jeetje, ik dwijl nooit. reden: weet eigenlijk niet eens hoe het moet (schaam schaam) en het lijkt me zo'n gedoe.. overal staan meubels en kastjes, moeten die dan allemaal aan de kant? volgens mij ben ik dan 2 uur later nog niet klaar. nu ga ik gewoon op de knieeen met glorix doekjes en kijk op de vloer waar het vies is, 10 minuten ben ik klaar.
haha schaam je ik doe het om de dag en 1x in de week haal ik de meubels aan de kant en doe daar ook dweilen
Wat ook helpt is een scheut ammoniac oplossen in een emmer warm water...ammoniac is ontvettend en als je het verdunt met water is het niet schadelijk voor je vloer. Ik denk dat ik dat Blue Wonder ook eens ga gebruiken!
Zonnetjes, hier is het elke avond alle stoelen op de tafel en alle spullen van de vloer ( behalve een grote kast en de bank) Mijn moeder noemt het "net een klaslokaal" Als alles omhoog staat kun je snel en overal bij. Dettol haal ik ook in grootverpakking. 4,50 voor 500 ml.
ik dwil altijd met blue wonder (de groene).. ik vind het ideaal!! mijn vloeren worden er weer stralend van en het ruikt ook altijd weer heerlijk.. ik dweilde eigenlijk niet zo vaak ik dweil nu bijna elke dag voor de geur ervan
Ik dweil altijd met een mop en in de emmer gekookt water en dan een scheutje spiritus erin. Alle vette honden pootjes zijn weer weg en een schone vloer.
Ik zweer bij de ouderwetse touwtjesmop..Die touwtjes zijn ruw en absorberen ook nog eens heel goed. Hij trekt totaal geen strepen en ook niet onbelangrijk, hij is goedkoop . Ook gewoon te koop bij blokker..En dan in combinatie met Bleu wonder (ook de groene )..
maar hebben jullie nooit een waas over de laminaatvloer!!! wij hbben een donkerbruine vloer en ik irriteer me mateloos eraan, net gepoetst en vervolgens heb ik een waas waardoor de vloer er hartstikke vies uitziet!!! help mij
Heb je al eens geprobeert om eerst te dweilen met sop en daarna nog een keer er over heen met alleen een natte dweil dus zonder sop? Welk sopje gebruik je?
welke sopje.... uhm laminaatreiniger van bruynzeel(best duur ook nog!) of gewoon allesreiniger, ja het blijft een waas en probeer er zo weinig mogelijk in te doen maar he blijft zo
iniedergeval een tip; geeeen laminiaat reiniger gebruiken Die troep is onwijs duur en werkt voor geen meter, wij hebben ze van elk merk gehad (sommige wel 15 euro de fles) maar nee het is troep . Ik kan je echt Dettol aan raden, heb je daarmee ook een waas dan nog even met een natte dweil eroverheen als je klaar bent . Maar ik denk dat als je Dettol gebruikt dat dat niet eens nodig is en je geen waas zal hebben (en nee ik werk niet bij Dettol, haha ik lijk wel een verkoper)
haha thanks!!!!! het is echt vervelend want dan heb je gepoetst komt bezoek en ziet je vloer voor de meter niet uit!!!!! Ja dat had ik al in de gaten dat het niet werkte die dure laminaatreiniger, maar ik moet zeggen dat de keuze om een donkerbruine vloer te kopen nu ook niet de beste keus was, ach ja ieder geval bedankt voor je antwoord en ik ga dan die dettol eens halen, wist helmaal niet dat deze ook voor te poetsen was eigenlijk
Toevallig heb ik het er gisteren ook nog over gehad met mijn kraamverzorgster... Zij zweert ook bij Dettol... Ik wil het wel eens proberen, maar kan dat ook op een houten vloer die ge-olied is? Allesreiniger trekt de olie eraf zeg maar, dus krijg je na verloop van tijd kale plekken. Nu dweil ik met Blue wonder en dat gaat goed, maar ik vind het niet zo lekker ruiken.
Ik lees hier dat er mensen zijn met katten en hun vloer dweilen met Dettol . Dettol is giftig voor katten. Dus mijn advies is om niét te dweilen met Dettol als je katten hebt.
Ik heb inderdaad katten en dweil altijd met Dettol, altijd al gedaan, nooit geweten dat het giftig is? In welke maten is dat dan zo? En daarbij mijn katten likken nooit de vloer dus is het dan echt zo giftig??
Dettol is een fenolverbinding en is een bijtende stof. Dettol staat niet voor niets in de lijst giftige stoffen voor katten. Je katten likken misschien niet je vloer, maar wel hun pootjes waarmee ze over de vloer lopen.
Groene zeep van Driehoek vond ik altijd zelf heel prettig in mijn eigen huis. Nu bij mijn broertje thuis ligt er donkerbruin laminaat, ik vind het zelf echt rot laminaat. Krast heel snel enzo. Dus dan blijf je dweilen, maar er is geen glans in te brengen. Moet ook zeggen dat ik allesreiniger gebruik van Dekamarkt (eigen huismerk) met citroengeur. Dus daar kan het ook aan liggen. Ik ga toch maar ook hier Driehoek gebruiken. Die laat het echt glanzen ja! En ruikt heerlijk.
Dat klopt ja, je kunt het wel gebruiken als je katten hebt maar dan is het belangrijk om de vloer na de spoelen en droog te maken.