De december 2009 mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lemi, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    goedemorgen!

@joyce: Ik had maud al een tijdje op 3 voedingen, dus ochtend, 15.00 en avond en ik heb nu alleen de 15.00 voeding vervangen door kv, zodat ik op mijn werk niet in de problemen kom. Misschien dat je dus nog gewoon gedeeltelijk zelf kan blijven voeden?

@RiTi: ik zit nu met alleen 's ochtends en 's avonds bv, welke kan ik dan het beste als eerste afbouwen? Volgens mij krijgen ik sowieso wel stuwing, zou het niet? Er wordt immers ineens van om de 12 uur naar om de 24 uur gegaan... Daarom hou ik ze nog steeds aan, wil eigenlijk niet te moeilijk doen hihi...En ik vind het ook nog steeds gezellig hoor! Maar wil wel helemaal afgebouwd hebben een paar maanden voordat ons 2e ukje komt.. Dus zo rond Mauds 1e verjaardag zeker! Dat moet toch wel lukken, haha!

@chicken: jaaaaa! bijna woensdag!!! :D

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Pff net met Mofo naar de dierenarts geweest.. is al een paar dagen haarzelf niet.. Sinds een paar dagen niet tot nauwelijks eten.. haart verschrikkelijk uit, likt aan haar poten, bijt zichzelf en piept als een gek.. Conclusie: Mevrouw is schijnzwanger;)
    drankje meegekregen en over paar dagen moet het beter zijn.. 10 minuten da en 60 euro lichter.. belachelijk duur zeg...

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Happy; Ach arme Tijs, en arme jij! Zo lastig, geen idee wat wijsheid is, maar als hij pijn heeft en er niet van kan slapen is pcm natuurlijk wel fijn. Sterkte vandaag!

@ Caruli; ook al een slechte nacht, bah, sterkte vandaag!

@ Suus; heb zelf heel lang over het afbouwen van de 1 na laatste voeding gedaan. Eerst om de dag, anders ging het echt niet. Volgens mij kan je inderdaad niet afbouwen zonder stuwing, maar wel uitkijken voor 'harde stukken en knopen'. Het deed bij mij vaak flink zeer en was ook wel bang voor een ontsteking, dus een keertje extra de druk er af, dan duurt het maar wat langer was mijn redenatie.
    Wel lekker hoor dat bv zo goed gaat, zeker ook toen ze afgelopen week zo ziek was, fijn hoor.

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Gimena
    Superspam!!! hahahaa

RiTi
    Factuurdatum of opdrachtdatum? Als het de factuurdatum is komen ze maar lekker na 1 oktober (was toch al de planning, maar nog geen veste datum doorgekregen). Waat heb je trouwens die BTW-wijsheid verzameld?

Happy
    Jeetje meid, wat een nacht. Weet niet wat ik vanavond zou doen. Zou vanavond even afwachten denk ik.

Caruli
    Ook al zo'n zware nacht...sterkte vandaag,

Hier net naar de VLOS geweest. Even naar het hartje geluisterd en kaart voor de 20 weken echo meegekregen. Was weer gezellig en ze heeft me nogmaals op het hart gedrukt dat ik me geen zorgen moet maken over of ik weer pre-eclampsie/HELLP zou krijgen. Stelt me toch weer een beetje gerust.

Roeltje
    Sorry hoor, maar ik moet zo lachen als ik het Mofo verhaal lees... Zit ze teveel op ZP ofzo? hihihihi Arme hond....heb jij weer!:D

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen!!!!!

Jeetje meiden, balen al die rotnachten. Heb ik gelukkig nog helemaal geen last van gehad....***klopt dit ook meteen af***. Milan gaat om 18.30 naar bed en slaapt als een blokje beton tot 6.30. Daarna papje, even spelen en ligt net weer op bed tot aan z'n fruit.

Ik ga denk ik vanmiddag maar weer eens zwemmen met hem!!

Als er trouwens mensen zijn uit omgeving Rotterdam....die kunnen met mij meerijden!!!!

Oh ja...nog geen ongi trouwens....maar ik voel ook nog helemaal niks. En volgens mij had ik zondag ongi moeten worden dus dan ben ik toch 2 dagen overtijd?

