de drie R's hoe als ze niet gaan slapen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Klinkt altijd zo mooi, de drie R's...

Ik weet momenteel niet of mn dochter nou echt zo weinig slaap nodig heeft of gewoon niet slapen kan,maar 9 van de 10keer kan ik haar wel op bed leggen maar ze slaapt gewoon niet. Ligt maar om zich heen te kijken, geluiden maken, of juist fanatiek sabbelen. Werk zich omhoog, komt klem en hoppa, schreeuwen.

Vandaag ook weer, 8 uur uit bed, onderweg s ochtends half uur in de maxicosy geslapen, s middags in bed 2 uurtjes denk ik, na het eten een half uurtje en nu nog steeds wakker en weer huilende.

Hoe doe je dat nou, wat is de gouden tip.. Ze drinkt ook weer vaak momenteel. Regelen denk ik, dat maakt het niet makkelijker wat betreft drie R's..

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Lastig hè! Kan je alleen vertellen hoe ik het doe met mijn zoon en eigenlijk gaat dat bijna altijd goed met slapen.

Toen hij vier maanden was kon hij ongeveer 75 a 90 minuten wakker zijn (en dat is ook over het algemeen genomen zo bij baby's van die leeftijd). Dus als hij wakker werd... verschonen, voeden, knuffelen, spelen en weer naar bed 75 a 90 minuten later. Binnen een paar minuten slaapt hij dan. En zo gaat het dan de hele dag door (als we thuis zijn).

Maar... mijn zoon slaapt wel ingebakerd en ik vrees dat als hij straks uitgebakerd is hij lang niet zo goed meer slaapt overdag. Die doeken geven hem erg veel rust, dat scheelt natuurlijk enorm.

3. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil ze niet clusteren savonds?

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Je zou voor het omhoog werken kunnen oplossen door een Snoozzz aan te schaffen (hebben wij heel veel plezier van gehad).

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Misschien heeft ze niet zoveel slaap nodig als jij aanbiedt? Ik zou eens proberen om haar wat langer wakker te houden overdag, kijken of ze dan wel meteen slaapt als je haar in bed legt.

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

De R van regelmaat werkt amper als je kleintje niet wil slapen.
    Hier ook. Drama was het en is het soms weer. Zoals de afgelopen week weer pfffffff. Ik word er gek van.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Bedankt. Nee clusteren is het niet al drinkt ze wel iets vaker als normaal.

Ja ik houd haar vaak ook al langer op maar ook dat werkt niet.. al gaat ze na drie uren naar bed!?

sNachts drinkt ze ook een paar keer en is vaak gewoon wakkeer en onrustig.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij hebben wel de 3 R's gebruikt om haar te leren slapen. We zijn naar de ostheopaat gegaan en zijn toen echt heel 'streng' geworden. De kleine nergens heen nemen tijdelijk. Uit bed, drinken, even laten boeren en knuffelen, laten spelen in de box (zelfstandig, we hielpen alleen af en toe, speelde niet teveel mee om de prikkels niet te veel te laten worden. Nu kunnen we dat wel) en bij moeheidssignalen (gapen, in gezicht wrijven, duimen of jengelen) naar bed. Zonder moeheidssignalen werkt het niet. En even huilen mag bij ons, maar niet overstuur huilen of langer dan haar slaapliedje duurt. Wij hebben een vast slaapritueel elke keer. In bed slaapzak aan, welterusten, kus op voorhoofd, liedje aan. Altijd hetzelfde liedje, zodat ze dat herkent. Ook altijd de gordijnen dicht en altijd in haar eigen bedje. Slapen in de box werkte hier niet, te veel prikkels om in te kunnen slapen.

Hier was het binnen enkele dagen gepiept.... (is wel al een hele tijd terug). Nu komt ze in een periode dat ze weer wat minder slaap nodig heeft merk ik.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We doen sinds donderdag ook 3 r
    Bij ons lukt het soms en soms niet: in de nacht slaap ze gewoon geweldig. Overdag is drama: ze is moe maar in bed huilt, soms stopt soms begint weer soms met open ogen soms met dichte soms als speen uit is. Soms ligt ze 10min slapen dan huilen en zo gaat het door.
    In de avond ze is bekaf en gaat wat beter langer slapen. Snachts geen probleem.

We zijn nu aan het uitzoeken wat het beste voor haar inbakeren of niet of inbakeren op vepaalde tijdstippen.
    Het kost wat tijd die 3r regeltjes. Zeker paar dagen tot weken.

Ons meisje kan ook zeker niet in box slapen en ik merk dat het 100% waar is: je kind wakker in bed leggen!! Want elke keren ervoor schrok ze van open ogen opeens in bed en niet bij mamma en daarna ontroostbaar...

Misschien je meisje heeft gewoon tijd nodig om in slaap te komen.
    Probeer haar begrenzen in bewegingen: slaapzak of inbakeren of speentje.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als ze nergens last van heeft, kan ik je alleen mijn ervaring vertellen. Mijn dochter sliep, toen ze jong was, ook soms heel weinig overdag. 3 of 4 kleine dutjes, maar zelden langer dan een uur. Ze ging ook echt niet in haar bed, maar wilde bij ons in de huiskamer slapen in de kinderwagenbak. 's Nachts ging toen heel goed (klokje rond vanaf 12 weken), dus ik heb me er nooit veel zorgen om gemaakt. Legde haar aan op het moment dat ze moe werd, als ze in slaap viel legde ik haar over in de kinderwagenbak. Soms sliep ze dan een half uur, soms een uurtje, maar nooit lang.

