Er bestaan geen grotere klunzen dan de belastingdienst!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

En dan hou ik het nog netjes, kan er goed een bom op gooien!!
    Alles netjes betaal van aanslagen valt er net ineens in aanslag in de bus van 2009!!
    Ff 780 euro dokken!! Wa is da elke X voor geouwehoer. Ik raak heel het overzicht kwijt zo, we zitten veromme in 2013!! Ik heb al 3 jaar géén huurtoeslag meer!! En dan naar 3.4 jaar moppen ze een aanslag van 2009 door de bus.

Ik snap er helemaal niks meer van. Je komt toch nie 4 jaar later??
    Grrrrr

2. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ze mogen tot voor 5 jaar terug nog aanslagen maken helaas....

3. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Wij hadden dat helaas ook, een herberekening van 2010 en 734 euro betalen.... Erg fijn!

4. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Hier hetzelfde! Vorig jaar kregen we van 2010, €788! En dit jaar van 2011, €872! :mad: Tis wel onze eigen schuld maar waarom zo laat?!

5. Ze mogen tot 5 jaar na afloop van het toeslag jaar nog een herziene beschikking maken. Als er nieuwe informatie binnenkomt, waaruit blijkt dat jij teveel huurtoeslag hebt gehad in dat jaar, dan kan dat inderdaad..

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan er over meepraten helaas. Vooral die toeslagen, je krijgt er wat van. Huurtoeslag opgezegd toen we een huis kochten. Nou een jaar later kreeg ik nog steeds huurtoeslag. Iedere keer bellen en brieven sturen..... Toen moesten we het natuurlijk op een gegeven moment terug betalen. Maar wij hadden niks gekregen, want wij lieten de huurtoeslag betalen aan de verhuurder. Ik contact opgenomen met de woningbouw. Zegt die vrouw; "Ja die toeslag hebben wij gehad, maar die hebben we al lang weer terug gestort hoor. Het gebeurd zo vaak dat we nog toeslag krijgen voor mensen als de huur al opgezegd is, dat we alles altijd meteen terug storten." Nou lekker is dat, belastingdienst wilde even dubbel incasseren?? En de grootste grap komt nog. Nadat ik weer gebeld had en dacht dat het opgelost was..........kreeg ik daarna huurtoeslag op ons nieuwe koophuis......

Op den duur zei ik tegen mn man, ze kunnen die toeslag stoppen waar de zon niet schijnt. Iedere keer weer terug betalen. En je hebt nooit eens een keer te weinig gekregen. En laatst moest ik idd ook ineens 400 betalen aan inkomstenbelasting van 3 jaar geleden.....

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tot die 5 jaar dat klopt ja.

Maar klunzen idd... wij konden de dame op het belastingkantoor niet duidelijk maken dat als je een duurder huis hebt gekocht, je in verhouding ook meer terugkrijgt van de belasting dan van het goedkopere huis als je een zelfde soort hypotheek hebt met dezelfde rente. Ze snapte het echt helemaal niet!!! En dan kwamen wij daar juist voor advies en hulp bij het invullen van de eerste aangifte :(

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    met al die aparte toeslagen etc word het er niet overzichtelijker

heb het gehad dat ik van meerdere jaren van meerdere toeslagen steeds blauwe enveloppen kreeg met terugbetalen.. ik wist op gegeven moment gewoon niet meer wat ik aan het betalen was... want de jaren liepen door elkaar heen.. echt niet te snappen

9. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    En waar ik me ook enorm aan stoor. Als je toeslag moet terug betalen is een telefoontje voldoende voor een betalingsregeling. Maar als je inkomstenbelasting moet terug betalen, nou berg je dan maar. Een formulier van 5 kantjes moet je invullen, en ze vragen de gekste dingen. Ik vroeg aan een medewerkster waar dat voor nodig was, maar dat wist ze natuurlijk niet. Ik zeg bij toeslagen terug betalen is het zo geregeld. Ja bij toeslagen wel, maar dit was anders. Hoezo anders?? WTF, het is toch 1 belastingdienst??

10. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier viel dus gisteren ook het een en ander is de bus, Pff! Gek wordt je ervan!

