Goed zeg dat je gebeld hebt. Ik wil je even heel veel succes en sterkte wensen en laat het over je heen komen. Dat werkte bij mij het best.
Bij ons ging het wel goed, vond het ook spannend! Vooral omdat we al na de 5e maand bij de gyn zaten. Bij ons kwam uit dat mijn partner slecht bewegend zaad heeft en ik een onregelmatige cyclus heb. Dus deze maand 1e x iui. Mij geeft dit alles een ontzettend dubbel gevoel. Je bent blij dat je wordt geholpen maar er is iets met je mis omdat spontaan zwanger raken niet kan (kleine kans). Maar wat ik al zei in de hoop dat alles goed komt en we worden beloond voor dit alles !
Ja, denk ook dat als het toch spontaan gelukt is de 1e keer, het de 2e keer dubbel voelt. Bij ons wisten we van te voren dat een tweede ook via het zh zou moeten...dus aan dat idee ben je al gewend. Succes! Ik hoop het niet meer nodig blijkt natuurlijk maar anders dat je er tegen die tijd helemaal voor kunt gaan. Laura
Heel veel succes , knap dat je de drempel naar de mmm genomen hebt. valt niet mee om die keus te maken.
We zijn geweest en het was nog best gezellig ook. De gyn was redelijk positief ingesteld. Aanstaande maand ondergaan we wat kleine onderzoeken. Eicelmetingen, zaadonderzoek, bloedonderzoek en samenlevingstest. Daarna komen we samen voor een plan van aanpak.
Prinses@ Heel veel succes en hou zelf die positieve momenten vast . En maak er mooie feest dagen van . leef lach en geniet . Dan is de drempel wat makkelijker te belopen.
@Prinses: Dapper en stoer dat je toch bent gegaan! Ik herken die drempel wel een beetje. Ik heb precies een jaar lang geroepen dat ik nóóit meer de MMM in wilde, maar ben kort na de verjaardag van mn dochter na een serieus gesprek met Nanaman toch overstag gegaan. Wij zijn beide niet meer de jongste dus jaren uitstellen was niet echt een optie voor ons. Ik heb een week later de gyn gebeld en sindsdien gaat het als een sneltrein. Inmiddels zit ik weer midden in de molen en voelt het alsof we nooit weg zijn geweest (niet per sé een heel prettig gevoel trouwens ). Hopelijk zijn we allebei gelukkig genoeg om weer zo'n prachtig kadootje uit de molen mee te mogen nemen! Succes!
Thx dames! Ik ben eigenlijk zelf ook behoorlijk positief. Leuk is het niet, maar ik wil niet dat dit mijn hele leven gaat leiden. Ik laat het op zijn beloop en zie het wel.
Sinds gisteren merk ikdat de spanning toch toeneemt. Ik ben bij de huisarts geweest, om over te stappen op een ander antidepressiva. Dit op advies van de gyn. Allerlei vragen over risico's en dergelijke beginnen nu in mijn hoofd te spelen. Verder wist de huisarts me te vertellen dat in de brief van de gyn stond dat hij waarschijnlijk IUi met hormonen gaat adviseren, ook dat maakt dat het nu allemaal wel heel echt wordt en voelt. Ik merk er wat spanning door en allerlei vragen tollen in mijn hoofd. Zucht, ik weet weer even hoe de mmm voelt. Ik had het stiekem weggestopt, in de hoopdat het niet meer bovenkwam. Helaas!
Wat shit dat de oude mmm-gevoelens nu weer boven komen en je meer spanning voelt. Hopelijk maakt die andere anti-depressiva dat je je iets prettiger gaat voelen. Ik herken die spanning helaas maar al te goed. Ik merk dat ik met elke maand meer en meer terugval in hoe ik de eerste keer in de mmm was. En dat wilde ik juist zo graag vermijden, omdat het de eerste keer psychisch heel zwaar voor me was. Maar dat hele mmm-gebeuren is ook zo allesoverheersend. Er gaat geen uur voorbij dat ik niet even heel snel denk aan zwanger willen worden of hormonen of timing, etc. Ik denk dat het voor veel meiden gewoon niet realistisch is om te denken dat je er een tweede keer echt veel relaxter instaat dan de eerste keer. Hopelijk zit je er dit keer niet al te lang in. Weet je al wanneer je met IUI mag beginnen?