De deur uit met peuter en pasgeboren baby

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ecosa, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben 1 met babynestje (reiswieg idee) maar je hebt ze ook NOG beter voor de baby.
    Wij zullen hem niet heel vaak gebruiken vandaar dat we hebben gekozen voor een simpeler type (voor de baby dan).
    Het liefste doe ik die gewoon lekker in de goede wandelwagen (zit een mooie bak op).

Je kan altijd eens in winkels gaan kijken en dan via mp kopen :D

2. randi

randi Niet meer actief

of i.p.v. een draagdoek een buikdrager nemen alla babybjorn

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vond de BB ook altijd gezellig en goed te dragen maar wordt wel zwaar hoor! Zeker als je nog zou moeten bukken voor de oudste (of er achteraan moet hollen). In de buggy oke, maar dan kan je net zo goed met een duo op pad.

4. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Bij Elena hebben we een buikdrager gehad van Nomad. Ik heb dat ding 1 keer omgehad en ik werd er gek van! Was me veel te benauwd en te zwaar. Mijn man heeft haar toen voornamelijk zo gedragen en daarna hebben we hem ook verkocht.
    Ja ik begin echt warm te lopen voor een duowagen. Ook omdat ik lees dat ze op zich best wel klein ingeklapt kunnen worden eigenlijk. Tnx Elmo, je hebt me op een idee gebracht ik ga ook eens zoeken op MP.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou ja, misschien vindt jij het niks...maar ik heb hem nu staan (een zwarte Kees) en ben er echt wijs mee!
    Mijn moeder was anti duo (mijn zus had 1) maar nu ze die van ons zag vond ze het ook ineens een uitkomst.

Tuurlijk, ik geloof niet dat het beter loopt dan onze goed uitgezochte Mutsy, maar beter dan een middag winkelen met buggy en draagzak. Wij zien de draagzak echt voor eventjes. Heb hem met Ruben in de dierentuin geregeld een half uurtje ofzo omgehad.

Je hebt ook zoveel soorten en maten, er zit vast wel iets tussen wat jou persoonlijk aanspreekt. Het is zo smaakgevoelig.

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Wij hebben ook een duowagen, vind het ideaal! Jamie zit voorin, en Britt zit achter! Daar zit ook een babynestje bij, dus in het begin lag Britt daarin te knorren en zat Jamie heel trots voorin, aldoor achterom te kijken, hihi, en nu kijken ze samen alle kanten op! Ben er heel wijs mee! Onze komt ook van MP af, 2e hands, maar die mensen konden er niks mee worden, dus hij was nog niet eens gebruikt...

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Mijn probleem, of beter gezegd, angst, is dat het zo'n gestuntel is omdat ze zo lang zijn. Ze lijken me zo moeilijk hanteerbaar. Maar als ik die foto's op mp enzo zie valt het eigenlijk wel mee. En als het ook nog eens klein ingeklapt kan worden, nou...

Maar dames, hebben jullie daarnaast dan ook nog de kinderwagen en een enkele buggy in gebruik? Ppff, waar laat je al die wagens? :)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij houden onze eigen wagen erbij :S
    Ja, waar we ze gaan laten, in de bijkeuken dan maar :D

Ja, hoe hij daadwerkelijk in gebruik is weet ik natuurlijk nog niet. Hij oogt lang niet zo lang als ik dacht dat ze waren en zwaar is hij al helemaal niet.
    Ja, als die grote voorin zit voel je het verschil wel degelijk maar dan is dat nu ook het enige gewicht wat erin zit.

voorbeeld:
    Zoeken - Babysale.nl - vind alles voor uw baby

9. randi

randi Niet meer actief

een duowagen is zeker niet onhandig qua draaien ofzo hoor. heb zelf ook ene staan ( van de tweeling) is een bébécomfort en ook achtereen en die draaide héél soepel. kan die zelfs draaien met 1 hand en bij mij zijn er maxi cosi's aan en buggyzitjes maarja met 2 maxi-cosis ben je niet veel hé :D je kan er ook perfect een maci cosi en buggy op plaatsen. hier één waarvan ik weet uit ervaring van andere ouders die wel goed is

Kees Tandem Luxe duowagen 2009 SET compleet - Babysale.nl - vind alles voor uw baby

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die tweede, basic zwart!
    Ik ben er ook aan gekomen via een advertentie van dat bedrijf!

