Sprong, tandje, slecht eten..pfffft

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ma2Be, 26 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Pfffft.. heb t ff erg zwaar hoor!
    Mn kleine meissie eet weer minder goed, alleen fruithappen gaan erin als koek, en bij de laatste fles heeft ze dan nog honger en drinkt zo 1,5 fles leeg. Dan denk je, met het buikje vol, wilt ze wel lekker slapen, maar owee als mama dan verdwijnt..helemaal over de rooie..!
    Dat slechte eten komt volgens mij doordat ze nog niet heel veel mag hebben aan eten ivm voedselovergevoeligheid, en nu is een beetje variatie er helemaal niet meer bij :(

De afgelopen weken waren al niet makkelijk, ze heeft de 11-maandensprong gehad, met een enorme verkoudheid, tegelijkertijd twee boventandjes die door kwamen en de waterpokjes. Dacht je net dat je het gehad had...

Ze is nu ook al echt aan het stappen. Gisteren de eerste stapjes los gezet, de wereld wordt wel groot en ze heeft duidelijk een eigen wil nu. Ik verdenk ze ervan dat de 11-maanden sprong geruisloos overgaat in de 13-maanden sprong. Maar kan dat wel, ze is nu ongeveer 49 weken.. volgens Oei begint de 13 maanden sprong met 51 +of-2 weken, en ze is bijna een week te laat geboren..Dus kan wel he?

Doe daar een flinke dosis verlatingsangst bij - er gebeurt ook zoveel in dr leventje nu-.. en opnieuw een tandje -welke heb ik nog niet ontdekt, maar grote klodders kwijl spreken boekdelen-.. pffft wel even heftig allemaal samen hoor! Nog meer kindjes die echte draakjes zijn zo in de aanloop naar de eerste verjaardag?

Tsja, het hoort er vast allemaal bij, en begrijp me niet verkeerd, ben dol op mn kleine poepie maar af en toe denk ik 'hoe lang duurt dit nog?!'
    Ja, waarschijnlijk tot ze 18 zijn ofzo... :rolleyes: hihihi

2. 4days

4days Niet meer actief

Hahaha kan je goed begrijpen hoor! Soms is het echt zwaar zo'n kleintje... Maar af en toe lekker klagen helpt een hoop! ;)

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier hebben we ook net een sprongetje, tandjes, ziekjes, en verjaardag tegelijk..... ppfffftt!
    Hij wil niks, ik mocht niet van zijn zijde wijken en hij was echt lekker hangerig. Weer veel gebroken nachten erbij en 't feest is compleet!

4. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Ach, die sprongen! Wat jullie beschrijven kreeg ik te horen als 55 weken sprong. En ook hier tandje erbij, een buikgriepvirusje, eenkennigheidsfase. Dus wat de reden is? Feit blijft dat meisje een week of 2 alleen maar mamma wilde. Gelukkig is die fase voorbij, op naar de volgende! Ik heb gisteren gehoord dat de pubertijd de ergste periode is, dus maak je borst maar nat :D

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou bij ons gaat het nu net een weekje heel erg goed, maar verder herken ik je verhaal heel erg.
    Je was in het begin best van de 3 R-en toch? Val daar maar eens op terug, dat heeft hier behoorlijk geholpen. Ik probeer prikkels zoveel mogelijk te reduceren, anders heeft ze er gewoon last van.
    Mijn dochter heeft nu wel even genoeg aan zichzelf ;)

6. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Oh, herken het ook zo! Hier eentje errug ziek geweest, nu nog verhoging, eet alweer een week heel slecht (vorige maand ook al zo ziek geweest, arme meid zit inmiddels nog lager in gewicht dan toen ze 9 maanden was), zit middenin de 11 maanden sprong lijkt het (ze is nog nooit zo huilerig en driftig geweest), en we zien dat er 4 tandjes tegelijk doorkomen.
    Pff... tel daar nog slechte nachten bij op en je kunt ons ook opvegen. Mevrouwtje slaapt overdag errug goed, dus zij slaapt alles bij :( .

Heel veel sterkte! Denk dat je idd nog wel tot je 18e druk bent, en daarna ;) .

Hoe gaat ie trouwens met haar allergien? Nog veel last?

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Wij doen hier gezellig mee. Onze kleine meid is 16 maanden en krijgt kiezen en tanden, wil 's nachts niet meer doorslapen en is vreselijk aan het puberen.....

Wij zijn nu een aantal dagen vrij, zodat we bij kunnen slapen (ieder om beurt).

Groet,
    Danielle

Deel Deze Pagina