Ik heb een intercom, dus men moet zich altijd melden, is het iemand die niets zegt, dan doe ik ook niet open.
Ik doe gewoon open,kan door geribbeld glas wel een beetje zien wie het is maar ook als ik degene niet ken doe ik gewoon open. IK heb geen zin om daar over na te moeten enken stel je voor dat het iemned is die wt wil stelen, nou kom erin doe je ding en ajuus, als ze willen komen ze echt wel binnen. Ik ga me daar niet druk om maken en vind het prettig om nog een beetje vertrouwen in de mensheid te hebben.
Nou doe hier ook gewoon open hoor. Ongeacht het tijdstip. moet zeggen dat ik er zelfs nog nooit over heb nagedacht dat het iemand kan zijn met verkeerde bedoelingen.
ik doe tegenwoordig nooit meer de deur zo maar open.. tenzij ik diegene aan zie komen lopen/rijden.. ik kijk altijd even stiekem van mijn balkon naar beneden en als het iemand is die ik niet ken dan ga ik gauw weer naar binnen.. maarja.. dan heb je nog van die ''aardige'' inbrekers die dan gewoon zichzelf uitnodigen in je huis terwijl je thuis bent, en niet hebt open gedaan omdat je ze niet kent.. .. gelukkig zit die nu eventjes achter de tralies
Ik doe niet zomaar de deur open, je hoort te veel rare verhalen. Wij wonen boven een winkel en kan vanuit mijn badkamer zien wie er beneden staat. Mijn hielebijter blaft alleen vreselijk gevaarlijk dus daar heb ik niks aan
Als 's avonds laat de bel zou gaan, zou ik heel zachtjes naar de deur lopen om te kijken wie er is. Heb een kijkgat namelijk. Als het iemand is die ik niet ken, zal ik de deur dicht laten. Ik heb 2 hendeltjes en nog een ander slot op de deur dus die kan ik dichtdraaien. Rolgordijnen zijn in de avond altijd dicht.
Sluit ik me helemaal bij aan. Als ik bij alles wat ik doe moet gaan nadenken of er iets kan gebeuren of iemand me iets kan aandoen, kan ik net zo goed gelijk stoppen met ademhalen
Grappig onderwerp. Tja ik woon in een uit de kluiten gewassen dorp. Wij hebben in de afgelopen 4 jaar al een keer of 4 met de deur open geslapen ;o) Hebben we weer eens vergeten hem goed dicht te doen ofzo. Stom dat weet ik. Maar goed, ik woon wel zover bij bekenden vandaan dat iedereen die langs wil komen echt wel even belt vantevoren. Wij hebben onze keuken aan de voorkant van het huis. Als dus 's avonds de bel gaat dan kijk ik eerst even door het raam. Ik heb wel eens gehad dat ik de man die voor de deur stond niet kende en alleen thuis was. Dan doe ik het keukenraam op een kiertje en zeg ik lachend dat ik mijn sleutels van de voordeur even niet kan vinden. Bleek achteraf een nieuwe buurman te zijn.
Precies, zo denk ik ook. Stel dat wanneer ik bijv. alleen thuis ben en ik heb dringend hulp nodig om de één of andere reden. Dan zou ik het toch wel erg vinden wanneer ik naar de buren ren en ze de deur niet open doen, maar ik wél zie dat ze er gewoon zijn...
S'avonds doet mijn man open als hij er niet is dan laat maar staan. Mijn man wil ook niet dat ik s'avonds open doe als ik alleen ben voor het gevaar en de vele gekken die tegenwoordig rond lopen. Behalve als ik bezoek verwacht natuurlijk.
ik stuur gewoon eerst de honden naar buiten en dan kom ik pas. of ik neem 1 van mijn honden mee, en die is savonds niet zo heel lief hihihihihihi
's Avonds, vooral nu het donker is, doe ik alleen open voor bekenden. Voor onbekenden doe ik dan echt niet open. Als mn vriend er is, dan wel.
Ik heb heel lang alleen gewoond, ik keek gewoon door mijn raampje en als ik t niet goed kan zien doe/deed ik gewoon open of vraag ik wie het is, wat willen ze me nou komen flikken dan, komen ze van een koude kermis thuis denk ik Tis mijn huis, t moet niet gekker worden
Ik vind het trouwens wel frappant dat mensen wel de deur opendoen als vriendlief/manlief thuis is... wat nou als het echt iemand is die kwaad wil? Dan pakken ze eerst je vriend en stormen dan naar binnen... misschien een nare gedachte maar ik zie dus niet het nut van de deur wel opendoen als je vriend of man thuis is.
Ik doe ook gewoon open...zélfs als m'n vriend niet thuis is! Ik denk er niet echt bij na dat het mss een overvaller zou kunnen zijn en als het wél een overvaller is, gaat een gesloten deur hem zeker niet tegenhouden!
Ik doe ook altijd open! Als mijn vriend er is en het is laat dan doet hij open maar niet omdat ik niet durf ofzo, dat gaat gewoon automatisch. Wij hebben een knuppel in de gang staan en als ze kwaad willen doen dan kunnen ze kwaad krijgen
Haha channie, hier ook hoor! Komt dat honkballen van vriendlief misschien nog van pas. Al wordt je dan waarschijnlijk erger gestraft dan degene die je aan de deur hebt...
O dat gebeurt ons ook zo vaak. Ook belt de buurman wel eens (vaak) aan, omdat de sleutels nog in de voordeur zitten. Ik doe ook altijd de deur open ook al ben ik alleen thuis, neem wel de hond mee en heb een honkbalknuppel in de paraplubak staan.