Nou, eigenlijk is 1 van de walvisjes met deze wagen begonnen. Op de meeting hadden we het erover (was echt niet van plan een duowagen aan te schaffen) maar was toen, mede door het meevallen van de prijs, om ;)

Ja, blijf een hollander he! hahah

Maarre...voor rond de 100 euro moet je ze kunnen aanschaffen hoor, nieuw zijn ze ook niet zo duur.

Elmo

11. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben ook een duowagen voor onze twee zoontjes, ze schelen 15 maanden. Eerst met 1 kinderwagenbak en 1 wandelwagen zitting en nu twee wandelwagenzittingen naast elkaar. Wat mij met uitzoeken opviel is dat je veel wagens hebt waarbij de kindjes achter elkaar zitten maar dat de peuter, die dan voor zit, maar max. 15 kilo mag wegen. Dat lukte bij ons dus niet omdat onze oudste nu 2,5 is en ruim 16 kilo weegt. Wij hebben nu de easywalker sky duo, bevalt ons perfect en past ook goed in de auto (heb echt geen grote auto).

Groetjes, Josie

12. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Geen idee of het al gezegd is, maar ik zou de kleinste in de draagdoek doen en de oudste in de buggy. Stuk goedkoper dan een nieuwe wagen aanschaffen.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Moet zeggen dat ik de draagdoeken niet echt goedkoop vind (of je moet een super goede tip hebben, voor erbij).
    Maar mijn duowagen was 100 euro inclusief regenhoes en voetenzak :D

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb ook een tandemwagen (achter elkaar dus), mijn kleintjes schelen net geen 2 jaar.

Ik vind het ideaal, hij rijdt soepel en draaien gaat juist heel makkelijk. Ik wilde geen wagen naast elkaar omdat dat zo breed is. Ik had met de gewone wagen al vaak dat ik niet door paden heen kwam, laat staan met zo'n brede. En ook omdat de zittingen niet zo breed zijn en mijn zoontje wel :) (hij weegt al bijna 15,5 kilo).

Ik weet niet wat het max gewicht is voor deze wagen, maar ik heb wel gezien dat het frame van de verschillende merken wel heel erg verschilt.

Ik heb er een van Topmark, het frame daarvan is heel stevig. Maar je het ze ook met een heel dun frame, wat denk ik makkelijk doorbuigt met een zwaar kind voorop.

Draagzak vond ik ook geen optie, veel te zwaar. En een skateboard leek me ook niks, omdat ze dan nog steeds moeten staan.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Voor een echte draagdoek zal je kindje niet zo gauw te zwaar zijn, voor een babybjorn wel. De BB hangt vreselijk aan je nek, een draagdoek verdeelt het gewicht veel beter. Ik kan m'n peuter van 2,5 jaar en 13,5 kilo nog met gemak uren dragen op mijn rug en de baby van 7,5 kilo heb ik dagelijks urenlang op mijn buik.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, mee eens.
    Heb me ondertussen iets meer verdiept in draagdoeken en het verbaast me wat de mogelijkheden zijn (naast een wandelwagen!). Ik ga het niet als vervanging zien maar als extra, knus, gezellig, krampjes, ziek kindje etc etc

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    de eerste 2 maanden heb ik het met een draagdoek opgelost; maar toen begon het te warm te worden daarvoor en heb ik een Phil en Teds gekocht (kinderwagen) en die bevalt echt superrrrr...!ideaal ding; stuurt net zo lekker als een Bugaboo....en is net zo opvouwbaar alleen wel wat zwaarder...

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja, ik heb ook nog gewoon de wandelwagen in gebruik hoor. Maar de baby zelf vindt de draagdoek prettiger. Hij ligt al te gillen /lachen en te trappelen als hij ziet dat ik de doek om aan het doen ben. En hij valt vaak snel in slaap als we er mee lopen. Ik vind het ook heerlijk intiem, ik mis het echt als ik hem een paar dagen niet gedragen heb. Lekker zo'n warm lijfje dicht tegen je aan, kusjes geven op z'n bolletje (zogenaamd om te testen of hij op de juiste hoogte hangt, haha).

Je kunt wel eens op www.dragen-en-voeden.nl kijken, dat is een forum over draagdoeken en daar staat onwijs veel info en veel moeders met ervaringen die ze graag met je delen.

19. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Deel Deze Pagina