Ik heb ook een knuppel naast de deur staan, ik mep er meteen op los Daarnaast hebben we een levensgevaarlijke "pitbull"
Maar al die dingen die jullie bedoelen gebeuren hier niet (heb geen veulens/paarden, buren die langskomen, vrienden die onverwachts komen of familie). En als er van beneden wordt aangebeld, dat ik de telefoon op kan nemen van de intercom, dan doe ik dat wel en vraag wie het is maar laat diegene alsnog niet binnen als ik ze niet ken/op de hoogte ben van bezoek (is nog niet voorgekomen). Is het de postbode ga ik zelf naar beneden. Verder is het ook nooit iemand anders geweest dan de postbode dus heb ook nog nooit iemand geweigerd aan de intercom.
heb lieve buren die regelmatig ruzie hebben en dan komen ze vragen of wij gebeld hebben omdat er iemand annoniem beld
Wij doen s'avonds niet open zonder te kijken wie er voor de deur staat.. Alleen doe ik na 21.00 niet open mits er visite wordt verwacht..
Wij hebben een heel ouderwetse voordeur met zo'n klein luike. Die doe ik dan eerst open om te kijken wie het is! Dapper he
mijn man en ik wonen voorlopig op de bovenverdieping van ons huis (gelijkvloers is nog in renovatie) dus als ze nu bellen (gelijk om welk uur eigenlijk) kijk ik snel door het raam naar beneden om te zien we er aan de deur staat als ze er niets te zoeken hebben, zeg ik dat ze moeten weggaan... en anders zeg ik dat ik snel naar beneden kom maar ook al zou ik niet in deze situatie verkeren, ik zou de deur zeker niet zomaar opendoen als ik alleen thuis ben...
Nou, als het echt al wat later is doe ik niet meer open hoor. Dan stuur ik mijn man. Als ik alleen ben dan blijft de deur dicht.
Ik ook hoor, heb nog nooit de deur niet open gedaan. Hoe laat ook. Ben gewoon niet bang voor een overval o.i.d. Die kans is zo klein. Heb er dan wel weer moeite mee als er 's ochtends voor 08:30 uur mensen op de stoep staan. Die laat ik eerder staan.
Hier wordt er gewoon nooit aangebeld, laat staan na 8 uur 's avonds... :-s De enigen die hier onverwacht voor de deur staan zijn die mafkezen van de Jehova. Blijven nooit lang Zeeuws Vlaanderen he, daar heb je dat niet
Nooit na 18 uur.. Ik heb een voordeur zonder kijkgat, zonder glas...dus ik zie niet wie er staat! No way dat ik dan die deur open doe! Als mijn ventje er is doet hij wel de deur open..maar alleen nooit!
ligt er een beetje aan hoe laat het is denk ik...heb eigenlijk nog nooit de deur niet open gedaan... we hebben wel zo'n gietijzeren rek met daarachter een raam dat je open kan doen...dus dat kan ik eventueel doen..maar dat raam gaat eigenlijk alleen open als het warm is!
Doe altijd de deur open, ben miss een beetje naief maar zeker ook niet bang aangelegd...Als ze binnen willen komen komen ze toch wel binnen...Maar denk dat ze dat beter niet kunnen doen hahahaha
Ik doe de deur gewoon open, automatisch eigenlijk.... en denk niet snel aan evt. overvallen o.i.d. En als het toch overvallers zijn, komt onze enorme waakhond mij wel beschermen.... (die gaat kwispelend naar die gasten toe, maar goed...)
Hier ook een deur met glas, dus ik zie altijd wie er belt. Eigenlijk komt het nooit voor dat hier laat nog wordt aangebeld.
ik heb een maisonette woning, en als ik het keukenraampje open doe kan ik precies zien wie er voor de deur staat dus ik kijk altijd wel eventjes langs de gordijnen wie het is..
ik denk er eigenlijk ook niet zo bij na als ik de deur open doe... maar mocht het nu een uur of 22u zijn dan denk ik dat ik de deur dichthou
uhm.. nou ik doe wel open, maar moet er eerlijk bij bekennen dat ik dan onze rottweilers mee naar de deur neem en er hangt bij ons ook een honkbal knuppel naast de deur ....
We hebben zo'n kettinkje op de deur dat ik de deur eerst een stukje kan open doen zonder dat ze die verder kunnen opdrukken.