de dunne zijn ze vergeten

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

erfelijk is het zeker want mijn vader is ook klein en dun en mn zus ook. idd erg jammer dat het weggeven van kilos niet gaat want ik had ze met open armen ontvangen.

bedankt :)

2. mimy

mimy Lid

15 jan 2010
    53
    0
    0
    Ik ben ook veel te dun. 178 en weeg 53 kilo. Ik krijg ook zo vaak van mensen te horen; eet je wel goed? Of wat ben jij dun! Ik word er zo gek van. Ik zeg toch ook niet tegen iemand met overgewicht; goh je moet niet zoveel eten hoor want wat word je dik zeg! Het is gewoon niet leuk om zulke dingen te horen.
    Ik kan eten wat ik wil. De nutricia drankjes helpen bij mij ook niet.

x mimy

3. lennylenn

oooo schiet me ineens te binnen wat ik ook zo vreselijk vindt..ik verstop mn polsen altijd. gewoon door truien aan te trekken of een rij armbanden zoiets. maar dan heb je altijd wel zo een bijdehandje die merkt wat voor dunnen polsen je eingelijk hebt en grijpt je zo bij je arm om ze te bewonderen..ooww ach meid wat heb jij dunnen polsen!! (NEE DAAR WAS IK ZELF NOG NIET ACHTER) en dan als klap op de vuurpijl roept dier persoon nog 30 andere mensen erbij om ook ff van de attractie te kunnen genieten.

4. mimy

mimy Lid

15 jan 2010
    53
    0
    0
    Ja ik begrijp precies wat je bedoelt en dan denken ze dat ze je pols zo kunnen breken!

5. lennylenn

ja precies!!!

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja ik ben dan niet dun!
    Maar vind het toch echt weel heel interessant om te weten hoe dunnen mensen zich soms voelen!(tsja of interessant het goede woord hiervoor is?Maar weet niet hoe is het anders moet verrwoorden! Dus meiden vat het niet negatief op!)
    Ben altijd gewoon geweest 1.72 en ong. 60 kilo , soms was ik zwaarder maar dan ging ik weer op dieet!
    Ben met de zwangerschap 40 kilo aangekomen.
    Waarvan ik er nou nog goed 25 moet!

Maar je realiseert je helemaal niet zo goed hoe dunnen mensen zich kunnen voelen.
    Vaak denk ik dan : jeetje die heeft mazzel kan eten wat ze wil!
    Maar mensen die opmerkingen maken of je anorexia hebt of van wat ben je mager vind ik heel erg!
    Dat zeg je toch ook niet tegen iemand die dik is?Tenminste niet zo uit het niets...
    Ik kan mij er niets bij voorstellen hoe het voelt!Maar ik vind het toch ook wel fijn te weten wat er bij jullie in je hoofd omgaat!
    Zo krijg je er weer een hele andere kijk erop!

7. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    koolhydraten en vezels en gek genoeg fitness hielpen bij mij. Duurde wel heeeeel lang maar het blijft er wel aan zitten. Ik ben 1.84m en woog 55kg en nu weeg ik 65kg. Hetzelfde als voor mijn zwangerschap trouwens. Ben zooooooooooo blij met die 10 kilo extra!!!!!!

Ik vind het ook irritant als mensen mij zien eten en dat ze dan zeggen: Zo jij hebt veel gegeten! Grrrrr...zoveel eet ik altijd! Of als ik me woog in de sportschool en juichde bij een kilootje eraan, dat ik boos aangekeken werd. Ik kijk toch ook niet boos als iemand die wil afvallen, succes heeft?

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier nog eentje.... 1.60 kort en weeg 47 kg :( Dunne polsjes en dunne beentjes. Maar verders vind ik mezelf vrij normaal hoor... ik heb een heerlijk buikje en fatsoenlijk boobies :D Maarrrrr.... ik ben heel smal gebouwd oftewel, geen heupen! Jurkjes zijn voor mij dus vaak een groot probleem. Broeken trouwens ook en de schachten van laarzen.
    En dan zeggen mensen soms... "jij bent mager" Nou én bedankt :x
    Vorig jaar zei een tante van mijn vriend dat... een paar weken na mijn mk. Toen was ik misschien ook wel iets afgevallen door de stress. Ik kón haar wel iets!
    Ook ik eet alles wat los en vast zit... dacht dat het wel met de jaren zou komen. En nu vestig ik mijn hoop op een zwangerschap en daarna...

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Mijn vriend kan ook alles eten wat ie wil! Maar groeit dus niets!
    Hij is met kleren aan op het moment 62 kilo!En 1.72....
    Hij lijkt gelukkig klein, en niet mager! Laatst dachten ze op zn werk dat ie 75 kilo woog.
    Hij zei was het maar zo!
    Maar even geleden waren we uiteten...... Hij bestelde in ieder geval genoeg!
    Zegt die bedienster die het bracht ''kun jij dat allemaal op????????''..
    Na ik zag haar aan , van HALLO!Dat zeg je toch niet..

10. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Hier super ervaringen met Fortimel van Nutricia wat kant en klaar te koop is bij de apotheek in allerlei smaakjes.
    Onze dochter heeft het ruim 6 jaar moeten drinken op dokters advies buiten alle gewone maaltijden om.
    Een oom was vreselijk vermagerd na een vrij lang ziekbed en was de wanhoop nabij (vond zichzelf ineens zo oud lijken) en niks hielp tot mijn tip over fortimel.
    Daarna hebben we het vaker aangeraden bij mensen en altijd hilep het goed :)

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hier nog zo'n 'anorexia patiënt' als ik de opmerkingen moet geloven.
    1.82 m en 55 kilo met kleding en schoenen aan in de avond (weiger me naakt te wegen, wil mn echte gewicht niet weten namelijk)

Ik zou van de medicijnen aan moeten komen, maar ben in die anderhalf jaar tijd niets aangekomen.
    Heb dus maar geaccepteerd dat ik gewoon mager ben.
    Door mn rode bolle wangen valt het swinters niet zo op, maar in de zomer zijn de opmerkingen dagelijkse kost.

