ik had 31 mei nog een doopfeest was toen precie 39 weken 2 juni ben ik bevallen ik dee alles nog zelf alleen zware dingen tillen niet meer maar ik ging wel nog alleen boodschappen doen enzo dat zette ik dan 1voor1 in de auto en als me man terug was kon hij het eruithalen alleen dingetjes die in de koelkast moesten haalde ik er vast uit maar ik ging echt niet bij de wage blijven zitten of het nou bij je binnen begint of ergens anders je hebt toch een mobiel bij je je moet gewoon niet te ver gaan en als het begint bel je hem op kan hij je ophalen en de meeste bevallingen beginne toch savonds of snacht omdat je dan rustig ben kan je natuurlijk ook nog tegen hem zeggen haha mischien helpt het nee ik zou lekker afentoe eruit gaan anders wordt je gek van het wachten stel dat het tot 42weken duurt dan zit je 5 weken binnen dat is toch niet te doen.
Hij heeft zelf nog geen rijbewijs. (gaat de 17de weer op examen) Dus hij kan mij ook niet op komen halen als ik ergens sta en het begonnen is. En hij werkt in Apeldoorn, we wonen in Arnhem. Denk dat hij gewoon baalt dat hij niet altijd in de buurt kan zijn om voor me te zorgen. En zeker dat hij me straks wrs niet naar het zkh kan brengen als het zover is. We komen er wel uit. Maar ga zeker geen 5 weken binnen zitten.
Ik doe nog lekker mijn dingetjes hoor. vind het heerlijk om er even uit te zijn. De momenten dat ik thuis ben wordt ik al gek. Dus familie/supermarkt/vlos bezoekjes kunnen niet vaak genoeg zijn hier. En ik wil graag wat in beweging blijven ook. Dus minimaal 1x per dag lopen en fietsen en anders pak ik de auto. De vk kan je vriend vast wel uitleggen dat het juist goed is om er lekker op uit te gaan zolang je je nog goed voelt.
Goed idee om het aan te kaarten bij de vk! Zij kan hem precies vertellen hoe de bevalling gaat beginnen en dat jullie kindje echt niet binnen 5 minuten geboren wordt! Ik had het gisteren met mijn vk over het sporten, hoe lang dat nog mag. Zij zei dat je als het goed met je gaat nog tot de dag van de bevalling mag gaan sporten.... Dusseh: lekker naar buiten blijven gaan om dingetjes te ondernemen, nu is het hartstikke lekker weer (tussen de buien door dan....) Succes!
Het is misschien goed bedoeld, maar ik zou hem toch snel uitleggen dat het absoluut niet reëel is wat hij vraagt. Als zwangere is het juist belangrijk dat je in beweging blijft! Het kan nog heel goed 5 weken duren voordat er iets gebeurt, je conditie loopt dan wel heel erg terug om nog maar niet te spreken van je humeur Ik ben nu 39 weken en doe eigenlijk alles nog. OK, ga geen uren in de auto zitten alleen, maar dat is vooral omdat ik er zelf geen zin in heb. Mijn actieradius wordt steeds kleiner, maar ga wel gewoon naar vriendinnen, winkelen, boodschappen doen of een stukje fietsen. Heerlijk! Het leven wordt anders wel heel saai en de bevalling komt er zeker niet sneller door op gang. Gewoon tegen je vriend zeggen dat het heel lief meegedacht is, maar dat een baby er niet zomaar uitvalt en dat thuiszitten totaal geen zin heeft. (En dat ie maar snel zijn rijbewijs moet halen, want daar zou JIJ nu wel echt wat aan hebben!! ).
Nou sorry maar als mijn partner zoiets tegen mij zou zeggen dan kreeg hij echt een probleem. Je bevalling kan nog 5 weken op zich laten wachten en ik denk niet dat jij er erg gezellig op wordt als je nog 5 weken thuis moet blijven. Enne ik ga rustig nog een uur alleen met de hond van mijn ouders in het bos wandelen hoor. Gewoon doen wat je wil doen en gaan en staan waar je wil. Breken je vliezen dan ben jij een van de hele weinige die dat gebeurd. Meestal begint de bevalling 's nachts en nog met weeen ook dus de kans dat je vliezen overdag breken is erg klein.
