Vandaag gaat het beginnen... Start IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jane1981, Sep 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Vandaag de dag dat we beginnen met IVF.
    Iets waar we 6 maanden naar uit zagen en toch tegenop zagen.
    Ons verhaal in het kort.
    1 doodgeboorte, vele sterretjes en afgelopen februari een bbz met verlies van 1 eileider.
    Na de operatie kreeg ik te horen dat de overgebleven eileider ook niet goed is.
    Wel kregen we 6 mnd nog de mogelijkheid om het zelf te proberen aangezien het toch wel een zwaar traject gaat worden.
    Helaas is een zwangerschap uitgebleven.
    Vandaag dus dan toch de start van IVF.
    Vanmiddag 15:35 de afspraak, ik weet niet wat me te wachten staat.
    De fa die we de vorige keer sproken zei dat de eerste tp binnen 8 wkn kan plaatsvinden vanaf eerste afspraak.
    Maar het is voor ons niet de eerste afspraak, de formulieren hebben we al ingeleverd, de reden dat het niet wil is bekend.
    Wat te verwachten vandaag, ik heb geen idee ik ben nu al nerveus...

Graag zou ik jullie ervaringen willen lezen en hier gewoon van me af kunnen schrijven.

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh spannend meid.
    Zo herkenbaar.
    Je zult snel prikinstructies gaan krijgen.
    Hier begon het met de pil, einde vd strip beginnen met spuiten en dan naar het zh voor follikelmetingen tot aan de tp.
    Heel veel succes!
    hoop dat het nu mbv ivf snel raak is en goed blijft gaan.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Heel veel succes meid!!

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Heel veel succes.

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een tegenslagen en verdriet heb jij al gehad zeg!
    Heel veel succes met de ivf! Hopelijk gaat het wat moois opleveren!

Bij ons ging het ook zo'n beetje als Caruli al schreef. Ik begon met de pil op de 3e dag van mn menstruatie, en halverwege dat pil stripje had ik de prikinstructies. Ik kreeg van het ziekenhuis een schema, met alle data erop, wanneer ik moest stoppen met de pil, beginnen met decapeptyl spuiten, beginnen met gonal-F enzo.
    Prikken viel overigens REUZE mee, zag er vreselijk tegenop, maar heb er maar zelden echt iets van gevoeld.

Dan idd de echo's om de follikels te meten. Ik heb er 2 gehad. Eén op woensdag, toen moesten we nog even doorgaan, toen op vrijdag, waarna de punctie werd gepland en ik te horen kreeg wanneer ik mocht stoppen met de deca en gonal-f, en wanneer ik de pregnyl mocht zetten.

Hoe lang het duurt tot tp hangt denk ik af van het ziekenhuis, of ze een lang traject of kort traject gebruiken. Als je eerst nog aan de pil moet, dan zal het idd wel zo'n acht weken zijn vanaf de afspraak van vandaag. Want je moet ongeveer 4 weken de pil slikken, en dan nog ongeveer 4 weken spuiten. Als je niet eerst aan de pil hoeft kan het misschien sneller. Het is iig al fijn dat ze geen wachtlijst hebben. Ik had mijn intake begin mei, en kon pas begin augustus met spuiten beginnen omdat er dan pas plek was.

6. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Wat spannend. Heel veel succes toegewenst.

Wat een vervelende geschiedenis al zeg.

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoi meiden,

Nou net terug en alles mee gevallen.
    Aangezien ik mijn menstruatie een dezer dagen al verwacht starten we met de volgende cyclus.
    Ik krijg het korte protocol.
    25-09 de contracten inleveren en dan direct de prikinstructie.
    Ze was zeer positief en verwacht een positief resultaat met IVF aangezien ik verder geen afwijkingen heb in mijn baarmoeder maar alleen in mijn eileider.
    We gaan voor 1 embryo per tp en indien kwaliteit goed is word de rest ingevroren.
    Als alles goed gaat heb ik over 6 wkn de eerste terugplaatsing.

Share This Page