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Goedemorgen Dames,

Nou volgens mij zitten we hier met een sprongetje. Luuk is al een paar dagen niet echt zichzelf. Als hij iets in zijn handjes heeft wat niet mag en ik pak het af gaat meneer keihard huilen. En het weer proberen te pakken. Spelen wil hij niet alleen. Als hij zit en omvalt dan gaat hij schreeuwen dat hij weer rechtop gezet moet worden. En zelf proberen ho maar. Hoop echt dat dit snel weer over gaat. Hij is nu veranderd in een klein draakje. :(

@suus
    Maud gelukkig weer beter maar een monsterje. Nou weet hoe je je voelt meid. :)

@mamahilda
    Wat vervelend dat je niet mee kunt zeg.

@joyce
    Op borsvoeding.com staat geloof ik een heel schema over het afbouwen. Maar volgens mij kan riti je ook helpen. Die heeft het er wel erg moeilijk mee gehad. En verlopen kolfrecht bah balen zeg. Misschien dat je gewoon sochtens voor je werk kunt kolfen en in de midag pauze?
    Zelf heb ik niet hoefen afbouwen het was gewoon op. Wel jammer.

@gimena
    Wat een leuke spam. :)

@riti
    Hoop dat Maura vandaag weer iet beter is. Wat eng zeg. Weet je hoe het kan dat ze ze overprikkeld raakt?

@roeltje
    Wat fijn geen gespook. Wat zul jij uitgeslapen zijn. :D En wat irri van Mofo zeg. Ja de dierenarts weten hun prijs wel. Toen ik het stukje las dacht ik al schijnzwanger. ;) En misschien een tip. Laat haar helpen. Onze teef was ook altijd schijnzwanger en dat werd elke loopsheid erger. Verschrikkelijk was het. Ze liep je zelf achterna naar de wc en als ze je dan niet meer zag was het gillen. Ik weet niet hoe oud mofo is?

@happy
    Heel veel succes vandaag.

@caruli
    Jij ook al zo'n vervelende nacht bah. Ik kan ook niet goed tegen gebroken nachten.

@lotte
    En heb je al reactie van Marktplaats?

@zwangere dames
    En alles goed met jullie ukkepukjes? En hebben jullie trouwens al leven gevoeld?

Nou ga me zo maar eens aankleden zo meteen naar het 1e kdv kijken. Lekker het was mijn uitslaap dag bah. hahaha Maar ik heb zelf de afspraak gemaakt.

Nou tot straks

Het is hier trouwens kei mooi weer en bij jullie? Dus dadelijk fietsen joehoe.

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Riti...jeetje dat is wel balen ja van die verbouwing. Wij waren juist in jubelstemming vanochtend, omdat wij nog een aanbouw gaan maken. Dat scheelt toch 13%. Aan de andere kant heb je wel kans dat ze nu denken van Oh, dan gaan we lekker de uurtarieven omhoog doen. En dan schiet je er nog niks mee op.

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Lekker Sanka fietsen!!! Ik wil oohoooookkkkkkk!!!

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Roeltje: schijnzwanger?, das ook niet handig, hopelijk helpt het drankje snel en is ze weer de oude.

collo: leuk is dat he het hartje.. fijn dat je gerust gesteld bent meid ;)

Zo nu ga ik Mitch even fruit geven en dan lopen we maar naar de stad.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Sanka
    ja wil het a.s. weekend even overleggen met mn man.. maar hij wil één keer pups van d'r.. hoeft van mij niet per sé.. maar goed, zou wel leuk zijn natuurlijk;) dus even kijken wat we gaan doen.. ze is net 2 en heeft dit dus nog nooit gehad..
    oeh lekker fietsen!!! ik wil ook :( maar kan nog niet haha.. heb nog geen stoeltje;)

Riti
    heb er geen verstand van, maar klinkt als een groot verschil...