Ik ben vanmorgen ook nog ff lekker alleen op pad geweest.. Even op en neer naar Lemmer ( 12 km ongeveer) om bij de bouwmarkt een lampenpit te halen en een antislipmatje voor in de douche. Vandaag precies 41 weken zwanger...
ik heb ook een vraag...mijn vriend gaat elk jaar een weekend weg met zijn dartteam naar de ardennen (dus zuipen en lol hebben), nu valt dat dus dit jaar op het 1ste weekend van oktober,en als ik dus 37 weken zwanger ben..maar ja zo'n weekend is voor hem niks aan als hij op zn cola zit te kijken, maar ik vind het geen fijn idee om 3 nachten alleen te zijn met 37 weken... Ik wil het hem niet verbieden, de kans is toch immers klein, zijn ouders zouden hem evt wel willen ophalen als er iets is, maar ik wil geen zatte vriend aan mn bed hebben, of je zult zien dat ie midden in de nacht zijn telefoon niet opneemt... Wat vinden jullie ervan?Kan ik hem met een gerusthart laten gaan, of is het beter van niet....
persoonlijke mening booboo Ik vind dat je vriend dan maar mooi op cola kan gaan zitten. Als er wel iets gebeurd zoals breken van vliezen of weeen dan vergeef je het jezelf nooit dat je hem al feestend en zuipend daar naar toe heb laten gaan. Jij kan al je hele zwangerschap niet drinken of feesten dan kan hij dat echt die 5 weekjes ook wel volhouden. Mijn mannetje drinkt alleen als hij thuis is miximaal 2 borrels en thats it.
Het is juist heel goed voor een zwangere vrouw om te bewegen. vooral aan het eind. Ik ben vandaag 39 weken zwanger. ben van turnhout naar tilburg gereden naar eindhoven en weer terug. ach ik voel de weeen wel aankomen hoor. dan ga ik snel weer terug.
het is idd niet nodig, zelfs al zou de bevalling beginnen dan nog heb je uren de tijd om thuis te komen het kind is er niet in een seconde
@booboo22 Ik zou naar hem toe je gevoel er over uitspreken.. Maar de definitieve beslissing bij hem laten. Misschien heeft hij er zelf nog niet zo over nagedacht en kun je hem vragen dat dan te doen. Ik kan me zo voorstellen dat hij er wel even over na wil denken.. Als ik naar mezlef kijk.. bij 37 weken niks aan de hand.. maar ik zou t zelf ook niet prettig vinden als mn man 3 nachten van huis zou moeten, ongeacht wat de reden is. Suc6!
@booboo22 Ikzelf zou er geen lekker gevoel bij hebben. Als er iets gebeurt kan hij natuurlijk wel terugkomen. Maar stel nou dat jij ligt te bevallen en hij half laveloos binnen komt? Voor jou geen pretje en voor hem ook niet. Dit is iets wat maar 1 keer gebeurt en het zou toch jammer zijn als hij er niet zijn volle aandacht bij heeft. Volgende week heeft mijn vriend een feest. Met 38 weken dus. Ik wil niet dat hij gaat. Het maakt niet uit dat hij weg is, maar hij kan het niet bij 3 biertjes laten. En ik laat het 9 mnd, dan moeten die 4 weken voor hem ook wel kunnen. Hij is het er niet helemaal mee eens, maar jammer dan. Hij heeft de hele zwangerschap niets hoeven doen/regelen, dus dit heeft hij er maar even voor over. (soory als het een beetje cru overkomt, hebben er vannochtend nog ruzie over gehad dus het zit me nog een beetje hoog )
