Baby uit auto geslingerd bij ongeluk (gewond)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tupp, 16 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    http://www.ad.nl/binnenland/moeder-en-baby-gewond-door-ongeluk-op-a58~a5abe45d/

Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat de oorzaak is dat de baby uit de auto geslingerd kon worden. Gelukkig heeft een vrachtwagenchauffeur de snelweg geblokkeerd en waren er mensen die hulp verleenden. Het kindje leeft nog. Maar hoe is dit mogelijk? Zat de baby niet vast of zaten de gordels te los?
    Dit laatste zie ik in mijn omgeving echt vaak. Ouders die hun kind wel in de maxicosi doen, maar de gordels niet of nauwelijks aantrekken. Mensen realiseren zich vaak niet dat ze hun kind dat eigenlijk net zo goed los op de achterbank kunnen leggen. :( Wanneer de gordels zo los zitten, doen ze feitelijk niks bij de enorme krachten die vrijkomen bij een botsing.

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is ook vreselijk ja; doe je zelf als ouders alles goed, blijkt het stoeltje niet goed te zijn.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jeetje wat heftig!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zie het ook zo vaak, bv op foto's of filmpjes op Facebook... Wil er dan eigenlijk wat van zeggen maar dat wordt vaak niet in dank afgenomen. Het is ook de verantwoordelijkheid van de ouders zelf natuurlijk. Maar wel erg om te lezen dat het nu dan dus een keer mis gaat... Tenzij het stoeltje niet goed was, lijkt me echt vreselijk als je het juist wel goed doet naar het stoeltje niet goed blijkt te zijn.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zie net de foto's op omroep Brabant en het stoeltje is uit de auto gelanceerd. De baby zat dus waarschijnlijk wel goed vast (wellicht het stoeltje niet), denk dat het stoeltje haar redding is geweest (er vanuit gaan dat het goed komt)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Overigens nog een andere veegemaakte fout: de 'draagstang' naar beneden geklapt terwijl de MC in de auto staat. Die stang zot daar dus niet alleen om de MC te tillen, maar is onderdeel van de veiligheid!

Ik zei dat een keer tegen mijn schoonzus toen ze de MC met de stang omlaag in de auto zette. Ze keek me verbijsterd aan, wist ze niet. Had het boekje nooit gelezen... :oops:

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Hè wat verschrikkelijk. Hopelijk loopt het allemaal goed af met de betrokkenen.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik wist dat ook niet hoor... tot nu... wat draagt dat bij in veiligheid dan?

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mocht de maxicosi losschieten en tegen de achterbank aanklappen, dan houdt de stang die klap tegen. Zodat je kind dus niet tegen de bank aankomt. Soort kooiconstructie, zeg maar.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ahaaaaa

12. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Vreselijk, hoop dat alles goed komt met het kindje.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dit wist ik ook niet!
    Al klap ik die stang sowieso nooit naar beneden.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Doe/haal je dan je kind erin en eruit met de stang omhoog? Dat is toch helemaal niet handig ;)

Het verbaast me trouwens dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die de gebruiksaanwijzing niet lezen.

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ja ik haal mijn zoon eruit met de stang omhoog. Totaal niet lastig hoor ;)
    Ik lees bijna nooit beschrijvingen. Behalve als ik er echt niet uitkom.

16. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ah nee wat erg arm kindje, ik hoop maar dat alles goed komt..

zara1983 vindt dit leuk.
  17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wist ik ook niet! Toevallig is dochter afgelopen weekend naar een groep 1 stoel gegaan en is de maxicosi nu niet meer in gebruik. Maar ik had de maxicosi op zo een easyfix base vastgeklikt in de auto. Daar kwam de maxicosi ook nooit uit gebruikte hem puur als autostoel. Maar met die stang omhoog was het bijna niet mogelijk dochter in en uit de maxicosi te halen. Ik deed de stang alleen omhoog voor de zonnenkap ivm licht :eek::oops:

18. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Natuurlijk vreselijk triest dit.
    Vervelend voor die ouders ook die overal (net als hier) gelijk veroordeeld worden.
    Geen enkele ouder heeft de intentie om zn kind uit de auto te laten slingeren. Als het al een fout van de ouders is, en dat weten we niet zeker, dan lijden zij hier al erg genoeg onder lijkt me.

Zara75, Ysabella en LiveLifeLovely vinden dit leuk.
  19. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wat verschrikkelijk!
    Hopelijk komt alles goed met dit kleine meisje.

Even een reactie op de draagstang die omhoog moet van de Maxi cosi:
    Als je je mc in de auto laat zitten kun je ook de stang bij het erin zetten en eruit halen even naar beneden klappen. Dan kun je je kindje er makkelijker in en uit halen.;)
    Maar inderdaad ALTIJD die stang omhoog!
    Ik ben niet iemand die gebruiksaanwijzingen helemaal uit pluist, maar hem even vluchtig doorkijken is toch wel een idee. En hoe het stoeltje in de auto moet staat ook met plaatjes erin. Snel gezien dus.:rolleyes:

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niemand wordt hier veroordeeld hoor? Wat ik schreef is dat het me verbaast hoeveel mensen de gebruiksaanwijzing niet lezen. Dat is geen veroordeling, maar een constatering ;)

Deel Deze Pagina