@Elmo; Nu je het zegt ROELTJE waar ben je??! Moet nu alleen morgenavond nog ff een dienst draaien van 19u tot 23u....daarna 2 weken vakantie. Ben heel benieuwd hoe ik me voel na de vakantie anders zit er denk ik toch niks anders op dan een stapje terug te moeten doen qua werk. Ik werk zo'n 18u in de week en ben eigenlijk continu in beweging, maar merk wel dat ik zo nu en dan te ver ga qua werk! Thanx voor de tip trouwens, ik zal nu nog beter op mezelf gaan letten Wat kijkt Beau trouwens blij, heerlijk om te zien
@Happy; Lastig, aan de ene kant denk ik lekker laten slapen maar aan de andere kant denk ik wel dat hij wat extra vocht nog wel kan gebruiken. Nu helemaal natuurlijk, ik las dat hij vandaag nog maar 3x170 heeft gedronken.... Ik denk wel dat ik hem wakker zou maken, al is het alleen maar voor je eigen ongerustheid.
Happy, Ik zou hem gewoon laten slapen denk ik, maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Als kindjes ziek zijn knappen ze het meest op van gewoon slapen
@ Happy; agussie arm kereltje, wel fijn dat hij al weer praatjes kreeg. Vocht is wel belangrijk natuurlijk, maar slaap ook, lastig. @ slapen; ben een beetje aan het oriënteren op slaapzakken voor de winter (of eigenlijk de volgende maat, maar dan kan het al flink kouder worden). Onder een deken gaat echt niet meer en nu ligt ze dan ook in een katoenen slaapzakje zonder mouwen (met shirt of romper er onder). Ik heb een beetje moeite met synthetische voeringen omdat me dat zo warm/broeierig lijkt. Nu zijn er wel ademende voeringen, maar die slaapzakken zijn verschrikkelijk duur . Mijn oog is nu gevallen op iets met wol. Wat doen jullie? @ Elmo; wat en heerlijk ventje is Beau, kan hij ook niet lachen ? @ Roeltje; joehoe!
@vocht: ik vind dat 3x 170 cc nog best goed is hoor! heeft hij daarnaast nog fruit ofzo gegeten? Bij twijfel, gewoon eruit halen hoor! Nooit teveel vocht natuurlijk! Blij dat hij nog uit de fles wil drinken in ieder geval! Mama-zorgen: Maud heeft vandaag 3x borst gehad (normaal nog maar 2, maar ze weigert flesvoeding, dus ik betwijfel wat er nu in 3x is uitgekomen... ben nooit zo rijkelijk bedeeld geweest met bv) Een volledig fruithapje (200 gr) en een nestlé kwarkje met 40cc extra water erdoor... de rest weigert ze allemaal... Maak me stiekem best zorgen...ze heeft 3 plasjes gehad, 1 in ochtendluier en 2 op de dag....zou dit alles voldoende zijn???
Riti, haha hij is bijna altijd vrolijk Slaapzakje, tsja,Beau slaapt zonder slaapzak, gewoon in pyama, straks doe ik hem gewoon zo'n hema slaapzak aan denk ik alhoewel.... hij slaapt nu nog met zijn raam open en het is toch maar een graad of 10 s'nachts. Als het straks echt koud wordt dan doe ik zijn raam gewoon dicht en dan wordt het niet kouder dan nu op zijn kamer. dus misschien haal ik wel geen slaapzak meer. Suus, klinkt wel als weinig plassen, was ze verder wel gewoon alert etc?