Ze ging pas lang slapen op een vaste tijd vanaf 8 maanden. Voor die tijd was ze altijd aan het rommelen. Ik heb me erbij neergelegd en haar te slapen gelegd op haar verzoek, anders niet.

11. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik las hier weleens op het forum dat je de slaapzak een stukje onder het voeteneind kan instoppen, zodat ze zich niet naar boven kunnen werken. Heb het zelf echter nog niet geprobeerd. Ik heb mijn dochtertje ook altijd wakker na vaste tijdstippen op bed gelegd. Zo van 1,5 uur wakker geweest dan wakker op bed leggen, weinig op visite gegaan het laatste half jaar (wel jammer maar ze was vaak van slag na een bezoekje) en geen prikkels van tv. Nu wordt ze wat ouder en is langer wakker en veel makkelijker aan het worden als ik op visite met haar ga. Geen idee of dit allemaal heeft meegeholpen, maar het werkt hier goed. Maar ik heb hier een slaapkoppie, dus het kan zijn dat jouw dochtertje minder slaap nodig heeft.

12. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.

Regel was overdag geen strijd tot slapen mits ze s'nachts goed slapen. En ja dan maar hazen slaapjes .

13. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier gisteren ook een slechte slaper gehad, maar bij mij is de 3 R-en vooral de regelmaat tussen de slaapjes in.. dus wakker worden, schone luier, flesje, knuffelen, spelen, tot rust komen, slapen.. ook al zou ze bijv. maar een uur geslapen hebben, dan krijgt ze toch gewoon de fles, ook al drinkt ze maar 100 cc.. dan weet ik in ieder geval dat ze niet met honger naar bed gaat... Bij bv kun je in principe ook die regelmaat hebben... Ik heb geen vaste tijden dat ze moet slapen.. als ze moe is slaapt ze, als ze honger heeft dan drinkt ze.. soms is ze na een uur weer moe, soms is ze wel 2 uur wakker... (het enige waar ik wel op let is dat er minimaal 2 uur tussen een voeding zit..) Soms dan reageert ze wel slecht op een uitstapje hoor...dan is ze 's avonds gewoon moe van alle nieuwe dingen die ze gezien heeft en dan duurt het verwerken wat langer.. maar hier ook geen zorgen.. zolang ze 's nachts goed slaapt en na elk slaapje haar fles krijgt (tenzij het een hazenslaapje in de auto is) ben ik tevreden en zij ook :D

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    oh.. ik zat nog te denken terwijl ik het las.. zit ze niet gewoon in een sprongetje?? En is ze verder wel vrolijk? Anders zou ik me gewoon niet zo druk maken om die overdag slaapjes..... Hier ook een aankomende sprong en haar ritme is ze duidelijk een beetje kwijt..

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Sprong zou kunnen!

En wb tijden die hoeven echt niet vast te liggen van mij hoor. Maar als ze moe is en naar bed gaaat slaapt ze gewoon niet. Gaat meteen huilen of eerst ff spelen. Huilen gaat op t laatst zo hard dat ik haar er weer uit haal. Beneden slaapt ze absoluut niet, opde arm ook niet. ze kijkt maar rond, pakt alles vast..

En de nachten, om een uur 0f 22 als t donker wordt valt ze in slaap n t voeden tot half 12/half 1. Na die voeding slaapt ze bij ons in bed, vaak een twwede voeding rond half 4. Maar tusssendoor slaapt ze (en ik) ook onrustig. nooit lekker diep. en maar draaien en piepen..

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Regelmaat is idd vrijwel onmogelijk bij baby's die slecht slapen...

Wij letten erg goed op de eerste moeheidssignalen en legden haar dan meteen op bed. Als ze gaapte, waren we eigenlijk al te laat, want dat was bij haar een later moeheidssignaal...

Bij onze jongste hielp een knuffeldoekje veel. Ze is nu 15 maanden en kan niet meer zonder. Ze tut er altijd een beetje mee voordat ze in slaap valt. Ze kan daarnaast ook niet in slaap vallen zonder speentje...

Misschien helpt bij jullie meisje een rustig slaapmuziekje oid? Of een speciaal nachtlampje? Of de kamer juist heel donker maken? Slaapzakje? Of misschien ligt ze liever op haar zij of buik?

Haar al eens laten checken door een osteopaat?

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Hoi,

Osteopaat kon niks bijzonders vinden.

Ze slaapt op haar buik het beste en dat doen we nu dus. Tutje heeft ze ook en dat vind ze inderdaad fijn.
    Verder wordt ze vaak wakker omdat ze haar hoofd stoot, ik heb het voedingskussen in een boog in bed gelegd en hoop dat dat een beetje helpt daarvoor.

Lampje en muziekje/donker zijn meer tips voor de nacht denk ik. Het gaat ook om overdag slapen.

om 22.00uur slaapt ze meestal in voor drie uurtjes en daarna weer 2,5/3 uur. dat is nog te doen.

en de moeheidssignalen zijn er amper.. Is heel alert en kijkt continu rond. Ik leg haar wel steeds op bed en gaat ze slapen heb ik mazzel anders er weer uit. CB was ook van mening dat dat het beste was en ik verder niet veel kon doen.

Deel Deze Pagina