Dag allen, even nieuwsgierig. Ik ben nog geen jaar geleden bevallen dmv een keizersnede en nu opnieuw zwanger. De gyn, waar ik al voor de eerste keer ben geweest, zei dat ik nu nog niet echt bezorgd hoefde te zijn voor het litteken. Verderop in de zwangerschap moest ik wel rekening houden met .... (en ik weet dus gewoon niet meer wat hij zei). Wie heeft dit ook meegemaakt en moesten jullie ergens rekening mee houden? Ook zei de gyn sterke voorkeur te hebben voor weer een keizersnede en geen vaginale bevalling. Dit, omdat het dus al een keer een keizersnede is geweest. Herkent iemand dit ook?
Hoi mn eerste is ook via een keizersnede ter wereld gekomen. En deze kan gewoon vaginaal komen. Misschien dat het verschilt per gyn maar heb altijd begrepen dat je niet perse weer een keizersnede krijgt. (gelukkig niet) Een tweede bevalling dient wel altijd in het ziekenhuis plaats te vinden dus je hebt nu een medische indicatie. Ze zijn alleen nu wat voorzichtiger met bijv inleiden en ze houden je extra in de gaten met persen enzo want er bestaat een kans dat het litteken in de baarmoeder scheurt. Maar je kan wel gewoon vaginaal bevallen. Fijne zwangerschap!
Ik hoefde nergens rekening mee te houden qua litteken. Ook ga ik in overleg met de gyn straks eerst voor een vaginale bevalling hoor. Dat heeft bij hun zelfs de voorkeur omdat een tweede keizersnede ook meer risico's met zich meebrengt.
Blijkbaar is dat volgens mij gyn dus geen probleem (meerder keizersnedes). Hij had zelfs gisteren iemand die haar 9e keizersnede had. Zij kwam wel met buikpijn binnen en kreeg een spoedks, maar goed. Het was ook de eerste keer voor hem trouwens en dat zou hij niemand aanraden, maar het kan dus wel. Maar 3 of 4 keizersnedes is ip geen probleem, aldus hem. En dus nergens op letten? OK, dat is dan blijkbaar anders als zijn beleid. Tnx voor de reacties.
Meerdere keizersnedes zijn volgens mij ook geen probleem hoor. En na 2 keizersnedes is het meer gebruikelijk dat het weer een keizersnede word. Maar na een eerste keizersnede is een vaginale bevalling wel gewoon mogelijk. Wil je zelf ook graag een keizersnede?
Het maakt mij niets uit. Ik ben zowel een keer vaginaal als een keer via keizersnede bevallen en ik genas beide keren goed en zonder veel pijn. Nou ja, het maakt me wel uit. Ik heb voorkeur voor een vaginale bevalling omdat het natuurlijker is.
Ik denk dat hij bedoeld is dat je met 36 weken over gaat op controle bij de gyn. En dat je moet letten op het rekken van je keizersnede. Ik heb hier persoonlijk erg veel last van gehad. Ik zou vaginaal bevallen maar dat is toch een spoed keizersnede bevallen door een veel genoemde complicatie. Nu moet ik weer met een keizersnede. Ben ik blij om hoor. Maar het liefste was ik vaginaal bevallen van mijn zoontje.
Ik woon in Belgie, dus hier moet ik sowieso naar de gyn toe. Ik mag om en om naar de vk (is niet gebruikelijk hier). Dus dat sowieso niet. Maar dat rekken van het litteken, voel je dat? Volgens de gyn voel je in principe je litteken niet. Klopt dat?
In de eerste periode niet nee. Maar aan het einde heb ik veel last gehad hoor, kon door de pijn bijna niet lopen meer. En me dochter kon ik absoluut niet meer tillen. Vooral toen mijn zoontje ingedaald was voelde ik heb extra.
Aw, dat klinkt niet leuk. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen in de toekomst. En ben jij daar niet bang van nu ook met de derde op komst?
Nou ja ik ben wel bang zeker. Maar dat komt ook om de reden waarom ik de 2e keizersnede moet. Maar ik wil tussendoor naar de gyn om even het een en ander door te spreken om voor mijzelf een hoop geruststelling te hebben. Wil absoluut geen weeën oid. Maar als het goed is komt alles goed!