Sinds een paar nachten ontzettend veel last van kramp in mijn benen of onder mijn voet. En oh wat doet dat pijn. Hebben meer mensen hier last van? En wat doen jullie ertegen?
even zeep (merk sunlight werkt echt goed) halen en dit bij je voeten leggen. als je kramp krijgt meteen je voet erop zetten. trekt het er zo uit. vraag me niet hoe of waarom het werkt, maar het doet het wel. is een oud grootmoeders trucje
het kan zijn dat je een tekort hebt aan magnesium. Ik heb het ook heel erg extreem en vooral als ik vergeet af en toe even een magnesium tablet in te nemen. Pas wel op dat je niet meer magnesium dan de dagelijkse hoeveelheid neemt. Helemaal als je daarnaast nog een vitamine tablet slikt. Ik heb zo'n blauwe verpakking, maar kan even niet meer op de naam komen (zwangerschapsdementie) Onderstaande tekst komt van het internet Symptomen van kramp tijdens de zwangerschap Hoe ontstaat kramp tijdens de zwangerschap? Regelmatige terugkerende kramp, zoals kramp in de kuiten, spierkramp en spiertrekkingen tijdens de zwangerschap kunnen ontstaan en een symptoom zijn van: Slechte bloedsomloop, Aderaandoening, Magnesium tekort. Door de enorme veranderingen die plaats vinden in het lichaam van een zwangere vrouw tijdens de zwangerschap, zijn dit echter "normale" symptomen en verschijnselen.
Ik had het ook heel erg..... Nu doet manlief elke avond heel even mn kuiten masseren met wat olie (gewoon zachtjes, niet te lang) en sindsdien geen kramp meer gehad! Was een tip van de fysio..... Simpel foefje toch... En het werkt!
ik heb het ook regelmatig, zit er ook aan te denken om magnesium te halen. Verder zodra ik het op voel komen meteen tegenstrekken, dat helpt het meestal wel niet verder te laten komen.
Hier ook last van kramp, vooral 's nachts. de VK gaf aan dat ik voor het slapen gaan even met mijn benen omhoog moet zitten voor een goede bloedsomloop. Ook schijnt een kop warme melk te helpen voor het slapen gaan.
Vanmorgen om half 6 voor de tweede keer deze zwangerschap kramp gehad (vorige keer was 7 weken geleden aan de binnenkant van m'n bovenbeen), nu lekker in m'n kuit en bovenop m'n voet.. En dat met een buik die in de weg zit, en een kerel die geen flauw idee heeft wat je bedoelt als je zegt dat hij je tenen naar je toe moet duwen (drukte dus alleen tegen m'n tenen waardoor die bijna braken). Ben dus maar onder de douche gaan staan, lekker warme straal op de spieren om te ontspannen..
Moet eerlijk zeggen dat ik magnesium heb geprobeerd....Maar mij hielp het echt niet! Kuitjes laten masseren dames, zet die mannen maar eens aan het werk
Hier hielp melk ook.. Daar zit ook magnesium in.. Als ik een dag amper zuivel had gehad, dan had ik 's nachts meer last. Verder zorgen dat de bloedsomloop goed door blijft gaan. Ik ging 's avonds soms met gekruisde voeten op de bank zitten, beter kun je ze languit leggen en nog een wandeling maken..
Hmm ik zit meestal met mijn benen 's avonds omhoog, aangezien we zo'n loungebank hebben dus daar zal het niet aanliggen. Verder drink ik bijna elke avond een beker yoghurtdrink en slik ik vitaminepillen voor zwangere vrouwen. Misschien toch maar aan manlief vragen of hij mijn kuiten wil masseren
Bij mij werkt het meteen als ik mijn voet plat op de grond zet. Ik heb er om de nacht wel een keer last van helaas. Lekker veel bananen eten en gewoon bespreken met je vk