de digitale wereld

Discussie in 'De lounge' gestart door teigetje1, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Nou WW heb ik niet, maar ik bedoelde het eigenlijk anders. Ik lees de mails wel, maar vergeet dan weer 1 ding op te schrijven en hop... weer iets gemist wat ik wel gelezen heb. School geeft bijna alles tijdig dingen aan. Ik schrijf alles over de kalender en agenda.

ik bedoel het meer in de zin van moeite met meegaan. Tuurlijk is het milieuvriendelijker en voor vele veel makkelijker. Maar ik hou er niet van al die technieken. Heb ik nooit gehad (dat werkt dan ook niet mee). En omdat ik het niet heb, hebben de kinderen dat ook niet.

Snappen jullie t een beetje?

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik begrijp idd ook niet helemaal dat je wel veel op fb en hier op zp kan zitten (ook gebruikersnaam en ww) maar niet even elke dag je mail bekijken?

Hier wordt het Meeste per mail gedaan. Ben zelf klassenmoeder en hulpvragen ed gaan per mail. Het gaat veel sneller, kan het altijd doen en hoef niet eerst te printen en dan uit te delen (of de juf).

We leven nu in het digitale tijdperk. Zal ook alleen maar meer worden. Zal om het jezelf makkelijker te maken dus ook de belangrijkste dingen aanleren. Zul je zien dat het best meevalt :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Beetje ongeinteresseerd hoor...Email gaat steeds meer post vervangen, wen er maar aan. Heb je een smartphone of tablet? Dan installeer je daar een mail app en krijg je vanzelf een melding bij nieuwe mail. Zo mis je nooit wat.

4. Ellen291982

Volgens mij bedoeld dubbelbloed met ww wachtwoord.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik vind het ook wel sneu voor de kinderen eigenlijk..
    Omdat mama ongeïnteresseerd is in de digitale wereld, missen zij straks zaken van school omdat, dat via de mail gestuurd wordt.

Bovendien wordt het echt de toekomst en wordt er met de tijd verwacht dat onze kinderen er goed mee om kunnen gaan. Hier heeft onze oudste dan ook een eigen tablet gekregen toen ze zindelijk werd (vlak voor haar derde verjaardag) en de jongste speelt graag even op mama's ipad. Zij krijgt met een dik jaar ook een eigen.
    Op die manier groeien ze er mee op en weten niet anders, wat het een stuk makkelijker maakt op school omdat ze die vaardigheden al onder de knie hebben.

6. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel inderdaad wachtwoord. Door auto correctie komt er ww met hoofdletters te staan.

Wat misschien ook kan helpen is dat je ernaast een papieren agenda/familie planner bijhoudt. Dan is ook meteen voor man en kids duidelijk dat daarin alle afspraken worden vermeld. Oeps, ik lees nu dat je alles al overschrijft.

Heb helaas geen andere tips voor je. Mijn vriend is net als jij dus ik volg graag jou topic voor tips.

7. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik zit constant op laptop en gsm dus voor mij is het informatie verkeer van school via mail of via site van school ideaal ... als er iets in schriftje zit (op papier) dan raakt het hier wel eens zoek :D

8. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik vind het ook wel eens jammer hoe digitaal alles tegenwoordig gaat. Alles op papier was makkelijker te overzien en te organiseren, en dat merk je ook aan veel mensen (en ik vind alles wat digitaal is minder 'gezellig' dan zijn oude variant). Ik werk in de zorg en steeds meer ouderen, analfabeten en zwakbegaafde mensen beginnen 'er buiten' te vallen doordat ze het niet volgen. Maar ja, voor het overgrote deel van de wereld is het wel te volgen, gaat het sneller, beter voor milieu, veel mensen vinden het prettiger... Je zult denk ik 'aan boord' moeten springen want er zit niet veel anders op ;) En sommige dingen werken ook daadwerkelijk wel heel fijn, daar zul je achter komen als je je eraan overgeeft!

9. penseel

penseel Niet meer actief

Ik snap je ts. Of ik nu brief krijg of digiduif. Mijn hoofd is net een vergiet.

En kids tja digi tijd kun je niet meer tegen houden laat kids met. Mobiel tablet laptop... er is geen weg meer terug.

Ben trouwens ook digi. Muts hoor mij te ingewikkeld geworden. Hihi.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik snap het wel een beetje. Ik ben geen digibeet, kan prima overweg met computers en tablet. Alleen ik ben opgegroeid met papier. Schoolwerk via papier. Ik sla alles ook beter op in mijn hoofd wanneer ik het van papier lees. Hier ook geen e-reader, geef mij maar echte boeken. Mijn mail laat ik maar binnenstromen en ik ruim niets op. Maak geen archief. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Plus dat je overal een ww voor nodig hebt. Pffff, soms een beetje digimoe. 😉.

