De december 2009 mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lemi, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Vraagje voor de mama's met een stokke kinderstoel: ik heb hem opgebouwd zoals op het plaatje, de beginstand. Nu zit ze met haar voeten op de 2e plank en kan zich er dus ook op afzetten. Wanneer moet je nu de boel verbouwen en de plank lager zetten?
    Het zitje zelf vind ik makkelijker, ze zit er goed in of niet, maar met die plank kan ze zo ongeveer gaan staan :(. ( t is nogal een fysiek onrustige dame...)

@ doorslapen; zo'n rotbegrip vind ik dat. Werd er gek van, vanaf dat ze 3 weken was een standaard vraag van 'iedereen' (natuurlijk niet iedereen hoor). En ik maar uitleggen dat ze het zo goed deed en dat het doorslapen geen doel op zich is (ging erg soepel snachts, sliep ook zo weer verder). En dan toch steeds allemaal tips krijgen over hoe je je kind kan laten doorslapen, alsof dat een probleem was.
    De laatste voeding er af was een keuze en die ging ook meteen goed, maar heb vaak het idee gehad dat die er al eerder af had 'gemoeten' als ik de reacties hoorde.
    Het is vreselijk zwaar als je slaap onderbroken wordt en er zijn echt wel dingen die je kan doen het makkelijker te maken of je kind te helpen met doorslapen. Maar het is ook wel een beetje een 'ding', 'slaapt jou kind al door?' 'nou de mijne al met zo veel weken' pffff

schema Maura:

07 fles
    800-830 naar bed
    10-11 fruit en water
    1130-12 boterham (voor het idee, oefenen)
    12 fles
    1230 naar bed
    15 tussendoor : nog wat fruit, nog een stukje brood of korst en drinken. Soms een stuk groente om zelf te eten
    16 fles
    1630 naar bed (dit slaapje is lastig)
    18-1830 groente/avondeten
    1930 60 ml granenpap
    20 fles
    2030 naar bed

De slaapjes zijn over het algemeen 1,5 uur, soms wel korter of langer. Die aan het einde van de middag meestal korter.
    Vaak halen we de avond niet en vervroegen we de fles en de pap wat.

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Riti, ja dat vind ik nou ook. Bij mij vroeg ook iedereen dat...gek werd ik er ook van!

@Joyce, grappig he! Hij slaapt dan inderdaad ook nog echt. Net een mol..haha..zo op handen en kniën en dan met z'n ogen dicht.

3. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    riti: wij hebben ook de stokke en idd als meneer boos wordt tijdens t eten omdat t niet sn el genoeg komt of omdat ie eruit wil asl ik opsta dan kan hij ook bijna staan maar hij kan er niet uit.. ik zat t edenken om t plankje lager te zetten maar volgens de gebruiksaanwijzing mag dat weer niet dus ik weet niet niet.. maar weet wat je bedoelt met onrustig...

4. gimena

gimena Niet meer actief

@dretjuh hoe gaat het nu met je?.zaterdag kan ik de bus van lucas niet lenen hij moet naar voledam.zou wel een prima afleiding zijn geweest!als je het niet meer trekt je weet waar ik woon he en je hem me nummer!een helle dikke digi knuf voor jou!

5. gimena

gimena Niet meer actief

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Gimena....hihi...wat een scheetje!

7. gimena

gimena Niet meer actief

hihi dank je wel :)

@meeting ik heb bijna alles foto,s upgeload op me hyves nu lukte het wel :)

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Alles goed hier? Zag al wat leuke kitty spam voorbij komen.
    Luuk gaat de laatste tijd savonds zo slecht slapen. Nou ja slecht pas laat. Hoop dat dit weer een fase is maar ben er bang voor.

Nou nog een middagje en dan heb ik weekend. Jippie. Morgen met een meid hiervan ZP afgesproken. Zij komt hier uit nijmegen en heeft een zoontje van een jaar oud. We gaan picknicken gezellie.

Morgen trouwens voor controle van mijn spiraal naar het ziekenhuis. krijg een echo om te kijken of het ding wel goed zit. heb al vanaf het zetten buikpijn best vervelend.

Pauze is weer voorbij.

Doei.

9. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    gimena: lief hoor die spam

dretjuh alles goed daar heb t verhaal gemist over je stiefzoon tenminste wat er allemaal gebeurd was maar hopelijk houden ze m en is er plaats vrij voor jullie ook rustig

ze komen over 2 uur de pups halen :( vind het zwaar klote.. maar bij qyano wordt t met de dag erger....

10. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    hebben jullie geen tuigje in de kinderstoel dan??

11. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Even een vraagje:
    Emma heeft al veel verschillende fruit soorten op maar ik bedacht me ineens dat ze nog nooit appel op had ( ben zelf niet zo'n fan van appel, wel al het andere fruit) dus ik vanmorgen maken. Nog voor ik het uit de mixer haalde was het al bruin!! Het leek wel diarree! Nou weet ik dat je er citroensap over kan doen om het kleure. Tegen te gaan maar ik wil liever nog geen citrusfruit geven. Hoe maken jullie appel klaar?????

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Gimena; oh wat een schatje

@ Sanka; wat leuk een zp-date, veel plezier!

@ chiquita; jeetje wat nar zeg, het is beter voor qyano dat ze niet langer blijven dan 'nodig' maar wat moeilijk voor jullie zeg. sterkte!

@ Joyce/stoel; heb geen tuigje, wil ik ook niet. Laat haar ook niet onbeheerd even in de stoel zitten. Ze kan er trouwens nu ook niet uit hoor, althans dan moet ze wel hele bijzonder capriolen gaan uitvoeren. Ze loopt gewoon te rellen met die plank :D.

@ PSje; ik verhit appel even dan verkleurd het niet en wordt de massa wat meer homogeen zeg maar. Voordeel daarbij is dat het dan ook erg goed in te vriezen is dus ik maak meteen veel :).

13. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    even snel over de appel ik rasp de appel.. vers dan verkleurd ie niet als je m langer laat staan wel.. maar vers geraspt is t een mooie kleuk..

en hier idd geen tuigje maar zit er toch altijd bij

14. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Appel: een beetje citroensap kan geen kwaad hoor, en wordt niet verstaan onder "citrusfruit geven"
    Maar je kunt het ook heel goed in blokjes snijden, heel even verwarmen zodat de appel iets zachter word, pureren en eventueel invriezen.

Werkt prima zo!

@Stiefzoon: Helaas gaan de 28 dagen niet door, we moeten nog wel iets horen van de hulpverleenster maar de kans is nu 98% dat hij vanavond al thuis komt :( snik snik.... zie dat echt niet zitten... sfeer thuis is dan echt om te snijden

En de wachtlijst bij het internaat is 3 tot 4 maanden!!!! Bah.. nog zo lang in deze sfeer, maar ook nog zoo lang tot die jongen de hulp krijgt die hij nodig heeft.

flink doorbijten dus!

15. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Kleertjes van z8 zijn al binnen! Super snel en ze zijn zo stoer! Wel maat 80 besteld dus showen duurt misschien nog even...

16. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @appel: ok bedankt! Morgen toch maar even verwarmen dus;)

@dretjuh: heel veel sterkte! Het is voor jullie allemaal moeilijk. Komt je stiefzoon helemaal niet meer bij zn moeder??

17. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @psje: neej die woont in Rotterdam, heeft 10 jaar geleden gezegd dat hij in de weg zat.. Was toen nooit thuis als ze een afspraak maakte.. Dus zodoende is het contact verwaterd/verbroken. Nu wil zij hem wel weer zien, maar andersom niet.. Tis een vreemde voor hem natuurlijk.

Nou, Peter is hem nu ophalen dus hij kan elk moment thuiskomen. Zit nu in de zenuwen, stress... wil het absoluut niet, maar het moet :( snik

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    appel: in 4-en snijden en schillen, kort even koken.. en an 1 kwart in plakjes over de lengte en geef ik zo..
    doe niet meer pureren.. vooral bij peer merkte ik dat ze het zo veel lekkerder vond!
    overigens: bruine appel stopt ook ;) hihi

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    dretjuh: jeetje meis wat balen!!! veel sterkte voor zometeen!!!!!

20. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Jeetje Dretjuh...sterkte meid....

Deel Deze Pagina