Chicken
    mm, nog geen ongi..... tja, morgen toch maar testen :D:Dof vandaag

happy
    ik zou vanavond even afwachten.. kijken wat hij doet en dan kun je hem altijd nog een pcm geven..

was ook wel toe aan een nachtje aan één stuk slapen.. is al tijdje geleden haha.. ben redelijk wakker nu :D

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @roeltje
    Oh als je nog pups wilt is dat een beetje lastig hahaha. Maar je kunt ook uit rekenen wanneer haar volgens loopsheid is en dan vantevoren dat drankje vast geven. Wij hadden hier nog zo'n klein flesje liggen maar kan het niet vinden. Dan had ik de naam geweten voor je. Ik zal gewoon de dierenarts even bellen en vragen of je dat ter zijnde tijd gewoon mag komen halen. Anders betaald je straks weer een consult. Is een beetje jammer.

12. gimena

gimena Niet meer actief

@chicken je houd het wel spanned hoor :D

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; Schijnzwanger, arme Mofo lijkt me niet prettig voor het beestje.

@ Collo; Tijdelijk lagere btw-heffing op verbo... - Google Nieuws Weet niet of je dit bedoelde met de bron van mijn 'btw-wijsheid' :D. Ik zou zeggen factuurdatum, maar ja dat is mijn logica niet die van de aannemer (al zal het voor hem niet veel uitmaken).
    Fijn dat alles goed was bij de vlos!

@ Chicken; inderdaad misschien uurtarief wat omhoog, maar misschien ook niet. Maar lekker joh, je verbouwing valt (wellicht) wat goedkoper uit!

@ Sanka; Agussie, een klein draakje. Als je het zo leest bij een ander heeft het wel iets schattigs, maar kan me voorstellen dat het flink vermoeiend is.
    Maura werd vanmorgen gewoon vrolijk wakker als altijd. Ze heeft gisteren vanaf 14 u niet meer geslapen en is lekker op pad geweest en zo. Dan is ze echt goed stuk als ze niet meer slaapt tot een uur of 19, maar nu dus huilen. De hele avond op en af met mijn man, er uit geweest, getroost, verschoond, temp checken, even spelen echt alles geprobeerd. Steeds maar max 30 minuten even rustig. Dus tegen middernacht was ze helemaal doorgedraaid van vermoeidheid :(. Ze kan er ook niet zo goed tegen en wordt alleen maar drukker en raakt dus overstuur. Op een gegeven moment is alles ook een prikkel, aankijken, praten, ligt...tja. Niks aan te doen en laten huilen gaat echt niet niet want ze gaat hyperventileren uiteindelijk.
    Maar goed, ze heeft lekker geslapen en is zichzelf weer :).

Oh jij kan al lekker fietsen met Luuk, leuk! Hier ook zonnig nu.

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; oooh puppies!! Wel superveel werk, maar zóoo schattig :D.

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Milan is wakker, ik ga hem aankleden en dan even naar de winkels....misschien neem ik meteen maar een testje mee...

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ chicken; spannend!

17. gimena

gimena Niet meer actief

@chicken spanned hoor

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: als je altijd regelmatig was zou ik een testje meenemen.. dinsdag, woensdag, zoveel verschil is het niet toch!

@ bv: wil idd voorlopig nog de ochtend en nacht geven..
    ik kolf de ochtend nog steeds na, (is dan vaak tussen de 150 en 200 ml) maar wilde dat nakolven langzaam afbouwen maar is ms idd niet zo handig..
    zat te denken eerst die rond 18 en dan die rond 12 en dan die van 15?

@ sprong: tjek! ;) hier ook 1
    vaak zivhzelf niet kunnen amuseren (stukken minder dan normaal iig), afpakken is krijsen, in bed ook aandacht trekken, etc.. en vanmorgen om 6 uur voor de voeding wakker ipv 8 maar mag volgens mij van geluk spreken van de 10 keer slaapt ze 8 keer meteen na die voeding weer

@ hier: heb nog steeds vaag ongi gevoel, mannetje vind me chaggie, maar niks te zien.....

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    chicken
    spannennnnnnnnd:D:D:D

houdt zp in de gaten, terwijl ik hoognodig de kamer op moet ruimen..
    Net alle post even weggewerkt.. wat een verassing dat alles van m'n man was;)

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Huh?? Hij kruipt?!?! zo een paar 'stapjes' met zijn knieën en handjes.. ging niet supersnel maar is zo wel een metertje vooruit gekomen.. waar haalt ie dat nu ineens vandaan? stond echt zo :$

Deel Deze Pagina