Je kunt ook dingen missen wanneer er briefjes worden meegegeven. zoals iemand zei, deze raken vaak kwijt. Dus misschien mis je digitaal nu net zoveel of weinig als met papier.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Een digitale agenda met alerts overwegen? Dan vergeet je nooit meer wat. :p

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik vind het heer-lijk! Ik krijg automatisch een mailtje van basisschoolnet over Sinterklaas- en kerstvieringen, over vrije dagen, dat ik me kan aanmelden voor een kwartiergesprek, dat de juf ziek is en wie haar vervangt. Zalig, geen gezeul met papier dat weer kwijtraakt.
    Ik vind het echt een uitkomst.

En buiten school: ook heerlijk. Ik word zelden meer gebeld over zakelijke dingen, alles gaat via mail. Die open je als het jou uitkomt, met je agenda ernaast en zonder huilende kinderen op opstaand eten. Kun je rustig je zaken afhandelen en even nadenken over een tactische formulering als je iets niet wilt doen.

Maar goed, ik houd echt van die techniek, vind het zo makkelijk en snel. Ik geef ook meer geld uit aan gadgets dan aan kleding (helemaal geen belachelijk bedrag, hoor, maar als ik moet kiezen tussen een nieuwe iPad of een paar laarzen, dan weet ik het wel.:D)

13. tuc

tuc Niet meer actief

ja zo snap ik het wel. Dat vind ik ook het nadeel van al het digitale...vorig jaar kregen wij nog brieven in de hand mee, dat doe ik met een magneet op de koelkast en wordt er meerdere keren per dag aan herinnerd. Het is totaal niet dat ik ongeintereseerd ben, maar de week na sinterklaas kregen we een mail dat we in de week van 17-12 bord en bestek e.d. mee moesten geven voor het kerstdiner. Dan ben ik zo'n mailtje al lang en breed vergeten, terwijl als het op de koelkast hangt dan lukt dat onthouden veel beter.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind dat je wel een beetje mee moet met je tijd. Dat je dit je kinderen ook wel verplicht bent. Je hoeft er niet in door te slaan zoals sommige , maar vind het wel goed als je je open stelt voor hoe het nu gaat.

15. topper12

topper12 Niet meer actief

Dan print je de mail toch uit en hang je hem alsnog op de koelkast? ;):p

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ongeinteresseerd vind ik het zeker niet. Maar feit is wel dat steeds meer digitaal gaat. In het kader van kostenbesparing begrijp ik het ook wel.

Ik ben juist blij met alles wat digitaal gaat. Schrijf het direct op in mn agenda en heb die brieven niet ergens slingeren. Want juist dat raak ik kwijt.

17. Ellen291982

Hier ook echte boeken :) maar niet omdat ik niet weet hoe een e reader werkt (het kan ook via mijn ipad) maar puur omdat ik van een beeldscherm minder fijn grote stukken lees, ik het papier wil voelen en ruiken mmm heerlijk! :D

Maar briefjes van school vind ik digitaal net zo makkelijk. Het is voor een leraar over het algemeen ook makkelijker lijkt me. Je kan het ook op elk tijdstip versturen.

Hier orden ik mijn mail gewoon in mappen.

Maar ook ik vergeet weleens wat hoor, maar dat gebeurd ook wel als ik het op papier krijg :) ben soms een vergiet.

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat alles tegenwoordig digitaal gaat vind ik wel handig, mijn mail check ik ook meerdere keren per dag en de schoolinfo ook. Rekeningen betaal ik ook alleen nog maar online, kranten lees ik ook alleen maar online en ga zo maar door. Boeken daarintegen lees ik niet digitaal, die lees ik gewoon heerlijk als vanouds uit een boek en zo doen de kids dat ook.

Wat ik wel heel erg vind is dat veel kinderen tegenwoordig liever achter hun tablet verdwijnen dan lekker buiten gaan spelen.

Hier word de laptop ( wij hebben namelijk niet eens een tablet ) alleen gebruikt als mijn oudste zoon huiswerk moet doen. Als ze spelletjes willen doen doen ze dat maar met de ouderwetse bord spelletjes of ze gaan maar lekker buiten spelen. Als ze ziek zijn spelen ze hier met de Nintendo maar dat is dan ook alles. Godzijdank heb ik twee knullen die liever buiten zijn dan binnen achter hun laptop/tablet, maar goed ze weten dan ook niet beter.

19. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik denk dat je het niet tegen kan houden en dat het juist belangrijk is om hierin (ook de kinderen) mee te gaan. Ipads liggen in de klassen. Mijn dochter weet er inmiddels wel raad mee. En eerst had ik mn twijfels maar zolang ze er niet uren achter zit vind ik het prima
    Ik vind mail heel handig. Daarnaast heb ik mijn papieren agenda altijd bij me. Misschien is anders een (gezins)weekplanner iets?

20. penseel

penseel Niet meer actief

Moet je wel een printer hebben:D

Deel Deze Pagina