Baby aan tafel bij gezin betrekken, welke stoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maantje80, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    De titel zegt het al.

Wij hebben al kinderen en 2 kinderstoelen (bambino en Ikea).
    Graag zou ik de baby als wij gaan eten vanaf een week of 6-8 ook aan tafel laten zitten, om haar bij deze vaste gezinsmomenten te betrekken.

Nu heb ik gezien dat er stokke stoelen zijn met newborn sets en bloom stoelen, maar ik vind de aanschaf enorm prijzig (zelfs 2e hands kost dit compleet al snel 150 euro) Een wipstoeltje op tafel zetten vind ik een beetje eng (ben bang dat een van de kinderen dat er per ongeluk afstoot, bovendien is onze tafel al erg gevuld (4 kinderen).

Wie heeft nog andere ideeën of suggesties? Hoe zouden jullie dit oplossen? Ik ben heel benieuwd.

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik heb inderdaad de stokke met newbornset.wel via marktplaats. Ideaal dat wel.
    Kun je de ikea stoel niet erbij schuiven? Als je t blad ervan af haalt kan de stoel toch ook helemaal tegen de tafel aan? Dan betrek je de baby er ook bij. Maar weet niet vanaf hoe jong ze daar al in kunnen, evt met verkleiner.
    En anders een wipstoel of bumbo seat op een gewone stoel erbij zetten?

3. MamaCeline

29 jan 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Hier de Newborn set van Stokke. En als je het geld kunt missen is dat absoluut een aanrader! De enige mogelijkheid om de baby echt bij de tafel te betrekken. Hier helpt het enorm tegen huilen (altijd rond etenstijd). Je kindje kan jullie zien en ook de andere kinderen hebben aan tafel contact met de baby.

Een wipper op tafel zou ik absoluut niet doen. Erg gevaarlijk, krassen op je tafel en je kind kan jullie toch nog steeds niet zien. Wipper op de grond heeft ook weinig nut aangezien je kind tegen de tafel en benen aan zit te kijken.

Andere opties weet ik niet of zijn niet handig (baby in een draagdoek of op de arm is niet veilig en onhandig met eten). Mijn ervaring is dat een Trip trap goedkoper is tijdens de mama mazzel dagen of via marktplaats. Ook zijn ze na gebruik heel goed te verkopen. Ook veel langer te gebruiken dan de stoelen van Ikea.

5. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ons meisje kan nog steeds niet in de kinderstoel doordat ze niet stevig zit dus eet nu al een half jaar in de wipstoel met ons mee. De wipstoel op de zitting van de stoel naast mij, dit gaat heel goed. Is dat misschien een idee?

6. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu ook de tripp Trapp newborn set gekocht. Had al een tripp trapp voor m'n dochter en is zo een fijne stoel. Haalt het rendement in de loop der jaren er zeker uit.
    Heb deze keer van marktplaats gekocht, nu heb ik beide voor de prijs van alleen de stoel.

7. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Dat kan pas vanaf 5-6 maanden op zijn vroegst (als de baby kan zitten)

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Dit ziet er wel ideaal uit en nieuw goedkoper dan tripp trapp met newborn set 2e hands. Helaas in mijn omgeving momenteel niet 2e hands te krijgen, maar ik ga het in de gaten houden!

9. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik ben benieuwd hoe er dat uitziet. Volgens mij is de wipstoel die wij hebben een stuk groter dan het oppervlak van de keukenstoel, een gevaarlijke situatie dus.

10. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Rendement in de loop der jaren wel.. maar dit is ons laatste kindje + dat ik al 2 hele fijne kinderstoelen heb geschikt vanaf een maand of 6-7.. dus om voor ie paar maanden nu dat allemaal aan te gaan schaffen vind ik echt veel te prijzig.

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ideeën blijven welkom.

De Beaba stripe lijkt me tot nu toe meest ideaal (maar nog erg duur).

12. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Als ik kijk wat die bebea kost, pff en dat voor een wipstoel.
    Dan zou ik toch een stokke op marktplaats kopen met newbornset en daarna weer op marktplaats verkopen. Krijg je waarschijnlijk weer hetzelfse voor terug en heb je t gratis gebruikt

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou ook voor de stokke gaan. De Ikea stoel blijft er ideaal bij evt in de tuin of op bezoek. Dje andere dan verkopen. En de stokke via MP, heeft ook een prima door verkoop waarde. Weet je, als iets een perfect ontwerp heeft, is het toch logisch dat er geen perfecte namaak modellen zijn?

14. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik vraag niet om een namaak model ;)
    Sterker nog de stokke is totaal niet mijn ding en voor mij verre van perfect, ik vind de bambino persoonlijk veel fijner.
    Het enige ideale is inderdaad dat babyzitje. Maar op mp kost het samen al minimaal 150 euro, en dat voor een paar maanden gebruik, want daarna gaat hij toch weg, gezien ik de bambino veel liever gebruik. Zonde dus van dat geld, en of je het geld er voor terug krijgt is valt nog te bezien.

Ik heb wel een vriendin met zo'n babyborn set, misschien dat ik eens kan vragen of ik die kan lenen, dan hoef ik enkel maar zo'n stoel tijdelijk aan te schaffen.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Op de joolz kun je de maxicosi andersom zetten zodat ze "aan tafel" geschoven kunnen worden.

Niet dat ik voorstander ben van een baby aan tafel, maar soms is het idd met een huiluurtje wel eens handig.
    Newborn set vind ik voor deze zeldzame momenten veel te duur!

16. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wat een geweldige tip!
    Hier heb ik nog helemaal niet over gedacht.
    Wij hebben de bugaboo cameleon, deze kan ik volgens mij ook omdraaien..of het makkelijk aan tafel past weet ik niet, maar ik kan het eens uitproberen!

Ik ben overigens wel voor een baby aan tafel, niet tijdens slaapjes, maar de tafelmomenten zijn toch echte gezinsmomenten, sneu als zo'n kindje dan 10 meter verder op alleen in de box ligt te huilen.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben niet voor de Stokke TrippTrapp, maar voor de Stokke Steps gekozen. Dat is dus met de wipstoel/combinatie waardoor ook de baby aan tafel kan zitten. We zijn hier erg blij mee.

18. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi ts

Ik begrijp je punt helemaal dat je de bambino kinderstoel boven de triptrap stelt qua ideaal zijn.
    Voor de baby zou je kunnen kijken naar( tweedehands) kinderstoelen zoals van het merk chicco. Deze kun je zowel in hoogte instellen als dat de rugleuning bijna plat kan en de voetenplank omhoog. Samen met de riempjes ligt de kleine dan net zo veilig/veiliger als in een wipstoeltje.
    ik kom ze op marktplaats regelmatig tegen voor een zacht prijsje

19. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Wij hebben in de tussenperiode de maxi cosi autostoel op een eetkamerstoel gehad, dit werkte perfect.

20. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    #20 Maantje80, 25 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2015
    Ik durf geen wipstoel/autostoel op de tafel of een andere stoel te zetten, veel te instabiel met 4 andere kinderen die er om heen lopen.

Ik heb de oplossing gevonden! :
    De tip van Ukkie was de eyeopener.
    Ik heb het autostoeltje 0+ op het onderstel van de bugaboo gezet omgekeerd, en aan tafel geschoven, en het past perfect.
    Geen extra kosten, volledig stabiel en passend.

Tnx voor de tip Ukkie!!

Deel Deze Pagina