Dreumes zittend slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door typje, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Sindskort als wij ons Manneke op bedje leggen, wil hij niks anders meer dan zitten in bed. Op zich niet erg natuurlijk maar hij valt meestal ook zo in slaap. Het lijkt erg grappig en lief,maar niet bevordelijk voor de houding.

Iemand tips, en dit ook meegemaakt met jullie kleintjes?

DIt hebben wij al geprobeerd:
    - Laken strak
    - Telkens bij zithouding,weer neer leggen
    - Eerst op buik leggen ( drama )

Ik moete erbij zeggen dat dit niet elke avond gebeurt. en smiddags helemaal niet.

Hij slaapt in een slaapzakje, maarja daar kunnen ze echt alles mee doen, staan/zitten/rollen etc hahah....

BEn benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik klemde t ui einde van de slaapzak altijd tussen matras en bedje, dan was omrollen net teveel moeite.

3. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    UiTeinde dus....

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou de slaapzak nooit vast zetten aan het matras door in te stoppen of zo...
    Ik zou hem gewoon zo laten slapen, hij gaat vanzelf weer liggen als het niet meer fijn is! Er zijn wel meer dreumessen die zo slapen...
    Anders zou ik hem voorzichtig neerleggen als hij echt in (diepe) slaap is, vaak slapen ze dan wel gewoon door.
    Is toch meestal een fase wat ineen keer weer over is...

5. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Je kunt ook de Snoozzz slaapwikkel proberen misschien.
    Onze dochter doet dit soms smiddags ook wel eens, zittend in slaap vallen. Lijkt me niet erg fijn maar goed!

6. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje vinden win savond ook in de gekste houdingen...
    Het enige wat win eraan doen is weer goed leggen wanneer wij gaan slapen en soms doe ik dat snachts nogeens als ik naar de wc ga.

Maar verders valt er vrij weinig aan te doen denk... Voor hun zal het toch wel fijn slapen neem ik aan!

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Yep, hier nog zo eentje! ;)

Zodra ik zijn kamerdeur achter me dicht doe, vindt Dennis 't een sport om zo snel mogelijk te gaan zitten - ook al is ie hondsmoe (!). Ik ging eerst altijd meteen terug om 'm terug te leggen, maar je raadt 't al, dan wordt 't een soort van spelletje ;) en dat willen we nu juist niet voor het slapen gaan.

Zijn laken strak helpt hier voor geen meter, hij wurmt net zo lang totdat ie 't los heeft. De slaapzak vast zie ik daarom ook niet zitten.

Nu wacht ik totdat het stil is in zijn kamertje (ga eerst even naar beneden) en na een minuut of 5, 10 gaan we dan weer kijken. Soms zit ie te slapen en soms ligt ie, is eigenlijk geen peil op te trekken hier. Maar als ie zit, leg ik hem voorzichtig weer neer. Hij merkt dit altijd wel een beetje maar is nog er nog nooit wakker van geworden.

Dus wij doen het nu maar zo, 't is vast ook weer een fase moet je maar denken!

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Haha wat grappig :) Ik herken het niet, mijn zoon doet dat niet maar als ie het wel zou doen zou ik hem als hij eenmaal in slaap is gevallen gewoon neerleggen.

9. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ow, overigens zit de slaapzak niet vast, maar klem. Net zoals n ingestopt dekentje. Hij kon dus wel los, alleen net wat minder makkelijk, waardoor hij weer terugrolde naar zijn rug.

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier ook hoor, vooral overdag is het hier eigenlijk standaard. Zodra ik weg loop zit hij al als hij uitgespeeld is valt hij zittend in slaap of hij valt gewoon voorover (dubbelgevouwen dus).

Meestal ga ik na een minuutje of 5-10 even bij hem kijken en dan leg ik hem even goed en dan slaapt hij gewoon weer verder :)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Lekker laten doen!
    En inderdaad misschien plat leggen als hij goed slaapt.

12. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Inderdaad, dubbelgevouwen.. 't ziet er zo... aandoenlijk uit. Gister zei mijn vriend dat we er toch eens een foto van moeten maken omdat 't er zo grappig uitziet!

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter deed dat ook regelmatig, we legden haar gewoon neer na vijf minuten en ze sliep gewoon door...

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Heb je dat nog niet gedaan dan?
    Dat is geniaal huwelijkspowerpointmateriaal!

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    whahah hier een kleine kabouter die 9 van de 10x op zn buik in slaap valt met zn handjes onder zn borst gepropt en zn knieen zover mogelijk opgetrokken... en dan vaak zitten ze voeten nog een soort van raar in zn slaapzak gefrommeld... Lijkt me ook niet echt lekker liggen maar hij vindt het blijkbaar heerlijk :O

Ik leg hem een paar keer per avond recht (hij gaat ook rustig zn hele bed door in rare houdingen en rare plekken) en ook nog eens als ik naar bed ga. Mocht ik wakker worden 's nachts als ik moet plassen ga ik ook nog even kijken. Tja je doet er niks aan...

Daarom ook dat hij in een slaapzak ligt en geen dekens heeft en ook dat hij nog niet in een peuterbed/meegroeibed gaat als hij volgende week over gaat naar zn nieuwe kamer ;)

xxx

16. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen

Nee, nog niet! Iedere keer als ik naar boven ga is 't maar de vraag of hij ligt of zit, haha! Ik heb het fototoestel 2 x meegenomen naar boven en beide keren lag ie gewoon. Maar 't zal toch nog wel een keer lukken hoor. ;)

17. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Bedankt voor jullie reacties dames...supper

Het slaapzakje vastleggen is hier geen optie hihi...Meneer zit zonder te rollen zeg maar. Sterke buikspieren waar Mama zelf een voorbeeld aan kan nemen:)

Ik denk ook maar dan om idd na dat hij in slaap gevallen is maar gewoon weer op de rug terug te leggen.

Met de hoop dat het maar een periode is, en straks weer normaal ligt te slapen hahahah.

Bedankt
    xx

Deel Deze Pagina