Stimuleren iets te pakken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Corrievan, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Gisteren heb ik in haar handje het hengseltje van het speentje gelegd en haar handje dicht gedaan. Toen probeerde ze elke keer de speen naar haar mondje toe te brengen.

Wat is dat leuk om te zien ! dat gestuntel.

Soms help ik haar een beetje te richten... want anders wordt ze even kwaad omdat het niet lukt.

Wat doen jullie om het te stimuleren om iets te pakken ?

In de box heb ik ook een slinger hangen boven haar met speeltjes om te pakken. Maar dat interesseerd haar niet zoveel. Ze kan er wel makkelijk bij.

Nog iemand tips ?

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een flexibele boog gekregen met allerlei speeltjes eraan, die heb ik in de box hangen. Toen Pete 2 maanden was, keek hij ernaar en deed verder niks. Toen hij 3 maanden was, ging hij ineens grijpen naar die speeltjes.
    Volgens mij zit je dochter nog niet in de fase dat ze echt dingen bewust gaat pakken. Ik zou het ook niet stimuleren, gewoon haar eigen tempo laten bepalen. Dan gaat ze vanzelf een keertje iets pakken.

Groetjes Saskia

3. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Maar ik heb af en toe het idee dat ze zich echt verveelt. Tja, weet niet of het kan bij een baby van 2 maanden ?
    Maar ze ligt maar in de box met de handjes heen en weer te wapperen. En als ik te lang niets met haar doet , dan gaat ze een beetje jengelen.

Net zoals ik met de speen heb gedaan, vindt ze echt prachtig.
    Grote ogen opzetten en echt proberen de speen naar haar mondje te krijgen. Ook heel geconcentreerd.

Ik wil haar natuurlijk niet dwingen om iets te leren, maar heb echt het gevoel dat ze het leuk vindt.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb een muziekmobiel boven de box hangen, die was erg favoriet bij Pete toen hij 1 a 2 maanden was.
    En gewoon af en toe met hem spelen, zoals 'klap eens in je handjes' ofzo.

5. Niet meer actief

Op deze leeftijd vervelen ze zich nog niet hoor, vooral de handjes zijn nu favoriet speelgoed. Je kindje ziet zoveel om zich heen en doet zoveel indrukken op, ze krijgt geen kans om zich te vervelen joh ;)

Deel Deze Pagina