Booboo22 Gisteren zijn goede vrienden van ons getrouwd en 2 weken geleden was hun vrijgezellenfeest. Maar mijn vriend zei uit zichzelf al dat hij niet meeging (was toen bijna 37 weken) en hij wilde niet het risico lopen dat mijn bevalling zou beginnen en hij ruim 2 uur van huis af zou zijn. Van mij mocht hij desnoods alleen 's middags of 's avonds gaan, maar hij wilde het gewoon niet. Ik ben sowieso niet meegeweest met haar vrijgezellenfeest, omdat ze naar Extrema (buitenfeest) gingen. Ten eerste omdat ik dus bijna 37 weken was en ten tweede hou ik niet van die muziek haha TS Inderdaad gewoon je mobieltje meenemen en je ding doen, zolang jij je goed voelt. Mijn familie/vrienden wonen ook op minimaal een uur rijden, maar ik vind het zelf niet fijn om zo'n stuk alleen te rijden...merk dat ik m'n aandacht niet echt op de weg kan houden, dus dat is alleen maar gevaarlijk! Maar ik ga wel gewoon m'n dagelijkse boodschapjes doen hoor. Ik zit ook wel veel thuis, maar dat is omdat ik dat zelf wil en niet omdat m'n vriend dat wil
Begrijp ik nou goed dat hij jou niet uit het oog wil verliezen en je liever niet naar buiten laat gaan maar dat hij zelf wel buiten mag spelen volgende week? Hm, daar zou hier ook ruzie over gemaakt worden en ik weet wel wie er zou winnen.... (alleen is mijn vent gelukkig heel relaxed met alles dus het is niet nodig)
Ahh niks aan de hand hoor, en inderdaad je baby is er niet in 1 seconde. Zelf heb ik nog gewerkt tot aan 39 weken en 5 dagen... Die zelfde nacht ben ik bevallen Dus geeen probleem, whaha
Wat ben ik blij dat drinken, feestjes en uitjes hier helemaal niet aan de orde is.. ( ik ben de "grootste zuiper" van ons 2) ja ok.. begin juli was er een BBQ van "t boerenclubje" maar mn man had bij voorbaat al geen zin om te gaan.. Hij had er van mij heen gemogen..
Tja, wat zal ik erover zeggen. Hij wil idd niet dat ik weg ga maar zelf gaat hij wel nog de stad in enz. Hij belde net en zei gelukkig uit zichzelf dat hij volgende week bij dat feest niet gaat drinken en misschien dat hij helemaal niet gaat. Dus daar ben ik wel blij mee. @ginny. Dat is het m ook een beetje. Als ik in de auto zit verlies ik op een gegeven moment mijn concentratie een beetje. Dus langere stukken rij ik niet meer, of alleen als mijn vriend naast me zit.
Nou meid cru of niet je heb groot gelijk. Is hij even helemaal bedonderd om op stap te gaan terwijl jij van hem de deur niet meer uit mag. Gewoon voor zijn voeten gooien hoor en hem eens heel duidelijk maken dat het kiezen of delen is. Mijn vent werkt 1.5 uur van huis vandaan en is alleen het weekend thuis. Tja de kleine kan idd gaan rommelen en doen als hij er niet is maar ze zal er niet in 10 minuten uit vallen. Wel is er nu een alcohol stop (niet dat hij veel dronk daar) omdat hij weet dat hij kan worden gebeld. Alleen hier in de stad is het maximaal 2 en dan niets meer omdat hij het risico niet wil lopen dat er wel iets gebeurd en dat hij een kegel heeft. Naar de Ardenne, prima maar dan op cola of limonade en niet op de alcohol. Je kind valt er echt niet in 10 minuten uit (helaas) maar als iedereen stront lazerus is dan kunnen ze niet eens bij je komen.
Deze zin blijft maar bij mij hangen. Je bedoelt het vast niet onaardig, maar het komt zo boos over. Als mijn man zoiets zegt, word ik niet meteen boos. Dan wil ik eerst eens weten waarom hij het zegt etc. Mijn man is gelukkig niet iemand die me dingen verbiedt, dus dat scheelt. Ik hoef mijn grenzen niet heel duidelijk te verdedigen (ik wil overigens niet zeggen dat jij dat dus wel moet!).