Hallo allen, Ons knulletje sliep overdags altijd 2/3 uur, het was dan wakker worden, voeden, verschonen, spelen en dan naar bedje, er zat dan zo'n beetje 45 minuten tussen het wakker worden en het dan weer naar bedje toe gaan. Maar nu slaapt hij of een half uurtje of een uurtje en soms een kwartiertje, normaal laat hij na een tijdje zijn speentje vallen en 'vraagt' er ook niet meer om, maar als hij hazenslaapjes maakt dan is het iedere keer 'speen'. Weet iemand hoe dit komt, of is het gewoon dat zijn ritme begint te veranderen, want het zijn tenslotte baby's. Op dit moment slaapt hij meer als 2 uur, en dat zonder te 'vragen' naar zijn speentje.
Nou, bereid je maar voor: hier roep ik inmiddels dat elke keer als ik ga rekenen op een bepaald ritme, ze het anders gaat doen. Doet ze een week lang hetzelfde (en dat is lang), dan kan ik ervan uitgaan dat het die week erop anders gaat hoor! Vanaf een maand of 4 schijnen ze een beetje vast ritme te gaan ontwikkelen, maar ik hoor ook veel dat dat pas met een jaar is, dat vaste ritme...
Idd, je zeg het al zelf. Het zijn babies, lekker onvoorspelbaar. Zal vast een fase zijn, komt vanzelf goed.
Ons zoontje heeft nu pas een beetje een "ritme" voor zover ze dat al kunnen hebben met die leeftijd. Bij onze zoon is het heel verschillend of hij zijn slaapjes aan 1 stuk doet of wel een paar x vraagt om zijn speentje. Ook dat hoort er (helaas) gewoon allemaal bij hahaha.. Maar bij hele kleine kindjes kun je nog niet echt spreken van een vast ritme, die slapen wanneer ze willen slapen, tenminste wanneer ze moe zijn geven ze dat aan en slapen dan hoelang ze zelf denken nodig te hebben. Mijn zoon sliep maar tot 4 weken oud van fles tot fles en erna nooit meer gedaan hihihi.. Hij is nu bijna 7 maanden en het langste wat hij slaapt is 2 tot 2,5 uur in de middag. Verder in de ochtend hooguit uurtje en in de namiddag ook.