecht ze belde op vond wel fijn.. maar dus slecht nieuws.. t was idd allergie hij is nu wel getest maar de ha zei ga er maar van uit want zo ziet t er echt uit... morgen de officiele uitslag.. dsu nu moeten we een ander huisje zoeken voor onze 2 schatjes :( weet alleen niet hoe.. ze adviseerde mij om ze als t mogelijk was niet in huis te laten omdat een allergie bij beebs best nog gevaarlijk kan zijn en ze asmatisch etc kunnen worden en dat zit toch al in de familie.. maarja constant buiten is ook zo zielig dus we zijn echt ozoek met spoed :(...

verder doet onze kleine man het goed hoor.. gelukkig

7. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen!

@collo: beterschap voor Amy... Hopelijk is het vandaag zichtbaar verbeterd!

@Dretjuh: ik duim voor jullie dat hij mag blijven....Ik kan me voorstellen dat je zwaar over de zeik gaat als hij terug komt...

@Chiquita: wat een prachtige kids hebben jullie! ;)

@Nikki: ons schema:

8.00/9.00 BV
    10.30 fruit
    12.00/12.30 boterham en BV
    tussendoor slapen 1 tot 3 uur (wisselt)
    tussendoor soms koekje/liga/drinken
    16.30 BV
    18.00 warm eten + toetje
    20.00/21.30 BV

De laatste voeding had ik graag om 20.00 gegeven, maar als ik werk krijgt ze hem pas om 21.30 omdat ik dan pas thuis ben. Maar wanneer ik vrij ben om 20.00.
    De bv van 16.30 en het warm eten, mogen nu ook alleen warm eten worden, maar vaak geef ik toch even de borst om de eerste trek te stillen...

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dretjuh; Sterkte voor jullie!

@ Doortje; precies wat Maura deed, in eens op dr buik terwijl ze daar niet van houdt :(. Hoop dat Sara snel geen last mee heeft van dr tandjes.

@ Chiquita; ach nee, hij is dus toch allergisch. Jeetje sterkte meid.

@ Maura; wat een rotnacht was dat zeg :(. Huilen, grotendeels in dr slaap maar ontroostbaar en 2x helemaal overstuur. Duurde echt even voordat ze weer rustig werd, zo sneu. Mama brak nu.

9. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen!!

Schema van Milan:

6.30 pap (pfff....kan het misschien iets later...hihi)
    10.00 fruit met liga
    11.00 fles 180 +6
    Lekker eventjes slapen
    12.30-13.00 boterhammetje met water/sapje
    15.00 rijstewafeltje met water/sapje
    16.00-16.30 fles 180 +6
    18.00 warm eten
    19.00 flesje 120 +3 wat hij vaak niet opdrinkt...maar is een lekker warm buikje voor het slapengaan.

De rest van de slaapjes gaan niet echt volgens een schema, als hij aan aan z'n oor gaat zitten, dan weet mama hoe laat het is...haha

Hoe is het verder met iedereen?

10. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Pff...weer zo'n triest vlinderverhaal van Meesje. Ik denk dat ik het maar helemaal niet meer lees...te erg gewoon.

11. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    chicken: ik lees het ook niet meer had je t verhaal van delano gelezen?? jeetje wat erg.. heb je je kind 5 weken door een fout van een arts gaat t mis ... jezeus zeg.. moet er niet aan denken

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @chiquita..ja had ik ook gelezen..erg he. Dit verhaal was ook weer zoiets, alleen geen fout van de arts verder. Maar kindje was ook een week of 4.

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Zit net ook nog wat te lezen, over een moeder die vraagt advies omdat haar kindje van 14 weken nog niet doorslaapt??!! Jeetje zeg, moet dat dan al?