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik herken je irritatie. Wij hebben nooit geen toeslagen of zo maar moeten nu ook iets terug betalen van 5 jaar terug over een teveel ontvangen aanslag ppfff. Ik vind het ook echt niet kunnen!

12. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ja het is echt vreselijk! Helaas mogen ze er dus zolang over doen..

Hier kreeg ik afgelopen jaar de ene rekening na de andere, allemaal boven de 200euro. Ik zag op gegeven moment door de bomen het bos niet meer.. Toen ik de laatste kreeg ik december van 350euro ofzo dacht ik toch wel alles gehad te hebben. Nee hoor, april dit jaar kreeg ik er nog een van 2011!! Van 680euro!! Echt verschrikkelijk. En het stomme is ook nog dat de gegevens van deze laatste rekening niet kloppen en zij hard vol blijven houden van wel.. Erg vervelend.

13. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja joh hier ook altijd... dan krijg je wat en dan kan je het driedubbel terugdokken. snap er ook geen ene hol van eerlijk gezegd. ( met eigen zaak is het helemaal drie keer k.t) gelukkig nog een boekhouder want anders...

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Sorry maar voor die bedragen had ik getekend....

Bij ons stond er elke keer nog een 0 achter..
    Deze maand alles volledig ingelost en hopen dat het nu goed blijft gaan.
    Wij hadden de pech van een slechte accountant..

15. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een gezeur. Eind 2009 zijn we gaan samenwonen. Per 1 januari 2010 moest de zorgtoeslag berekend worden over ons gezamelijk inkomen. Netjes doorgegeven en later nog een paar keer gebeld omdat het bedrag wel erg hoog was wat we kregen. Volgens hun klopte het allemaal en hadden we echt recht op dat bedrag. Dus niet vorige jaar al een rekening van 800 euro over 2010 terug betalen en gisteren weer 1 van ongeveer hetzelfde bedrag over 2011 terug betalen. Heb nu de zorgtoeslag maar stop laten zetten en vraag het nu bij de aangifte terug. Hopelijk gaat het dan goed en hoef ik niet meer terug te betalen.

16. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    kreeg er laatst ook nog een over ouderschapsverlofkorting 2010. Was maar €110 maar daar zat ik net niet op te wachten.
    Met aanvragen dit voorjaar ook stennis met zo'n kerel achter de belastingtelefoon gehad. Hij bleef bij hoog en bij laag volhouden dat ik de ouderschapsverlofkorting 2013 moest baseren op een vergelijking met 2012 (staat in de eerste regel....). Maar als je meerdere jaren op rij aanvraagt dan geldt het laatste jaar dat je volledig gewerkt hebt. Was volgens hem niet zo, staat potverdikkie zelfs op hun formulieren. Neee, stug volhouden en beweren dat de consequenties voor mij waren als ik dan toch aanvroeg. Die vent geloofde me gewoon niet toen ik hun formulier voor las.

17. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Zolang je geen definitieve aanslag hebt gehad kan je nog een aanslag verwachten. Als het eachten je te lang duurt kan je ook zelf even contact met ze opnemen dat je wacht op je definitieve aanslag. Misschien dat het dan sneller gaat.

18. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier ook zo hoor!
    Vorige maand twee aanslagen.
    Van 2009 en 2010. KOT terug betalen.............
    Zucht:(.
    Het zal ook best kloppen, maar voor mij is het niet te controleren en het is frustrerend dat ze er 3/4 jaar over moeten doen om tot de conclusie te komen dat je teveel hebt ontvangen!

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja is hier al vaker gebeurd zoiets, mijn vriend kreeg een aanslag van 2009, mocht 2300 euro terug betalen!!!
    En ik kreeg er ook een van 2010 en mocht 700 euro terug betalen.

Samen dus 3000 euro en daar zijn we dan 2 jaar mee bezig, het is echt schandalig!

Zo krijg je geld terug en ineens weer een flinke aanslag.

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wij hadden ook ruim 400 euro, iets met de loonheffing mis gegaan. Fijn, bedankt baas!

Deel Deze Pagina