@Happy: wat slaapt dat lijdt niet! Ik zou lekker laten slapen @Dees: je moet doen wat het beste is voor jouw gezondheid, ga absoluut niet eigenwijs doen door geen stapje terug te doen *spreekt mevrouw eigenwijs zelf* @RiTi: Ik koop pyjama's met lange mouwen *duhh* en een winterslaapzak, maar dan zonder mouwen zodat hij zich toch vrij kan bewegen. Is ook een beetje afhankelijk van HOE koud het is. Als het echt koud is dan het bedje nog ff lekker opwarmen en een rompertje met lange mouwen eronder. @Suus: is wel een beetje weinig ja dat plassen, maar ja als het dan wel ontzettend zware luiers zijn is het nog geen ramp. Dani heeft 4x per dag een zware luier, maar plast goed en drinkt echt mega veel
@Dretjuh; Ik ben toen tijdens de zwangerschap van Beau ook veel te ver gegaan, had eigenlijk al veel eerder een stap terug moeten doen. Had in mijn hoofd om door te gaan tot de 36 wkn en dan met verlof te gaan maar ik stelde te hoge eisen aan mezelf. Daar heb ik wel wat van geleerd, er groeit nu eenmaal weer een wonder in mij en dan moet ik mijzelf ook goed blijven voelen. Ik voel het alleen al zo bezwaarlijk om nu alweer aan te moeten geven dat ik een stap terug moet doen....ben jij eerder gestopt met werken destijds? @RiTi; Op Beau's kamer staat zijn raam op een kier voor iets frisse lucht. De temp. ligt momenteel rond de 22 graden. Merkte de afgelopen dagen dat hij 's Ochtends koude armen heeft. Hij lag dan ook in een romper zonder mouwen in een mouwloze slaapzak van katoen. Heb vanmiddag maar pyjama's gekocht zodat hij vanaf nu tenminste een shirt met lange mouwen aan heeft. Zijn benen voelen 's ochtends wel lekker warm aan als ik hem uit zijn slaapzak haal. Ik stop hem altijd wel in nog onder een lakentje maar al snel kruipt hij hier weer onderuit en ligt hij eigenlijk dus alleen nog maar in zijn slaapzak.
nee, het zijn juist helemaal geen zware luiers, het zijn echt maar 3 plasjes...Alleen voorin zit dan een klein plasje.... Ik heb ze met pcm in bed gelegd net en ze heeft nog ff 40 cc diksap via een lepeltje op... hopelijk morgen wel beterschap, anders ga ik de hap bellen... sorry voor mijn ego...
@Suus; Die luiers lijken me toch wat minimaal...voor alle zekerheid morgen toch maar idd ff de HAP bellen. Heb je anders iets van ORS in huis, dit om uitdroging te voorkomen
Dees Idd het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Ik heb vaak die van de Kruidvat en van Zeeman. Maar bij de Prenatal hebben ze ook leuke hoor, zijn ook niet te duur. Leuk Vandaag bij vrienden wezen eten en te horen gekregen dat zij ook zwanger zijn van hun tweede kindje.... Erg leuk! Had haar daar trouwens op een vloerkleed liggen en daar kon ze ineens wel heel goed achteruit tijgeren. Misschien hier toch ook maar een vloerkleed neer gaan leggen. Speelkleed glijd natuurlijk alle kanten op en de tegels zijn te glad. Zomerjurkje??? Ik ga mijn Uggs maar weer uit de kast trekken dnek ik... Happy Dat staat wel voor de meeste stoelen, maar vaak kan het wel langer hoor. Alleen wij hebben een Fisher Price en die heeft een wat ieler gestel waardoor hij prachtig wipt als ze nog heel klein zijn, maar waardoor ze nu wel bijna de grond raakt als ze begint te wippen. Vandaar dat ik een alternatief zoek. Vaak is het ook zo dat ze tegen dat gewicht zo sterk worden dat ze zichzelf met wipstoel en al om kunnen gooien dus dan is het niet meer veilig. Volgens mij had Gimena dat gehad... Dit is trouwens die stoel: Onfour. Babyhome Suus Volgens mij is het genoeg als ze blijven plassen. Pas als het helemaal stopt moet je echt op gaan passen. Maar wel alert blijven op andere signalen en het moet niet te lang aanhouden natuurlijk.
