Mijn moeder geloofde na 3 dochters ook niet meer dat ze iets anders zou kunnen krijgen maar nummer 4 was toch een zoontje. Op deze site staan wat statistieken (vind ik altijd wel leuk http://www.ingender.com/Gender-info/Odds-of-having-another-boy-or-girl.aspx ). Na 2 meisjes heb je 46% kans dat het een jongetje wordt. Kun je dat terugkaatsen voor degene die nu al zeker weten dat het een jongetje wordt Zelf zou ik wat voorzichtig zijn om zelf nu al zo vast te pinnen op dat het een meisje wordt. Een andere zwangerschap geeft geen garantie op een ander geslacht. Een vriendin van mij was er met haar man ook 100% van overtuigd dat het een meisje was en vooral haar man moest echt omschakelen dat het op de 20 weken echo een jongetje was. Hij had echt een dubbel gevoel, tuurlijk was hij blij maar toch ook wel teleurgesteld (klinkt zo gemeen). Ik weet niet hoe lang je nog hebt voor de 20 weken echo, zou even voor je man de voors en tegens van een geslachtsbepaling (en het doorvertellen) op een rij zetten. Mocht je het dan wel willen weten en bekend maken dan heb je eventuele opmerkingen al uit de weg maar als je wacht tot de kleine geboren is dan zien ze vaak toch niet meer dan een baby. Geslacht maakt de meeste dan niks uit. Bij mij leek het of het tot die tijd meer een spelletje was voor iedereen, raden wat het wordt. Meer valt er niet te raden.
Als er gezegd is dat het een jongen is, snap ik alleen niet zo goed waarom je nog steeds denkt dat het een meisje is en praat in de 'haar' vorm? Als je twijfelt aan het oordeel van de echoscopiste dan zou ik zeker even een geslachtsbepaling laten doen!
Onze echo zag er precies zo uit als jouw foto en ons is ook verteld dat we een zoon kriigen. Nu ben ik nog niet bevallen uiteraard, maar ik ga er vanuit dat de verloskundige het bij het juiste eind heeft.