Ik heb hier van alles geprobeerd, maar niets heeft geholpen.
    Ik ben niet ziek, voel me goed, dus ik ga ook geen moeite meer doen.

12. babs81

babs81 Niet meer actief

Ik ben ook sinds mijn bevallin van mijn oudste(11jar geleden bijna) ook altijd 55kg gewogen(174cm) erg mager was ik.... baalde daar altijd van.... me ribbel zag je in me nek/borst
    en niemand geloofde dat ik 2x moeder was...
    tot 3 jaar terug.... nu hhheb ik een vetril op me buik en rug.. en ben inmiddels 70kg ene kant ben ik blij diklker te zijn.. maaar doe vetrillen vind ik minder!!!! en als je in me album kijkt....

ik weeg daar 70kg....;) dus ken je naagaaaan 15kg minder

13. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Haaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :D

Hoop idd dat er na mijn zwangerschap iets blijft 'hangen'. Mijn moeder had dat wel...dus heb goede hoop.

Maar....eerst maar eens zwanger proberen te worden ;)

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben 1.73 en weeg zo'n 52/53kg.
    Heb jaren 48kg gewogen en opeens zaten er extra kilo's aan.:)
    Denk dat het misschien door alle hormonsters komt.
    Maar zou graag nog wat extra kilootjes willen aankomen.
    Ik moet zeggen dat ik er beter mee om ga dan toen ik jonger was.
    Durfde niet naar het strand.Durfde op verjaardagen geen gebak te weigeren uit angst dat ze dachten dat ik anorexia had.;)
    Wat ook regelmatig aan me gevraagd werd.(en niet op een subtiele manier)
    Heb me daar altijd supererg aan gestoord.
    Tegen een dikkkerdje mag je niks zeggen, maar als je ondergewicht hebt gaan mensen er meteen vanuit dat je anorexia hebt.
    Ik voel me zwaar beledigd als mensen hier zomaar vanuit gaan.Kijk voor de gein eens naar van die pro-anna site's.Die meiden zien er echt dóódeng uit en oordeel dan nog maar eens.:x

15. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    #55 Meranou, 17 jan 2010
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
    O herkenbaar. Ik heb dat gehad een jaar of 10 geleden (was niet zwanger toen). Viel 20 kilo af in 6 weken en deed niks anders dan anders. Toen ik naar de huisarts ging (want ik had ook hartkloppingen, tenminste een ontzettend snelle hartslag, trillende handen, haaruitval enz) zag hij aan mijn "uitpuilende" ogen dat ik een snel werkende schildklier had. Dus zeker even laten checken.... Door zwangerschap gebeurt het wel vaker dan de schildklier even stopt met normaal zijn werk doen....

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb nog net een goed bmi maar daar is ook alles mee gezegt.
    ik woog voor deze zwangerschap 47kilo en ben 1.60 en loop dus ook vaak in kinderbroeken omdat er gewoon bijna niks te vinden is in mijn maat.

toen ik nog op school zat kreeg ik ook regelmatig de vraag of ik anorexia had.
    nu krijg ik vaak de vraag of ik ziek ben.

hier helpt ook niks.
    ja super gezond eten (en dan meer als normaal nodig is) en dan mag ik na een half jaar blij zijn als er een kilo aan zit.

ben nu gelukkig zwanger en ik kom goed aan.
    ik hoop zo dat er deze keer wel wat kilo`s aan blijven zitten.

succes iedereen.

liefs doris

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Een vriendin van mij had hetzelfde. Was vel over been en hoeveel ze ook at, niets hielp. Totdat ze bijna 2 maanden naar Canada/Amerika ging en opeens 10 kg aankwam. Na 4 jaar raakte ze dat opeens ook weer allemaal kwijt en nu zit ze alweer 2 maanden in Australië en komt ze weer aan.

Tsja :(

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

heb ik inderdaad dus ook last van en zou je zeker adviseren om je bloed even te laten onderzoeken. bij mijn was hij zo versnelt dat ik accuut aan de medicijnen moest en zat of 59 ipv tussen de 11 en 19 (de waarde dan)
    in de zwangerschappen kwam ik gemiddeld 25 kilo aan en vlogen er ook zo weer af. bij mijn oudste zal ik binnen 4 weken weer op gewicht en bij de jongste met 6 weken. ben nu 1.80 bij 65 kilo. dit omdat ik letterlijk van smorgens tot savonds eet. tijdens het werken, op de fiets, in de auto waar dan ook. savonds voor de tv nog een zaak chips en een bordje kaasjes etc. als ik dit niet deed zou ik letterlijk kilos afvallen per week. hopelijk slaan hier de medicijnen aan en moet ik voor het eerst in me leven opletten wat ik eet. eet niet graag groente/fruit etc maar ben echt van de ongezonde hapjes en snacks. als ik zou leven op groente/fruit denk ik dat ik ook niet op me gewicht zou blijven. het lichste wat ik heb gewogen met mijn lengte is 58 kilo. dat was echt vel over been. mijn streef gewicht is 68 kilo en moet nog 3 kilo aankomen

Deel Deze Pagina