de digitale wereld

Discussie in 'De lounge' gestart door teigetje1, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook weinig mee heb. De mail van school komt in mijn man zijn mailbox, ik zelf heb wel mail, maar die gebruik ik niet meer. De laatste keer dat ik mijn mail heb bekeken is bijna een jaar terug of zo. Heeft wel een reden: ik krijg dagelijks zoveel reclame daarin, dat ik ermee gestopt ben, laatste keer dat ik keek stond de teller op ruim 1500 berichten. Maar ik weet niet hoe ik dat moet stoppen, zodat mijn mail weer van mij is, ipv een lopend reclameblad.

Wb tablets etc voor kleine kinderen (ja, ik vind 2,5 jaar klein) is echt dat ik het absurd vind. Ik ken ook een aantal kinderen van die leeftijd met een tablet, en wat mij met name aan deze kinderen op valt is maar naar dat schermpje willen kijken. Zie ik ook bij kinderen die alleen maar voor de tv gedumpt worden, ze weten zichzelf gewoon niet meer goed te vermaken met speelgoed.

Wb motoriek, merk ik dat ook deze eronder gaat lijden. Ik zie dat bij mijn oudste. Hij is erg dyslectisch, dus hij gebruikt veel spellingscontrole. Daarbij is hij gewend dat veel via het toetsenbord gaat en hij heeft een handschrift als een kleuter dat net leert schrijven, zo slecht. Gewoon omdat ze te weinig schrijven op school.
    Niet dat ik altijd zo fantastisch schrijf, maar oefening baart wel kunst.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit soort kinderen ken ik ook, ook van 2,5 jaar. En als dit kind bij zijn oma is, moet en zal hij de tablet van zijn tante hebben die nog thuis woont...zo niet, zet ie het op een brullen, janken en krijsen (en tante wil niet dat hij hem pakt) nou, sorry, dat vind ik dus echt absurd!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik denk niet dat het uitmaakt of jij ervoor kiest of je kinderen wel of niet achter je laptop/tablet/computer mag, ik neem aan dat (als ze er achter mogen) ze niet in jouw mail mogen komen.

Gewoon jezelf aanwennen dat je elke dag even je mail checkt zodat je geen belangrijke dingen van school mist.

Deel Deze Pagina