Wow ben ik de eerste vandaag! Goedemorgen dames! Vandaag nog iets leuks op de planning? Roeltje al gespot?
Goedemorgen! Nog geen roeltje gezien! toch vreemd! Ben benieuwd wat er allemaal aan de hand is/was... @Collo: wat leuk dat jullie vrienden ook een 2e krijgen! En over dat kruipen op de tegels, maud leg ik altijd op blote voeten en evt. zonder broek, dat werkt ook goed! @hier: nog steeds niet van de koorts af...zag vanmorgen een beetje een ingevallen buikje en haar luiers sluiten veel strakker nu... komt natuurlijk van het niet eten, maar is toch best eng...Ik kijk het even aan hoe het met eten gaat deze ochtend/middag en dan ga ik toch maar bellen... Bedankt voor het meedenken!
@ Suus; zijn wel minimale plasjes inderdaad. Moeilijk hoor, als je twijfelt de hap bellen. Hopelijk heeft ze goed geslapen en gaat het vandaag al weer beter met haar. Sterkte! @ Collo; gaaf stoeltje! Kan de beschrijving zo gauw niet vinden maar kunnen ze daar nog even in zitten? Maura vind het heerlijk zitten en meekijken, en om nou te wachten tot ze op een gewoon stoeltje (veilig) zit, dat duurt nog wel even. @ Slapen; ben altijd te bang dat ze het te warm krijgt . Raam staat open, vannacht was het 18 graden op haar kamer. Slaapzakje is prima, maar ze had vanmorgen een koude rode neus en koude armpjes en handen . Heb nu een slaapzakje met wol besteld, zonder mouwen dan kunnen we hier kijken wat we daarmee doen met mouwpyama's en rompers. Hij is nog wel veel te groot en het is ook nog geen winter. @ vandaag; wat een prutweer! Lekker op de grond hangen en op ontdekkingstocht met Maura . De eeuwige was en vanavond andijviestampot.
Dag dag heel roeltje dr niet.. da's vreemd! Dani heeft eindelijk weer ns doorgeslapen! Hij lag er om half 8 in en werd vanochtend om 8.45 pas wakker!!!! Vanmiddag gaan we naar een verjaardag, nu heb ik een poetsmoment *nu ff rust* had 3 wasjes om weg te werken, stofzuigen, dweilen, vogelkooi.. gisteravond de keuken helemaal gedaan *oeps* Veel plezier vandaag meiden!
goed bezig dretjuh! En wat goed dat Dani zo lang heeft geslapen! Veel plezier op de verjaardag! Hier alwéér een thuishangdag....
Mogguh dames.....ik had hier toch ook alwel een Roeltje verwacht. Die is anders altijd zo vroeg erbij. Ff afwachten dan maar. @Suus; Ben heel benieuwd wat Maud gaat doen vandaag, anders idd maar bellen hoor. @RiTi; Dan lijkt het wel of ze het te koud heeft gehad vannacht, vannacht maar iets meer aantrekken of niet? @Collo; Pff ik heb nog geen idee wat we vandaag gaan doen, misschien ff langs schoonouders hobbelen. Ik moet vanavond werken dus denk niet dat we heel veel gaan doen vandaag.....jij ging shoppen toch @Dretjuh; Dani heeft goed geslapen zeg, lekker hoor. Beau werd ook om 8.45 wakker flesje erin en heeft daarna tot 10u geslapen. Nu speelt hij in de box en kijkt ondertussen baby-tv. Veel plezier vanmiddag op de verjaardag
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar chicken, gezien haar banner is ze nu 1 dag overtijd en mag ze officieel testen Eens zien of ze zich nog meldt hier vandaag....
ja klopt, ben ik ook benieuwd naar.. Ze heeft sowieso niet meer gereageert op de vraag of ze deze ronde al bewust voor een brusje gingen...Spannend hoor!