hallo! morgen ga ik voor t eerst naar de verloskundige. k ben dan 8.5 week. vorige zwangerschap werd een MA. dus ben nu ook weer zoooo bang. vorige keer probeerde ze een hartje te zoeken, maar lukte niet. achteraf leefde t dus ook niet meer. ben zo bang dat ik nu weer niks te horen krijg. zijn er meiden die met dit termijn het hartje gehoord hebben? of is de kans sowieso klein??
Hoii Gefeliciteerd Het hartje kunnen ze met 6 a 7 weken al zien kloppen Dus met 8.5 week helemaal en dan zie je ook al een mooi wormpje Had met 5.5 week echo en zag alleen verdikte slijm in de baarmoeder En een week later een kloppend hartje en een wormpje!! Succes!!!
De verloskundige zal pas rond de 12 weken het hartje laten horen daarvoor is het nog te vroeg en zit de baby te laag en achter de schaambeen. Ze kunnen wel al heel goed laten zien of het hartje klopt zie je echt een flikker dingetje hoop voor je dat het goed zit! Veel plezier morgen
Ik heb van de week een inwendige echo gehad bij 8 weken en de echoscopiste heeft het hartje laten horen! Dus ik denk dat het wel kan.
als je 8,5 week ben moet het zichtbaar en te horen zijn alleen verschild het heel erg per praktijk of ze het al laten horen of niet bij mijn eerste mocht ik het met 8 weken ook al horen nu zijn we verhuisd en bij de praktijk waar ik nu loop willen ze het pas bij 12 weken laten horen ....maar goed het belangrijkste is denk ik toch wel dat je het hartje mooi kan zien kloppen als je dat eenmaal ziet dan weet je dat alles oke is
Ik had met 5,5 week een echo waarop niets te zien was (inwendig) afgelopen maandag terug geweest was toen 7 weken en 5 dagen en toen een prachtig beebje met een kloppend hartje!! Veel plezier vandaag het gaat goedkomen!
Alleen met een echo kunnen ze met deze termijn het hartje zien/horen kloppen. Als ze alleen met een doppler gaan zoeken naar het hartje, zal dat hoogstwaarschijnlijk niet lukken omdat het nog diep achter het schaambot zit! Hopelijk krijg je vandaag dan ook gelijk een echo bij de VK. Succes
bedankt voor jullie reacties, dames! echo's maken ze helaas niet bij mijn verloskundige. dus ik hoop dat ze wel probeert of t te horen is... alleen aan de ene kant ben ik bang dat we t niet gaan horen, en ik daardoor nog meer in de stress zit! heb over 2 wkn een echo. wat duurt dat wachten lang! maak me zo'n zorgen...borsten zijn niet meer pijnlijk en ik ben minder misselijk. pffffff
Mijn verloskundige probeert het voor 14 weken niet eens om stress te voorkomen. Maar als je eerder een mk hebt gehad, krijg je dan nu ook niet wat eerder een echo? Bij mij werd er rond 7 weken al een echo aangeboden om te zien (niet horen!!) of er wat klopte. Gisteren voor het eerst via echo het hartje gehoord, want eerder doen ze dat niet omdat dat schadelijk zou zijn voor het hartje. Er wordt dan namelijk zoveel energie richting de beep gestuurd dat dat misschien schadelijk zou kunnen zijn.
bij mij vorige wk met 13 weken pas hartje kunnen horen bij vk... maar ik had bij 7 wk al wel gezien op echo ivm opname in het ziekenhuis
Ik moet morgen voor de eerste keer naar de V.K. Heel spannend, mijn eerste zwangerschap. Ik had me er eigenlijk op ingesteld morgen een hartje te kunnen horen kloppen... Maar ik lees nu dat die kans klein is? Ook onze vk doet geen echo's. Ik had gebeld krijg pas een echo bij de 10-13 weken... Maar ik wil eerder! Ik wil gewoon zien of horen dat het oke is met de kleine! Iemand tips? Kun je met veel zeuren toch eerder een echo krijgen?
hier met 7 wkn hartje gezien, met 12 wkn heeft ze het ons voor het eerst laten horen. In de praktijk waar ik zit doen ze het niet eerder. Misschien toch eens vragen of je geen echo mag zodat je het kan zien, zal je geruststelling geven denk ik. (en weet ik uit ervaring)
Met 7 weken, 8 weken, 9 plus 3, 11 plus 3 een echo gehad en een mooie beeb gezien.. Op 13 plus 3 voor het eerst het hartje gehoord!! Ik ben vrij stevig en was best even spannend of ze het zou kunnen vindne, zeg dat ze 15 sec nodig had, en toen was het luid en duidelijk.
Als je VK geen echo-apparaat heeft, zul je het hartje niet kunnen horen. Dan heeft ze namelijk, naar alle waarschijnlijkheid, enkel een doppler of iets dergelijks en daarmee ga je nu het hartje nog niet horen. Wat al gezegd is: vanwege je miskraam mag je wel om een vroege echo vragen. Daarop kun je iig het hartje zien, (en afhankelijk van de apparatuur het hartje eventueel ook horen).
Nou ik heb ivm de krampen die ik een paar keer 's nachts heb gehad toch een spoedecho gekregen via de verloskundige. Moest wel een stukje rijden om zo snel terecht te kunnen maar dat deden we natuurlijk met alle liefde... De krampen komen door een kleine cycste in mijn andere eierstok. Met de beeb is gelukkig helemaal niets mis!!! We hebben het hartje zien en horen kloppen, wat mooi zeg! Ik ben gewoon apetrots op ons ukkie!