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: pofff.. wat een verhaal inderdaad!
    waar staat dat vd doorslapen?? en wat is doorslapen??? is maar een moeilijk begrip hoor ;)

@ schema.. schema??? hmm ;) maar het lijkt erop dat er 1 in zit nu ;)

- 7-8 ontbijtje bv bij mama in bed
    - dan nog even lekker een slaapje doen (niet altijd)
    - 9:30/10:30 (als ze wakker is) fruit hapje
    - 12-13 lunch bv
    - daarna meteen bedje in en vaak een flink slaapje"
    - 16 bv
    - 18:45 groentenhapje en meteen daarna bv (19/1930)
    - dan meteen naar bedje (meestal slaapt ze dan goed)
    - en dan rond 22 (of als ze niet zelf wakker word 23) nog een keertje bv en dan de nacht in

Verder slaapjes zijn er ook nog wel hoor, maar alleen als ze moe is (oogjes wrijven) of bij mama op de arm tijdens de bv in slaap is gevallen. We probeerden heel lang na elke voeding, maar dan gaat ze in bed spelen ;) dus nu spelen en bij oogjes wrijven in bed
    gister was het weer helemaal anders! toen sliep ze bijna niet! alleen op de arm en in bed weer wakker... zelfs laten huilen hielp niet... maar goed.. toen dus 21:30 laatste voeding en moest ik haar 7 wakker maken voor der ontbijt en dn naar de opvang

15. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    doorslapen.. tja is een ruim begrip.. cailynn sliep na 7 weken al door van 22 uur tot 7 maar yorgos duurde t ook heel lang en qyano die wordt nu ook nog wwakker om 5 min bv te krijgen dan slaapt ie wel weer verder.. dusja de mijne is bijna 7 mnd en slaapt nog niet door dan

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Hé Joyce!

Bij de vraag aan de kraamhulp of voedingsdeskundige stond dat. Ze wilde weer gaan werken en vond het wel fijn als ze door gaat slapen....tja....lastig hoor een kind....

Kan ik dus heel slecht tegen...maar ligt misschien aan mij.

17. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat weet je van te voren dat je bij een baby warschijnlijk niet kan doorslapen of uitslapen.. en niet alleen bij babys hoor yorgos wordt snachts ook nog wel eens wakker een enge droom ofoz en die is 2.5

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    er zijn heel veel kindjes die niet doorslapen.. je moet daarvoor 6 uur aan 1 stuk doorslapen, dus ook niet wakker worden voor een speentje...

Dani sliep pas met 5-6 maanden door... was echt erg

Zijn schema zo ongeveer is dit:
    Bij wakker worden: flesje 180cc
    10.00: 200gram fruit
    12.00: boterham en daarna ca 90cc flesje/fruitflesje/papflesje
    als hij 's middags wakker word vaak rond 15.00 krijgt hij een koekje
    ca tussen 17.00 en 18.15 avondeten en soms toetje erbij als het nog past eet alles!

@Hier: Ben benieuwd vandaag met mn stiefzoon, ik hoop dat hij nog 28 dagen mag blijven maar vrees van niet.
    Ben van de stress deze week ook best veel afgevallen...
    Stond zaterdag op 69,0 kg en nu op 68,0 kg... Dus meer dan 1 kg in 1 week.. en dat ondanks de cakekjes dinsdag ;)

Zodra ik iets weet horen jullie het ook :)

owww ja.. sinds dinsdag drinkt dani zn flessen weer bijna leeg :) jeeej!!! maak me nu niet meer zo'n zorgen om zn eten, dat doet hij sinds de meeting echt prima weer

19. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @chiquita...Milan slaapt pas sinds een week "door" van 19.00 tot 6.00. Daarvoor altijd nog om 23.00 een fles en sliep dan tot 7.00. Sinds een paar dagen wordt hij 's nachts wakker omdat hij ineens op handen en knieën zit en z'n speen zoekt...haha. Goedleggen, speentje en knuffel en meteen weer slapen.

20. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: hahaha.. ja inderdaad.. dan zitten ze spontaan op de knietjes in de slaap!! doet lianne ook ;) hahaha

en doorslapen: ik vond de 1ste keer dat lianne van 23 tot 6 sliep doorslapen! 6 is de tijd dat ik op moest staan voor werk dus ja
    en soms sliep ze van 19 tot 7.. tja...
    ruim begrip!! ;)

oh zal eens ffkes gaan lezen dan ;)

Deel Deze Pagina