Wat te doen aan vlooien?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoladekoekje, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
  2. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Ik heb hetzelfde alleen zitten mijn katten en hond dus mooi ook nog onder de vlooien..
    Dus ik lees even met je mee :)

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Moet je bij de dierenarts Advocate halen, helpt heel goed! Helaas niet om het ook uit je huis te krijgen, maar zijn je kat en hond er tenminste vanaf...

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Je hebt instant kill sprays en sprays voor op de langere termijn.

De instant kill is vaak goedkoper maar werkt alleen tegen volwassen vlooien en maar 5 dagen.
    De langere termijn sprays zijn vaak duurder, maar werken tegen vlooien, larven en eitjes en werken een half jaar.

Instant kill is handig als je echt een vlooienuitbraak hebt en er a la seconde van af moet, maar daarna wordt toch aangeraden om een langere termijn er over heen te gooien omdat eitjes tot 10 jaar uit kunnen komen als ze niet gedood worden.
    Mis je bij de langere termijn spray een eitje maakt dit niet zo uit, want als ze uitkomen werkt de spray nog steeds.

Bolfo is dacht ik een spray die 5 dagen werkt en niet alles dood (tenzij hij vernieuwd/veranderd is in de tussentijd)
    Ik gebruik altijd Exil, is een stuk duurder maar spray hier 1 keer per jaar in combi met behandeling dieren en heb nooit ergens last van gelukkig.

Als je al een keer gesprayd hebt maar nog steeds last van vlooien kan het zijn dat je de verkeerde spray hebt, maar kan ook zijn dat je bvb een zolder of kelder vergeten bent, onder los liggend tapijt en zeil spuiten wil het ook nog weleens oplossen.

@ Noddie, als je in huis vlooien hebt en wel je dieren behandeld werkt bijna niets, of alleen maar tijdelijk omdat er in je huis nog vlooien zitten en uiteindelijk overwint de populatie in huis altijd.
    Wij sprayen hier die ene keer in het jaar dus vooral preventief, stel dat er een kat of de hond binnen komt en een vlooi mee neemt wordt die meteen vermoord zodat ze niet hier binnen een feestje kunnen bouwen.

Hier thuis is het elke drie maanden Exil op het dier en 1 keer in het jaar Exil in het huis sprayen.
    Mijn witte kat is helaas erg smakelijk voor vlooien, dus 1 keer vergeten te pipetten is hier gelijk een niet erg lekker in zijn vel zittende kat.

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Sylvia29 Waar koop je die Exil dan? Gewoon in de dierenwinkel?

6. doesi

doesi Lid

10 sep 2008
    64
    0
    0
    drenthe
    hey

een bakje azijn op de grond(s`nachts) doet wonderen heb ik gehoord!
    de vlooien vinden dat lekker en kruipen erin...het proberen waard want azijn kost haast niks.

heb het zelf nog nooit geprobeerd moet ik eerlijk zijn

groetjes

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Even een kleine waarschuwing. Ik heb Exil gebruikt bij mijn poes en wist toch nog iets weg te likken (tussen d'r schouderbladen). Ze begon te schuimbekken en werd helemaal wild.
    Het duurde al met al maar een paar minuten, maar ben me rot geschrokken en gebruik het dus niet meer.

Overigens heb ik voor de vlooien in huis Indoor-X ongediertespray gebruikt. Hielp goed. Is ook voor vlooienlarven.

8. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    neem de spray voor de lange termijn!!
    Geloof me, wij hebben er ook last van gehad.
    Eerst hebben wij alles grondig stofgezogen (meteen de zak weggooien!!) Wij hebben elke vierkante centimeter bespoten met een spray gekocht bij de dierenwinkel. was iets van 15 euro per bus, maar we waren er wel vanaf. En vanaf dan goed de beestjes onderhouden. Scheelt een hoop ellende.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je heb speciale vlooien spul voor vloeren banken honden katten mandjes alles
    ik heb die standaard elke jaar in huis kan je bij de dierenarts kopen

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Wij hebben er op het moment met onze hond ook last van. En heb gehoord dat er meer mensen last van hebben met hun huisdieren.
    Ik heb van alles geprobeerd.. Maar volgens mij is het nu te warm.. vlooienshampo, vlooienspray, druppels, omgevingsspray, alles stofzuigen..
    Terwijl het anders wel lukt!!
    sterkte er mee!!

11. Skye

Skye Niet meer actief

Advantage bij de dierenarts halen!!! Helpt echt super!!!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.790
    113
    Ja hier ook super slechte ervaring met Exil. Mijn hond werd er super ziek van.

Frontline is het enige wat ik gebruik.

Verder zou ik inderdaad naar de dierenarts gaan en daar spul halen.

Deel Deze Pagina